Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Holocaustherdenking nog noodzakelijk? Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Holocaustherdenking nog noodzakelijk?
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://www.parool.nl/amsterdam/holocaust-herdacht-in-amsterdam~a4622234/

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Van mij hoeft het niet meer.
Die eindeloze herhalingen over de Holocaust, het Anne Frank Huis met z'n + 1 miljoen bezoekers per jaar, al het politiek correcte geneuzel en al die dito hoogwaardigheidsbekleders, ik weet het inmiddels wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het afschuwelijk wat er destijds gebeurd is maar het begint steeds meer op propaganda te lijken voor het legaliseren van wat de joden nu allemaal in hun eigen zandbak aan het uitvreten zijn. Het bedroefd mij zeer dat een volk dat zo intens geleden heeft niets geleerd blijkt te hebben.
Om nog maar te zwijgen over de lastige buren van de joden die dankzij de Holocaust, die zij zelf overigens toejuichen of ontkennen, een grote mond hebben.

De herdenking van de moord op miljoenen mensen is iets anders geworden dan dat het behoort te zijn. Van mij hoeft het daarom allemaal niet meer.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Vorig jaar vond ik op een rommelmarkt een oud boekje waarin stond :

De dodenherdenking in onze k*t hoofdstad is een aanfluiting. Het is een feestje van Cohens, de Van der Laans en Asschers die met hun achterlijke klotje op de kop prominent aanwezig zullen zijn en dient enkel om de publieke opinie te beïnvloeden om zo de misdaden die dat volk in Palestina begaat recht te praten.
Ik snap niet dat dit wordt uitgezonden en dat onze koning daarbij aanwezig is. Anne draait zich ieder jaar om in haar graf.

Hier een alternatieve toespraak:
Mijne dames en heren,
Vandaag is het de dag om onze rug te strekken en stil te staan bij lering over de geschiedenis.
Nooit meer zullen we buigen voor een besnorde tirannieke leider die mensenrechten vertrapt.
We herinneren ons de eerste slachtoffers, de media en de duizenden journalisten, monddood gemaakt en gevangen genomen.

We zagen het gestook in buurlanden en de vele prikkels om emigranten en sympathisanten aan
te zetten tot klikgedrag, kinderrijk gezinnen te stichten en loyaliteit tot het avondland te betonen.
We zagen hoe jonge demonstranten, zelfs studentes bloedig en brutaal uiteen werden geslagen en soms 'verdwenen'.
We zagen hoe een naïeve slappe Chamberlain concessie na concessie deed aldus zichzelf en zijn volk steeds verder in gevaar bracht.
We zagen hoe lawaaiige linkse demonstranten met hun naïeve vredes- en anti-bewapenings-praat, met hun ''goede bedoelingen'' de weg plaveiden voor een hel met 60 miljoen doden....
en zoals je van onbenullen en gekken mag verwachten daar nooit verantwoording hebben afgelegd...
Daarom 10 minuten stilte..... voor de vele slachtoffers daarvan.

HELAAS ZAL DE REDEN EEN SAMENRAAPSEL VAN EIGENHAAT EN NIKZEGGENDE DOODDOENERS BEVATTEN, IETS ALS:
Daarom zeg ik hier namens mijn elitaire kul-club, dat WIJ allen moeten strijden tegen discriminasi... en roep ik het Nederlandse vullek op tot meer sollidariteit met getinte drugsdealers, rovers en met name met hen die een roofpartij met buitensporige haat en geweld plegen uit te voeren...
ISIS gangers dienen begeleid en geïntegreerd te worden in de samenleving...
Zij verdienen in een kulbeschaving allen een 2e en 3e of 4e kans het nog eens over te doen.
Open grenzen en onbegrensde idealen-pulp-ideeen zijn een teken van beschaving etc. etc..
Turken hebbah 't moeilijk in dit land...
Bla, bla, bla....

Soms is de waarheid zuur, De dodenherdenking in Amsterdam is een Semitisch feestje waar de grootste lafaards vooraan staan.
Of de overgrootvader. Anyway: Het lijkt een beetje op het hedendaagse Europa, waar de elites hun kopgelden opstrijken door hun eigen onderdanen over te leveren aan een vijandige invasiemacht. Hedentendage is dat dan niet het Derde Rijk, maar aan de Islam, dit alles mogelijk gemaakt door de collaborateurs met het Vierde Rijk de EUSSR, gevestigd te Brussel. Middels massaïmmigratie en (zelf-)Islamisering moet het Europese continent "omgevolkt" worden voor een soort nieuwe mens of liever gezegd moeten de eens trotse en onafhankelijke Europese natiestaten ontdaan worden van hun soevereiniteit en identiteit en worden gedegenereerd.

Ik kots op de hotemetoten en de politici die vanavond vooraan staan te janken, terwijl diezelfde hotemetoten en politici oorlogen maken. Jan met de korte achternaam maakt geen oorlog, hij wordt tegen wil en dank soldaat gemaakt door de hotemetoten en de politici.
Dus leg eens uit wie hier tuig is.

Er zijn in WOII zo'n 72 miljoen doden gevallen, maar in onze hoofdstad hebben ze het alleen maar over die 6 miljoen.
Tijdens de dodenherdenking bij ons gaat het daar helemaal niet over, het is veel algemener, de Holocaust wordt nog niet eens genoemd. Er was ook geen jood of islamiet aanwezig die prominent in beeld moesten komen. Er waren alleen maar heel normale mensen, geboren en getogen in onze samenleving en daar hun hele leven al middenin staan.
Daarom prefereer ik onze herdenking boven die propaganda uit Amsterdam die ons via de nationale tv wordt voorgeschoteld.
Trouwens, heeft iemand van jullie zich wel eens afgevraagd waarom er wel een CIDI is maar geen CDID, CIDIB, CIDIF, of DICIB is? Allemaal propaganda, niets meer en niets minder
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Re: Holocaustherdenking nog noodzakelijk?
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2019 18:58 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
https://www.parool.nl/amsterdam/holocaust-herdacht-in-amsterdam~a4622234/

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Van mij hoeft het niet meer.
Die eindeloze herhalingen over de Holocaust, het Anne Frank Huis met z'n + 1 miljoen bezoekers per jaar, al het politiek correcte geneuzel en al die dito hoogwaardigheidsbekleders, ik weet het inmiddels wel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het afschuwelijk wat er destijds gebeurd is maar het begint steeds meer op propaganda te lijken voor het legaliseren van wat de joden nu allemaal in hun eigen zandbak aan het uitvreten zijn. Het bedroefd mij zeer dat een volk dat zo intens geleden heeft niets geleerd blijkt te hebben.
Om nog maar te zwijgen over de lastige buren van de joden die dankzij de Holocaust, die zij zelf overigens toejuichen of ontkennen, een grote mond hebben.

De herdenking van de moord op miljoenen mensen is iets anders geworden dan dat het behoort te zijn. Van mij hoeft het daarom allemaal niet meer.

Sowieso het herdenken van miljoenen mensen. Dat zegt mij niks. Plus het feit dat er steeds opnieuw slachtoffers bijkomen in de tegenwoordige oorlogen.
Zo bezien kunnen we wel elke dag twee minuten stilte in acht nemen. En wie schiet er wat mee op? Geen mens toch?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Vorig jaar vond ik op een rommelmarkt een oud boekje waarin stond :

[i]De dodenherdenking in onze k*t hoofdstad is een aanfluiting. Het is een feestje van Cohens, de Van der Laans en Asschers die met hun achterlijke klotje op de kop prominent aanwezig zullen zijn...

Sterk!
Welk boekje is dat?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het boekje "hoe schoffeer ik mensen."
Als je niks hebt met een herdenking, prima. Maar laat mensen die wel willen herdenken gewoon hun gang gaan.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Schofferend vind ik wat de hotemetoten, die bij zo'n herdenking met hun dikke kop vooraan staan, allemaal uitvreten.
Wat 10 Miljoenste schrijft klopt gewoon; leiders maken oorlogen, leiders vermoorden mensen, Jan met de pet wordt door de leiders aangestuurd om dat te doen.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 14:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

10 miljoenste schreef:
Er zijn in WOII zo'n 72 miljoen doden gevallen, maar in onze hoofdstad hebben ze het alleen maar over die 6 miljoen.

Dit steekt mij inderdaad enorm. Ook het selectief uitnodigen van mensen om alsnog, nogmaals, over de ruggen van slachtoffers politiek te bedrijven. Bah.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Wat zich in Amsterdam afspeelt is semitische propaganda over de ruggen van 6 miljoen vergaste Semieten.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 14:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh ja, 6 miljoen. Het magische getal.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2019 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het maakt niet uit of het er 4, 5 of 6 miljoen waren.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2019 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik dacht dat met de Doden Herdenking, alle omgekomen militairen worden herdacht. Niet speciaal de holocaust? Zeker iets Nederlands. Ik heb nog nooit gehoord dat in Britain of Canada of Australië de Holocaust wordt herdacht en zeker niet op de Rememberance Day.
Maar dan heeft Nederland nooit 100.000 gesneuvelde militairen gehad maar wel 100.000 Joden die weggevoerd werden.

In het Gemene Best wordt op 11 november om 11 uur, de wapenstilstand (Armistice Day) van de Eerste Wereldoorlog herdacht maar nu ook de gesneuvelde militairen van andere oorlogen. Dus in Britain, Canada, Australië, New Zeland, Zuid Afrika, België, Frankrijk, VS, Kenya, Bermuda enz, en in andere landen worden gesneuvelde militairen op een andere datum herdacht.

https://en.wikipedia.org/wiki/Remembrance_Day

De Eerste Wereld oorlog werd ook gevochten in Afrika, "The Rag Soldiers" is een goed boek hierover.
Hoe o.a. Jan Smuts tegen de Duitsers vocht in Tanqanika en dat (door dat er toen nog slechte communicatie was) De Duitse generaal pas op 12 november zich overgaf in Noord Rhodesie.

A Pittance of Time

"They shall grow not old, as we that are left grow old;
Age shall not weary them, nor the years condemn.
At the going down of the sun and in the morning, We will remember them."

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2019 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Sorry Tedje, ik dacht dat het over de doden herdenking ging en vond het al vroeg om daarover te beginnen.
Maar op de Dam staan ook militairen en de herdenking gaat (volgens mij) over gesneuvelde militairen.

Als ze de holocaust op 27 januari willen herdenken dan is dat toch ok. Zolang dit niet gebeurd op 4 mei.
Maar Pol Pot heeft ook 2 miljoen omgebracht en in Siberië zijn ook miljoenen mensen omgkomen.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 11:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Van mij hoeft die aparte Holocaustherdenking niet.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zou het niet leuker zijn om van elke dodenherdenking een feestdag te maken?
Gewoon: zij zijn dood en wij leven nog?
Dat zou wel eerlijker zijn en volstrekt in de geest van het menselijke wezen.

BerichtGeplaatst: Do Feb 14, 2019 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou Jip dat vind ik nogal bazaar.
Heb jij een feestdag op de datum dat je ouders of grootouders overleden?

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2019 9:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:

Als ze daar maar geen lampenkappen gaan verkopen Embarassed

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2019 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
Sorry Tedje, ik dacht dat het over de doden herdenking ging en vond het al vroeg om daarover te beginnen.
Maar op de Dam staan ook militairen en de herdenking gaat (volgens mij) over gesneuvelde militairen.

Als ze de holocaust op 27 januari willen herdenken dan is dat toch ok. Zolang dit niet gebeurd op 4 mei.
Maar Pol Pot heeft ook 2 miljoen omgebracht en in Siberië zijn ook miljoenen mensen omgekomen.

27 januari herdenkt de Holocaust, 4 mei niet.

Bij mijn weten staat de Nationale Dodenherdenking op de 4de mei voor alle Nederlandse doden die gevallen zijn gedurende periode van oorlog toen Nederland op 10 mei 1940 werd binnengevallen en de staat van bezetting tussen 15 mei 1940 en 5 mei 1945, waarna Nederland na de capitulatie van de buitenlandse bezetter hun soevereiniteit en hun vrijheid herwon. Niets minder, niets meer. En niemand in het bijzonder.

BerichtGeplaatst: Za Feb 16, 2019 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Elisabeth schreef:
Heb jij een feestdag op de datum dat je ouders of grootouders overleden?

Je bedoelt bizar.

Nou, zo bizar vind ik het niet.

Het is menselijk om blij te zijn dat je nog leeft, als er iemand sterft.
Het is alleen niet erg politiek correct om dat te laten merken.
Kijk, daar hebben wij in Brabant minder moeite mee.

Wij zeggen gewoon stront, en poep is juist vies,
omdat je wilt verbloemen dat het gewoon stront is.

Ben eens eerlijk tegen je zelf.

Kijk eens hoeveel mensen naar de Formule 1 races kijken,
en andere gevaarlijke evenementen.
Veel zitten gewoon te wachten op het moment dat er een over kop gaat.
Voor veel mensen is nog altijd leedvermaak het beste vermaak.

Voor mij niet hoor.
Maar ik ben een realist, d.w.z. een pessimistische optimist. Smile

Verder kan je je afvragen, hoe mensen zich elkaar zo'n hoop ellende kunnen aan doen.
Alleen al 10% van de mensheid is in staat om de andere 90% het leven zuur te maken.
In meerderheid is de mensheid goed, maar er lopen ook heel wat psychopaten rond.
En laat die lui nu juist de macht in handen hebben.

Zelfs revoluties worden ook door psychoten aangezwengeld,
en de gewone burger is meestal het slachtoffer.

En herdenkingen zijn juist een bevestiging van de macht van de machthebbers.
Nee, geef mijn portie maar aan fikkie!

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2019 4:12 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Loetje schreef:
Elisabeth schreef:

Maar Pol Pot heeft ook 2 miljoen omgebracht en in Siberië zijn ook miljoenen mensen omgekomen.

Bij mijn weten staat de Nationale Dodenherdenking op de 4de mei voor alle Nederlandse doden die gevallen zijn gedurende periode van oorlog toen Nederland op 10 mei 1940 werd binnengevallen en de staat van bezetting tussen 15 mei 1940 en 5 mei 1945, waarna Nederland na de capitulatie van de buitenlandse bezetter hun soevereiniteit en hun vrijheid herwon. Niets minder, niets meer. En niemand in het bijzonder.

En dus niet voor de Nederlanders die in Nederlands -Indië in de Jappen kampen zaten!
Na 15 mei 1940 zijn er geen militairen gesneuveld in Nederland.
Deze oorlog duurde tot 15 augustus 1945 en dus ook in Ned-Indië.
Dus is het hypocriet om de Bevrijding te vieren op 5 mei.
En de doden herkending ook als de doden van de Jappenkampen niet worden herdacht.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2019 10:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En al die gesneuvelde Sovjetsoldaten die ons bevrijd hebben worden ook niet herdacht...

BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Elisabeth schreef:
Loetje schreef:
Elisabeth schreef:

En dus niet voor de Nederlanders die in Nederlands -Indië in de Jappen kampen zaten!
Na 15 mei 1940 zijn er geen militairen gesneuveld in Nederland.
Deze oorlog duurde tot 15 augustus 1945 en dus ook in Ned-Indië.
Dus is het hypocriet om de Bevrijding te vieren op 5 mei.
En de doden herkending ook als de doden van de Jappenkampen niet worden herdacht.

Voor de Nederlandse slachtoffers van de oorlog in Indië hebben we volgens mij op de 15de augustus een aparte herdenkingsdag.
https://15augustus1945.nl/historie-monument/

Voor (gevallen) militairen in Nederlandse krijgsdienst is er de laatste zaterdag in juni veteranendag.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Veteranendag

Bijvoorbeeld Amerikaanse soldaten op Nederlandse bodem gevallen worden herdacht op 8 mei in Margraten.

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2019 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, en in Nederlands Indië hebben die totoks 300 jaar lang de inlanders getreiterd, en af en toe ook eens vermoord.
Om dan vervolgens door de Jappen weggejaagd te worden.
Na de oorlog wilden ze er weer naar terug, zo van.. Er is niks gebeurd.
Ze hadden nog steeds een air om zich heen.
Gewone jongens uit Nederland konden komen opdraven voor dat arrogante tuig!
Want die totoks bekeken de gewone Nederlandse soldaat als een boer!

Walgelijk volk,

Voor het goede begrip.
Totoks zijn volbloed blanke Nederlanders, die heer en meester waren in Nederlands Indië.

Ik heb Indische Nederlanders meegemaakt, die nog steeds gebukt gingen onder de
onderdanigheid voor die hoerenzonen!

BerichtGeplaatst: Ma Mei 06, 2019 22:53 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Ryan schreef:
Tja, en in Nederlands Indië hebben die totoks 300 jaar lang de inlanders getreiterd, en af en toe ook eens vermoord.
Om dan vervolgens door de Jappen weggejaagd te worden.
Na de oorlog wilden ze er weer naar terug, zo van.. Er is niks gebeurd.
Ze hadden nog steeds een air om zich heen.
Gewone jongens uit Nederland konden komen opdraven voor dat arrogante tuig!
Want die totoks bekeken de gewone Nederlandse soldaat als een boer!

Walgelijk volk,

Voor het goede begrip.
Totoks zijn volbloed blanke Nederlanders, die heer en meester waren in Nederlands Indië.

Ik heb Indische Nederlanders meegemaakt, die nog steeds gebukt gingen onder de
onderdanigheid voor die hoerenzonen!

Ik geloof er niets van. Indische Nederlanders zijn hier omdat ze voor het koloniale bestuur gewerkt hebben. Ze hebben gezien hoe Indonesische republikeinen vrouwen en kinderen vermoordden.
BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 9:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:

Yep, zoals bijvoorbeeld Koninklijke Olie met onze koninklijke familie voorop.

BerichtGeplaatst: Di Mei 07, 2019 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Je kunt na ruim 70 jaar gemakkelijk vergeten wat onze vrijheid heeft gekost.

En die Duitse terreur? Die komt nu via Brussel.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Holocaustherdenking nog noodzakelijk?
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie