Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » ING BANK criminele witwasbank.... niemand in gevangenis. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2019 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ah, maar de Britten zitten op dit moment op 100%.

Sure. En de Britten willen naar een percentage wat ze zelf bepalen en toch toegang tot de interne markt. Zo werkt t natuurlijk niet.

T is alsof je samen een speeltuin hebt gebouwd met de buren, inclusief gedragsregels en gezamelijk betalen voor onderhoud. Buurman John heeft er geen zin meer in, maar wil wel toegang behouden tot de speeltuin en bovendien zelf bepalen welke gedragsregels hij wel of niet overneemt. Wat denk je wat er gebeurt?

Quote:
Hoeveel?

1/6e van wat NL per inwoner betaalt, wel beetje afhankelijk van hoe je berekent wat NL betaalt nogal veel importheffingen voor extra-EU goederen, die zonder de interne markt waarschijnlijk niet via NL Europa in zouden stromen.

Quote:
Oh, wat is er dan verschillend?

Vrijhandel is handel zonder heffingen. Maar bv niet zonder kwaliteitseisen.

Quote:

Dat laatste is geen vraag meer, en de kwaliteiten zijn er heus wel. Er waren en hoop Brexiteers. Zijn die nu allemaal weg?

Ongetwijfeld, maar waarom heeft het volk ze dan niet gekozen? Zie daar de spagaat die een referenum geeft. Volk maakt de ene keer keuze A, maar kiest niet de mensen die ook keuze A uit willen voeren.

Quote:

Zie, dus toch geld, geld, geld. Zo jammer en zo oppervlakkig.

Nee hoor, niks oppervlakkigs aan. Ik eis een efficient werkende overheid.

Quote:

Juist het feit dat er zoveel een beroep gedaan wordt op civiel recht, mediation, buurtbemiddeling, etc.... ik weet wel zeker dat het indvidualisme/ego√Įsme van de huidige mens ertoe leidt dat er meer conflicten zijn.

Ik zou dat omdraaien: juist gezien er zo weinig beroep wordt gedaan op bovenstaand is het duidelijk dat mensen dat zelf wel kunnen regelen.

Quote:

Niet met extrinsieke prikkels. Dat is een essentieel verschil tussen jou en mij. Nogmaals, kijk eens naar het verhaal van Daniel Pink.

Maar hoe dan? Wat onderscheidt een succesvolle organisatie van een falende organisatie?

Quote:

Ik deel dat standpunt niet. De financi√ęle markt vertoont uit eigen beweging wangedrag, niet vanwege de rol van de overheid.

Wangedrag wordt in de markt hard afgestraft. Onder bescherming van de overheid wordt alles goedgepraat. Zie ook strafrecht.

Quote:

Ah, maar ook daar zie jij eigenaarschap nogal anders. Jouw bruto inkomen is niet van jou bv. Je netto wel, mag je mee doen wat je wilt.

Ik ken je standpunt, maar je toont je daarmee een ware communist.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Sure. En de Britten willen naar een percentage wat ze zelf bepalen en toch toegang tot de interne markt. Zo werkt t natuurlijk niet.

Hoezo niet? Alles boven 75% is blijkbaar al voldoende voor anderen, dus voor de Britten moet dat dan ook maar gelden.

Quote:
T is alsof je samen een speeltuin hebt gebouwd met de buren, inclusief gedragsregels en gezamelijk betalen voor onderhoud. Buurman John heeft er geen zin meer in, maar wil wel toegang behouden tot de speeltuin en bovendien zelf bepalen welke gedragsregels hij wel of niet overneemt. Wat denk je wat er gebeurt?

Dat voorbeeld klopt niet. Dit is een beter voorbeeld:
5 speeltuinbezitters gaan samen een organisatie vormen waarbij ze dezelfde gedragsregels invoeren op de speeltuin en gezamenlijk betalen voor onderhoud. Eén van de speeltuinbezitters heeft er later geen zin meer in, wil weer zelfstandig verder. Wat denk je dat er gebeurt? Is het terecht dat de overige 4 speeltuinbezitters een absurd hoog bedrag eisen van degene die eruit wil?

Cliff schreef:
Hoeveel?

Royy schreef:
1/6e van wat NL per inwoner betaalt, wel beetje afhankelijk van hoe je berekent wat NL betaalt nogal veel importheffingen voor extra-EU goederen, die zonder de interne markt waarschijnlijk niet via NL Europa in zouden stromen.

Nee, dat was niet de vraag. Jij stelt dat de Noren betalen voor toegang tot de interne markt. Ik vraag dan: hoeveel.

Quote:
Vrijhandel is handel zonder heffingen. Maar bv niet zonder kwaliteitseisen.

Ja... en wat denk je dat GB wil? Daarbij: vertel mij eens even wie de kwaliteitscontrole in de Oekra√Įne uitvoert.... heb jij daar vertrouwen in?

Quote:
Ongetwijfeld, maar waarom heeft het volk ze dan niet gekozen? Zie daar de spagaat die een referenum geeft. Volk maakt de ene keer keuze A, maar kiest niet de mensen die ook keuze A uit willen voeren.

Dit klopt ook weer niet. Er was een verkiezing voor het leiderschap van één partij: de conservatieve partij. Het ware beter geweest als er landelijke verkiezingen zouden zijn uitgeschreven, maar hier zie je de reactie van politici weer... als ze de macht hebben, staan ze deze niet af. Cameron stapte op maar moest blijkbaar opgevolgd worden door iemand van zijn eigen partij.

Quote:
Nee hoor, niks oppervlakkigs aan. Ik eis een efficient werkende overheid.

Ja, omdat jij dan minder belasting moet betalen... ik vind het geen reden om iets te verbeteren. Als je de effici√ęntie van de overheid wilt bekritiseren, doe het dan vanuit inhoudelijke zaken die beter kunnen. En vooral hoe ze beter kunnen.

Alleen roepen om meer euro's in je portemonnee.... ik vind het niets.

Quote:
Ik zou dat omdraaien: juist gezien er zo weinig beroep wordt gedaan op bovenstaand is het duidelijk dat mensen dat zelf wel kunnen regelen.

Weinig? Waar haal je dat vandaan: ruim één op de 5 zaken is civiel. En dan is er vooraf vaak al veel geld uitgegeven aan bemiddeling (ook bv. vanuit gemeenten)

Quote:
Maar hoe dan? Wat onderscheidt een succesvolle organisatie van een falende organisatie?

Goede mensen, goed personeelsbeleid. Mensen die zin hebben in hun werk presteren gemiddeld altijd beter dan mensen die er geen zin in hebben.

En zin = niet meer geld.

Ga eens kijken bij vrijwilligersorganisaties Royy. Waarom draaien ze √ľberhaupt? Heb je gezien hoe hard die mensen soms werken? Volgens jou zou dat allemaal niet kunnen, want geen geld = geen kwaliteit.

Quote:
Wangedrag wordt in de markt hard afgestraft. Onder bescherming van de overheid wordt alles goedgepraat. Zie ook strafrecht.

Nogmaals: ik deel die zienswijze niet. Ik denk dat er iets intrinsiek mis is met mensen die werkzaam zijn in de financi√ęle sector. Ze zijn ego√Įstisch en gaan voor een paar euro over lijken. Het interesseert ze gewoon niet. Ze moeten 'targets' halen.

Wel of geen regulering van de overheid maakt ze niets uit.

En begrijp me niet verkeerd hoor... iedere beroepsgroep heeft zijn deformaties. IT-ers zijn vaak mensen die niet bijster goed zijn in communicatie en sociale omgangsvormen. Mensen uit de gezondheidszorg zijn vaak weer heel empathisch, maar niet zo goed met ICT.

En mensen die werken in de financi√ęle sector zijn vaan ego√Įstische moraalloze mensen, die voornamelijk naar de inhoud van hun portemonnee kijken en verder zal ze het een rotzorg zijn. Ze willen beleggen, rendementen, prefereren inspraak via aandeelhoudersvergaderingen boven inspraak in een democratie.

Quote:
Ik ken je standpunt, maar je toont je daarmee een ware communist.

Moah, zo zie ik het niet... ik denk dat we vanuit de democratie best beslag mogen leggen op een deel van ieders inkomen om daarmee onze samenleving goed in te richten: een goede rechtspraak, een mooi wegennet, mooie openbare ruimtes en parken...

En daarbij ga ik inderdaad uit van de sterkste schouders de zwaarste lasten.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hoezo niet? Alles boven 75% is blijkbaar al voldoende voor anderen, dus voor de Britten moet dat dan ook maar gelden.

Ze zijn vrij om de Noorwegen-optie te kiezen. Willen ze echter niet. Want in de praktijk zit Noorwegen niet aan tafel, maar is het wel verplicht om EU-richtlijnen over te nemen.

Quote:

Dat voorbeeld klopt niet. Dit is een beter voorbeeld:
5 speeltuinbezitters gaan samen een organisatie vormen waarbij ze dezelfde gedragsregels invoeren op de speeltuin en gezamenlijk betalen voor onderhoud. Eén van de speeltuinbezitters heeft er later geen zin meer in, wil weer zelfstandig verder. Wat denk je dat er gebeurt? Is het terecht dat de overige 4 speeltuinbezitters een absurd hoog bedrag eisen van degene die eruit wil?

Je vergeet nog wat dingen: de 5 kopen gezamelijk in, kaartjes zijn uitwisselbaar.

Nu stapt er 1 uit, die wil niet meer meebetalen, maar wel de uitwisselbaarheid van kaartjes houden. Tsja.

Quote:

Nee, dat was niet de vraag. Jij stelt dat de Noren betalen voor toegang tot de interne markt. Ik vraag dan: hoeveel.

106 pond per hoofd.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-35943216

Quote:

Ja... en wat denk je dat GB wil? Daarbij: vertel mij eens even wie de kwaliteitscontrole in de Oekra√Įne uitvoert.... heb jij daar vertrouwen in?

GB wil toegang tot de interne markt, da's veel meer dan vrijhandel. Bovendien wil GB iets met Ierland.

Quote:

Dit klopt ook weer niet. Er was een verkiezing voor het leiderschap van één partij: de conservatieve partij. Het ware beter geweest als er landelijke verkiezingen zouden zijn uitgeschreven, maar hier zie je de reactie van politici weer... als ze de macht hebben, staan ze deze niet af. Cameron stapte op maar moest blijkbaar opgevolgd worden door iemand van zijn eigen partij.

Ehhh er zijn verkiezingen geweest in 2017 Cliff, het brexit-referendum was in 2016. De Britten hebben in 2017 de Conservatieven onder leiding van May (een remainer) de grootste gemaakt.

Quote:

Ja, omdat jij dan minder belasting moet betalen... ik vind het geen reden om iets te verbeteren. Als je de effici√ęntie van de overheid wilt bekritiseren, doe het dan vanuit inhoudelijke zaken die beter kunnen. En vooral hoe ze beter kunnen.

Daarmee kan ik allemaal leuk dingen doen. Goed voor de economie.

Quote:

Weinig? Waar haal je dat vandaan: ruim één op de 5 zaken is civiel. En dan is er vooraf vaak al veel geld uitgegeven aan bemiddeling (ook bv. vanuit gemeenten)

In 95% van de gevallen gaat het prima.

Quote:

Goede mensen, goed personeelsbeleid. Mensen die zin hebben in hun werk presteren gemiddeld altijd beter dan mensen die er geen zin in hebben.

Moet ik weer over V&D beginnen?
Heb je t UWV weer gehoord trouwens? 40 uitkeringen op 1 adres? Wat voor gepruts is dat? Moet ik voor die bullshit betalen??

Quote:
Ga eens kijken bij vrijwilligersorganisaties Royy. Waarom draaien ze √ľberhaupt? Heb je gezien hoe hard die mensen soms werken? Volgens jou zou dat allemaal niet kunnen, want geen geld = geen kwaliteit.

De efficiency van vrijwilligersorganisaties is dan ook belabberd.

Quote:

En daarbij ga ik inderdaad uit van de sterkste schouders de zwaarste lasten.

Tja, mijn startpunt is nog steeds dat iedereen gelijkwaardig is en dat we dus beginnen eenzelfde bijdrage van iedereen. In de praktijk is dat wat lastig, maar het is wel een startpunt.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ze zijn vrij om de Noorwegen-optie te kiezen. Willen ze echter niet. Want in de praktijk zit Noorwegen niet aan tafel, maar is het wel verplicht om EU-richtlijnen over te nemen.

Waarom willen ze dat niet?

En ga je me nog vertellen hoeveel de Noren precies betalen om toegelaten te worden tot de interne markt?

Quote:
Je vergeet nog wat dingen: de 5 kopen gezamelijk in, kaartjes zijn uitwisselbaar.
Nu stapt er 1 uit, die wil niet meer meebetalen, maar wel de uitwisselbaarheid van kaartjes houden. Tsja.

Maar nu vergeet jij één ding: de overigen vier eisen één miljard euro schadevergoeding. Tsja.

Quote:
106 pond per hoofd.

De Noren betalen 106 pond per hoofd? Wat voor pond, britse pond? En waarom in ponden? En heb je ook een bron voor deze bewering?

Quote:
GB wil toegang tot de interne markt, da's veel meer dan vrijhandel.

Ja, dat beweer je steeds maar ik zie geen onderbouwing.

Misschien moet ik het eens anders vragen... wat heeft Oekra√Įne precies en waarom is dat anders dan wat GB wil?

Quote:
Ehhh er zijn verkiezingen geweest in 2017 Cliff, het brexit-referendum was in 2016. De Britten hebben in 2017 de Conservatieven onder leiding van May (een remainer) de grootste gemaakt.

Ah, dat bedoel je... nou het verschil was 2,4% en May gebruikte in haar campagne voornamelijk de Brexit zelf... dan kun je dus achteraf niet stellen dat het volk niet koos voor een leider die geen Brexit wilde.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Britse_Lagerhuisverkiezingen_2017#Campagnes

Quote:
Daarmee kan ik allemaal leuk dingen doen. Goed voor de economie.

Precies, het is een egocentrisch gedreven standpunt. Over het algemeen houd ik daar niet zoveel rekening mee. Ik hou van goed onderbouwde standpunten, of van win/win keuzes.

Quote:
In 95% van de gevallen gaat het prima.

??? Wat is dit nou weer voor bewering? Bron?

Quote:
Moet ik weer over V&D beginnen?

Dat mag, maar beter kun je dan mijn antwoorden van vorige keer even teruglezen denk ik.

Quote:
Heb je t UWV weer gehoord trouwens? 40 uitkeringen op 1 adres? Wat voor gepruts is dat? Moet ik voor die bullshit betalen??

Ik vond dit nog schokkender:
https://www.fondsnieuws.nl/nieuws/gert-luiting-van-afm-naar-ing

Ons kent ons...

Alsof meneer agent overstapt naar de criminaliteit, met al zijn dossierkennis en andere informatie.

Quote:
De efficiency van vrijwilligersorganisaties is dan ook belabberd.

Ach ja, weer zo'n loze bewering.

Quote:
Tja, mijn startpunt is nog steeds dat iedereen gelijkwaardig is en dat we dus beginnen eenzelfde bijdrage van iedereen. In de praktijk is dat wat lastig, maar het is wel een startpunt.

Procentueel gezien, met ene oplopende schaal bij ongezonde inkomsten (boven een miljoen gewoon 100% belasten)

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 16:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Waarom willen ze dat niet?

Omdat Noorwegen veel besluiten van de EU moet slikken, zonder dat ze zelf aan tafel zitten.

Quote:
En ga je me nog vertellen hoeveel de Noren precies betalen om toegelaten te worden tot de interne markt?

Zei ik toch: 106 pond per hoofd.

https://www.bbc.com/news/uk-politics-eu-referendum-35943216

Let je wel op Cliff?

Quote:

Maar nu vergeet jij één ding: de overigen vier eisen één miljard euro schadevergoeding. Tsja.

Klopt, de 5 hebben namelijk een 5-jaren commitment afgesproken, geld daarvoor is al gereserveerd en/of uitgegeven om investeringen te doen in de 5 speeltuinen. Eentje verbreekt nu dat commitment.

Quote:
Ja, dat beweer je steeds maar ik zie geen onderbouwing.

Misschien moet ik het eens anders vragen... wat heeft Oekra√Įne precies en waarom is dat anders dan wat GB wil?

Ik denk dat er drie grote punten zijn:
- de Britten willen een soort van douane-unie met de EU
- ze willen graag ongelimiteerde toegang tot de EU financiele markten
- open grens in Ierland

Die drie dingen heeft Oekraine niet.

Quote:

Ah, dat bedoel je... nou het verschil was 2,4% en May gebruikte in haar campagne voornamelijk de Brexit zelf... dan kun je dus achteraf niet stellen dat het volk niet koos voor een leider die geen Brexit wilde.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Britse_Lagerhuisverkiezingen_2017#Campagnes

Ietsje meer.
Maar het volk heeft dus gekozen wie voor hen hun brexit-referendum uit mag voeren. Is t nu nog niet goed dan? Misschien maar weer nieuwe verkiezingen uitschrijven, kunnen ze weer een nieuw iemand aanwijzen die voor hen een brexit onderhandelt die ze niet willen.

De brexit die de brexiteers willen bestaat niet. Maar zoals gezegd: de Britten zijn vrij om zonder deal de EU te verlaten, niemand houdt ze tegen. Maar dat durven ze niet.

Quote:

Procentueel gezien, met ene oplopende schaal bij ongezonde inkomsten (boven een miljoen gewoon 100% belasten)

Nee absoluut gezien. Lumpsum, dat is mijn startpunt: we betalen allemaal hetzelfde voor de overheidsdiensten waar we gebruik van maken.

BerichtGeplaatst: Za Feb 02, 2019 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Omdat Noorwegen veel besluiten van de EU moet slikken, zonder dat ze zelf aan tafel zitten.

Ja en? De VS, China, Rusland, Australi√ę en de rest van de landen die geen lid zijn moeten ook besluiten van de EU slikken zonder dat ze aan tafel zitten.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ja en? De VS, China, Rusland, Australi√ę en de rest van de landen die geen lid zijn moeten ook besluiten van de EU slikken zonder dat ze aan tafel zitten.

Ehh qua interne regelgeving, Tedje. Aanzienlijk deel van de Noorse wetten komt direct uit Brussel. Zonder dat ze er zelf over meebesluiten.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2019 8:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zei ik toch: 106 pond per hoofd. Let je wel op Cliff?

Tja, een quote en een link helpen vaak Royy... maar eh, dit bewijst toch JUIST wat ik zeg:

It says that Norway's contribution to the EU in 2011 was £106 per capita, compared with the UK's net contribution of £128 per capita in the same year. The paper says that Switzerland's contribution as a member of the European Free Trade Areas (Efta) has been about £53 per head in recent years.

Wil je een enorm bedrag per jaar besparen? Stap uit de EU en houd toegang tot de interne markt. Als de UK hetzelfde gaat betalen als Zwitserland nu, dan spreken we over een besparing van 4.1 miljard pond per jaar.

Quote:
Klopt, de 5 hebben namelijk een 5-jaren commitment afgesproken, geld daarvoor is al gereserveerd en/of uitgegeven om investeringen te doen in de 5 speeltuinen. Eentje verbreekt nu dat commitment.

De EU is gewoon een jankende ex... wat ze proberen is een dergelijke straf te geven dat andere landen niet meer uit de unie durven stappen.

Quote:

Ik denk dat er drie grote punten zijn:
- de Britten willen een soort van douane-unie met de EU
- ze willen graag ongelimiteerde toegang tot de EU financiele markten
- open grens in Ierland

Die drie dingen heeft Oekraine niet.

Te kort door de bocht. Lees even na:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Associatieovereenkomst_tussen_de_Europese_Unie_en_Oekra%C3%AFne#Samenvatting

Quote:
Maar het volk heeft dus gekozen wie voor hen hun brexit-referendum uit mag voeren. Is t nu nog niet goed dan? Misschien maar weer nieuwe verkiezingen uitschrijven, kunnen ze weer een nieuw iemand aanwijzen die voor hen een brexit onderhandelt die ze niet willen.

Teresa May deed gewoon niet wat ze beloofde... politici eigen hè. Dus ja, kies maar een nieuw persoon om te doen wat het volk vraagt.

Quote:
De brexit die de brexiteers willen bestaat niet. Maar zoals gezegd: de Britten zijn vrij om zonder deal de EU te verlaten, niemand houdt ze tegen. Maar dat durven ze niet.

Jawel hoor, dat komt er vanzelf van.

Quote:
Nee absoluut gezien. Lumpsum, dat is mijn startpunt: we betalen allemaal hetzelfde voor de overheidsdiensten waar we gebruik van maken.

No deal.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2019 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ehh qua interne regelgeving, Tedje. Aanzienlijk deel van de Noorse wetten komt direct uit Brussel. Zonder dat ze er zelf over meebesluiten.

Zoals wat?

Waarom wil Noorwegen, ondanks dat het land niet mee mag praten, geen lid van de EU zijn ?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2019 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wil je een enorm bedrag per jaar besparen? Stap uit de EU en houd toegang tot de interne markt. Als de UK hetzelfde gaat betalen als Zwitserland nu, dan spreken we over een besparing van 4.1 miljard pond per jaar.

Prima toch? Niemand houdt de Britten tegen om zich in eenzelfde positie te manouvreren als de Zwitsers.

In Nederlandse context is dat iets meer dan 1 mrd... gefeliciteerd...

Quote:

De EU is gewoon een jankende ex... wat ze proberen is een dergelijke straf te geven dat andere landen niet meer uit de unie durven stappen.

Nee hoor, die 5 speeltuinen zijn samen een commitment aangegaan bij een leverancier. Als zich dan 1tje terugtrekt...

Quote:

Ja? Wat is je punt?

Quote:

Teresa May deed gewoon niet wat ze beloofde... politici eigen hè. Dus ja, kies maar een nieuw persoon om te doen wat het volk vraagt.

Prima, moeten ze iemand anders kiezen.

Quote:

Jawel hoor, dat komt er vanzelf van.

Denk t niet. Zelfs de meest geharde Brexiteers zien niet graag dat de Londense CIty van de EU financiele markten wordt afgesneden. No deal is voor zowel EU als VK erg slecht.

Quote:

No deal.

Ok, no deal betekent geen overheid.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 0:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
In Nederlandse context is dat iets meer dan 1 mrd... gefeliciteerd...

Blijft toch raar hoor, jouw stellingen. Je roept om een kleinere overheid, maar wilt wel Brussel. Blijkt dat we de overheid kunnen verkleinen door Brussel buiten te schoppen en 1 miljard te besparen, haal je je schouders weer op.

Het is allemaal wat... inconsequent zo.

Quote:
Nee hoor, die 5 speeltuinen zijn samen een commitment aangegaan bij een leverancier. Als zich dan 1tje terugtrekt...

Moet ie één miljard betalen? Schei uit...

Quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Associatieovereenkomst_tussen_de_Europese_Unie_en_Oekra%C3%AFne#Samenvatting

Quote:
Ja? Wat is je punt?

Punt is vrij simpel: we bieden een corrupt failliet land uit het niets een betere deal aan dan GB. Naar mijn mening gedraagt de EU zich als wraakzuchtige ex.

Quote:
Prima, moeten ze iemand anders kiezen.

Exact. Maar die Brexit staat vast.

Quote:
No deal is voor zowel EU als VK erg slecht.

We zullen het zien. Laat de EU trouwens maar lijden, dat experiment is de burger opgedrongen en weinig democratisch. Ik hoop dat een aantal andere landen ook een exit gaan plannen, zien we vanzelf wel hoe het afloopt.

Quote:
Ok, no deal betekent geen overheid.

In je dromen! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Blijft toch raar hoor, jouw stellingen. Je roept om een kleinere overheid, maar wilt wel Brussel. Blijkt dat we de overheid kunnen verkleinen door Brussel buiten te schoppen en 1 miljard te besparen, haal je je schouders weer op.

Het is allemaal wat... inconsequent zo.

Haha nu doe je alsof je t niet wilt begrijpen. Of we die 1 mrd in Brussel of in DH uitgeven boeit me niet zoveel.

Quote:

Moet ie één miljard betalen? Schei uit...

Moet ie zn commitment uitdienen... simple as that.

Quote:

Punt is vrij simpel: we bieden een corrupt failliet land uit het niets een betere deal aan dan GB. Naar mijn mening gedraagt de EU zich als wraakzuchtige ex.

Wat is er beter aan de deal met Oekraine?

Quote:

Exact. Maar die Brexit staat vast.

Het volk heeft voor de Brexit gekozen inderdaad. Dan zoeken ze zelf ook maar iemand die dat voor ze uit gaat voeren. Sterkte.

Quote:

In je dromen! Twisted Evil

Ja hoezo?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Of we die 1 mrd in Brussel of in DH uitgeven boeit me niet zoveel.

Oh, jij denkt dat Den Haag evenveel kost als Brussel?

Wat een onzin! Heb je enigszins door hoe men bij de EU voor zichzelf zorgt?

Quote:
Moet ie zn commitment uitdienen... simple as that.

Yep, dat zeggen veel exen ook hè? 'Tot de dood ons scheidt klootzak!' en dan vervolgens proberen de ex zoveel mogelijk kaal te plukken...

Quote:
Wat is er beter aan de deal met Oekraine?

Oekra√Įne krijgt miljoenen, de Britten moeten een miljard betalen. Simple as that.

Quote:
Het volk heeft voor de Brexit gekozen inderdaad. Dan zoeken ze zelf ook maar iemand die dat voor ze uit gaat voeren. Sterkte.

Het zoeken naar een betrouwbare politicus is erg moeilijk inderdaad. Daar hebben ze wel wat sterkte en steun bij nodig.

Quote:
Ja hoezo?

Nee, gewoon... maar goed at je het wel beseft Smile

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Oh, jij denkt dat Den Haag evenveel kost als Brussel?

Wat een onzin! Heb je enigszins door hoe men bij de EU voor zichzelf zorgt?

Ach krijgen we dat weer. T maakt mij niet uit Cliff. De overheid moet kleiner en efficienter, of dat nou Den Haag, Brussel, de provincie of de gemeente is,

Quote:

Yep, dat zeggen veel exen ook hè? 'Tot de dood ons scheidt klootzak!' en dan vervolgens proberen de ex zoveel mogelijk kaal te plukken...

Ehmm dit is gewoon een zakelijke overeenkomst Cliff.

Quote:

Oekra√Įne krijgt miljoenen, de Britten moeten een miljard betalen. Simple as that.

Wat krijgen de Oekrainers dan? En hoeveel hebben de Britten wel niet gekregen voor hun wat onderontwikkelde platteland?

Quote:

Het zoeken naar een betrouwbare politicus is erg moeilijk inderdaad. Daar hebben ze wel wat sterkte en steun bij nodig.

Maar ze kunnen ze zelf kiezen toch? Sterker nog: ze hebben gekozen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ach krijgen we dat weer. T maakt mij niet uit Cliff. De overheid moet kleiner en efficienter, of dat nou Den Haag, Brussel, de provincie of de gemeente is,

Ah, je ziet dus wel in dat Brussel een corrupte zelfverrijkende bende geworden is.

Quote:
Ehmm dit is gewoon een zakelijke overeenkomst Cliff.

Niet echt, het is een politieke overeenkomst. Zonder democratische grondslag overigens.

Quote:
Wat krijgen de Oekrainers dan?

Visumvrije beweging van mensen, het uitwisselen van informatie op terreinen zoals justitie, de modernisering van Oekra√Įnes energie-infrastructuur en toegang tot de Europese Investeringsbank. De EU heeft toegezegd om Oekra√Įne te voorzien van politieke en financi√ęle steun, toegang tot onderzoek en kennis en een voorkeurstoegang tot EU-markten. De overeenkomst verplicht beide partijen ertoe om een geleidelijke convergentie te bevorderen met betrekking tot het Gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid, het Europees Defensieagentschap, en verplicht tot ratificatie, uitvoering en/of het overwegen partij te worden bij een groot aantal verdragen.

Quote:
En hoeveel hebben de Britten wel niet gekregen voor hun wat onderontwikkelde platteland?

Water under the bridge...

Bovendien waren ze volgens mij netto betaler.

Quote:
Maar ze kunnen ze zelf kiezen toch? Sterker nog: ze hebben gekozen.

Voor een politicus die beloofde de Brexit door te zetten... maar dat niet deed. Het werd vertragen en frustreren... maar goed, inmiddels weten wij alles van een minister president die A zegt en B doet toch?

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2019 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Niet echt, het is een politieke overeenkomst. Zonder democratische grondslag overigens.

Blijft een zakelijke overeenkomst.

Quote:

Visumvrije beweging van mensen, het uitwisselen van informatie op terreinen zoals justitie, de modernisering van Oekra√Įnes energie-infrastructuur en toegang tot de Europese Investeringsbank. De EU heeft toegezegd om Oekra√Įne te voorzien van politieke en financi√ęle steun, toegang tot onderzoek en kennis en een voorkeurstoegang tot EU-markten. De overeenkomst verplicht beide partijen ertoe om een geleidelijke convergentie te bevorderen met betrekking tot het Gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid, het Europees Defensieagentschap, en verplicht tot ratificatie, uitvoering en/of het overwegen partij te worden bij een groot aantal verdragen.

En in wat verschilt dat van wat de Britten zouden krijgen?

Quote:

Voor een politicus die beloofde de Brexit door te zetten... maar dat niet deed. Het werd vertragen en frustreren... maar goed, inmiddels weten wij alles van een minister president die A zegt en B doet toch?

Okay, dan kiezen ze iemand anders. Zien we over twee jaar wel weer waar ze mee komen. Wat zullen we in de tussentijd doen? Ze hebben de zakelijke overeenkomst, conform de uitspraak van het volk, immers opgezegd.

Weerwoord forum index » Economie