Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » CDA bestaat uit twee partijen,redelijken naast motregenclub.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
CDA bestaat uit twee partijen,redelijken naast motregenclub.
BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Eigenlijk bestaat het CDA uit twee partijen, de redelijk denkende mens, en de club waar je net als bij motregen aan het eind zeiknat van wordt. Die redelijken denken zelfstandig na en komen met oplossingen voor allerhande zaken, terwijl de motregen afdeling meeschulpt met de macht en daarna alleen bij hun eigen club zijn boodschappen doet.
Dat hebben ze al eens eerder geflikt. Toen ging het redelijke CDA een verbond tot redding van NL aan mede met de PVV, maar toen het puntje bij het paaltje kwam werd, doordat het oudere CDA deel massaal op hun congres kwam opdagen en tegen stemden, alle haalbare oplossingen tot de redding van NL geschrapt. Waardoor de PVV genoodzaakt werd het verbond met het redelijke deel van de mensheid te verbreken. Zie de huidige puinhoop, durft uw vrouw nog in de schemering over straat. Weet u hoeveel moorden er worden gepleegd, idioten vrijgelaten?
Die tegenstemmers moeten gewoon op de CU stemmen waar ze thuishoren, om Rutte in het zadel te houden.
Rechtstreeks stemmen op Groenlinks, D66 of VVD mag natuurlijk ook.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik hoorde gisteren Hans Wiegel ook op de radio en hij was not amused. En terecht. Het zijn en blijven Judassen en Farizeeërs bij het CDA.

In de provincie Zuid-Holland zijn de onderhandelingen over de vorming van een college met daarin ook FvD geklapt. Het CDA heeft zich teruggetrokken. Iets geeft mij in dat het CDA al van kop af aan er op uit was de boel te laten klappen op een door hen gewenst moment. Hans Wiegel heeft de formatieopdracht aan de provincie teruggegeven en kapt ermee als informateur.

Wiegel kapt ermee in Zuid-Holland: ‘Het spijt me, maar een ander besluit is zinloos’

Nu het CDA zich heeft teruggetrokken, ziet Wiegel geen kans meer om een coalitie te smeden die op een meerderheid kan rekenen.

Nadat de ChristenUnie was afgehaakt, probeerde Wiegel de afgelopen week samen met Forum, VVD en CDA naar een nieuwe partner te zoeken om aan een meerderheid te komen. De partijen hebben samen 25 van de 55 zetels, maar hebben er 28 nodig.

Wiegel: ,,Voordat het tot een bespreking is gekomen, liet de fractie van het CDA weten zich terug te trekken uit de besprekingen. Uiteraard maakt dit mijn werk als informateur verder onmogelijk. Ik leg mijn functie dus neer. Het spijt mij, maar een ander besluit is zinloos.’’

Dat het CDA is afgehaakt, noemt Wiegel opmerkelijk. ,,Zij zaten er vanaf het begin bij.’’ Het CDA laat weten onvoldoende vertrouwen te hebben dat er een coalitie komt waarin ze voldoende van haar uitgangspunten terugziet. Fractievoorzitter Adri Bom-Lemstra: ,,Wij zijn de gesprekken ingegaan om te komen tot een coalitie die recht doet aan de uitslag van de verkiezingen. Dit is voor ons van belang, omdat we alleen op deze manier denken voldoende punten uit het verkiezingsprogramma te kunnen realiseren.’’

Lees verder

Hier de verklaring van Hans Wiegel:

BJUSTERBAARLIK''

Aan de commissaris van de Koning,
    De leden van de Staten van de provincie Zuid-Holland

Oudega, 12juni2019

Dames en heren,

Op 1 april startte ik mijn informatie terzake van het vormen van een nieuw College van Gedeputeerde
    Staten van de provincie.
    De lijn was dat de twee grootste partijen, Forum voor Democratie en de WD, in het College zouden
    plaatsnemen, ieder met twee Gedeputeerden.
    De tweede lijn was het eveneens toetreden tot het Dagelijks Bestuur van de provincie van een aantal
    kleinere fracties, zodat voor een breed College zou kunnen worden gezorgd.
    Ten derde gaf ik aan dat ook met de kleine fracties, die niet in GS zouden plaatsnemen, contact zou
    worden gehouden.
    Mijn eerste verkenningen leidden ertoe dat een aantal fracties, als Groenlinks, D66 en de PvdA, om
    uiteenlopende redenen liet weten niet tot het College te zullen toetreden. Het CDA was daartoe wel
    bereid, de ChristenUnie/SGP sprak zich niet concreet uit.
    Kort daarna besloten FvD, WD en CDA zich te zetten aan het schrijven van een inhoudelijk ontwerpprogram op hoofdlijnen, erop gericht met anderen besprekingen te voeren over hoe de Provincie de
    komende jaren te besturen. Aan de andere fracties werd dat gezonden, met daarbij de uitnodiging tot
    gedachtevorming te komen. Enkele fracties toonden zich daartoe bereid. Anderen, die eerder hadden
    laten weten niet tot het College toe te willen treden, bleven bij hun conclusie.
    Daarop ontstonden contacten met de ChristenUnie/SGP. Die leverden wisselende situaties op. Nu
    eens het gevoel: we komen tot overeenstemming, dan weer twijfel. Totdat de ChristenUnie per brief
    liet weten de besprekingen met FvD, WD en CDA te beëindigen.
    ln de media verschenen vervolgens berichten dat een coalitie waaraan FvD deel zou nemen, mislukt
    was. Daarop besloot ik kenbaar te maken dat de besprekingen werden voortgezet, allereerst met een
    poging enkele van de kleine fracties in de besprekingen over een nieuw College te betrekken. Dat is
    gebeurd. Voordat het echter tot een bespreking is gekomen, liet de fractie van het CDA gistermiddag
    weten zich terug te trekken uit de besprekingen. Het CDA zal uiteraard zelf aangeven waarom.
    Uiteraard maakt dit mijn werk als informateur verder onmogelijk. lk leg per heden mijn functie dus
    neer. Het spijt mij, maar een ander besluit is zinloos.
    Dank voor alle gesprekken die ik mocht voeren. Ook als we het niet met elkaar eens waren, waren die
    open en met onderling respect.
    Tenslotte dank aan de ambtehjk medewerkers die mij hebben gesteund.

Het ga u allen goed,

(H. Wiegel)

Laatst aangepast door Loetje op Do Jun 13, 2019 15:51, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het spelletje dat het CDA hier bij de onderhandelingen met de grootste partij FvD speelt lijkt verdacht veel op het spelletje, dat het CDA speelde bij de overleggen in het Catshuis in 2012, waarbij het CDA willens en wetens de afspraken schond die het CDA met de PVV in het gedoogakkoord gemaakt had en het daarmee voor de PVV onmogelijk maakte om door te gaan met gedogen (van Rutte I). En vervolgens keer op keer blijven roepen dat de PVV de wegloper was...

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ken veel figuren die op het CDA stemmen. Het zijn over het algemeen redelijk denkende mensen, die net zo min als de FvD willen dat NL op de schroothoop van de geschiedenis beland.
Maar de pest voor het CDA is dat een fanatiek en zeer conservatief deel onder hun aantal ouder is, niet meer hoeft te werken en de tijd heeft naar hun congressen te komen, waar daarna hun mening de boventoon gaat voeren.
Dit deel houdt zich vast aan de parabel van de Barmhartige Samaritaan. Deze man werd door een voorbijganger geholpen nadat hij onderweg was beroofd en in elkaar geslagen. De Samaritaan bracht de man naar een herberg, betaalde daar tot zijn genezing voor kost en onderdak, en ging daarna zijnsweegs.
Deze pseudo-christelijke CDAers vergeten dat die Samaritaan, waarmee ze zich gelijkschakelen, die gewonde reiziger niet mee naar hun huis namen, maar keurig de verplegingskosten aan de herbergier overmaakten, en daarna hun eigen leven in hun eigen huis verder leefden.

BerichtGeplaatst: Do Jun 13, 2019 15:23 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De barmhartige Samaritaan deed het met zijn eigen geld. De politiek correcte deugmensen doen het met de Portemonnee van de Anderen.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Loetje schreef:
De barmhartige Samaritaan deed het met zijn eigen geld. De politiek correcte deugmensen doen het met de Portemonnee van de Anderen.

Ook dat nog.
Ik zag een artikel waarop werd geklaagd over de enorme kosten die werden gemaakt alleen al aan de olie die een schip behoeft om het in de vaart te houden. Wat kosten die schepen van die verkapte handelaars in overstekende vluchtfiguren wel niet aan olie. Wie betaald dat?
Die metselaar die in wind en regen hier op de steigers staat? Die tomaten-tuinder.

BerichtGeplaatst: Vr Jun 14, 2019 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik zag een artikel waarop werd geklaagd over de enorme kosten die werden gemaakt alleen al aan de olie die een schip behoeft om het in de vaart te houden. Wat kosten die schepen van die verkapte handelaars in overstekende vluchtfiguren wel niet aan olie. Wie betaald dat?
Die metselaar die in wind en regen hier op de steigers staat? Die tomaten-tuinder.

Dat wordt betaald door de overstekende vluchtfiguren zelf, die de verkapte handelaren veel geld betalen voor een gammele overtocht.
Heeft u trouwens een linkje naar het artikel waar u het over had ? Ik wil het graag lezen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 8:52 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Lamp. Dit is de laatste keer dat ik een artikel voor u ga opzoeken. U lijkt me zelf uitstekend in staat om relevante kennis te vinden. Of reageert u uitsluitend om te zeiken.

https://www.ad.nl/buitenland/een-cruiseschip-per-dag-net-zo-vervuilend-als-een-miljoen-auto-s~a16bfb5a/?referer=https://www.google.nl/&

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Zo helpen we elkaar, want ik gaf u antwoord op uw vraag wie de overtochten van vluchtelingen door mensenhandelaren betalen.
Dank u voor de link, ik zag dat het uit het AD kwam. Tja, en die lees ik doorgaans niet. Mij te links.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Dat wordt betaald door de overstekende vluchtfiguren zelf, die de verkapte handelaren veel geld betalen voor een gammele overtocht.
Heeft u trouwens een linkje naar het artikel waar u het over had ? Ik wil het graag lezen.

De kosten van die schepen die voor de kust van Afrika de jonge mannen uit het water vissen, worden niet betaald door de vluchtfiguren, maar uiteindelijk door ook mij als belastingbetaler via de uitkeringen van die bruinverbrande MS bemanningen. De Onassisachtigen moeten voor dat soort reisjes diep in de portemonnee tasten.
Ik las laatst een reportage over die jonge geredde mannen afkomstig uit Somalie. Daarvan zat 97% in een flatgebouw de godganse dag Quat te roken.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Beste Lamp. Dit is de laatste keer dat ik een artikel voor u ga opzoeken. U lijkt me zelf uitstekend in staat om relevante kennis te vinden. Of reageert u uitsluitend om te zeiken.

https://www.ad.nl/buitenland/een-cruiseschip-per-dag-net-zo-vervuilend-als-een-miljoen-auto-s~a16bfb5a/?referer=https://www.google.nl/&

Beste poendert. Het is niet aan Lampje maar aan jouzelf om je beweringen te staven met relevante linkjes.
Wat jij doet is zomaar wat roepen zonder bewijs want je 'hebt het ergens gelezen', allemaal mooi maar niemand zit te wachten op jouw interpretatie van dat 'het'.
Of moeten we er maar vanuit gaan dat jij niet in staat bent om relevante kennis te vinden?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

Beste poendert. Het is niet aan Lampje maar aan jouzelf om je beweringen te staven met relevante linkjes.
Wat jij doet is zomaar wat roepen zonder bewijs want je 'hebt het ergens gelezen', allemaal mooi maar niemand zit te wachten op jouw interpretatie van dat 'het'.
Of moeten we er maar vanuit gaan dat jij niet in staat bent om relevante kennis te vinden?

Beste JIP. Ik hoef geen kennis die algemeen bekend is voor anderen op te zoeken. Toen ik het oliegebruik van zeeschepen googelde, kwamen er een stuk of 5 reactie,s uit recente dagbladen voor de dag. Die feiten zijn algemeen bekend.
Daarnaast is een weetje van mijzelf net zoveel waard als dat van een reporter die zijn politieke richting mee laat spelen in zijn berichtgeving.
Als ik de meeste berichten lees over die zogenaamde geredden bestaat die oogst in veel reportages hoofdzakelijk uit kinderen. Moet ik dat ook geloven?
Zijn het alleen de kinderen die de islamitische wereld ontvluchten?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Niet eromheen draaien. Wat jij hier doet, is in feite precies hetzelfde wat de MSM doet. Stemming kweken, twijfel zaaien.
Het is niet aan mij om voor jou te bepalen wat je wel of niet moet geloven.
En dat zou wederzijds moeten zijn.
Jammer genoeg is dat heel vaak niet het geval.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Voor de mensen die de aanvangstekst niet begrijpen over motregen. Een oud Nederlands spreekwoord luidde.
Fijnen en motregen wordt je door bedonderd. (Je wordt door beiden zeiknat.)

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En wanneer zal het tot jou doordringen dat jij behoort tot die fijne mensen?
Je scheldt nooit, gebruikt nooit onwelvoeglijke taal, maar toch zo stiekem en besmuikt anderen beschuldigen van zaken die slechts bestaan tussen jouw fijne oortjes.
Ook zul je nooit een vraag rechtstreeks beantwoorden, maar in plaats daarvan er overheen praten.
Wees eens een echte kerel en neem je verantwoording voor je eigen uitspraken.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 16, 2019 10:32 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

+1

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici