Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Dat gejank over die video over Hans Brusselmans
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Dat gejank over die video over Hans Brusselmans
BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Parodievideo: Dit is Hans Brusselmans

En hierover janken ze nu al een hele tijd. Dit kan niet. Dit mag niet.

Vooral zo doorgaan; Des temeer kijkcijfers.

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Heerlijk hoe dat eurofiele varken te kijk wordt gezet!

Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mei 09, 2019 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, meer! Dit komt veel dichter bij de waarheid dan menig politicus wil toegeven... maar allemaal dromen ze van een baantje in Brussel. Dan zijn de zaken volkomen geregeld: declareren zonder controle, machtige pensioen opbouw, exorbitant salaris én de mogelijkheid tot het toeschuiven van baantjes aan vrienden en bekenden. Uiteraard quid pro quo: voor-wat-hoort-wat.

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2019 16:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb de indruk dat het filmpje niet echt is overgekomen, toch ?
Heerlijk hoe die SP zichzelf met dit stupide filmpje te kijk heeft gezet.
En voor degenen die zo staan te jubelen bij dit filmpje, met name in kringen van de PVV was het populair: hoe was de reactie geweest als een soortgelijk filmpje door pakweg D66 of GroenLinks over Wilders of Baudet wordt gemaakt ? Het gegil hier over demonisering zou van het forum afspatten. Maar nu is het allemaal prachtig natuurlijk.
Enfin, het is weer duidelijk allemaal.
Daaag, SP. Veel plezier in de politieke marge met jullie negative gekanker. Normaal denkend Nederland heeft genoeg van jullie.

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2019 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
IEn voor degenen die zo staan te jubelen bij dit filmpje, met name in kringen van de PVV was het populair: hoe was de reactie geweest als een soortgelijk filmpje door pakweg D66 of GroenLinks over Wilders of Baudet wordt gemaakt ?

Dit is toch niet op de persoon? Bestaat die Hans Brusselmans echt? Dat wist ik niet.

Ik heb trouwens ook nog twee filmpjes die bij jou niet echt zijn overgekomen:

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2019 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Dit is toch niet op de persoon? Bestaat die Hans Brusselmans echt? Dat wist ik niet.

Neeee, natuurlijk was het niet op de persoon. Moet ik hier nou echt serieus op in gaan ? Kun je niet gewoon eens een keertje erkennen dat die mislukte parodie op Timmermans faliekant zijn doel heeft gemist ? Simpelweg juist omdat mensen het spuugzat zijn, dat politieke gekonkel op de persoon. De SP had inhoudelijk NIETS te melden, en dan komen ze met zo'n dom filmpje, die jij blijkbaar prachtig vond.
Als Baudet zo wordt afgeschilderd, al dan niet in een parodie, ben benieuwd wat je daar dan van had gevonden.

BerichtGeplaatst: Do Jun 06, 2019 23:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik had geen enkele associatie met Timmermans toen ik dat filmpje zag. Althans, niet in het bijzonder. Ik had een associatie met elke EU politicus, zie daarvoor de filmpjes van Tom Staal (die je wederom negeert Smile )

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2019 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Bijzonder, want een paar posts hierboven zei je nog hoe heerlijk je het vond dat dat eurofiele varken zo te kijk werd gezet. Maar geen associaties.......vreemd.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2019 18:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, vind ik ook. Maar jij maakt de associatie 'Timmermans'. Ik vind Timmermans een gevaarlijke narcist die bovendien op verschillende leugens betrapt is, maar verder had ik er via het SP videootje geen specifieke associatie mee. Ik zag in Hans Brusselmans IEDER Europarlementslid terug.

Ik dacht bv. nog even dat Sophie in 't Veld anders was...

Bovenop hun bezoldiging krijgen Europarlementariërs twee aparte vergoedingen. Voor iedere officiële werkdag ontvangen ze 320 euro, bedoeld voor „hotelovernachtingen, maaltijden en alle andere werkgerelateerde kosten” rondom vergaderingen in Brussel en Straatsburg. Ook Europarlementariërs die in Brussel wonen, zoals In ’t Veld, krijgen deze vergoeding automatisch toegekend voor iedere dag dat zij de presentielijst tekenen. Daarnaast is er nog een maandelijkse onkostenvergoeding van 4.513 euro voor onder meer kantoor-, telefoon- en computerkosten.

Bron

Dus even opletten... bovenop het al behoorlijk hoge salaris ontvangen ze 320 euro per dag aan hotelkostenvergoeding, ook als ze die niet maken.

Noem me één baan die eenzelfde regeling kent... dit is totaal absurd.

Maar het stopt niet... er komt ook nog 4.513 euro per maand bij voor kantoor, telefoon en computerkosten. Waar natuurlijk geen enkele controle op zit of deze kosten überhaupt gemaakt worden. En geloof maar dat deze Hans Brusselmannen hun aangeschafte computer ook doodleuk opgeven aan de Nederlandse belastingdienst, zodat ze daar ook nog een aftrekpost op hebben.

Mensen die dit soort regelingen voor zichzelf treffen zijn gewoon crimineel. Er zijn geen andere woorden voor. Dit is zelfverrijking ten koste van belastingbetalers, iedereen ziet dit. Niemand kan met droge ogen verklaren waarom die vergoedingen rechtvaardig zijn. Niemand.

Maar Lampje, wees vooral trots op het feit dat jij op Timmermans hebt gestemd.... en wees vooral blij op de winst van pro-europese partijen... want dan zullen al deze vergoedingen vooral in stand blijven en mogen wij als belastingbetaler nog jaren het geld ophoesten. Totdat er een Ceaușescuaanse revolutie plaatsvindt en de hoofden van de Brusselmannen op spietsen door de Wetstraat gedragen worden.

Heads of Louis XVI and Marie-Antoinette

Want zo loopt het vanzelf af met zelfverrijkende politici... als het volk het zat is.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 07, 2019 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Want zo loopt het vanzelf af met zelfverrijkende politici... als het volk het zat is.

Klopt. Een mooi voorbeeld daarvan is Janoekovitsj. Zijn kapitale villa met al die miljoenen kostende protserige rotzooi schijnt nu een museum te zijn.
Woont dat graaiende varken eigenlijk nog steeds in Rusland bij zijn redder Poetin ?

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2019 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je bedoelt de laatste democratisch verkozen leider die Oekraïne ooit gekend heeft, voordat de EU het opstookte tot een burgeroorlog, er via een staatsgreep een nep-leider gekozen werd, daar snel een associatieverdrag mee werd gesloten, terwijl de meerderheid van Nederland duidelijk aangaf daar tegen te zijn, en er tevens in de door de EU veroorzaakte burgeroorlog ook nog een passagiersvliegtuig werd neergeschoten?

Die Janoekovitsj?

Very Happy

Zoals Nuland destijds al zei: FUCK THE EU!

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2019 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Je bedoelt de laatste democratisch verkozen leider die Oekraïne ooit gekend heeft, voordat de EU het opstookte tot een burgeroorlog, er via een staatsgreep een nep-leider gekozen werd, daar snel een associatieverdrag mee werd gesloten, terwijl de meerderheid van Nederland duidelijk aangaf daar tegen te zijn, en er tevens in de door de EU veroorzaakte burgeroorlog ook nog een passagiersvliegtuig werd neergeschoten?

Die Janoekovitsj?

Ja, die bedoel ik ! Maar je hebt commentaar op zelfverrijkende politici. Janoekovitsj was ook zo iemand. Even los van de gebeurtenissen in Oekraïne, want daar hadden we het niet over. Het ging dus over zelfverrijkers, wel even bij de les blijven. Dus als je dit soort types veroordeelt, moet je dat in zijn geheel doen en niet selectief gaan zitten wezen. Dus voeg deze hufter svp ook aan je rijtje zelfverrijkers toe in plaats van hem te verdedigen.
Democratisch gekozen ? Klopt, is Timmermans ook.
Meerderheid tegen associatieverdrag? Klopt, op basis van de referendumuitslag. Alleen hoor ik je dan helemaal niet over de gebrekkige opkomst, terwijl je dat bij de Europese verkiezingen wel ineens doet. Ook hiervoor geldt: niet selectief gaan zitten doen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2019 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Diezelfde PvdA die nu zo hard jankte over de fictieve personage Hans Brusselmans was in 2010 in het geheel niet vies van deze clip over Mark Rutte.

BerichtGeplaatst: Za Jun 08, 2019 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

In tegenstelling tot dat smerige SP spotje, vind ik dit nou niet echt onder de gordel. Maar goed, het is mijn stijll of smaak ook niet om dat zo op de persoon te doen. Gewoon niet doen.
Met dat gejank viel het overigens wel mee. Het lijdend voorbeeld in kwestie (Timmermans) heeft zich er al helemaal niet over uitgelaten.hij stond er boven, heel verstandig.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 1:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Dus voeg deze hufter svp ook aan je rijtje zelfverrijkers toe in plaats van hem te verdedigen.

Als je goed had gelezen, zag je dat ik hem niet verdedigde. Noch zijn zelfverrijking.

Ik denk dat het in dit geval wel interessant is dat de EU een (uiteraard niet-EU) bevolking opstookt tegen haar zelfverrijkende leiders. Moeten we vooral goed in ons achterhoofd houden als we die humbug weer eens horen over Rusland die hier EU partners uit elkaar probeert te drijven.

Quote:
Democratisch gekozen ? Klopt, is Timmermans ook.

Timmermans is helemaal niet verkozen op die plek. Verder verwijs ik je graag even naar partijgenoot van Timmermans, dhr. Plasterk. Die geeft prima aan waarom de EU helemaal niet zo democratisch is: wegstemmen is niet mogelijk:

https://www.geenstijl.nl/4842842/elf_jaar_later_en_het_debat_is_geen_millimeter_vooruit_gekomen__________in_tegenstelling_tot_de_eu_zelf/

Quote:
Meerderheid tegen associatieverdrag? Klopt, op basis van de referendumuitslag.

Niet alleen op basis daarvan. Onderzoek onder de thuisblijvers gaf aan dat een ruime meerderheid tegen was.

Quote:
Alleen hoor ik je dan helemaal niet over de gebrekkige opkomst,

Jawel, ik had met name moeite met de verkiezers die strategisch thuis gebleven waren.

Quote:
terwijl je dat bij de Europese verkiezingen wel ineens doet.

Omdat onderzoek daar ook uitwijst dat tegenstanders écht thuis bleven. Ik zeg daar ook iedere keer bij: dan moet je verder geen rekening houden met ze. Maar je mag best benoemen dat de kiezers van de PVV en SP massaal thuis gebleven zijn.

Quote:
Ook hiervoor geldt: niet selectief gaan zitten doen.

Doe ik niet, jij doet selectiever... bv. door Timmermans (niet democratisch gekozen, belachelijk salaris, nog belachelijkere extra's) te verdedigen.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Als je goed had gelezen, zag je dat ik hem niet verdedigde. Noch zijn zelfverrijking.

Akkoord. Maar dan steekt het u natuurlijk ook dat deze zelfverrijker wordt beschermd door Rusland, waar hij een veilig onderkomen heeft, en dat zal vast niet zijn in één van die troosteloze woonkazernes aan de rand van Moskou.

Quote:
Doe ik niet, jij doet selectiever... bv. door Timmermans (niet democratisch gekozen, belachelijk salaris, nog belachelijkere extra's) te verdedigen.

Als je goed had gelezen, zag je dat ik zijn salaris noch zijn extra's verdedigde. Ik constateer alleen dat hij veel stemmen geeft gehaald bij de Europese verkiezingen, mede met dank aan de gratis propaganda die hen onbedoeld werd geleverd door de SP.
Hoezo is hij trouwens niet democratisch gekozen ? Is er met de uitslagen gesjoemeld dan ?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 1:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Akkoord. Maar dan steekt het u natuurlijk ook dat deze zelfverrijker wordt beschermd door Rusland, waar hij een veilig onderkomen heeft, en dat zal vast niet zijn in één van die troosteloze woonkazernes aan de rand van Moskou.

Er spelen hier twee zaken door elkaar: de legitimiteit als democratisch verkozen president en de zelfverrijking van Janoekovitsj.

Het eerste is een feit, het tweede keur ik af.

Maar goed, als in Brussel een opstand komt en Timmermans en zijn kliek worden verjaagd naar de VS... prima hoor. Twisted Evil

Quote:
Hoezo is hij trouwens niet democratisch gekozen ? Is er met de uitslagen gesjoemeld dan ?

De man zit niet op een verkozen positie hè. Kamerleden en veel presidenten (behalve dan in Nederland) worden gewoon gekozen.

Misschien ben je vergeten hoe Timmermans daar gekomen is... dus even van Wikipedia:

Op 2 september 2014 droeg de Nederlandse regering Timmermans voor als kandidaat-lid voor de Europese Commissie. Op 10 september maakte de aantredende voorzitter van de Europese Commissie, Jean-Claude Juncker bekend dat Timmermans door hem wordt voorgedragen in de commissie-Juncker als "eerste vicevoorzitter", zijn plaatsvervanger en zijn rechterhand.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Timmermans_(politicus)#Europees_commissaris

Aan die benoemingsprocedure zat weinig democratie hoor... Timmermans is door de kiezer niet in die positie gekozen en kan ook door de kiezer niet weggestemd worden.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 21, 2019 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

GOED NIEUWS:

Timmermans ligt er al in de eerste ronde uit...
Wie buitenlandse lezersreacties las in Die Welt of Lefigaro wist het al.... In heel Europa haat men
deze politiek correcte neplinkse populist en doorzichtig kontenlikker evenzeer als in Nederland.

https://www.ad.nl/binnenland/macron-timmermans-ligt-eruit-als-eu-kandidaat~a76b0974/

Dan gebeurt er toch iets goeds in de EU...

Nadat Timmermans 4 jaar zijn glibberige kop in de anus van Junckers gat heeft gestoken lijkt dat
doorzichtig gedrag hem (tor grote schik van hemzelf en de PvdAllaaaah) ook in Europa niet verder te brengen...

Timmermans heeft 4 jaar lang verkloot om de Europeanen tot op het bot te verdelen en is geen van zijn
verkiezingsbeloften nagekomen... (een oude gewoonte).

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Pieter Langendijk

Timmermans wordt zwaar overschat, het is een arrogante zelfingenomen carnavalskwast... geen wonder dat ie er uit ligt, filmpje van SP was zo treurig dat ze zichzelf uit het EP hebben geduwd...

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 16:25 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Gut gut gut..

Het filmpje gaf een aardig beeld van hoe het er in de praktijk aan toe gaat.
Uitgerekend met de gebakken lucht politici in Brussel.
Dat de media maffia op zo'n manier het volk heeft bespeeld door het filmpje tot op het bot af te kraken,
zegt al meer dan genoeg.

En heel rechts Nederland blaat met hen mee.
Like dust in the wind...

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

Dat de media maffia op zo'n manier het volk heeft bespeeld door het filmpje tot op het bot af te kraken,
zegt al meer dan genoeg.

Kijk aan, de media hebben het weer gedaan.
Het filmpje was dermate op de man en dom qua inhoud, dat het zichzelf belachelijk heeft gemaakt en daarmee de bedenkers ervan, de SP dus met die Ron Meijer voorop. Die slappe zak is nu met de staart tussen de benen afgesdropen, wat een held. Als je iets maakt en het pakt averechts uit, sta er dan gewoon voor en loop niet weg.
Ik heb aanzienlijk meer respect voor Wilders die ondanks zijn verlies gewoon blijft staan voor zijn booschap.
De SP kan alleen maar politiek bedrijven door zich af te zetten tegen anderen, op een misselijke manier ook nog eens, maar op een eigen verhaal kan ik ze niet betrappen. Ja, wat losse kreten. Meer geld hiervoor en meer geld daarvoor. Alsof Sinterklaas bestaat.
Steeds minder mensen trappen in het gekakel van dat rare partijtje. Sneu voor dochter Lilian van die ouwe worstenmaker, dat dan weer wel.

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Ryan schreef:

zegt al meer dan genoeg.

Kijk aan, de media hebben het weer gedaan.
Het filmpje was dermate op de man en dom qua inhoud, dat het zichzelf belachelijk heeft gemaakt en daarmee de bedenkers ervan, de SP dus met die Ron Meijer voorop.

Kijk, dat commentaar heb je zo uit de krant.
Wat ik al zei, je blaat de media na.

Er was helemaal niks mis met het filmpje.
Integendeel.
Ik vond het erg leuk.

Maar waar is de humor heden ten dagen gebleven, meneer Sonneberg!?

BerichtGeplaatst: Za Jun 29, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou nou, wat een humor.
Iemand afzeiken....de humor ten top.
By the way : het is opvallend dat jij iedereen die iets anders beweert dan jij, verwijt dat ze de media napraten. Misschien kun je je ook eens bedenken dat mensen die iets anders beweren dan jij een zelfgevormde mening hebben. Of is dat te moeilijk voor je ?

BerichtGeplaatst: Do Jul 04, 2019 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:
Nou nou, wat een humor.
Iemand afzeiken....de humor ten top.
By the way : het is opvallend dat jij iedereen die iets anders beweert dan jij, verwijt dat ze de media napraten. Misschien kun je je ook eens bedenken dat mensen die iets anders beweren dan jij een zelfgevormde mening hebben. Of is dat te moeilijk voor je ?

Ik praat juist niet de media na, ik ga er tegen in.
En de zelf gevormde negatieve mening over een geslaagd stukje cabaret, daar heb ik zo mijn twijfels over.
Gewoon een totaal gebrek aan gevoel voor humor.

En je hoeft ook niet zo denigrerend te doen.
ook weer zo'n typisch Hollandse afwijking.

In gewoon Brabants:
Nie zo zeiken!

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici