Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Als ik 1 van mijn kippen slacht voor soep wacht dan de nor
Plaats nieuw bericht  Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Als ik 1 van mijn kippen slacht voor soep wacht dan de nor
BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 10:51 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Wordt ik in dit land opgepakt als ik mijn eigen kippen slacht.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 11:26 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Volgens mij wel. Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 11:45 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Ik heb tegenwoordig geen enkele behoefte om dieren te slachten.
Maar in mijn jeugd moest ik elke zaterdag een stuk of 5 dieren slachten voor de zondagse pot.
Dat deed me niet meer dan aardappels/wortels roeien of rozen plukken voor een boeket.
Maar het is wel voorwaarde dat men het slachters vak verstaat. Anders wordt het een gebeul en gesmeer.
Ik sloeg met een bijl de eenden, kalkoenen, enz op een hakblok de kop af en liet ze los. Na enige tijd zocht ik de karkassen op onder de struiken en slachtte ze af.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 13:12 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Wat doet dit onderwerp in de rubriek "politieke partijen " ?
Of is dit gezwatel een wat omslachtige aanloop naar een tirade tegen linkse partijen en aanverwante deugenden ?

BerichtGeplaatst: Za Mrt 09, 2019 19:02 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Very Happy

Natubico, let je op?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 5:52 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Of is dit gezwatel een wat omslachtige aanloop naar een tirade tegen linkse partijen en aanverwante deugenden ?

Denk dat 't vooruitloopt op 'n vroeger of later de kop opstekende discussie over de vraag of naast het doden van mensen ook het doden van dieren wettelijk verboden dient te worden.

Vind zelf dat daar veel voor te zeggen is.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 10:27 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Het wordt nog erger. Op gezette tijden in het najaar, als ijzel en vorst de bomen schitterend optuigden, werd ik in de prille morgen, met een geweer naar een belendend beukenbos gestuurd om houtduiven te schieten voor de soep. Het was de bedoeling dat de schemering je verborg, maar dat het toch al zo licht was dat je de duiven in de toppen van de bomen kon onderscheiden.
Een stuk of vijf lukte meestal wel.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 11:48 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Nogmaals: wat doet dit in de rubriek Politieke Partijen en Politici ?
Overigens vind ik een score van 5 geschoten houtduiven aan de magere kant. Mijn neef is poelier, en om hem van dienst te zijn ben ik meermalen met een bevriende jager op pad geweest om wild voor hem te vangen. Daarbij scoorden we met het grootste gemak 10 tot 15 houtduiven per keer.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 12:13 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

Natubico schreef:
Lampje schreef:

Denk dat 't vooruitloopt op 'n vroeger of later de kop opstekende discussie over de vraag of naast het doden van mensen ook het doden van dieren wettelijk verboden dient te worden.

-

Hopelijk bedoel je dan het doden van dieren door mensen. En niet dat dieren die andere dieren doden ook strafbaar gesteld kunnen worden.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 12:15 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Jip

En ik herhaal de vraag van Lampje ook maar even.
Wat doet dit in PP en P???
Waarom open je niet voor jezelf een blog of een vlog of hoe dat dan ook genoemd wordt?

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 13:51 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Poendert

Dit gaat over het gegeven dat via democratische politieke partijen ook meningen van volkomen onwetenden onze samenleving hebben beïnvloed. Een soort van "vroeger was alles beter"instelling.
We barsten nu hier van de wilde zwijnen doordat politiek is bedreven door volslagen onwetende dierenliefhebbers, we hebben zelfs wolven.
Het wordt nog erger. In mijn jeugd stikte het op de Veluwe van de konijnen. Ze waren een plaag geworden die de aanwas van bomen en struiken in het bos in de weg stonden.
Een naburig landgoed bezitter gaf een stuiver voor elk dood konijn. Mijn maat die een neus had voor de natuur bracht de man jongekonijnen die hij opspoorde via hun geboortehol waarin meestal een aantal pasgeboren jongen zaten, deze werden aan de landgoedbezitter overhandigd, die spreekuur hield op een brug in de plaatselijke beek. Hij telde de diertjes en schoof hen in het water waaronder een koppel otters met jongen huisden, die gretig op hun aandeel van de jacht zaten te wachten.
Die otters zijn nu nagenoeg uitgestorven en ik zie ook geen konijnen meer. Dit alles is verdwenen dank zij en vanuit zich dierenliefhebbers noemende politieke partijen.
Moeten we bij stemmen een minimaal verstand bij de kiezer over het betreffende onderwerp verplicht stellen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 17:11 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Het wordt nog erger. In mijn jeugd stikte het op de Veluwe van de konijnen. Ze waren een plaag geworden die de aanwas van bomen en struiken in het bos in de weg stonden.

Kijk aan. Opruimen dus.

Quote:
Die otters zijn nu nagenoeg uitgestorven en ik zie ook geen konijnen meer.Dit alles is verdwenen dank zij en vanuit zich dierenliefhebbers noemende politieke partijen.

Huh ? Het was toch een plaag zei u net ? Wordt de plaag bestreden....wéér niet goed.

Quote:
Moeten we bij stemmen een minimaal verstand bij de kiezer over het betreffende onderwerp verplicht stellen.

Strak plan. Ik denk dat we u dan maar in de commissie moeten zetten die toetst wanneer dat minimale verstand afdoende is. Misschien kunnen we dan meteen wat schedels lichten van kiezers, dat gaat in één moeite door.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2019 18:32 Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Reageer met quote
Royy

Natubico schreef:

-

Hebben dieren ook recht op medische behandeling eigenlijk?

Welke rechten hebben dieren nog meer?
Mag je ratten en muizen bestrijden?
Mag je dieren bangmaken en verjagen?
Mag je een vlieg doodslaan?

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie