Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Energierekening: Overstappen misschien een optie? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 18:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geld, geld, geld... waarom heb je geen idee over meer respect voor docenten? Oh wacht, dat levert jou geen geld op en is dus niet interessant.

Lijkt me prima idee om meer respect te hebben voor docenten.

Quote:

Volgens mij heb ik dat genoeg uitgelegd in de discussie over het Nationale Zorgfonds.

Je kunt t uitgelegd hebben, overtuigend was t niet...

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Lijkt me prima idee om meer respect te hebben voor docenten.

Okee, hoe ga je dat doen Royy?

Quote:
Je kunt t uitgelegd hebben, overtuigend was t niet...

Voor jou niet. Wat voor Natubico het vivisme is is voor jou 'de Markt'.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 20:56 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Okee, hoe ga je dat doen Royy?

Weet ik t. Weet je hoeveel beleidsambtenaren er bij OCW werken. Die betaal ik om dit soort dingen te verzinnen. Succes.

Quote:

Voor jou niet. Wat voor Natubico het vivisme is is voor jou 'de Markt'.

Nee hoor. De markt is voor mij een middel, geen doel op zich.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 15, 2019 21:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Weet ik t. Weet je hoeveel beleidsambtenaren er bij OCW werken. Die betaal ik om dit soort dingen te verzinnen. Succes.

Oh, nu moet de overheid het ineens voor je oplossen. Ik dacht dat jij juist een kleinere overheid wilde?

Hoe zit het met jouw respect voor docenten Royy, kijk je meer op tegen de onderzoeker bij Shell of de docent voor de klas?

Quote:
Nee hoor. De markt is voor mij een middel, geen doel op zich.

Zo komt het niet over, maar goed: dan zie je het middel 'Markt' wel als Haarlemmerolie... het werkt voor alles en heeft geen bijwerkingen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 16, 2019 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Oh, nu moet de overheid het ineens voor je oplossen. Ik dacht dat jij juist een kleinere overheid wilde?

Ik zie een grote reguleringsrol voor de overheid in het onderwijs (vergelijk: voedselproductie). Aangezien de ministeries uitpuilen van de ambtenaren, kunnen die weleens een keer wat gaan doen ja.

Quote:
Hoe zit het met jouw respect voor docenten Royy, kijk je meer op tegen de onderzoeker bij Shell of de docent voor de klas?

Lijkt me geen relevante vergelijking.

Quote:

Zo komt het niet over, maar goed: dan zie je het middel 'Markt' wel als Haarlemmerolie... het werkt voor alles en heeft geen bijwerkingen.

T werkt bijna voor alles, kan zeker wel bijwerkingen hebben maar die kun je bestrijden.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 16, 2019 14:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zie een grote reguleringsrol voor de overheid in het onderwijs (vergelijk: voedselproductie). Aangezien de ministeries uitpuilen van de ambtenaren, kunnen die weleens een keer wat gaan doen ja.

Ik vind het te gemakkelijk.

Er moet blijkbaar meer respect komen voor docenten (althans, dat komt uit jouw onderzoek naar voren). En jij eist nu dat ambtenaren dat dan maar gaan regelen en e hebt zelf geen enkel benul hoe dat zou moeten...

Lekker makkelijk allemaal.

Quote:
Lijkt me geen relevante vergelijking.

Dat is een zeer relevante vergelijking. Ik ken iemand die gestudeerd heeft aan de TU Delft, bij Shell als onderzoeker is gaan werken is en daarna naar het HBO onderwijs gegaan is. Staat nu voor de klas.

Hij geeft zelf aan dat hij maatschappelijk compleet anders benaderd wordt. Hij heeft voor Shell onderzoek gedaan in Oman, baanbrekende zaken... altijd netjes in pak diverse lezingen gegeven. Dat lezingen geven vond hij eigenlijk het leukst en waar kan je dat beter doen dan in het onderwijs. Hij besloot zijn kennis over te gaan dragen op volgende generaties en jongeren te motiveren tot baanbrekend onderzoek.

Wees gewoon eens eerlijk Royy... heel veel mensen meten 'respect' af aan maatpak, dure auto, groot huis en groot inkomen. That's it. Deze man waar ik over praat woont in Rotterdam, stapt in de trein met zijn vouwfietsje en gaat nu naar zijn Universiteit. In spijkerbroek en misschien iets te suffe trui.

Mensen zijn oppervlakkig. En ik denk dat jij dat ook bent, dat je meer respect hebt voor een accountant dan een docent rekenen in het MBO, zelfs als ze exact dezelfde opleiding hebben...

Dat maakt jou onderdeel van het probleem wat je eist dat door ambtenaren wordt opgelost.

Quote:
T werkt bijna voor alles, kan zeker wel bijwerkingen hebben maar die kun je bestrijden.

Dit vind ik dus een dogma. En het dogma is als een virus verspreid onder liberalen... de markt maakt namelijk heel veel kapot. Alleen liberalen vinden dat vaak niet zo erg, want dát wat er kapot gaat hechten ze weinig waarde aan en dát wat zich uitbreidt daar hechten ze alle waarde aan.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 16, 2019 21:06 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Er moet blijkbaar meer respect komen voor docenten (althans, dat komt uit jouw onderzoek naar voren). En jij eist nu dat ambtenaren dat dan maar gaan regelen en e hebt zelf geen enkel benul hoe dat zou moeten...

Lekker makkelijk allemaal.

Ja ehh daar worden ze toch voor betaald? Als ik persoonlijk alle problemen in dit land zou moeten oplossen...

Quote:

Wees gewoon eens eerlijk Royy... heel veel mensen meten 'respect' af aan maatpak, dure auto, groot huis en groot inkomen. That's it. Deze man waar ik over praat woont in Rotterdam, stapt in de trein met zijn vouwfietsje en gaat nu naar zijn Universiteit. In spijkerbroek en misschien iets te suffe trui.

T begint misscihien al bij t laatste... straal dan ook trots uit.

Quote:
Dat maakt jou onderdeel van het probleem wat je eist dat door ambtenaren wordt opgelost.

Valt wel mee, ik heb respect voor mensen die er voor kiezen in het onderwijs te gaan werken.

Quote:

Dit vind ik dus een dogma. En het dogma is als een virus verspreid onder liberalen... de markt maakt namelijk heel veel kapot. Alleen liberalen vinden dat vaak niet zo erg, want dát wat er kapot gaat hechten ze weinig waarde aan en dát wat zich uitbreidt daar hechten ze alle waarde aan.

Tja, niet mee eens. Marktwerking is een van de belangrijkste drivers van vooruitgang.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 17, 2019 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ja ehh daar worden ze toch voor betaald? Als ik persoonlijk alle problemen in dit land zou moeten oplossen...

Je hebt er wel een mening over. Als je niet weet hoe je dit moet oplossen, stel ik voor dat je geen mening meer uit over het onderwijs?

Quote:
T begint misscihien al bij t laatste... straal dan ook trots uit.

Ah, dus onderwijzers moeten in pak naar school? Het is voor jou wel erg gemakkelijk om steeds te roepen hoe het niet moet en als je de vraag krijgt hoe het wel moet wijs je snel naar ambtenaren...

Quote:
Valt wel mee, ik heb respect voor mensen die er voor kiezen in het onderwijs te gaan werken.

Is de eerste keer dat ik hier hoor dat je respect hebt voor mensen met een niet-commerciële baan Smile

Quote:
Tja, niet mee eens. Marktwerking is een van de belangrijkste drivers van vooruitgang.

Oorlog ook, maar daarom hoeven we het niet na te streven...

Ik ben overigens niet per definitie tegen marktwerking. Wel wil ik in bepaalde sectoren gelijkheid nastreven, zoals iedereen dezelfde kans op goed onderwijs en iedereen dezelfde kans op goede gezondheidszorg.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 19, 2019 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Je hebt er wel een mening over. Als je niet weet hoe je dit moet oplossen, stel ik voor dat je geen mening meer uit over het onderwijs?

Hoezo? Ik mag alleen een mening hebben als ik weet hoe het opgelost moet worden? Wordt ie helemaal mooi...

Quote:

Ah, dus onderwijzers moeten in pak naar school?

Zouden ze kunnen overwegen ja, straalt wat meer uit.

Quote:

Oorlog ook, maar daarom hoeven we het niet na te streven...

Marktwerking is een soort oorlog, creative destruction enzo.

Quote:
Ik ben overigens niet per definitie tegen marktwerking. Wel wil ik in bepaalde sectoren gelijkheid nastreven, zoals iedereen dezelfde kans op goed onderwijs en iedereen dezelfde kans op goede gezondheidszorg.

Dat weet ik, alleen is jouw scheidslijn privaat/publiek volkomen willekeurig.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 20, 2019 8:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Hoezo? Ik mag alleen een mening hebben als ik weet hoe het opgelost moet worden? Wordt ie helemaal mooi...

Geeft je mening wel meer waarde. Dit klinkt meer als een kind wat niet naar de tandarts wil maar wel eist dat de gaatjes perfect en pijnloos gevuld worden.

Quote:
Zouden ze kunnen overwegen ja, straalt wat meer uit.

Bij oppervlakkige mensen wel ja.

Quote:
Marktwerking is een soort oorlog, creative destruction enzo.

En we weten waar de slachtoffers vallen...

Quote:
Dat weet ik, alleen is jouw scheidslijn privaat/publiek volkomen willekeurig.

Nee hoor, jij snapt de scheidslijn gewoon niet. Das wat anders.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2019 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Geeft je mening wel meer waarde. Dit klinkt meer als een kind wat niet naar de tandarts wil maar wel eist dat de gaatjes perfect en pijnloos gevuld worden.

Ik kan niet overal verstand van hebben Cliff.

Quote:

Bij oppervlakkige mensen wel ja.

Jij hebt een hekel aan mensen he?

Quote:

En we weten waar de slachtoffers vallen...

Nou?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2019 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik kan niet overal verstand van hebben Cliff.

Soms is het slim om dan even een afkeurende mening voor je te houden Royy...

Quote:
Jij hebt een hekel aan mensen he?

Hooguit aan oppervlakkige mensen. In het onderwijs zie je inderdaad vaak wat informelere kleding. Je kunt het ook omdraaien Royy, en de kinderen weer een schooluniform geven. Dan is het ook duidelijk wie de docent is.

Quote:
Nou?

Kom kom, niet naar de bekende weg vragen.

Heb je trouwens je belastingaangifte al ingevuld Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2019 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Soms is het slim om dan even een afkeurende mening voor je te houden Royy...

Nee hoor, ben ik niet gewend.

Quote:

Hooguit aan oppervlakkige mensen. In het onderwijs zie je inderdaad vaak wat informelere kleding. Je kunt het ook omdraaien Royy, en de kinderen weer een schooluniform geven. Dan is het ook duidelijk wie de docent is.

Nee joh, dan is t nog steeds t imago van de docent met zn corduroy broek, suffe spijkerbroek en suf overhemd.

Quote:

Heb je trouwens je belastingaangifte al ingevuld Very Happy

Nee nog niet, maar zal wel weer vies tegenvallen. Rupsje-nooit-genoeg.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Nee hoor, ben ik niet gewend.

Wat kut Very Happy

Quote:
Nee joh, dan is t nog steeds t imago van de docent met zn corduroy broek, suffe spijkerbroek en suf overhemd.

Ik weet niet wat een cor-du-royy broek is, maar goed... ik ben hetero he. Ik leg het sowieso qua stijl af tegen homo's.

Quote:
Nee nog niet, maar zal wel weer vies tegenvallen. Rupsje-nooit-genoeg.

Denk aan al die goede dingen die we er samen mee gaan doen. Krijg je daar geen warm gevoel van?

BerichtGeplaatst: Do Mrt 21, 2019 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Denk aan al die goede dingen die we er samen mee gaan doen. Krijg je daar geen warm gevoel van?

Ehm nee.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2019 1:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jammer, want dan waren we weer ontopic namelijk. Als je er wel een warm gevoel bij zou krijgen, ging je energierekening omlaag.

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 22, 2019 18:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

??

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 25, 2019 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hier Royy, jouw onderwijstoekomst: lekker vermarkt allemaal:

BerichtGeplaatst: Di Mrt 26, 2019 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Very Happy

Weerwoord forum index » Economie