Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Tijdbom Afrika en Marshallplan Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 26, 2019 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Weet jij hoe boeken gemaakt worden?

Boeken worden geschreven en ik heb een bibliotheek met meer dan 1000 boeken.
Wat ben jij een onverschillige vrouw, typisch Nederlands met een air van arrogantie zonder een greintje van empathie.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 3:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Cliff, het is iets heel anders als je dieren fokt voor de slacht of als je dieren uit het wild stroopt of iemands hond steelt.

OK, dus als de Chinezen honden fokken om op te eten dan heb jij daar geen enkel probleem mee begrijp ik?

Quote:
Jij houdt niet van dieren

Fout: ik hou heel veel van dieren. Ik vind mensen egoïstisch zodra ze dieren willen bezitten. Ook gedomesticeerde dieren. Dieren horen in de natuur, niet in iemands huis. Dieren fokken om ze te bezitten en in je huis in een kooitje te doen of in een mandje moet je gewoon niet doen.

Laat dieren in de natuur en geniet er daar van. Ik geniet van alle dieren in de natuur, omdat mijn tuin vrij dicht bij het bos ligt komt er hier vanalles langs. Prachtig. Geen moment denk ik er daarom over om een dier te vangen en het te bezitten.

Quote:
[i]One recent case in Zimbabwe involved the gruesome discovery of meat and skeletal remains of 40 tortoises, during a raid on Chinese workers' homes in Masvingo province. The endangered Bell’s Hinged tortoises had been dropped into boiling water while still alive in order to separate the meat from the shell, police and animal welfare officials said.

Ja, verschrikkelijk... maar om nu te stellen dat alle Chinezen dit doen omdat er een paar Chinese werkers betrapt zijn op dit gedrag gaat mij wat te ver.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Elisabeth schreef:
Jip schreef:
Weet jij hoe boeken gemaakt worden?

Boeken worden geschreven en ik heb een bibliotheek met meer dan 1000 boeken.
Wat ben jij een onverschillige vrouw, typisch Nederlands met een air van arrogantie zonder een greintje van empathie.

Okee, die opmerking over boeken (lees papier) was ondoordacht. Want die bomen worden speciaal gekweekt om natuurbossen te ontzien.
Ja, ik ben misschien typisch Nederlands (geen idee wat dat nou weer inhoudt, maar goed jij beweert dus is dat zo), maar ik ben absoluut niet onverschillig en ik heb wel degelijk empathie.
Naar mijn mening zijn die natuurbeschermers net zo fout bezig als stropers of plezierjagers.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Naar mijn mening zijn die natuurbeschermers net zo fout bezig als stropers of plezierjagers.

Ik kan me daar wel deels in vinden hoor...

Midas Dekkers zei al eens 'heb je enig idee hoeveel natuurbeschermers bezig zijn om een natuurgebied er ongerept uit te laten zien?'

En zo is het vaak wel... die natuurbeschermers zijn voornamelijk bezig allerlei natuurlijke processen te verstoren omdat ze door hun gewenste natuurlijke processen in stand willen houden. Zie ook het gedoe rond de Oostvaardersplassen.

Maar ik heb ook vaak genoeg met natuurbeschermers gepraat die een gebied onder hun beheer hadden en dan spraken over één of andere plaag... dan waren het weer kevertjes, dan weer konijnen, etc. En hun oplossing was bijna altijd om een natuurlijke vijand te introduceren van die dieren. Liefst een flink aantal. Zo werden er bepaalde boskevertjes besteld in Duitsland om bepaalde andere kevertjes die alle berken kaal vraten te bestrijden...

Dat die in Duitsland bestelde kevertjes later weer een plaag waren voor iets anders... dat werd dan weer opgelost met insecteneters, etc.

En zo zijn ze hele dagen bezig met het bos er proberen precies zo uit te zien als ze in hun hoofd hebben. Maar geloof maar dat natuurbeschermers voortdurend ingrijpen in de processen... dat is ook gewoon hun baan.

En wat Elisabeth betreft: ik heb wel eens dierenartsen gesproken die razend werden over al die acties om zwerfhondjes uit Zuid-Europa hier naar toe te halen. Die nemen allerlei ziektes van daar mee naar hier, en die slaan weer over op de hondjes hier. En voordat dan het argument komt 'maar ze zijn ingeënt'... dat klopt, ze zijn ingeënt tegen bepaalde ziekten zoals hondsdolheid... maar je kunt mensen noch dieren inenten tegen alle bestaande ziektes. Door duizenden kilometers te gaan slepen met honden en katten introduceer je vaak nieuwe ziekten in populaties die daar anders nooit mee te maken zouden krijgen...

BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

De natuur is eten en gegeten worden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mei 27, 2019 17:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
En wat Elisabeth betreft: ik heb wel eens dierenartsen gesproken die razend werden over al die acties om zwerfhondjes uit Zuid-Europa hier naar toe te halen. Die nemen allerlei ziektes van daar mee naar hier, en die slaan weer over op de hondjes hier. En voordat dan het argument komt 'maar ze zijn ingeënt'... dat klopt, ze zijn ingeënt tegen bepaalde ziekten zoals hondsdolheid... maar je kunt mensen noch dieren inenten tegen alle bestaande ziektes. Door duizenden kilometers te gaan slepen met honden en katten introduceer je vaak nieuwe ziekten in populaties die daar anders nooit mee te maken zouden krijgen...

Welke ziektes? Alle adoptie honden en katten worden gevaccineerd tegen alle ziektes, inclusief hondsdolheid, katten dus ook want deze ziekte kunnen mensen ook krijgen. Ze krijgen een bloedtest, worden gechipt en krijgen een paspoort.
Zijn ze niet gezond dan worden ze niet geadopteerd. De controle op de vliegvelden zijn ook streng.
Toen ik met 7 puppy's naar Frankfurt vloog, stond er bij de douane een dierenarts. Die controleerde de paspoorten en wilde weten waar ze naar toegingen. Want smokkel voor laboratoria is verboden. Ze liep met mij mee naar de ontvangst hal en zag dat daar families met kinderen stonden te wachten.

Dit asiel ging sluiten en alle dieren moesten een onderdak vinden. De foto's met een datum zijn van mij. De andere foto's hebben adoptie families opgestuurd voor mijn youtube. Dit asiel had geen hokken maar open ruimtes en de honden zijn sociaal.
Ik heb nog meegedaan om te gaan lopen met ze om te wennen aan een riem.
Op 3.33 minuten is mijn bruine hond (ook gevonden) en een Jack Russell, die ik voor een week thuis had om aan een huis te wennen.
Als vakantiegangers een hondje in hun auto meenemen dan is er een gevaar want die laten geen bloedtesten doen enz. Vroeger met de grens controle werden ook de papieren van huisdieren gecontroleerd, nu niet meer maar dieren die met het vliegtuig gaan, wel. Honden met Leishmaniosis worden dus niet geadopteerd, dat is een ziekte die overgebracht wordt door muggen en is niet te genezen, wel onder controle te houden met medicijnen. Trouwens het zijn de vuilnisbakken rassen die het sterkste zijn, niet de rashonden of katten, die worden al ziek geboren en mensen betalen er veel geld voor.

https://www.nytimes.com/2016/01/19/science/the-big-search-to-find-out-where-dogs-come-from.html

If current divisions between species are murky, the past lies in deep darkness. Scientists generally agree that there is good evidence that dogs were domesticated around 15,000 years ago. By 14,000 years ago, people were burying dogs, sometimes along with humans. But some biologists argue, based on DNA evidence and the shape of ancient skulls, that dog domestication occurred well over 30,000 years ago.

Dus honden hebben een huis nodig en die kun je niet op straat zetten. Ze overleven nauwelijks en krijgen vaak schurft, het zijn geen wilde dieren.
Katten kunnen wel verwilderen en zijn moeilijk tam te krijgen. Ik heb in maart een doos met kittens die op straat gezet zijn, meegenomen.
Gelukkig kreeg ik een telefoontje dat de moederpoes liep te zoeken, een verwilderde kat.
Ik heb haar kunnen vangen en ze heeft voor 6 weken in mijn badkamer gezeten.
Anders had ik 4 kittens om de 2 uur de fles moeten geven.
Die moederpoes was een Spitting Cobra en ik heb haar laten steriliseren en weer losgelaten waar ze gevonden was.
De kittens zijn allemaal geadopteerd. Anders werden deze ook verwilderd en de 2 vrouwtjes hadden binnen 4 maanden ook weer kittens gekregen.

Katten leven ongeveer 8000 jaar samen met mensen, door de landbouw kwamen er veel muizen en ratten op af en de katten volgden ze.

https://news.nationalgeographic.com/2017/06/domesticated-cats-dna-genetics-pets-science/

Mice and rats were attracted to crops and other agricultural byproducts being produced by human civilizations. Cats likely followed the rodent populations and, in turn, frequently approached the human settlements.

“This is probably how the first encounter between humans and cats occurred,” says study coauthor Claudio Ottoni of the University of Leuven. “It’s not that humans took some cats and put them inside cages,” he says. Instead, people more or less allowed cats to domesticate themselves.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 7:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Alle adoptie honden en katten worden gevaccineerd tegen alle ziektes,

Dit is onzin Elisabeth en dat weet jij ook wel. Mensen zijn niet te vaccineren tegen 'alle' ziektes... en honden ook niet. Ze nemen wel degelijk ziektes, virussen en parasieten mee.

Quote:
Dus honden hebben een huis nodig en die kun je niet op straat zetten. Ze overleven nauwelijks en krijgen vaak schurft, het zijn geen wilde dieren.

Fijn dat je het voorbeeld zelf ook al aangeeft: Schurft is een besmettelijke ziekte en vaccinatie tegen schurft is niet mogelijk. Schurft van honden kan ook overslaan op mensen trouwens.

Geef die honden gewoon een spuitje. Ook in Nederland zitten immers genoeg honden en katten in een asiel, er is geen enkele reden om zwerfhonden uit verweggistan hierheen te halen.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Honden in Portugal zijn gezond, net zo als in Nederland.
Vaak gezonder want de sterkste overleven en ze zijn gemengd.
Mijn hond is nu ongeveer 14 jaar en is nooit ziek geweest.
Schurft kan iedereen krijgen en honden met schurft worden echt niet geadopteerd.
Mensen die hun honden op straat zetten of aan een ketting houden, moeten beboet worden.
Ik ben tegen fokken van rasdieren en nu fokken ze in Nederland naakte katten.
De Franse Buldog is erg in maar dit dier kan moeilijk ademhalen omdat zijn neusgaten te klein zijn.
De Pug is een rashond waarvan de puppy's met een keizersnede geboren worden.
Hun kopjes zijn te groot.

Ze fokken Perzen met zulke dikke vachten en platte neuzen dat deze kattensoort ook mismaakt is.
Maar mensen betalen rustig €3000,- voor deze katten.
Mijn katten (nu 7) hebben allemaal hun eigen verhaal.
En ze zijn allemaal anders qua karakter.
En een straatkat die via het dak naar binnen komt voor een gratis B&B.
Die loopt ook mee als ik met de hond ga wandelen.
Een hele intelligente kater die echt streetwise is. En gecastreerd via een sterilisatie programma.

En dieren begrijpen de dood. Als er eentje overlijdt dan neem ik die mee naar huis en alle dieren komen.
Ze begrijpen "verdwijnen" niet en zullen lang blijven zoeken.
Een poes accepteerde de dood niet van haar vriendje en heeft staan krijsen en is er nooit overheen gekomen.
Toen mijn man overleed heb ik er op gestaan dat onze hond hem zag.
Mocht eerst niet totdat ik zei dat ik niets zou betalen. Haar reactie was onvergetelijk.
Eerst blij en toen ze hem zag, gingen haar oren naar beneden.
Ze heeft nooit gezocht en ook niet naar de kamer rennen na een wandeling. Ze is wel 2 weken depressief geweest.

Een spuitje? Dus een jonge gezonde hond moet een spuitje krijgen?
Ik denk niet dat veel dierenartsen dit doen.
Al hoewel als pasgeboren hondjes of katjes, weggegooid, levend in plastic zakken, laten ze wel inslapen als niemand ze met de fles kan grootbrengen.

Maar dit doen mensen en dit is het resultaat.

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

Kom op Elisabeth, jij werkt toch in de gezondheidszorg? Je weet hoe dit werkt neem ik aan.

Je kunt als mens perfect gezond zijn maar toch drager zijn van een virus waar bevolking in een ander continent nog geen weerstand tegen heeft. Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu die 50-100 miljoen slachtoffers maakte, 3 tot 5% van de wereldbevolking destijds stierf.

