Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Wat is neofacisme? Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ryan schreef:
Poendert schreef:
Ik denk dat Allende een erg lieve man was. Maar met liefde zet je geen land op de rails. Foute figuren verdienen de knoet. Ook hier.
Ik had vroeger het toezicht op rond de dertig paardjes. Die moesten soms voor de ploeg of een kar. Wij spanden meestal 2 paardjes voor een zware kar.
Een merrie trok uit dwarsheid steevast haar tuig aan splinters.
Ze werd bestemd door haar gedrag voor de slager. Een collega wist raad, legde een bos stro onder haar buik en stak die aan. Daarna hoefden wij maar met stro te zwaaien en ze was weer een jaar aan de slager ontsnapt en werd stokoud.
Met mensen werkt het hetzelfde.

Dierenbeul!

Dit moest stiekem gebeuren, als de eigenaresse van die dieren er achter kwam volgde waarschijnlijk ontslag.

Het laat mijn tegenstand richting de Dierenpartij zien. Daar is men van mening dat alle dieren automatisch lief zijn. Ik kan jullie verzekeren dat dat zeker niet het geval is. Ook tussen dieren lopen psychopaten en sadisten rond.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Onzin Poendert. Dieren zijn wie ze zijn. Ze verloochenen hun eigen aard nooit.
Mensen proberen dat wel, maar heel vaak falen ze daar bij.
En als er dieren zijn met een psychotische of sadistische inborst komt dat helemaal door de mens.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 11:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Ryan schreef:
Poendert schreef:
Ik denk dat Allende een erg lieve man was. Maar met liefde zet je geen land op de rails. Foute figuren verdienen de knoet. Ook hier.
Ik had vroeger het toezicht op rond de dertig paardjes. Die moesten soms voor de ploeg of een kar. Wij spanden meestal 2 paardjes voor een zware kar.
Een merrie trok uit dwarsheid steevast haar tuig aan splinters.
Ze werd bestemd door haar gedrag voor de slager. Een collega wist raad, legde een bos stro onder haar buik en stak die aan. Daarna hoefden wij maar met stro te zwaaien en ze was weer een jaar aan de slager ontsnapt en werd stokoud.
Met mensen werkt het hetzelfde.

Dierenbeul!

Dit moest stiekem gebeuren, als de eigenaresse van die dieren er achter kwam volgde waarschijnlijk ontslag.

Het laat mijn tegenstand richting de Dierenpartij zien. Daar is men van mening dat alle dieren automatisch lief zijn. Ik kan jullie verzekeren dat dat zeker niet het geval is. Ook tussen dieren lopen psychopaten en sadisten rond.

Mag ik jou er op wijzen dat je hier een enorme denkfout maakt? Jouw tegenstand tegen de dierenpartij heeft nul komma nul te maken met de aard van de dieren.
Zo zou ik bijv. kunnen beweren dat mijn tegenstand tegen Geert Wilders of Pim of Baudet gestoeld is op het gegeven dat mensen automatisch nationalistisch zijn. Ik kan je verzekeren dat dat niet het geval is. Ook tussen mensen lopen personen rond die verder kijken dan hun neus lang is.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 17, 2019 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
En als er dieren zijn met een psychotische of sadistische inborst komt dat helemaal door de mens.

Ook bij dieren komt het hele scala van menselijke afwijkingen voor. De mens is tenslotte ook gewoon een diersoort.
Daarnaast denk ik dat de dierenpartij de oorzaak van het uitsterven van een groot aantal diersoorten zullen zijn door hun manier van denken en doen. Met de huidige toename van onze bevolking zullen alleen diersoorten overblijven die nut hebben voor de mens. Voor de rest is in de toekomst geen plaats.
Iedereen die denkt dat de reservaten standhouden op den duur moet met zijn water naar de dokter. Onherroepelijk zal de plaatselijke bevolking via stroperij, honger en landgebruik daar een eind aanmaken.
Daarom moeten dierenvrienden proberen meer dieren nuttig in de maatschappij te maken. Paarden om op te rijden, honden om mee te wandelen en olifanten om in de bossen te werken, enz.. Naast dieren voor de slacht.
Als u me niet gelooft moet u maar eens met een willekeurige Zoeloe, Indiaan of Chinees gaan praten over dieren.

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2019 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Ook bij dieren komt het hele scala van menselijke afwijkingen voor. De mens is tenslotte ook gewoon een diersoort.

Neu, dieren leven bij lange na niet zo onnatuurlijk en ongezond als de mens. Daarom hebben ze ook geen last van al die welvaartsziektes.
Poendert schreef:
Daarnaast denk ik dat de dierenpartij de oorzaak van het uitsterven van een groot aantal diersoorten zullen zijn door hun manier van denken en doen. Met de huidige toename van onze bevolking zullen alleen diersoorten overblijven die nut hebben voor de mens. Voor de rest is in de toekomst geen plaats.

De dierenpartij pleit voor 'n voedingspatroon zonder dierlijk voedsel; zo'n voedingspatroon heeft onder andere als positief aspect dat 't het libido niet enorm opjaagt, zoals het gebruik van dierlijk voedsel wél doet.
Wanneer de mens dus eindelijk het consumeren van vlees, melk, eieren, e.d. gaat afzweren zal ook in gebieden waar geen voorbehoedsmiddelen worden gebruikt, maar wél inentingen plaatsvinden de bevolkingsgroei veel beter in de hand gehouden kunnen worden.
Snijdt het mes aan twee kanten: én minder overbevolking, én minder dieren gedood om op te vreten.
Poendert schreef:
Als u me niet gelooft moet u maar eens met een willekeurige Zoeloe, Indiaan of Chinees gaan praten over dieren.

Alsof die de wijsheid in pacht hebben.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2019 8:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
De dierenpartij pleit voor 'n voedingspatroon zonder dierlijk voedsel; zo'n voedingspatroon heeft onder andere als positief aspect dat 't het libido niet enorm opjaagt, zoals het gebruik van dierlijk voedsel wél doet.

Weer die onzin, reeds ontkracht:
https://www.eatthis.com/foods-to-increase-your-sex-drive/
https://nutritiouslife.com/love-more/libido-boosting-foods-better-sex/
https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/Top-12-foods-to-improve-sex-drive/articleshow/21052188.cms

Vlees is duidelijk ondervertegenwoordigd in dit soort rijtjes.... en de vleesvervangers die veganisten gebruiken zijn oververtegenwoordigd.

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2019 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Nautub. Ik ben eigenlijk wel voor een beetje opgejaagd libido. Dat is een sjeu in het leven.
Ik kom er door u wel achter waarom de vegetariers onder onze voorouders uitstierven. Dat was een doodlopende weg.

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2019 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Beste Nautub. Ik ben eigenlijk wel voor een beetje opgejaagd libido. Dat is een sjeu in het leven.

Voor degenen die door hun natuuronvriendelijke levenswijze nauwelijks of geen andere genoegens meer kennen kan het veelvuldige oneigenlijke gebruik van deze activiteit nog wel 'ns wat ontspanning brengen, ja.
Maar dan wel met gebruik van voorbehoedsmiddelen; en dáár wil men in de gebieden waar de overbevolking veroorzaakt wordt nou net niet zo hard aan.
Poendert schreef:
Ik kom er door u wel achter waarom de vegetariers onder onze voorouders uitstierven. Dat was een doodlopende weg.

Maar als alle dieren door de overbevolking opgevreten gaan worden dat zal 't er binnen afzienbare tijd toch ook zonder moeten?
Of gaat de vleesetende mens dan ook uitsterven net als volgens Poendert de plantenetende eerder al is uitgestorven?
Hoe dan ook, het beste is dus om allemaal vruchteneters te worden; dat is ook het meest in overeenstemming met het stelsel van de natuur.
-
.
BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2019 11:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En weer een discussie omgebogen tot veganisme.

BerichtGeplaatst: Do Apr 18, 2019 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

't Ging hier over overbevolking en de gevolgen daarvan voor de dieren, waar deze in alsmaar grotere mate opgevreten zouden gaan worden.
-
BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2019 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er staat me bij dat ene "BoerKoekoek" die net als tegenwoordig Baudet en Wilders een afwijkende mening had (hij profeteerde dat alle kleine boertjes er zouden worden uitgewerkt door het Grootkapitaal) werd bekeurd voor dierenmishandeling. Hij had tot afschuw van de rolmopshond bezittende dierenvrienden, zijn Sethlandponys in de winter niet in een stal geparkeerd.
Nu wil het geval dat dat soort ponys op hun ijskoude eilanden altijd buiten verblijven. Die vlaktedieren willen eigenlijk niet naar binnen, ze preferen de open vrije natuur. Zijn oningelichte rechters en de zogenaamde dierenvrienden zagen, niet gehinderd door enige kennis, toch kans om de man een proces verbaal aan te smeren.
Zo kijk ik tegenwoordig ook tegen de Dierenpartij aan. Ook daar ontbreekt zelfs enige kennis richting de zieleroerselen van hun beschermlingen. Ze praten, met de Babtistische leuzen hoog in hun vaandel, hun zielige diertjes menselijke trekjes aan.Zo werkt de natuur niet. De natuur ziet alleen nut en noodzaak, alles wat de natuur nutteloos vind schoffelt ze om.
Als we een oordeel wille vellen over de jacht hebben we jagers nodig, dierenverzorging behoeft een boer, en in een keuken graag een kok.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 19, 2019 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:

Iedereen die denkt dat de reservaten standhouden op den duur moet met zijn water naar de dokter. Onherroepelijk zal de plaatselijke bevolking via stroperij, honger en landgebruik daar een eind aanmaken.
Daarom moeten dierenvrienden proberen meer dieren nuttig in de maatschappij te maken. Paarden om op te rijden, honden om mee te wandelen en olifanten om in de bossen te werken, enz.. Naast dieren voor de slacht.

Over welke menselijke afwijkingen heb je het? Kindermoord? Pedofilie? Verkrachting? Gappen, jatten en stelen? Kannibalisme? Komt allemaal voor in de natuur en er is geen enkel dier die daar zijn mededier over aanspreekt of aanvalt.
En hoe ziet de wereld eruit als alle 'nutteloze' dieren zijn uitgeroeid of uitgestorven?
Het enige nutteloze dier is de mens zelf. Als deze zichzelf uitroeit, komt dat ten goede aan de hele planeet.
En nee, ik ga niet het goede voorbeeld geven, die eer gun ik jou van harte.

Wink

BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Volgens mij zijn volgens de eenvoudige definitie van leider-verering:
VVD, Groen Links en D66 momenteel neo-Facistische partijen te noemen...

Maar alle andere partijen zijn evenzeer neo-Facistisch...

Eigenlijk kennen wij geen enkele normale partij meer binnen ons bestel..

Ook al onze gepolitiseerde alpha-richting zg. universiteiten zijn neo-Facistische organisaties.

BerichtGeplaatst: Zo Apr 21, 2019 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Er staat me bij dat ene "BoerKoekoek" die net als tegenwoordig Baudet en Wilders een afwijkende mening had (hij profeteerde dat alle kleine boertjes er zouden worden uitgewerkt door het Grootkapitaal) werd bekeurd voor dierenmishandeling. Hij had tot afschuw van de rolmopshond bezittende dierenvrienden, zijn Sethlandponys in de winter niet in een stal geparkeerd.

Fout. Het ging er niet om dat die pony's niet in de stal stonden. Het ging erom dat ze niks te eten kregen en zwaar ondervoed waren.
De afschuw daaromtrent kwam niet van rolmopshond bezittende dierenvrienden, maar van mensen uit de buurt die de verwaarlozing constateerden en aangifte deden. Waarbij ze pas later te horen kregen dat het om Koekoek ging, dat was namelijk ontdekt door de Telegraaf (toch niet bepaald de meest linkse krant, zeker niet in die tijd) waarna het landelijke bekendheid kreeg.

U fantaseerde er weer eens lustig op los, zoals gewoonlijk. Graag eerst de feiten checken alvorens te reageren.

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Fout. Het ging er niet om dat die pony's niet in de stal stonden. Het ging erom dat ze niks te eten kregen en zwaar ondervoed waren.
De afschuw daaromtrent kwam niet van rolmopshond bezittende dierenvrienden, maar van mensen uit de buurt die de verwaarlozing constateerden en aangifte deden. Waarbij ze pas later te horen kregen dat het om Koekoek ging, dat was namelijk ontdekt door de Telegraaf (toch niet bepaald de meest linkse krant, zeker niet in die tijd) waarna het landelijke bekendheid kreeg.

U fantaseerde er weer eens lustig op los, zoals gewoonlijk. Graag eerst de feiten checken alvorens te reageren.

Wie heeft het over links of rechts.
Ook nu, als er een pony in de sneeuw loopt te stampen hangt de linksmens met u voorop aan de telefoon zonder enige kennis van zaken. Hoe gaat het met uw primula,s

BerichtGeplaatst: Ma Apr 22, 2019 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Moeilijk, nietwaar, om toe te geven dat je het mis had. Dan ga je maar weer wat om je heen slaan.
Tip: haal even een lap tekst van Wiki aan, dat verdoezelt je kletskoek.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 24, 2019 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Van de nederlandstalige bronnen die over fascisme gaan is dit wel een van de betere, hoewel ook hier weer nazisme en fascisme op één hoop gegooid worden:

https://historiek.net/fascisme-ontstaan-betekenis-en-kenmerken/81594/

Het neofascisme wordt niet apart genoemd
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 25, 2019 11:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ga ervan uit dat de meeste isme,s werden uitgevonden door figuren die het beste met hun naasten voor hadden.. Verenigde Garibaldi niet al de Italianen onder 1 vlag? Ik heb me dar niet echt in verdiept.
Als Garibaldi alle volken wereldwijd onder 1 vlag had willen verenigen, heette hij Hitler. Dus de omvang van een vereniging brengt veel verschillen boven water.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie