Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Wolven horen niet meer in overbevolkt Nederland.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wolven horen niet meer in overbevolkt Nederland.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wolven hebben geen plek meer in het overbevolkte Nederland. Deze halftamme wolven zijn een gevaar voor vee, kinderen, huisdieren, en mensen die niet meer zo goed ter been zijn.
Dit is in Nederland het verschil met minder dicht bevolkte streken. Daar wordt, als wolven een gevaar worden voor de natuur en de mens, op hen gejaagd. In de oneindige bossen van Rusland, Canada of Alaska heeft de wolf een vanuit de pre-historie ingeboren ontzag voor mensen ontwikkeld en zal hij de mens ontwijken, wat voor de wolf en de mens het beste is.
Hier in Nederland is dat niet het geval. Dus onherroepelijk zal de wolf hier eens aan huisdieren of kinderen gaan vreten. Dat zou ik ook doen als de wildstand afnam en de honger knaagde.
In Canada staat al 150 jaar een premie op bewijsbare aanvallen van wolven op mensen, als die aanval bewezen niet werd uitgelokt of veroorzaakt door een in het nauw gedreven wolf, of menselijke treiterij. Die premie is nog steeds niet opgehaald.
Gezonde roofdieren zullen in de vrije natuur nooit mensen aanvallen als ze niet door omstandigheden worden gedwongen.(dus niet in een hoek drijven) Ze hebben, uitgezonderd IJsberen, vanuit de oudheid een aangeboren angst voor mensen ontwikkeld. Als een wild dier een mens aanvalt loopt het namelijk altijd op den duur slecht met hem af.
Dus laat de wolf veilig voor hem en de mens, in Rusland of Canada jagen, en voer daar je experimenten uit, want hier wachten onherroepelijk de Oostvadersplassen.
Ik sta er altijd weer van te kijken hoe weinig, vooral gestudeerde figuren, kijk op de gewone natuur hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 15:33 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Barmhartigheid voor de wolven is onrecht aan de schapen.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 16:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dit land is veel te overbevolkt voor wilde dieren.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 18:35 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Je kunt wolven niet in huis houden. Ze zijn te beschermend richting hun eigenaren. Die worden tot hun roedel gerekend.
Ik las een reportage over een echtpaar dat jonge wolvenpups opvoedde. De dieren werden erg sociaal, zouden nooit bijten, maar bewaakten hun kleinkinderen tot in het extreme, en weigerden de kinderen onbewaakt buiten te laten spelen.
Tenslotte kregen ze in de gaten dat door aan hen ontsnapte kleintjes hun broek uit te trekken het grut krijsend terug vluchtte naar de huiskamer. Ook was de Amerikaanse bioloog doodsbang dat zijn buren de wolven zouden afschieten.
Wolf/hond kruisingen werden wel gevaarlijk voor hun baas als je hen niet onder de duim hield.
Daarnaast heeft een wolf 1/3 meer hersens als zijn nazaat de hond. Wat ook lastig om hen binnen te houden. Ze zijn te slim.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 01, 2019 18:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Beste OEN, van mij mag iedereen 10 wolven in zijn eigen huis hebben. Maar dan wel binnen houden.
Ik wil ze niet in onze bossen hebben. Straks rij ik een deuk in mijn dure auto omdat er eentje ons verkeer niet kent. En dan zit ik daarna ook nog met die natuurbeschermsters opgescheept die op hun sherry-kruk zitten te soppen omdat ze het wild willen behouden en mij verwijten maken.
Nee dank u! Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Wolven. Door de totale onkunde en opvoeding van de huidige milieufiguren komt ook van deze natuurstuiptrekking niks terecht. Gelukkig zit er nog een hek om de O-Vaardersplassen. Daar kunnen die knotjes in naast hun wolven, als de roofdieren hysterie uit de hand loopt, wat zeker gebeurt. Wie is er straks verantwoordelijk voor de dode schapen en kinderen. Is ook dan weer niemand thuis, net als met die herten.
Ik zelf ben middenin de bossen opgegroeid. Dus ik weet waarover ik het heb.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 20, 2019 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Beste OEN, van mij mag iedereen 10 wolven in zijn eigen huis hebben. Maar dan wel binnen houden.
Ik wil ze niet in onze bossen hebben. Straks rij ik een deuk in mijn dure auto omdat er eentje ons verkeer niet kent. En dan zit ik daarna ook nog met die natuurbeschermsters opgescheept die op hun sherry-kruk zitten te soppen omdat ze het wild willen behouden en mij verwijten maken.
Nee dank u! Very Happy

Daarom: goed uitkijken wie je platrijdt. Je kunt dan beter een mens scheppen.

Very Happy

En voor die deuk kan je dan een geldstortfonds oprichten.

Alleen al die woorden van jou: een deuk in mijn dure auto. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Nee dank u! Very Happy

Nog even dit: Jij schijnt het verkeer wel te kennen. Hoe kan je dan een wolf aanrijden?
Je weet toch dat je altijd alert moet blijven? Als jij een kind aanrijdt (die ook geen kaas heeft gegeten van verkeersregels) reageer je dan ook zo?
Door dat kind komt er wel een deuk in je dure auto.
En dan zit je ook nog eens opgescheept met die ouders die op hun sherrykruk zitten te soppen omdat ze hun kind wilden behouden en jou verwijten maken.
Maar goed, het is natuurlijk wel zo dat die ouders hun kinders binnen moeten houden.
Toch?

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Voorspelbare reactie van Tedje: het gaat over wolven, niet over kinderen.
Raar, want een aangereden kind is een probleem, maar een aangereden wolf is geen probleem.
Volgens Tedje dan.
Dure auto. Deuk. Mag ik een teiltje?

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met een goed sterelisatie- en castratieprogramma zodat de populatie niet ongebreideld groeit, maar stabiel blijft, kunnen de wolven misschien in de Oostvaardersplassen het hertenbestand in evenwicht houden.

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 21:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Oostvaardersplassen, ik heb de film gezien en was verbijsterd dat dit werd gepresenteerd als "natuur".
Het was gewoon dieren mishandeling met hongerdood en dan opzettelijk.
Zonder roofdieren kan dit alleen maar eindigen in een nachtmerrie.

BerichtGeplaatst: Za Mei 25, 2019 23:44 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ik ben niet bang...
Er is geeneens een boze wolf.

De mens, dat is het probleem.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ryan schreef:
Ik ben niet bang...

Klopt

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

[quote="Elisabeth"]
Ryan schreef:
Ik ben niet bang...

Klopt

[/quote

Dit gaat mogelijk op in een enorm gebied in de dunbevolkte VS, maar niet in ons dichbevolkte landje.
Hier zullen de wolven onherroepelijk aan de huisdieren beginnen. Dat zou ik ook doen als ik honger kreeg.
Ik was in uw Serra Estrella. Daar liepen de koeien los over de bergen. Maar het plaatselijke hondenras was speciaal gefokt om op wolven te jagen. Anders bleef er vroeger geen koe of schaap over.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Serra Estrella jagen niet op wolven, ze beschermen de kudde. Dat is iets heel anders.
Verder jagen wolven niet op kinderen, u moet niet in het sprookje van Roodkapje geloven.
Wolven zijn heel schuw dus zal men ze niet vaak zien.

Toen ik in augustus in Mana Pools, Zimbabwe was, sliep ik in een hut op palen.
Geen hekken rond het kamp en wilde dieren liepen s'nachts onder mijn hut door.
Geen moment onveilig gevoeld dus niet zo bang zijn voor wolven als leeuwen en hyena's onder mijn hut doorliepen.
Wilde olifanten op 2 meter afstand, indrukwekkend en als je niets stoms doet dan doen ze ook niets terug.
Wilde bavianen die op 2 meter afstand zaden zochten, geen probleem.
Maar voeren is voor 100% verboden, wordt je gesnapt dan ben je voor altijd verbannen.

Ik heb 2 wilde zwijnen gezien op de heuvel achter mijn huis. Die kwamen daar voor protectie tegen de jagers.
Gevaarlijk! Ja als ik er naar toe was gelopen. Mijn hond gromde maar die was ook niet dom.
De Lynx is weer uitgezet en ook die zie je nooit, behalve doodgereden op bergwegen.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 3:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Verder jagen wolven niet op kinderen, u moet niet in het sprookje van Roodkapje geloven.

Maak je geen illusies: zelfs zwerfhonden in groepen vallen kinderen aan als ze de kans schoon zien en genoeg honger hebben. Voor hen is het gewoon een prooidier en ze maken de inschatting of het gevecht het voedsel waard is.

Zie verder: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mijn kennis van wolven is van jaren geleden toen ik via Amerikaanse biologen mij verdiepte in het wolvendom. Dat kan in Amerika verschillen met hun gedragingen in EU-Azie. In Amerika waren de personen die in aanraking kwamen met wolven vaak gewapend en kwam een confrontatie sporadisch voor. In Eur-azie gaat het vaak om ongewapende personen.
Daarnaast beschikken wolven over 1/3 meer herseninhoud dan Honden, en kunnen daardoor beter denken en gevaar inschatten.
Dat is bv ook bij kraaien al het geval. Een kennis van mij had een eendenopfokbedrijf. Hij had veel last van vogels die de kuikens of het voer roofden. daarom had hij een jachtgeweer aangeschaft en schoot de rovers af.
Meeuwen bleven altijd komen maar na een paar schietoefeningen was er geen kraai meer te zien.
Als hij naar buiten kwam met een geweer verdwenen de kraaien. Zonder geweer roofden de kraaien vrolijk verder. Een bezem of een stok daar trapten de kraaien niet in. Alleen als het geweer zichtbaar was vluchten de kraaien. Ik schat een wolf wat IQ betreft niet lager in dan een kraai. Dat verklaard misschien het verschil tussen EU-Azie en de VS wat betreft het wolvengedrag.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Za Jun 01, 2019 17:55 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

Maak je geen illusies: zelfs zwerfhonden in groepen vallen kinderen aan als ze de kans schoon zien en genoeg honger hebben. Voor hen is het gewoon een prooidier en ze maken de inschatting of het gevecht het voedsel waard is.

Zie verder: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks

Hoeft geeneens een zwerfhond te zijn. De trouwe viervoeter vreet zijn overleden baasje ook op als diens dood onopgemerkt blijft door de buren.
Pas als de stank ondraaglijk wordt, komt de buurt in actie en treft dan een sterk vermagerd huisdier en een aangevreten lijk aan.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 02, 2019 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gadver!

BerichtGeplaatst: Za Jun 15, 2019 12:35 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

De overbevolking in ons land komt dus door mensen en hun immens slechte leiders... die dromen
van 50 miljoen inwoners met lelijke wolkenkrabbers aan oevers van de noordzee, de Maas, IJsselmeer
en in de steden..

Zij gaan op korte jetset-reisjes naar New York en raken dan hun verstand kwijt...
De meeste werkenden in New York verlaten die stad weer buiten werktijd naar vaak ook nog bewaakte omheinde
wijken ver buiten die rot-stad, maar dat wordt ons niet verteld...

Kan daar niet de wolven de schuld van geven... die eten alleen maar het mega-overschot
aan wilde zwijnen en reeen op. Dat scheelt ons weer afschiet-kosten...

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu