Geplaatst: Wo Mei 15, 2019 17:35 |
|
|
|
Moet toch niet zo moeilijk zijn om de uitkeringen te stoppen, gaan ze vast anders knorren. |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 15, 2019 18:50 |
|
|
|
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 16, 2019 7:51 |
|
|
|
De dieren worden ziek omdat het allemaal te grootschalig is geworden. Dat willen de boeren niet maar dat moeten ze noodgedwongen omdat klein niet meer rendeert. Dat is echter niet de discussie, het gaat mij om de handelwijze van de inbrekers en het optreden van de politie. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 16, 2019 10:08 |
|
|
|
Die boeren hadden ook een ander vak kunnen kiezen, als veehouderij niet meer rendabel is. Ik wil niet eens weten wat die boeren hun koeien, varkens en kippen voeren om zo snel mogelijk slachtrijp te worden of om zoveel mogelijk melk te geven.
Een dag of wat geleden las ik een bericht dat er bewust zieke dieren naar slachters worden gebracht om tot vleeswaren of biefstuk verwerkt te worden. |
|
_________________ De beste stuurlui raken kant noch wal. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Mei 16, 2019 10:11 |
|
|
|
Dierenactivisten die het recht in eigen hand nemen veroorzaken grote problemen... voor de dieren die ze willen beschermen. Er is nu een kans dat alle varkens geruimd moeten worden in de stallen waar de dierenactivisten naar binnen gingen:
https://www.bd.nl/meierij/zlto-voorman-vreest-dat-varkens-moeten-worden-geruimd-na-actie-in-boxtel-dit-mag-nooit-meer-gebeuren~a493cf90/
Eerder zagen we dit al bij de Oostvaardersplassen waar teveel herten waren. Vervolgens knipten de activisten de hekken kapot zodat de herten uit het gebied konden... liepen ze de snelweg op, werden ze aangereden en de ontsnapte herten alsnog afgeschoten wegens gevaar voor het verkeer.
Dierenactivisten zijn te vaak ondoordachte overgevoelige jongeren die nog onvoldoende begrijpen hoe de wereld in elkaar zit. Dit zagen we ook bij de milieuprotesten en de McDonalds hamburgers die achteraf genuttigd werden.
Jongeren begrijpen onvoldoende de consequenties van hun acties en kennen nog te weinig verantwoordelijkheidsgevoel. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Mei 16, 2019 12:05 |
|
|
|
Onderwijl subsidieert de EU mega mega mega stallen in Oekraïne, notabene niet eens een EU-lid. Ik zie ze nog niet naar Oekraïne waar deze mega stallen zich bevinden of naar Brussel waar de politiek hierover beslist. Het erf van een boerengezin is een soft target, zeker als je van de politie nog rugdekking krijgt voor erfvredebreuk, een zeer ernstige aantasting van het veiligheidsgevoel voor zo'n gezin. Naar Brussel of naar Oekraïne afreizen zal je aldaar geen luisterend oor opleveren, dus pakken ze in een grote groep een boerengezin, wetende dat ze er bij overheid en justitie mee weg kunnen komen. Doet niets af aan dat ik ook voor dierenwelzijn, dierenwelzijnseisen en de naleving daarvan ben, maar dat is een politieke discussie waar je bij de politiek voor moet zijn en niet de boeren.
Kippenbedrijf van duizelingwekkende proportie, gestimuleerd door de EU
Oekraïne Europa wil werken aan duurzame landbouw. Waarom stimuleert de Europese Unie dan de mega-kippenstallen van het Oekraïense MHP?
We ruiken ze niet, want de frisse lentewind waait uit de goede richting. Maar vanaf het kerkhof op de heuvel heb je een uitstekend zicht op de stallen van MHP – een van de grootste kippenfokkers van de wereld.
Anatoli Koelinytsj woont hier in Kovali. Hij wijst, noemt de namen van de dorpen aan de horizon: Stepantsi, Kozarivka, Koerylivka. We zien geploegde akkers, groen grasland. Daartussen zien we grote rechthoekige terreinen, die wit afsteken tegen de zwarte aarde. ‘Brigades’ noemt Koelinytsj de enorme stallencomplexen, en inderdaad: de kippenschuren staan strak in het gelid. In totaal 25 brigades telt deze regio: 400 stallen, met elk ten minste 50.000 slachtkuikens Hier huizen 20 miljoen kippen.
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/05/11/bio-industrie-aan-de-buitengrens-a3959881
Oekraïne is geen EU-lid. Waarom dan wel mega subsidies aan deze maffiarepubliek. En hadden wij in ons eigen land niet ooit een referendum of de EU met zo'n maffiarepubliek wel een associatieverdrag moeten willen aangaan? En wat was ook alweer de uitslag. |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 16, 2019 20:32 |
|
|
|
Tja, de manier waarop staat de boeren niet aan.
Welnu, mij staan de manieren van de boeren ook niet aan.
Ik kan je vertellen, dat er hier wel van die gasten rondstruinen, die regelmatig coke snuiven.
Handig om je gevoel opzij te zetten.
Dat beetje, wat je nog mens maakt.
Met de boeren gaat het mis.
Die megastallen?
Een koehandel van banken en bouwfirma's.
Je kan er op wachten, dat het binnen 10 jaar allemaal weggesaneerd gaat worden.
En wie betaalt dat dan?
Juist ja, jij en ik. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 16, 2019 23:30 |
|
|
|
Dat heb je goed gezien, Ryan! |