Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En wat nog meer dan behalve die wijze lessen?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik snap er ook geen donder van.
Ondanks ik bijbels haat als de pest, gedragen bij mij, bosmiertjes, suikerklontjes, dooie muisjes zich hetzelfde als bij Poedert !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:
Ondanks ik bijbels haat als de pest, gedragen bij mij, bosmiertjes, suikerklontjes, dooie muisjes zich hetzelfde als bij Poedert !

Hoe kun je nu de Bijbel haten als je hem niet gelezen hebt. Heeft u ook zo,n hekel aan de oude Grieken?
Ik haat alleen dingen die ik begrijp. en als het een boek gelezen heb.
Ik heb zelfs het boek van Mormon eens opgeduikeld, en het leven van Boeddha, De koran heb ik half doorgebladerd, tot het me te erg werd. Moet u ook doen, dan kunt u er echt over meepraten.
Wat de bijbel betreft raad ik u trouwens die eindeloze geslachtregisters niet aan, maar er staan echt ook leuke verhalen in. Lijkt op SF.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 15:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U heeft de koran half doorgebladerd en dus niet gelezen, begrijp ik.
Waarom heeft u dan zo'n hekel aan de islam ?
Want u begrijpt zelf niet waarom mensen een hekel aan iets hebben als ze zich er niet in hebben verdiept.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 17:37 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Lampje schreef:
Want u begrijpt zelf niet waarom mensen een hekel aan iets hebben als ze zich er niet in hebben verdiept.

Je hoeft de koran niet gelezen te hebben om te weten dat de islam een totalitair systeem is. Christendom en jodendom hebben alleen hun bijbel: je gelooft erin of je gelooft het niet.

De islam heeft naast de koran nog twee van die dikke boeken: de hadith (leefregels, zoals de hadj, ramadan etc.) en, last but not least, de sharia.

Als religie het uitgangspunt is van wetgeving krijg je een totalitair systeem. De islam maakt er ook geen geheim van dat ze uit zijn op wereldheerschappij, waarbij ongelovigen alleen getolereerd worden als ze de superioriteit van de islam erkennen.

Het is mijns inziens dan ook volkomen gerechtvaardigd om een hekel te hebben aan de islam zonder de koran gelezen te hebben.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Dat klopt, maar dat is mijn punt niet. De heer Poendert vraagt zich af hoe je de Bijbel kunt haten als je hem niet gelezen hebt.
Nu weet ik dat hij de koran en de islam haat. Maar die heeft hij niet gelezen zegt hij zelf.
Dus vraag ik hem om opheldering omdat hij zichzelf tegenspreekt. Daar reageerde ik op.
Overigens wel goed dat u reageert want van Poendert hoef je dat niet te verwachten als iets hem te moeilijk wordt.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

10 miljoenste schreef:

Dan zal ik nog een spreuk uit de door u gehate bijbel herhalen."Gaat tot de mier gij luiaard. Ziet hare werken en wordt wijs"

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik schrijf hier geen pro Van Stay stukjes omdat ik het op alle punten met hem eens ben, maar omdat ik het een der meest betrouwbare politiekers is die ik ken. Ik weet wat ik aan hem heb.
Of vertrouwd u Rutte meer.

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Ik schrijf hier geen pro Van Stay stukjes omdat ik het op alle punten met hem eens ben, maar omdat ik het een der meest betrouwbare politiekers is die ik ken. Ik weet wat ik aan hem heb.

Zo link als een looien deur..
Allebei.

Protestanten of zo.. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Za Apr 27, 2019 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:

Zo link als een looien deur..
Allebei.

Protestanten of zo.. Twisted Evil

Ik vertrouw ze in ieder geval wel mijn kinderen toe.Dat gaat voor de meeste religieuze richtingen niet op.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 03, 2019 6:39 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Moppersmurf schreef:
Lampje schreef:

Je hoeft de koran niet gelezen te hebben om te weten dat de islam een totalitair systeem is. Christendom en jodendom hebben alleen hun bijbel: je gelooft erin of je gelooft het niet.

De islam heeft naast de koran nog twee van die dikke boeken: de hadith (leefregels, zoals de hadj, ramadan etc.) en, last but not least, de sharia.

Als religie het uitgangspunt is van wetgeving krijg je een totalitair systeem. De islam maakt er ook geen geheim van dat ze uit zijn op wereldheerschappij, waarbij ongelovigen alleen getolereerd worden als ze de superioriteit van de islam erkennen.

Het is mijns inziens dan ook volkomen gerechtvaardigd om een hekel te hebben aan de islam zonder de koran gelezen te hebben.
Als men gezamenlijk de religieuze leiders zou aanpakken, dat was er niets om te haten, omdat dan de mooie mensen weer zouden kunnen lachen, dansen en spreken. Dan zouden namelijk de religieuze leiders walgen en dus herkenbaar zijn aan de walging op hun gelaat.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Van der Staaij ondertekent de Nashville-verklaring.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie