Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » In de Randstad woon je ongelukkig, onveilig en ongezond. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2019 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lijkt me ook een prima experiment. En in de weekenden en vakanties sluiten we de grenzen voor die Hollandse toeristen.

Sowieso kun je 10 keer beter een Duitse toerist hebben dan een Randstedeling.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nope. Vrij zeker dat er wel 10% provincialen in die files staan. Haal je die 10% weg, lossen een behoorlijk deel van de files op.

Je stelt dit wel erg rooskleurig voor. Iedere vermindering van het aantal verkeersdeelnemers zorgt voor een vermindering van de files. Dat lijkt mij evident. Het overgrote deel van de files zal echter blijven bestaan omdat het veroorzaakt wordt door de Randstedeling zelf.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2019 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Inderdaad, dit is een beetje alsof er 10 dikke mensen in de lift staan en tegen de ene magere persoon roepen dat hij uit de lift moet omdat de lift zo langzaam naar boven gaat...

Ja, het helpt wel... maar...

BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Lijkt me ook een prima experiment. En in de weekenden en vakanties sluiten we de grenzen voor die Hollandse toeristen.
Sowieso kun je 10 keer beter een Duitse toerist hebben dan een Randstedeling.

Dus als er in Zeeland geen Hollandse toeristen meer zouden komen, dan zou 't er stampvol zitten met Duitsers?
Of zouden er dan net als nu ook wel enkele Duitsers aangewaaid komen, maar zou de hoofdmoot van de inkomsten die van de Hollandse toeristen pleegt te komen dan achterwege blijven?
Denk zo dat geijkte trekpleisters van deze laatsten in de provincie dit maar liever niet uitproberen door grenzen te sluiten voor hun momenteel belangrijkste inkomstenbron.
Duitsers hebben namelijk zo hun eigen trekpleisters in Nl, en laat die nou toevallig veelal in de Randstad gelegen zijn; o.a. Noordwijk en Zandvoort.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Feb 22, 2019 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Lijkt me ook een prima experiment.

Mooi, laten we t doen dan.

Quote:
En in de weekenden en vakanties sluiten we de grenzen voor die Hollandse toeristen.

Hoezo? Wij verstoppen jullie wegen niet.

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2019 1:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Duitsers hebben namelijk zo hun eigen trekpleisters in Nl, en laat die nou toevallig veelal in de Randstad gelegen zijn; o.a. Noordwijk en Zandvoort.

Duitsers waren al een vaste waarde, maar ze komen in steeds grotere aantallen naar ons land. De Zeeuwse kust oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op onze Oosterburen. Geen streek in Nederland is zo populair onder Duitse toeristen voor een vakantie als Zeeland.

...

De Zeeuwse kust was, is en blijft dé favoriete vakantiestek voor veel inwoners van Nordrhein-Westfalen, de deelrepubliek die aan Nederland grenst.

bron.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2019 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Echt wel.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2019 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Inderdaad, dit is een beetje alsof er 10 dikke mensen in de lift staan en tegen de ene magere persoon roepen dat hij uit de lift moet omdat de lift zo langzaam naar boven gaat...

Ja, het helpt wel... maar...

Sorry dat ik nu pas reageer, maar ik lees het nu. Grappig, ik woon in een appartement, waar een alarm afgaat in de lift als het maximale gewicht wordt overtreden. En de lift doet dan ook helemaal niks, gaat lekker met zijn armen over elkaar wachten tot het overtollige gewicht is uitgestapt.
Een keer meegemaakt. Ik sta in de lift met vijf andere skeletten, Komt er op het laatste moment een bierbuik aangewaggeld. Liftdeuren gaan dicht en prompt gaat het alarm af. Dat pieptoontje wat je ook hoort als een vrachtwagen achteruit rijdt. Dikkertje Dap stapte maar weer uit.
En zoef, de lift vloog ons naar onze verdiepingen.
Leuk hoor een zelfdenkende lift.

Razz

BerichtGeplaatst: Vr Mei 24, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Natubico schreef:

Duitsers waren al een vaste waarde, maar ze komen in steeds grotere aantallen naar ons land. De Zeeuwse kust oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht uit op onze Oosterburen. Geen streek in Nederland is zo populair onder Duitse toeristen voor een vakantie als Zeeland.

...

De Zeeuwse kust was, is en blijft dé favoriete vakantiestek voor veel inwoners van Nordrhein-Westfalen, de deelrepubliek die aan Nederland grenst.

bron.

Eens.
Toen ik nog een kind was, gingen mijn ouders met ons op vakantie naar Zeeland. Twee weken op een camping in Zoutelande.
Heerlijke vakantie. Twee weken lang zon en geen spatje regen. Wij hadden alle vrijheid, konden gaan en staan waar we wilden.
Zandkastelen bouwen, schelpen verzamelen, met andere kinderen de omgeving verkennen, fietsen, met een bal spelen, rennen, gek doen, languit in een enorme bos brandnetels vallen, afijn je kent het wel.
Zand in je eten, zand in je kleren, en wat dan nog. We hadden de tijd van ons leven.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie