Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Windmolen insectenmoordenaar Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2019 17:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
Wat jij in feite dus beweert is het volgende: het is volgens jou onnatuurlijk voor de mens om te zweten.
Ik kijk uit naar jouw verklaring dat piesen en poepen ook onnatuurlijk is.
Of kotsen en niezen. Of hoesten.
Moet voor jou een peuleschil zijn, aangezien jij zelfs homosexualiteit wijt aan een verkeerd eetpatroon.
Ik heb de popcorn al klaargezet. D

Wat gegeten wordt moet na het stofwisselingsproces ook weer uitgescheiden worden.
Daar zijn dan ook speciale lichaamsdelen voor.

Maar de huid is helemaal geen lichaamsdeel dat in principe bedoeld is om mee te doen aan de excretie.
Dat gebeurt dan ook alleen maar als er sprake is van bijzondere en dan met name onnatuurlijke omstandigheden.
Vomeren, niezen en hoesten zijn in principe eveneens uitzonderlijke lichamelijke reacties op ziekmakende of irritante lichamelijke omstandigheden welke zich bij een volkomen natuurlijk gedragspatroon nauwelijks of niet zullen voordoen.

Zo trouwens ook het uitscheiden van tranen en van neusvocht.
Dit doet zich met name ook voor wanneer er teveel zout in het lichaam terecht is gekomen. Dermate veel, dat dit bij lange na niet op een volkomen natuurlijke manier gebeurd kan zijn.
(Deze laatste wetenschap wordt ontleend aan het Amerikaanse boek [url=https://archive.org/stream/NaturesFirstLawTheRawFoodDiet1996/Nature%27s%20First%20Law%20 %20The%20Raw%20Food%20Diet%20%281996%29_djvu.txt]The Raw food diet[/url] ; weet niet meer op welke pagina, maar al lezende komt men 't wel tegen).
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2019 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

https://www.menselijklichaam.nl/huid/zweetklieren/

Volgens jouw principe zijn zweetklieren dus voor de kat zijn viool aanwezig?

Quote:
Vomeren, niezen en hoesten zijn in principe eveneens uitzonderlijke lichamelijke reacties op ziekmakende of irritante lichamelijke omstandigheden welke zich bij een volkomen natuurlijk gedragspatroon nauwelijks of niet zullen voordoen.

Dus een zwangere vrouw die last heeft van ochtendmisselijkheid, heeft dit enkel en alleen te danken aan haar onnatuurlijke gedrag?

Ik snap mezelf niet dat ik hier nog serieus op inga, het lijkt me beter dat ik dat gelul van jou laat voor wat het waard is.
Niks, nada noppes dus.

BerichtGeplaatst: Za Mei 18, 2019 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Typisch het verhaal van de klok en de klepel bij NuKuBu... Smile

Waarom mensen zout afscheiden in hun traanklieren, is door de evolutie zo bepaald.
Een aap doet dat blijkbaar niet.

Waarschijnlijk, en er is iets voor te zeggen, dat de mens geëvolueerd is in een omgeving met zeewater.
Aan de kust dus. Het is heel aannemelijk dat mosselen, oesters en ander voedsel uit zee genuttigd werd.
Dat extra zout wordt dan onder andere uitgescheiden door de traanklieren.
Een krokodil doet dat blijkbaar ook.

Dat een mens van nature zout nodig heeft staat buiten kijf.
Alleen door het uitvinden van conserveringsmethoden met zout,
werd het gebruik te hoog. Men wilde dat wel inperken, maar het was lastig.

Bekend was het inleggen in melk van zoute haring, vlak voor de consumptie.
Omdat dat de smaak ook niet erg ten goede kwam, verklaart het gebruik van de uisnippers.

En die gewoonte is tot op de dag van vandaag gebleven.

Maar meneer de professeur hier weet het allemaal veel beter.
Hij kijkt neer op iedereen die gewoon zijn hersens heeft weten te gebruiken.
Bij hem komt immers alle wijsheid uit zijn enorme dikke duim. Razz

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 0:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Ik snap mezelf niet dat ik hier nog serieus op inga, het lijkt me beter dat ik dat gelul van jou laat voor wat het waard is.
Niks, nada noppes dus.

+1

Heeft geen enkele zin, is streng religieus geleuter wat qua logica aan alle kanten rammelt...

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 8:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ryan schreef:
Waarom mensen zout afscheiden in hun traanklieren, is door de evolutie zo bepaald.
Waarschijnlijk, en er is iets voor te zeggen, dat de mens geëvolueerd is in een omgeving met zeewater.
Aan de kust dus. Het is heel aannemelijk dat mosselen, oesters en ander voedsel uit zee genuttigd werd.
Dat extra zout wordt dan onder andere uitgescheiden door de traanklieren.
Een krokodil doet dat blijkbaar ook.
Dat een mens van nature zout nodig heeft staat buiten kijf.
Alleen door het uitvinden van conserveringsmethoden met zout,
werd het gebruik te hoog. Men wilde dat wel inperken, maar het was lastig.

Waaruit blijkt dat het lichaam zich vaak aanpast aan de omstandigheden.
Gebruikt de mens alsmaar meer zout, dan gaat dat lichaam 'n middel ontwikkelen waarmee het teveel uitgescheiden kan worden.
Hetzelfde kan gezegd worden van zweetklieren.
Toen de mens z'n voedsel meer en meer met hitte ging bereiden, waardoor hij meer en meer brandstof binnen kreeg waar het lichaam niet op gemaakt is, met als gevolg dat dus ook bepaalde organen (inclusief de uiterst fijngevoelige innerlijke thermostaat) minder goed gingen functioneren, heeft dat lichaam zich zweetklieren aangemeten, waarmee de temperatuur meer aan de buitenkant gereguleerd kon worden.
Die alternatieve manier van temperatuurbeheersing heeft hij echter nog altijd niet (of nauwelijks) nodig, wanneer hij wél puur natuurlijk voedsel eet, met als gevolg dat z'n oorspronkelijke innerlijke systeem van temperatuurbeheersing (dat ook geen vochtverlies én geen nare geur met zich meebrengt) perfect werkt.

Overigens is zweten nog iets anders dan vetzooi uitscheiden. Zweten is in principe het uitstoten van zuiver water. Maar wanneer men te dik is, of in elk geval te veel verzadigd dierlijk vet binnenkrijgt, dan kan het lichaam de zweetporieën ook gaan gebruiken om 'n deel van dat ongewenste vet door naar buiten te werken. (Net zoals het allerlei ruimten binnenin gebruikt om dat ongewenste spul in weg te moffelen; onder de kin, in de nek, in de buikholte, tot zelfs in de bloedvaten aan toe. Dotteren maar).
BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:

Dus een zwangere vrouw die last heeft van ochtendmisselijkheid, heeft dit enkel en alleen te danken aan haar onnatuurlijke gedrag?

Wie hier kan aantonen dat zwangere vrouwen die volkomen volgens de wetten van de natuur leven óók last hebben van ochtendmisselijkheid, die mag daarna stellen wat in de tweede zin van het hierboven gequote gesteld werd.

Dezerzijds bestaat de overtuiging dat alle vormen van lichamelijk ongemak en ziekte veroorzaakt worden door gedrag dat tegen het stelsel van de natuur indruist.
Dat is iets wat dezerzijds dag in dag uit geobserveerd en vervolgens bevestigd wordt.
Eet je alleen natuurlijk onbewerkt spul, is er geen vuilltje aan de lucht.
Zwicht je voor de verleiding om er toch ook maar weer wat gekookte of gebakken en gezouten spul bij te nemen, dan verschijnen al gauw allerlei onaangenaamheden, tot inderdaad spierpijn (in de zin van een of meer zeurende spieren) aan toe.
Denk dan ook dat rauw vruchtvoedsel eten niet alleen de remedie is om bespaard te blijven van volksziektes als obesitas, hartkwalen, kanker en diabetes, maar ook van (volks )aandoeningen als reumatiek en jicht.

Overigens vandaag in het nieuws: https://www.scientias.nl/kleinschalig onderzoek suggereert dat bewerkt voedsel dik maakt/

Citaat:

Steeds meer mensen zijn te zwaar. Er wordt dan ook wel gesproken van een obesitas epidemie. En sommige mensen denken dat het nuttigen van bewerkt voedsel één van de drijvende krachten achter deze ‘epidemie’ is. Een nieuw, kleinschalig onderzoek lijkt die hypothese voorzichtig te onderschrijven.
BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Misschien na al deze voedingsonzin weer terug naar de windmolens? Er zijn al zoveel topics onherstelbaar bevuild met belachelijke verhalen over rauwvruchtariërisme.

BerichtGeplaatst: Zo Mei 19, 2019 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Nu terug naar het topic.

Menigeen zal 't zich niet realiseren, maar toch is 't niet zo dat alleen windmolens bij hun energieopwekking nogal wat levens voortijdig plegen te beëindigen.
Bijvoorbeeld aardgas doet dat ook; daar zitten van nature immers gigantisch veel microben in (die dat gas geproduceerd hebben) en die wezentjes worden allemaal levend verbrand wanneer dat gas als brandstof gebruikt wordt.
Hetzelfde geldt trouwens bij aardolieproducten en zelfs bij bio brandstof.

(Ook) wat dat betreft heeft zonne energie dus erg veel voor op de andere bronnen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zag op TV Groningen dat de windmolens boven Flevoland twee jonge Zeearenden het leven hebben gekost.
Ik vraag me af of dat de enige zeearenden waren die op Nederlands gebied waren uitgebroed>

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Als vogelwachter heb ik heel wat zeearenden voorbij zien trekken. Meestens mijden ze bewegingen, dus het is tamelijk raadselachtig hoe zij door windmolens zijn getroffen. Mogelijk waren zij gestresst door het verkeer op de Flevolander snelwegen, de zoon van een kennis van mij heeft een neef en die werkt bij de verkeersdienst en hij vertelde dat vogels geregeld in de berm belanden na te zijn geraakt.
Overigens zie je ook dat vliegtuigen heel wat schade berokkenen aan vogels. Ze komen nogal eens in de motoren terecht, in de tijd dat ik gezagvoerder was heb ik dat zeer vaak meegemaakt.
En daar zit hem de kneep : want de Jettens, de Klavers en hun deugende vrienden maken zich wel druk om vogels die in motoren van vliegtuigen komen, maar over zeearenden die een klap van de windmolen krijgen hoor je de goedmens dan weer niet.
Hoe lang mogen we nog vliegen vraag ik me af. Of moeten we allemaal aan de windmolen.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 4:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 04, 2022 14:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2023 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Greta pakt aan ! Greta vecht tegen windmolens. Klassieker Very Happy

https://twitter.com/Libra08101/status/1631079282683281410

Libra0810 🇩🇪 🕊 @Libra08101
#Norwegen #Oslo
‼️ Greta #Thunberg protestiert GEGEN #Windpark
Zunächst nahm die hartnäckige 20-Jährige an einer Demonstration vor dem Finanzministerium teil + wurde von Polizisten weggetragen.
Danach zu Protesten nahe dem Klima- + Umweltministerium.

https://www.tag24.de/unterhaltung/promis/greta-thunberg/greta-thunberg-protestiert-gegen-windpark-polizei-muss-sie-mehrfach-wegtragen-2762623

Twitter, always first and pure news

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2023 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
https://www.menselijklichaam.nl/huid/zweetklieren/

Volgens jouw principe zijn zweetklieren dus voor de kat zijn viool aanwezig?

Quote:

Niks, nada noppes dus.

De mens heeft zweetklieren omdat wij mensen in een ver verleden in oertijd tijdens lange eonen van die oertijd, de gevaarlijkste, en sucsesvolste carnivoren uit het dierenrijk waren.
Andere betere hardlopers zoals buffels, olifanten en giraffen, enz liepen weliswaar harder op de korte afstand, Maar op langere afstanden liep de toenmalige mens, de Homo-Erectus, die dieren er allemaal, mede door het bezit van zijn zweetklieren uit.
Als de bison of giraffe uitgeput, oververhit en buiten adem in elkaar zakte, kwam de oermens in draf aanrennen en maakte het uitgeutte dier af voor consumptie.
De meeste dieren hebben geen zweetklieren en konden een duurloop door dat gebrek, niet zolang volhouden als onze voorouders. Die dieren raakten oververhit.
Dit kwam aan het licht toen een bevriende chirurg een bezoek bracht aan de overzicht tentoonstelling van de beide professoren Leavy in Afrika. Daar zag de operatie docter meteen dat de oermens een wat andere botstructuur had dan doorsneemensen.
Dit kon alleen worden veroorzaakt door de consumptie van veel interne organen met een overvloed van bepaalde vitaminen die de Homo dus blijkbaar had geconsumeert.
Dit was dus ongeveer dezelfde, zeer sucsesvolle jachttechniek die ook nu nog door de bosjesmannen, maar ook door bv wilde honden, in de Kalaharie woestijn wordt uitgeoefend.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 02, 2023 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mij intereseren insekten we degelijkl. Ik heb in mijn jeugd uren bij de nesten van de rode bosmieren zitten studeren hoe hun ingewikkelde leven werkte. Ik voerde hen suiker uit de suikerpot. Liet hen de lijkjes van hermelijntjes kaalvreten.
Ook lag ik uren op mijn buik in het zand om te kijken hoe graafwespjes levende maar verlamde spinnen in een holletje sleepten als voedsel voor hun larven en jongen. Bestudeer bv het leven van de mierenleeuw, eens voor de aardigheid.
Daar bestaan nog mooie reportages van wijlen Prof Tinbergen over.
Volgens mij sterven ook wij mensen uit als de insekten verdwijnen.
Maar naast insekten leggen eerst veel vogelsoorten het leven, via windmolens. Zelfs die Scandinavische Greta . protesteert nu tegen windmolens.
Dat wordt een eentonig leven voor de laatste mens.

Dat hebben Jesse Klaver & zijn vogelhatende vrienden van GroenLinks toch maar weer mooi voor elkaar. Dui-zen-den jan-van-gents vliegen zich jaarlijks te pletter tegen de wieken van Klavers Kaalslag Turbines. "Ook voor meeuwen zijn vanaf 2050 jaarlijks zo’n 3650 fatale wiekbotsingen te verwachten. Dat stelt mariene ecoloog Martin Baptist van de Wageningen Marine Research." Nu vliegen meeuwen toch vooral in de weg maar jan-van-gents (hadden zomaar een optie kunnen zijn in onze belangrijke vogelpoll) zijn werkelijk prachtige beesten. "Ook de Vogelbescherming is verontrust over de impact van windparken op de bijzondere vogelsoorten en vleermuizen. 'Dit is een wezenlijk probleem voor de jan-van-gent', stelt woordvoerder Marc Scheurkogel." Jan-van-gents planten zich namelijk niet zo snel voort en na verloop van tijd zijn ze allemaal foetsie, doormidden getjakt door de draaiende faunashredders van Klaver & Bromet. Maar ja, u weet hoe het gaat: die lui van GroenLinks denken alleen maar aan zichzelf, en nooit eens aan arme dieren. En als er dan zo'n jan-van-gent is gestorven door een windmolen, en ze krijgen de kans, gooien ze 'm nog op de barbecue ook.

Persoonlijk vond ik in mijn Zeevaarderstijd de Jan van Gent een prachtige, maar ook leuke vogel, die vaak meevloog op dezelfde snelheid als onze schepen voeren. terwijl hij ons nadenkend op het dek bekeek.
Oude matrozen vertelden dat degene die de JanvanGent leed aandeed, binnenkort zou sterven. Hopenlijk is dat laatste alleen maar een legende. Maar we doen ons best.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 16, 2023 13:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Als vogelwachter heb ik heel wat zeearenden voorbij zien trekken. Meestens mijden ze bewegingen, dus het is tamelijk raadselachtig hoe zij door windmolens zijn getroffen. Mogelijk waren zij gestresst door het verkeer op de Flevolander snelwegen, de zoon van een kennis van mij heeft een neef en die werkt bij de verkeersdienst en hij vertelde dat vogels geregeld in de berm belanden na te zijn geraakt.
Overigens zie je ook dat vliegtuigen heel wat schade berokkenen aan vogels. Ze komen nogal eens in de motoren terecht, in de tijd dat ik gezagvoerder was heb ik dat zeer vaak meegemaakt.
En daar zit hem de kneep : want de Jettens, de Klavers en hun deugende vrienden maken zich wel druk om vogels die in motoren van vliegtuigen komen, maar over zeearenden die een klap van de windmolen krijgen hoor je de goedmens dan weer niet.
Hoe lang mogen we nog vliegen vraag ik me af. Of moeten we allemaal aan de windmolen.

Ik las onlangs een reportage over een provincie in China, op bevel van Mao waren alle vogels gedood of verwijderd in het kader van de eventuele schade die de vogels aanrichten aan de graanoogst.
Elke bewoner van het gebied werd verplicht op bepaalde dagen elke vogel op te jagen vanaf hun rustplaats . Na een aantal uren of dagen vielen overal de vogels doodmoe op de grond waar ze overleden aan stress of werden doodgelagen.
In die regio kwam men vanouds aan de kost naast het verbouwen van graan, met het telen van fruit en groente.
Het jaar erop zat er geen appel aan de bomen, en barste het van de muggen..
Het gevolg is dat ook nu na jaren daar de Chinezen bij hun fruitteelt met veertjes het vruchtbeginsel van hun fruitbomen moeten bevruchten. De groenteteelt hebben ze opgegeven.
Als nu de vrucht is gezet wordt er een plastiek zakje per vrucht aangebracht, ter bescherming, anders wordt de vrucht opgevreten door de nu zeer talrijke insekten. Er komen nu wel de duurste appels vandaan.