Hoewel jij en ik volkomen gezond zijn, zijn we een groot risico voor bv. stammen die in het oerwoud leven ergens in Brazilië.

Honden zijn net als wij zoogdieren en wat dat betreft niet anders. Je kunt best vreselijk veel liefde voor je zwerfhonden hebben, zonder enige twijfel... maar er is wel degelijk een medisch risico aan het duizenden kilometers verplaatsen van zwerfhonden.

En je negeert ook mijn opmerking dat er eigenlijk geen reden toe is: de asiels hier zitten ook al vol. Ook daar kun je honden ophalen, de reden om dit duizenden kilometers zuidelijker te doen zie ik niet. Misschien kun jij mij dat dan uitleggen ipv een lang pleidooi houden over de Franse bulldog die te kleine neusgaten heeft en een poes die de dood van haar vriendje niet accepteerde...

BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:

Dooddoener van de laatste paar eeuwen.

Weet je wel waar die misvatting vandaan komt?

De werken van Darwin, zijn nooit goed begrepen, of althans verkeerd uitgelegd.

Wat bij de goegemeente is blijven hangen is.. "Survival of the fittest."

Lees dit eens goed..

https://www.thoughtco.com/survival-of-the-fittest-1224578

Het gaat dus helemaal niet om eten of gegeten worden.
Wat Darwin bedoelde, dat een diersoort meer kans van overleven heeft, door zich aan te passen
aan veranderende omstandigheden.

Omdat zijn gedachte verkeerd uitgelegd werd, was dat koren op de molen van de nationalisten,
fascisten, racisten en ander gespuis.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 19:35 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, schurft komt in Nederland ook sporadisch voor.
Hoe het ontstaat is wel duidelijk.
Altijd een piek na de zomervakanties.

Wat mensen zoal meebrengen van verre landen.

Er wordt nogal mistig over gedaan door de meesten,
maar als je kinderen op school hebt, kot er wel eens een briefje mee naar huis.
Dat een of andere toestand is ontdekt. Vlooien, neten en dergelijke.

Als je op tijd gewaarschuwd wordt, is het meestal geen probleem.
Zo worden jassen op school niet meer rakelings naast elkaar opgehangen.
Vroeger was dat een van de belangrijkste oorzaken van besmetting.

Goed, schurft is te behandelen.
De hele familie mag bloot, en dan ingesmeerd worden met een goedje van de dokter.

Met dieren kan dat ook, maar het is dan raadzaam om het beestje toch maar even kaal te scheren.
Anders wordt het een zootje.
En zo'n lampekap op, anders gaan ze die rommel ook nog oplikken ook.
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ryan schreef:
Fileman schreef:

Lees dit eens goed..

Wat Darwin bedoelde, dat een diersoort meer kans van overleven heeft, door zich aan te passen

Omdat zijn gedachte verkeerd uitgelegd werd, was dat koren op de molen van de nationalisten,

Eten en gegeten worden is hoe de voedselketen in elkaar zit. Ik had het niet over Darwin en het verbaast me dat jij Darwin er bij haalt. Heb je de werken van Darwin gelezen?
BerichtGeplaatst: Di Mei 28, 2019 22:44 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
Ryan schreef:
Fileman schreef:

Lees dit eens goed..

Eten en gegeten worden is hoe de voedselketen in elkaar zit. Ik had het niet over Darwin en het verbaast me dat jij Darwin er bij haalt. Heb je de werken van Darwin gelezen?

Bla bla..
Weet je niks anders?
BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 6:15 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Met de opmerking ´Eten en gegeten worden is hoe de voedselketen in elkaar zit.' heeft Fileman wel gelijk. Ook wij zijn onderdeel van die voedselketen en in die pyramide staat de mens bovenaan.

BerichtGeplaatst: Do Mei 30, 2019 13:32 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Elisabeth schreef:

Kom op Elisabeth, jij werkt toch in de gezondheidszorg? Je weet hoe dit werkt neem ik aan.

Je kunt als mens perfect gezond zijn maar toch drager zijn van een virus waar bevolking in een ander continent nog geen weerstand tegen heeft. Zie bv. https://en.wikipedia.org/wiki/Spanish_flu die 50-100 miljoen slachtoffers maakte, 3 tot 5% van de wereldbevolking destijds stierf.

Dat klopt maar waarom worden er duizenden asielzoekers binnengelaten zonder medisch onderzoek?
Geen bloedtesten, wat wel verplicht is met adoptie dieren!
Daarom stijgt TBC weer want deze ziekte wordt overgebracht door de lucht, dus snel verspreidbaar in bv drukke disco's.
Op HIV of AIDS wordt ook niet gecontroleerd.
Trouwens de Spaanse griep was een virus die snel om zich heen greep door vervoer. Inenten tegen Griep vind ik een beetje onzin want er bestaan veel verschillende griep virussen. En die muteren snel. Anti-biotica helpt niet (alleen tegen bacteriën)

Quote:
Hoewel jij en ik volkomen gezond zijn, zijn we een groot risico voor bv. stammen die in het oerwoud leven ergens in Brazilië.

Daarom heeft Brazilië ontwikkeling gasten en zendelingen/missionarissen verboden.

Quote:
Honden zijn net als wij zoogdieren en wat dat betreft niet anders. Je kunt best vreselijk veel liefde voor je zwerfhonden hebben, zonder enige twijfel... maar er is wel degelijk een medisch risico aan het duizenden kilometers verplaatsen van zwerfhonden.

Dus mensen die met hun hond op vakantie gaan, nemen ook een risico mee naar huis?
Hondsdolheid vaccinaties zijn verplicht en deze ziekte is bijna uitgeroeid in West en Zuid Europa.
En vaak zijn het de puppy's van zwerfhonden die worden opgevangen en later geadopteerd.
"Zwerfhonden"..... vaak worden ze gedumpt, net zo als in de rest van de wereld.
Daarom zijn er veel sterilisatie programma's opgezet en hier moet een asieldier gesteriliseerd zijn voordat ze geadopteerd worden. En in Nederland?

Quote:
En je negeert ook mijn opmerking dat er eigenlijk geen reden toe is: de asiels hier zitten ook al vol. Ook daar kun je honden ophalen, de reden om dit duizenden kilometers zuidelijker te doen zie ik niet. Misschien kun jij mij dat dan uitleggen ipv een lang pleidooi houden over de Franse bulldog die te kleine neusgaten heeft en een poes die de dood van haar vriendje niet accepteerde...

Nederlandse honden worden gedumpt of afgestaan in asiels.
Dit zijn rashonden en vaak door gefokt.
Dus veel aangeboren kwalen en ook vaak geestelijke afwijkingen.
Ze zitten allemaal apart in een hok en hier zijn de asiels meer open en lopen ze buiten met andere honden.
Daardoor zijn ze socialer. Het zijn roedeldieren.
En ik vind het ook dierenmishandeling als iemand een grote hond neemt in Nederland en op een flatje woont.
En dan 2 of 3 x p.d even een blokje om gaan lopen. Neem dan een kleine hond of een poes.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 19, 2019 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet alleen de landbouw, maar ook de weinige industrie die er was is via onteigeningen in handen gekomen van de partijleden. Zo ook de enige drukkerij die fatsoenlijke paspoorten kon maken. En die is nu verworden tot een hoop onbruikbaar oud roest. Wie moet er dan de paspoorten maken? Een drukkerij in het buitenland en dat kost dus weer deviezen die er niet meer zijn. En dus zijn er ook geen nieuwe paspoorten meer. En dat terwijl velen naar elders willen vertrekken.
Quote:
Zimbabwe heeft geen geld voor nieuwe paspoorten
De paspoorten zijn op in Zimbabwe. En ze worden ook niet meer gedrukt. Inmiddels liggen er circa 300.000 paspoortaanvragen te wachten. Een spoedaanvraag voor een nieuw paspoort duurt tenminste achttien maanden. Ergens in 2021 zouden urgente gevallen een nieuw identiteitsbewijs kunnen krijgen. Anderen moeten nog langer wachten.
[...]
De economie van Zimbabwe holt achteruit sinds het aantreden van president Emmerson Mnangagwa, die in 2017 zijn voorganger Robert Mugabe afzette. Onder Mugabe dacht iedereen al dat het niet slechter kon, maar de officiële inflatie steeg dit jaar met honderd procent, het hoogste percentage sinds de periode van hyperinflatie in 2009.
https://www.trouw.nl/buitenland/zimbabwe-heeft-geen-geld-voor-nieuwe-paspoorten~ba44d95e/

Weerwoord forum index » Buitenland