Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Geestelijke bijstand
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Geestelijke bijstand
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Eerst maar het linkje: https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/doodstraf-moslim-voltrokken-imam-mocht-er-niet-bij-zijn/ar-BBTjU8O?ocid=spartandhp

Dan, voor de zekerheid, de tekst kopieeren en plakken:

In de Amerikaanse staat Alabama is een moslim geëxecuteerd, nadat het Amerikaanse Hooggerechtshof uitstel van het vonnis had geweigerd. De man wilde dat een imam aanwezig zou zijn bij het uitvoeren van de doodstraf.
Domineque Ray kreeg de straf voor een moord in 1999 op een 15-jarig meisje in de plaats Selma in Alabama. Inmiddels is hij 42 en de doodstraf zou nu daadwerkelijk worden uitgevoerd.
Rey had om de aanwezigheid van een imam gevraagd, maar dat werd hem geweigerd. Hij spande daarop een zaak aan wegens discriminatie.
5 tegen 4
Zijn advocaten pleitten dat terdoodveroordeelden met het christelijke geloof wel bijstand mogen krijgen van een geestelijke. Een federaal hof van beroep beval uitstel van executie, waarop de staat de zaak aan het hoogste hof in Washington voorlegde. Dat stelde met 5 tegen 4 stemmen dat het verbod op bijstand geoorloofd was.
Kort na de uitspraak werd het vonnis voltrokken.

Dus, als je als christen tot de dood wordt veroordeeld heb je wel recht op geestelijke bijstand in je laatste minuten, als moslim kan je in de stront zakken.
Is het dan zo raar dat moslims een hekel hebben aan de westerse mentaliteit? Nee, zeg ik.
Want wij zijn net zo radicaal in onze opvattingen als hun.
Niet jij of ik maar de degene die de regels bepalen.
Want hoe kan een Trump zaken doen met een Saoudie-Arabier en tegelijkertijd zich sterk maken voor de Amerikaanse normen en waarden?
En hoe kunnen wij, als westerlingen, continue lopen blaten over vrede, vrijheid, en democratie, als we steeds ook zelf hier de hand mee lichten?
Voorbeeld; als wij eisen dat onze vrouwen zich mogen kleden zoals ze dat zelf willen zonder scheve ogen of erger, dan moeten we dat ook accepteren van onze medelanders, hier of elders waar westerse normen gelden.
Niet gaan lopen janken als onze 'vijanden' hun rechten opeisen.

En als jij of ik of Ted of Roy of wie dan ter dood veroordeeld zijn, hebben wij recht op een priester of pastoor of dominee of Madonna of Teletubbie of vader of broer of zus of tante of wat dan ook.
En waarom deze moslim dan niet?
Laten we deze discussie eens zuiver houden.

Wie biedt?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Deels mee eens, gelijke rechten voor iedereen.

Geestelijke bijstand gewoon nooit toestaan. Geloof is je eigen hobby... val er anderen niet mee lastig en het lijkt me vrij normaal dat je als gevangene (al dan niet in deathrow) niet veel te eisen meer hebt.

Maar... met die kleding heb ik mijn twijfels omdat ik niet het idee heb dat het de keuze van de vrouw zelf is. Op het MBO zag ik met regelmaat meisjes in hoofddoek naar school komen, deze in de WC af doen en de rest van de dag zonder hoofddoek rondlopen. En dan nog was het behoorlijk gevaarlijk voor ze want een broer of neef zou ze thuis kunnen verraden.

Ik trek de vrijheid om die bedekkende kleding te dragen in twijfel. Volgens mij wordt het de meisjes voornamelijk onder culturele/religieuze druk opgelegd. Hun familie accepteert het simpelweg niet als ze een andere keuze zou maken.

Dat maakt dat we er waakzaam voor moeten zijn om dit soort kleding toe te staan.

Bij Boerka's speelt nog iets anders... we moeten toch de identiteit kunnen vaststellen van mensen. Leuk voorbeeld: ga eens een gesprek aan met iemand op school of kantoor die een spiegel-zonnebril draagt (binnen hè, zonder zon). Ik vind het uitermate irritant: je ziet alleen jezelf, hebt geen oogcontact met die persoon. Ik vraag dan ook echt wel even of de zonnebril af mag binnen.

Hetzelfde geldt dus voor Boerka's. Je hebt geen idee met wie je praat, je hebt geen oogcontact, etc. Een groot deel van communicatie zit ook in het non-verbale deel en dat mis je volledig.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Jip
Want hoe kan een Trump zaken doen met een Saoudie-Arabier en tegelijkertijd zich sterk maken voor de Amerikaanse normen en waarden?

Vraag : waarom zoekt een katholieke paus samenwerking met Saoudie-Arabie en zegent manneke puntmus ook islamieten soepjurken ?

A : Amerikanen worden braaf en dom gehouden door gereformeerde kerkdominees .
Maar wetten van mensen en rechtspraak worden als democratie beschouwd .

islamlanden zijn theocratieën die geen wetten van mensen erkennen. alleen verzonnen geschriften van een hallucinerende pedofiele drugverslaafde viezerik, wat een vriend opschreef tijdens zijn roes, en vanaf jaar 0 de maatstaf is voor gedrag en niet zal veranderen door het doden van profeet Allah te tekenen of tegen te spreken .

Uit welk landen de centen komen is bijzaak - als het maar in 1 linker of 1 rechterhand terechtkomt van kapitalisten of geloofsherders.
Onze economische god heet geld. de rest is hetzelfde
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Geestelijke bijstand
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
Rey had om de aanwezigheid van een imam gevraagd, maar dat werd hem geweigerd. Hij spande daarop een zaak aan wegens discriminatie.
En als jij of ik of Ted of Roy of wie dan ter dood veroordeeld zijn, hebben wij recht op een priester of pastoor of dominee of Madonna of Teletubbie of vader of broer of zus of tante of wat dan ook.

Is de vraag wat in de uitspraak van het Hooggerechtshof als reden wordt genoemd voor de weigering.

Intussen kan men zich dan nog afvragen of er ook maar één Islamitisch land ter wereld is, waar 'n ter dood veroordeelde Christen desverlangd de geestelijke bijstand zal kunnen krijgen van 'n Christelijke priester.

-
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 11:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Jip schreef:
Dus, als je als christen tot de dood wordt veroordeeld heb je wel recht op geestelijke bijstand in je laatste minuten, als moslim kan je in de stront zakken.

Dat klopt natuurlijk niet, je moet gewoon geestelijke bijstand krijgen van iemand van jouw keuze.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kregen de slachtoffers ook geestelijke bijstand dan?

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet zulke moeilijke vragen stellen hoor. Foei!

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Natubico schreef:
Jip schreef:

Is de vraag wat in de uitspraak van het Hooggerechtshof als reden wordt genoemd voor de weigering.

Intussen kan men zich dan nog afvragen of er ook maar één Islamitisch land ter wereld is, waar 'n ter dood veroordeelde Christen desverlangd de geestelijke bijstand zal kunnen krijgen van 'n Christelijke priester.

-

Die Islamitische landen zijn er niet. Volgens Jip's logica is dan niet zo raar dat Westerlingen een hekel hebben aan de Islamitische mentaliteit. Tenminste als ze consequent is. Of mogen we dat dan weer niet vragen..? Surprised

Jip schreef:
Is het dan zo raar dat moslims een hekel hebben aan de westerse mentaliteit? Nee, zeg ik.

BerichtGeplaatst: Za Feb 23, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Jip,
Zouden er dan nog mensen zijn die geestelijke bijstand willen van de kerkelijke leiders of imams? Dit aangezien er geen kerkelijke leiders of imams zijn die God vrezen of vreesden. Dat omdat God te klein en te fijn was en is en geen vrienden had of heeft, waardoor de kerkelijke leiders en imams kerken, tempels enz konden bouwen op het land van God.

Bovendien de kerkelijke leiders en imams praten dwaas, daar zou die tot de doodstraf veroordeelde niets aan hebben gehad.
BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Jip schreef:

-

Dat mag jij jezelf afvragen, maar dat was mijn punt dus niet.
Wij, de westerlingen dus, achten ons superieur aan die achterlijke islamcultuur, en dan blijkt dat we toch niet zoveel verschillen.
Om in jouw straatje te blijven: zou jij een ter dood veroordeelde zijn laatste maaltijd laten bestaan uit wat hij zelf kiest of zou je hem drie blaadjes sla en vijf druiven toestaan?

BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2019 12:51 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Natubico schreef:
Jip schreef:

-

Die Islamitische landen zijn er niet. Volgens Jip's logica is dan niet zo raar dat Westerlingen een hekel hebben aan de Islamitische mentaliteit. Tenminste als ze consequent is. Of mogen we dat dan weer niet vragen..? Surprised

Jip schreef:

Ik probeer altijd zo consequent mogelijk te zijn. Zou jij ook eens moeten doen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Quote:
Jip

Vraag : waarom zoekt een katholieke paus samenwerking met Saoudie-Arabie en zegent manneke puntmus ook islamieten soepjurken ?

Verlaag je nou niet tot beledigingen aan het adres van de Paus!
Wie wind zaait, zal storm oogsten!

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2019 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

torentje schreef:
@ Jip,
Zouden er dan nog mensen zijn die geestelijke bijstand willen van de kerkelijke leiders of imams? Dit aangezien er geen kerkelijke leiders of imams zijn die God vrezen of vreesden. Dat omdat God te klein en te fijn was en is en geen vrienden had of heeft, waardoor de kerkelijke leiders en imams kerken, tempels enz konden bouwen op het land van God.

Bovendien de kerkelijke leiders en imams praten dwaas, daar zou die tot de doodstraf veroordeelde niets aan hebben gehad.

Tja, de Gristelijke Lijders die de doodstraf goedpraten, zijn tegenwoordig bijna uitsluitend Amerikaanse TV dominees.
Katholieken hebben dat idee al lang achter zich gelaten.

Kortom, waar praat je dan eigenlijk over?

De Gristenen van de Amerikaanse Bible Belt, en de Wahabi's uit Saoedi Arabië en omstreken zijn even erg.
Ze geloven allebei dat het einde van de wereld nakend is.. Twisted Evil

De Apocaliptische Eindstrijd.
Slachtveld: Israël.

Een paar dooien meer of minder is daarom niet interessant.
Volgens die minkukels gaan we er immers toch allemaal aan.

Snap dat dan!

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie