Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Holocaustherdenking nog noodzakelijk? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 30, 2019 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha vraag maar eens aan China...

Hahaha wedden dat ik vanuit China iedere website kan benaderen die ik wil?

Daarbij... China is wel een gevalletje apart, vanwege zijn grootte en internet gerichtheid. Maar kijk eens hoeveel Chinezen naar het buitenland reizen... dat zijn er misschien wel 100 miljoen. Zelfs in Zeeland heb je tal van Chinese studenten.

Dan lukt het je als Chinese overheid dus om wat websites te blokken in je eigen land, maar denk je werkelijk dat dat ook inhoudt dat mensen niet aan de informatie komen?

We leven niet meer in de tijd van WOII, waar je de radiootjes van mensen kon afpakken en ze hadden geen info meer.

Quote:
Al eerder gezegd: als je even uitzoomt zijn VVD en D66 fundamenteel gezien niet heel verschillende partijen.

Als je nog verder uitzoomt is er in de VS geen enkele keuze: zowel Democraten als Republikeinen zijn hetzelfde liberale volk. Maar zoom gewoon niet te ver uit dan.

Quote:
Maar blijf jij lekker volhouden dat er communisten in S&D zitten...

Defacto is dat ook gewoon zo.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 01, 2019 18:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hahaha wedden dat ik vanuit China iedere website kan benaderen die ik wil?

Haha, wedden dat de gemiddelde Chinees dat niet kan...

Quote:
Dan lukt het je als Chinese overheid dus om wat websites te blokken in je eigen land, maar denk je werkelijk dat dat ook inhoudt dat mensen niet aan de informatie komen?

Yep. Ik denk dat China er zeer goed in slaagt om informatiestromen te kanaliseren en om nieuwe technologie in te zetten om de bevolking maximaal te volgen. Wechat is geniaal wat dat betreft.

Quote:
We leven niet meer in de tijd van WOII, waar je de radiootjes van mensen kon afpakken en ze hadden geen info meer.

Klopt. We leven in een tijd waar mensen zich vrijwillig overal laten volgen. Goudmijntje.

Quote:

Als je nog verder uitzoomt is er in de VS geen enkele keuze: zowel Democraten als Republikeinen zijn hetzelfde liberale volk. Maar zoom gewoon niet te ver uit dan.

Zucht...

Quote:

Defacto is dat ook gewoon zo.

Nope. Toon maar aan.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Goh, je snapt er helemaal niks van, he Loetje?
Want ik probeer juist aan te geven dat wij, westerlingen, ook geen onbevlekt blazoen hebben, en dat daarom een beetje janken voor de buhne zinloos is, aangezien wij westerlingen dus, nog steeds bezig zijn om onze zgn. superieure kennis overal te slijten.
Heeft geen zak met schuldgevoel te maken, maar alles met verantwoordelijkheid.

Dus, als jij je al schuldig voelt over het een of ander, val mij daar niet meer mee lasting.

Rolling Eyes

Verantwoordelijkheid? Ben ik verantwoordelijk voor de shit hole lang geleden en/of ver weg? Mooi niet. Ik ben daar noch schuldig aan, noch verantwoordelijk voor. En derhalve voel ik me ook niet tot enige gedwongen aflaat verplicht. Want dat is het met dat gejank om die slavernij, welke wij als Europeanen als eersten en toen als enigsten voorgoed achter ons gelaten hebben. Ze willen gratis geld uit ons mouwen kloppen. En zoals ik al eerder gezegd heb: Als wij ons ontvankelijk opstellen voor emotionele chantage (slechts op valse sentimenten gefundeerd), dan zullen we gechanteerd worden. Doe het omgekeerde, het verstandige dus, te weten ons niet ontvankelijk voor emotionele opstellen en je zult zien hoe gauw die traantjes opgedroogd zijn. Het Westen moet maar eens een keertje stoppen met zwelgen in zelfhaat. Het Westen moet maar eens een keertje stoppen met op zich te laten kapitaliseren. Wat mij betreft no more Mr. Nice Guy! We zijn die vingerwijzingen van die politiek correcte moraalclaimers meer dan zat.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 8:02 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Veeg dat schuim van je mond en lees even terug. Misschien dat het dan tot je doordringt dat ik niet verwijs naar het verleden.
Noch dat ik jou of wie dan ook een schuldgevoel wil aanpraten.
Daar kom jij zelf steeds opnieuw mee aanzetten.
Is dus helemaal jouw probleem, val mij daar niet meer mee lastig.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Haha, wedden dat de gemiddelde Chinees dat niet kan...

Haha wedden dat de gemiddelde Chinees dat niet wil.

En diegenen die het wel willen, kunnen het ook.

Quote:
Yep. Ik denk dat China er zeer goed in slaagt om informatiestromen te kanaliseren en om nieuwe technologie in te zetten om de bevolking maximaal te volgen.

Jouw geliefde VS is daar veel verder in hoor. Die monitoren alles. Ze hebben alleen wat problemen met de Huawei telefoon, vandaar dat gezeik. Alle andere kanalen volgen ze prima. NIet voor niets kwam er gratis Gmail en Hotmail... sponsored by CIA.

Quote:
Klopt. We leven in een tijd waar mensen zich vrijwillig overal laten volgen. Goudmijntje.

Haal die dollartekens nou eens uit je ogen joh!!!

Quote:
Zucht...

Is een valide argument. Jij wilt zover mogelijk uitzoomen. Misschien herinner je nog hoe de discussie begon: stemmen op een communistische partij in een Oostblokland. Dan kunnen we kijken naar gemeenten, provincies... en landelijk. Kom jij met je EU verkiezing aanzetten. Dat is niet de discussie. Je wilt met opzet zover mogelijk uitzoomen zodat lokale steun als sneeuw voor de zon verdwijnt in een miljoenen-stemmers-circus. (naar mijn mening ook nog van een zeer matige democratische kwaliteit)

Ik vind dat simpelweg geen argument.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Jip schreef:
Goh, je snapt er helemaal niks van, he Loetje?
Want ik probeer juist aan te geven dat wij, westerlingen, ook geen onbevlekt blazoen hebben, en dat daarom een beetje janken voor de buhne zinloos is, aangezien wij westerlingen dus, nog steeds bezig zijn om onze zgn. superieure kennis overal te slijten.
Heeft geen zak met schuldgevoel te maken, maar alles met verantwoordelijkheid.

Dus, als jij je al schuldig voelt over het een of ander, val mij daar niet meer mee lasting.

Rolling Eyes

Loetje schreef:

Verantwoordelijkheid? Ben ik verantwoordelijk voor de shit hole lang geleden en/of ver weg? Mooi niet. Ik ben daar noch schuldig aan, noch verantwoordelijk voor. En derhalve voel ik me ook niet tot enige gedwongen aflaat verplicht. Want dat is het met dat gejank om die slavernij, welke wij als Europeanen als eersten en toen als enigsten voorgoed achter ons gelaten hebben. Ze willen gratis geld uit ons mouwen kloppen. En zoals ik al eerder gezegd heb: Als wij ons ontvankelijk opstellen voor emotionele chantage (slechts op valse sentimenten gefundeerd), dan zullen we gechanteerd worden. Doe het omgekeerde, het verstandige dus, te weten ons niet ontvankelijk voor emotionele opstellen en je zult zien hoe gauw die traantjes opgedroogd zijn. Het Westen moet maar eens een keertje stoppen met zwelgen in zelfhaat. Het Westen moet maar eens een keertje stoppen met op zich te laten kapitaliseren. Wat mij betreft no more Mr. Nice Guy! We zijn die vingerwijzingen van die politiek correcte moraalclaimers meer dan zat.

Jip schreef:
Veeg dat schuim van je mond en lees even terug. Misschien dat het dan tot je doordringt dat ik niet verwijs naar het verleden.
Noch dat ik jou of wie dan ook een schuldgevoel wil aanpraten.
Daar kom jij zelf steeds opnieuw mee aanzetten.
Is dus helemaal jouw probleem, val mij daar niet meer mee lastig.

Niet schuldig, maar wel verantwoordelijk, want zoals jij het stelt:

Jip schreef:
wij westerlingen

Wij? Hoor ik daar ook bij? Dat komt toch een beetje over als dat ook ik onderdeel uitmaak van het collectieve erfzondarengenootschap. Het lijkt wel alsof er een soort wit privilege op erfzondaarschap bestaat.

En verantwoordelijk? Verantwoordelijk voor wat? Aansprakelijk voor wat?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Nou dan. Als jij van jezelf vindt dat je niet bij de door jou genoemde groepen hoort, waarom dan toch steeds dat gefulmineer, met name tegen mij?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Leg nou eens gewoon uit welke verantwoordelijkheid jij ons ten laste wilt leggen. Voorantwoordelijk voor wat? Dat is de vraag. Zo moeilijk is het antwoord toch niet?

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 13:25 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Heel simpel gesteld: het westen tegen de moslims.
En jij bent daar 100% voor. Mag van mij, maar val mij dan niet meer lastig met je gezanik dat ik jou schuldgevoelens wil aanpraten.
Want schuldgevoelens leiden nergens toe, een open blik over het westen en de rest van de wereld wel.
Elk verhaal heeft minimaal twee kanten. Stel dat ik bij jou kom klagen over mijn man die me slaat en me misbruikt en mishandelt, dan wil je toch ook op zijn minst het verhaal van mijn man horen om tot een weloverwogen oordeel te komen?
En dat mis ik vaak bij jou.

BerichtGeplaatst: Di Jul 02, 2019 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Iets anders gezegd dan: Stel dat er binnenkort een wereldwijde oorlog uitbreekt en jij moet je melden als soldaat. Om je leven op het spel te zetten voor Vorst, Vaderland en Vrede. Jouw vrouw en je bloedjes van kinderen tellen dus niet mee in deze.
Zou jij je aanmelden? En je leven riskeren? Ik verklaar je voor gek als je dat zou doen.
Want jouw eerste plicht is er te zijn voor je gezin. Al het andere is bullshit.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 12, 2019 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ik ben er ook niet voor om geweld te gaan gebruiken.
Je bent echt van de pot gerukt, als je je nu nog vrijwillig voor militaire dienst aan meldt!

Als er al zo veel oud militairen je waarschuwen, dat het geen zin heeft.
Dat Nederlandse soldaten door de NAVO misbruikt worden.
Dat Nederlandse soldaten risico's lopen, vooral PTSS hakt er in, en draag je voor de rest van je leven mee.
En de overheid en defensie laten je aan je lot over!

De herdenkingen zijn alleen een doekje voor het bloeden.
Een openbaar propaganda theater.

Voor vrede, vorst en vaderland?

Vrede? Het ministerie van Defensie kan beter maar weer gewoon Het ministerie van OORLOG gaan heten.
Vorst? Ik ben Republikein, en heb een abjecte hekel aan de Oranje gekte in Nederland.
Vaderland? Brabant is mijn Vaderland. Niet De Nederlanden.
Ik kan het ook niet helpen dat het bezet gebied is.

Brabant werd ook in de Tweede Wereldoorlog gewoon aan zijn lot overgelaten.
Er liepen diverse officieren rond met Duitse namen.
Werden door de rotte Generale Staf naar het front gestuurd, om de capitulatie van Nederland gemakkelijker te maken.
Er was op grote schaal verraad in het spel.
In die tijd was nog alles wat meende wat te vertellen te hebben immers protestants en Hollands.

Vooral langs de grens gedroeg de Hollandse marechaussee zich vanaf 1830 tot ongeveer 1960 schandalig!

En dan vinden ze het raar, dat de bevolking weinig mededeelzaam is, als het om criminaliteit gaat.
Heel Brabant weet, dat de overheid in Den Haag de grootste dief is van allemaal!

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie