Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » De vernietiging van Europa Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja hoor, dat kan ik wel.

Ik ben kwijt wanneer we vrouwen wél apart mogen zetten en wanneer niet. Zelfde geldt voor mannen overigens.

Kun jij het me nog uitleggen? Waarom hebben we vrouwenvoetbal en mannenvoetbal, maar worden vrouwen boos als ze niet toegelaten worden tot de Formule 1?

Waarom hebben we ladies night? Waarom hadden we wel mannen toiletten en vrouwen toiletten, maar nu niet meer? Wie beslist dat en wat is de motivatie daarachter?

Vooral dat laatste wil ik graag weten. Ik ben gewoon van de duidelijkheid en wil gewoon weten wanneer wél gescheiden seksen en wanneer niet.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 24, 2019 21:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Sorry, maar deze vragen kan ik niet beantwoorden. De wereld verandert en we moeten, tegen wil en dank, mee veranderen.
Eleganter uitleggen dat je ouder wordt en al het vertrouwde ziet verdwijnen is niet mogelijk.

BerichtGeplaatst: Di Jun 25, 2019 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb daar op zich niet zo'n probleem mee, ik ben eigenlijk een vernieuwer. Hoewel, ook ik word ouder.

Maar wat ik wel vervelend vind is dat mensen zich dan beledigd voelen als ik verkeerd onderscheid maak. Als ik in de vrouwen-WC ga zijn ze ineens verontwaardigd Smile

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vrouwen en mannen zijn fysiek niet gelijk, vandaar dat je onderscheid moet maken tussen iets als mannen- en vrouwenvoetbal. (Heel toevallig is er van de week een medisch rapport verschenen waaruit blijkt dat vrouwen en mannen dusdanig van elkaar verschillen dat cardiologen daar bij de behandeling van hartproblemen rekening mee moeten gaan houden.)

Maar dat fysieke verschil maakt niet dat ze niet samen op één toilet terecht zouden kunnen. Ik heb het altijd erg krom gevonden dat er voor dames 2 toiletten zijn en voor de heren 2 toiletten en 6 pisbakken. (Overigens denk ik dat vrouwen (logischerwijs) eerder moeite met gemengde toiletten zullen hebben dan mannen).

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 13:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Pisbakken moet je sowieso afschaffen, maar dat is een andere discussie.

Wel interessant is: als mannen en vrouwen fysiek verschillen (en mentaal uiteraard ook), dan moet je ook de conclusie kunnen trekken dat sommige beroepen beter geschikt zijn voor mannen of vrouwen. Maar dat mag dan weer niet.

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 14:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Waarom er vrouwen en mannen toiletten bestaan kan ik je wel uitleggen. Ik zat vaak op camperplaatsen en moest soms gebruik maken van beide. Vrouwen maken vaak een enorme puinhoop van een toilet, als ze die niet zelf hoeven schoon te maken.
Mijn vrouw maakt daarom vaak gebruik van de heren toiletten, hoewel daar dan weer vaak schunnige taal op de muren staat. Maarja, daar hoef je niet op te zitten

BerichtGeplaatst: Wo Jun 26, 2019 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Pisbakken zijn zeer goed vanwege de doorloopsnelheid

En ja, niet alle vrouwen kunnen alle mannenberoepen uitoefenen. Daarom zijn er fysieke keuringen.

Weerwoord forum index » Europese Zaken