Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Kwam de kogel van rechts ?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Kwam de kogel van rechts ?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

De politie in Duitsland is nog steeds op zoek naar de moordenaar van CDU politicus Walter Lubke. Een gisteren gearresteerde verdachte uit de directe omgeving van Lubke is vandaag weer vrijgelaten.
Lubke is in rechtse kringen in Duitsland de afgelopen periode zwaar gedemoniseerd, en alles lijkt er dan ook op dat hij door doorgeslagen rechts-extremisten door het hoofd is geschoten. In elk geval is in die kringen een dermate haatklimaat geschapen, dat uiterst rechts sowieso bloed aan de handen lijkt te hebben.
Lubke stond altijd een ruimharig asielbeleid voor. Daar kun je wat van vinden, maar het is nog altijd een democratisch recht om het te vinden. Echter niet bij extreem-rechts: die lanceerden een haatcampagne van ongekende proporties, en nadat Lubke het ook nog eens aan de stok kreeg met Pegida-aanhangers, was het hek helemaal van de dam.

Ik hoop dat de daders van deze laffe moord snel worden opgepakt, maar ook dat de haatzaaiers en demoniserende rechtse krachten die deze moord legitimeerden, en die nu ook nog eens openlijk op internet staan te juichen om deze moord, ter verantwoording worden geroepen en hun straf evenmin zullen ontlopen.

Onwillekeurig dacht ik terug aan de moord op Pim Fortuyn, en ik zie sterke overeenkomsten. Ik ben benieuwd of degenen die toen (en nog steeds) in alle toonaarden - en niet onterecht, laat dat helder zijn - riepen dat de kogel van links kwam, nu ook vinden dat in het geval van Lubke de kogel van rechts kwam.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, ik heb via het nieuws vernomen, dat de dader waarschijnlijk uit de directe kring van het slachtoffer komt.

Quote:
Een gisteren gearresteerde verdachte uit de directe omgeving van Lubke is vandaag weer vrijgelaten

Dat maakt dat het hele verhaal op losse schroeven komt te staan.
Waarom zocht de politie dan ĂĽberhaupt in de directe omgeving van Lubke?
Schijnbeweging?

Het is niet verstandig om zaken altijd maar te politiseren.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Kwam de kogel van rechts ?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Ik hoop dat de daders van deze laffe moord snel worden opgepakt, maar ook dat de haatzaaiers en demoniserende rechtse krachten die deze moord legitimeerden, en die nu ook nog eens openlijk op internet staan te juichen om deze moord, ter verantwoording worden geroepen en hun straf evenmin zullen ontlopen.

Een politieke moord valt nooit te legitimeren. Daar valt niets aan toe te juichen en goed te praten.

Lampje schreef:
Onwillekeurig dacht ik terug aan de moord op Pim Fortuyn, en ik zie sterke overeenkomsten. Ik ben benieuwd of degenen die toen (en nog steeds) in alle toonaarden - en niet onterecht, laat dat helder zijn - riepen dat de kogel van links kwam, nu ook vinden dat in het geval van Lubke de kogel van rechts kwam.

Eerst werd er direct in die media naar (vermeend) extreem rechts geframed. Nou weten we ook hoe in Duitsland die MeningsSturende Media zijn als het gaat om (vermeend) extreem rechts (Waarbij ik overigens niet blind ben voor het onacceptabel oversteken van rode lijnen door extremisten onder welke vlag dan ook!): Daar krijgt iets ook wel eens het kopje extreem rechts mee, terwijl het toch net eventjes om iets anders gaat, waarbij dan vooral dat iets anders uit de wind gehouden moet worden, net zoals wij in Nederland ook het kopje overige zaken kennen.

Daarna werd er een verdachte in en om zijn eigen krijgen opgepakt. En nu is hij weer vrijgelaten. Waarom was hij eerst verdachte en nu weer vedachte af?

Natuurlijk hoop ook ik op een zo spoedig mogelijk oppakken van de dader. Want we kunnen nooit en te nimmer tolereren dat de democratische rechtsgang met kogels wordt beslecht. En natuurlijk voor de nabestaanden die recht hebben op een zo snel mogelijk kunnen verwerken van het verlies van een dierbare.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Op Twitter denken mensen aan overeenkomsten moord Walter LĂĽbcke met Rudolph Moshammer.

https://de.wikipedia.org/wiki/Rudolph_Moshammer

Quote:
Tod und Vermächtnis
Moshammers Grab, 23. Januar 2005
Das Moshammer-Mausoleum auf dem MĂĽnchner Ostfriedhof, 2013

Moshammer wurde in der Nacht zum 14. Januar 2005 in seinem Doppelhaus im Münchner Vorort Grünwald mit einem Stromkabel erdrosselt.[11][12] Sein Chauffeur fand die Leiche am frühen Morgen und rief umgehend die Polizei. Moshammers Tod löste bei vielen Menschen Betroffenheit aus. Wohnhaus und Geschäft waren tagelang von Menschen belagert, die Blumen niederlegten und Kerzen anzündeten.

Am folgenden Tag nahm die Polizei den 25-jährigen Herisch A. fest, der bald darauf die Tat gestand. Der irakische Kurde lebte seit 2001 als Asylbewerber in Deutschland.[13] Am Tatort sichergestellte DNA-Spuren des Mannes waren mit der DNA-Analysedatei des Bundeskriminalamtes (BKA) abgeglichen worden, in welcher der nicht vorbestrafte Täter gespeichert war. Er hatte 2004 im Zusammenhang mit zwei Verfahren wegen gefährlicher Körperverletzung und einem Sexualdelikt eine Speichelprobe abgegeben.

Laatst aangepast door Icesurfer op Zo Jun 09, 2019 15:12, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 15:10 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Icesurfer schreef:
Op Twitter denken mensen aan overeenkomsten moord Walter LĂĽbcke met Rudolph Moshammer.

https://de.wikipedia.org/wiki/Rudolph_Moshammer

Ja, zo lust ik er nog wel een..
Bah bah!
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ryan schreef:
Tja, ik heb via het nieuws vernomen, dat de dader waarschijnlijk uit de directe kring van het slachtoffer komt.

Quote:
Een gisteren gearresteerde verdachte uit de directe omgeving van Lubke is vandaag weer vrijgelaten

Waarom was hij eerst verdachte en is hij nu weer verdachte af? Wat zijn de feiten en omstandigheden.

Ryan schreef:
Dat maakt dat het hele verhaal op losse schroeven komt te staan.
Waarom zocht de politie dan ĂĽberhaupt in de directe omgeving van Lubke?
Schijnbeweging?

Schijnbeweging in welke richting?

Ryan schreef:
Het is niet verstandig om zaken altijd maar te politiseren.

Herinner je je de moord op Louis Sevèke nog? Het kon toch niet anders dan dat de dader uit de hoek van extreem rechts vandaan kwam? Het staat mij bij dat ze op een gegeven moment in Arnhem Constant Kusters van zijn bed hadden gelicht. Of anders misschien een of andere inlichtingendienst.

https://www.groene.nl/artikel/tatort-nijmegen

Het kwam bij niemand op dat het een afrekening van een oude rekening binnen het circuit van krakersbroeinest De Grote Broek zelf was, een oude vete om geld tussen Louis Sevèke en Marcel Theunissen, die ook een reeks bomaanslagen (waaronder op een vestiging van BASF in Arnhem) en bankovervallen op zijn kerfstok had (en daar altijd mee weg had kunnen komen). Nieuwe opsporingsmethoden werden hem uiteindelijk fataal inzake een van zijn bankovervallen. En daar werd bij huiszoeking bij hem thuis een dagboek gevonden.

Teunissen was rond 1990 actief in het Nijmeegse krakerscircuit. In deze periode leerde hij Sévèke kennen. Sévèke zou Teunissen ervan hebben verdacht een infiltrant van een inlichtingendienst te zijn. Daarom zou Sévèke Teunissen uit de Nijmeegse krakersbeweging hebben gewerkt. De familie van Sévèke stelt echter dat Teunissen het kraakpand De Grote Broek heeft verlaten omdat hij het niet eens was met de uitkomst van een discussie over het aannemen van geld van woningbezitters in ruil voor het verlaten van een pand. Teunissen was daar voorstander van.

Uit dagboeken van Teunissen zou blijken dat hij ook verantwoordelijk is voor een serie bomaanslagen in Arnhem, waaronder op het chemisch bedrijf BASF, in de jaren '90, destijds opgeëist door het Earth Liberation Front (ELF). Daarnaast wordt hij verdacht van bankovervallen in de provincies Utrecht en Zuid-Holland. Tussen 1996 en 2005 zou hij in de buurt van Leiden hebben gewoond. In Catalonië leefde hij in een caravan of in een kraakpand. Hij onderhield zich met schildersklussen.

Op 27 maart 2007 werd Teunissen in Barcelona gearresteerd in verband met de moord op Louis Sévèke op 15 november 2005. Op 28 maart werd Teunissen door de Spaanse justitie volgens een versnelde procedure uitgeleverd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Marcel_Teunissen
https://web.archive.org/web/20070930200900/http://www.parool.nl/nieuws/2007/MRT/29/p1.html

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, als je wat doorspit, krijg je dit te zien...

http://www.hetverhaalvanmarcelteunissen.nl/

Daarin wordt helemaal bovenaan gesteld..
ex-anarchist.

Het is het verhaal van die gast.
Alsof je een zieke geest aan het woord laat.

Met anarchisme hebben bomaanslagen en een moord niks te maken.
Integendeel.
Dat hij als kraker en crimineel te boek stond, zegt al wat meer.
Voorwaar, het feit dat je kraker bent, maakt je zeker niet links of anarchist!
Integendeel, maar weer!

Ik ben overtuigd anarchist, maar profiteer nooit van anderen.
Wij regelen zaken binnen onze eigen clan.
Omdat we zaken zelf regelen, gaat het ook goed.

De overheid ligt dikwijls dwars, maar niet als je redelijk bent,
en fatsoenlijk met ze om gaat. Tenminste, valt er in kleinere gemeenten nog te praten.

Wat dat betreft, is er in de grote steden nog heel wat te verbeteren.
Want daar volgen ambtenaren teveel de letter van de wet.
Ook is een burgemeester van een grote stad ook veel meer met zijn eigen ego bezig,
dan de stad met verstand te besturen.

Als je naar Amsterdam kijkt, is het meer dan duidelijk dat criminelen het daar al decennia lang voor het zeggen hebben.
En Eindhoven en andere Brabantse steden hebben ook zo'n burgemeesters, die voor meer problemen zorgen, dan dat ze oplossen.
En dat vraagt om moeilijkheden.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Kwam de kogel van links?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Joost Bakker schreef:
Kwam de kogel van links?

Ik zei nog zo, dat je niet alles moet politiseren.
Blind of zo?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 09, 2019 20:54 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zo jong, heb jij ooit iets gezegd...?

...de titel van dit onderwerp is natuurlijk ''politiseren'' bij uitstek...
Maar daar hoor ik je niet over...

Nogmaals:
Kwam de kogel van Links ?
Of van een mannetje van Mars?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Of van het mannetje van Marx?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Kogels komen uit een revolver, pistool of geweer.
Kogels doen gewoon waar ze voor bedoeld zijn.
Links en rechts en midden en weet ik veel.
Als iemand het loodje legt door een dronken chauffeur, wordt dan ook de vraag gesteld of de auto van links of rechts kwam?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Jip schreef:
Kogels komen uit een revolver, pistool of geweer.
Kogels doen gewoon waar ze voor bedoeld zijn.
Links en rechts en midden en weet ik veel.
Als iemand het loodje legt door een dronken chauffeur, wordt dan ook de vraag gesteld of de auto van links of rechts kwam?

De spijker op zijn kop Jip! Very Happy
BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Nee hoor, de kogel kan best van links, midden, rechts komen... indien
deze niet religieus maar politiek gemotiveerd is... en voorzover
deze termen nog enige inhoud dekken in deze tijd...

Volkert van de G. was een door de zg. ''middenpartijen'' opgehitste Linksch Facist...

Die types lopen rond onder de misleidende noemer ''anti-facisten'', wat de beste
schaamlap is om eigen evidente Facistoide kenmerken te verbergen,,,

Suggestieve vraagstellingen over de huidige moord zijn politiek gemotiveerde speculaties...

BerichtGeplaatst: Ma Jun 10, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Joost Bakker schreef:
Nee hoor, de kogel kan best van links, midden, rechts komen... indien
deze niet religieus maar politiek gemotiveerd is... en voorzover
deze termen nog enige inhoud dekken in deze tijd...

Volkert van de G. was een door de zg. ''middenpartijen'' opgehitste Linksch Facist...

Die types lopen rond onder de misleidende noemer ''anti-facisten'', wat de beste
schaamlap is om eigen evidente Facistoide kenmerken te verbergen,,,

Suggestieve vraagstellingen over de huidige moord zijn politiek gemotiveerde speculaties...

Links fascist.. Wat een onzin.
Je gebazel draagt bij aan het leggen van een rookgordijn over politiek.
Je argumentatie is pure demagogie.
En dat is typisch voor fascisme.
Desinformatie.
BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 20:00 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Des-informatie is altijd het middel geweest van partijen als D66, PvdA en VVD/ CDA
om zoveel mogelijk informatie inzake massa-immigratie en asielzoekers te verhullen
of vals te presenteren...

Recentelijk werden weer zware misdaden onder asielzoekers weggemoffeld... en zo voort,
en zo voort.

die de in zijn ogen ''rechtse'' Pim Fortuijn vermoordde.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er is een verdachte opgepakt met DNA-match. Feiten en omstandigheden wijzen richting politiek geëngageerd motief.

Weerwoord forum index » Buitenland