Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Marketing Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 23, 2019 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geen idee. Ik denk niet dat een overheid Facebook zou opstarten.

Loopt overigens behoorlijk door elkaar wel: de geheime diensten hebben vrij spel gekregen bij Facebook, Google, Microsoft en Apple.

Ik herinner me nog project Echelon: https://nl.wikipedia.org/wiki/ECHELON

Met de opkomst van gratis Email door Google, Hotmail en andere partijen was Echelon niet meer nodig. De geheime diensten betalen met liefde voor de opslag van je data. Zelfde geldt nu voor Facebook, dat verzamelt meer informatie over een persoon dan welke overheidsdienst ooit voor elkaar zou krijgen.

Het zal me niets verbazen als later ooit nog uitlekt dat veel 'gratis' diensten eigenlijk betaald werden door geheime diensten.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 3:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Maar als je je realiseert dat bv. 95% van de Email spam is, dan snap je wel wat ik bedoel.

Ik krijg geen 95% spam in mijn inbox. Die zit in Junk mail en vaak zijn het random gezonden mails.
Gelijk blokkeren. Soms zit er wel een email in de junkmail en die stuur ik terug naar inbox.
Quote:
De jeugd is er uitermate gevoelig voor. Je ziet ook dat jongeren de vreselijkste zaken doen onder groepsdruk, en dat wanneer de groep zich tegen een jongere keert deze mishandeld wordt met soms zelfdoding tot gevolg.

Dit gebeurde ook in mijn tijd, vooral op de lagere school, uitsluiten, in elkaar slaan en dit was op een meisjes school.
Quote:
Inmiddels kijken jongeren ongeveer 200-250 keer per dag op hun telefoon of ze geen melding gemist hebben.

Dit doet bijna iedereen. Zie veel oudere toeristen op hun telefoon, foto's sturen in plaats om te kijken waar ze zitten.
Jip schreef:
Beste definitie die ik ooit ergens las: Internet is de dorpspomp voor de hele wereld.

Shock Wink Very Happy Waar jij nu op? Op Internet.....

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 5:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Cliff schreef:

Maar goed, het is het businessmodel geworden van de grote miljardenbedrijven als Facebook. Inmiddels kijken jongeren ongeveer 200-250 keer per dag op hun telefoon of ze geen melding gemist hebben.

Denk je werkelijk dat dat anders zou zijn als facebook een staatsbedrijf zou zijn...? Of als we het hele internet laten beheren door de overheid?

Sterker nog, ga er maar vanuit dat facebook door de Amerikaanse Deep State in stand gehouden wordt. Die laten dat spionagemedium echt niet vallen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 7:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik krijg geen 95% spam in mijn inbox. Die zit in Junk mail en vaak zijn het random gezonden mails.

Ik weet hoe het werkt Elisabeth.

Quote:
Dit gebeurde ook in mijn tijd, vooral op de lagere school, uitsluiten, in elkaar slaan en dit was op een meisjes school.

Yep, vrouwen zijn nog erger dan Internet Smile

Quote:
Dit doet bijna iedereen. Zie veel oudere toeristen op hun telefoon, foto's sturen in plaats om te kijken waar ze zitten.

Ik niet, en uit onderzoek blijkt ook gewoon dat ouderen dit veel minder doen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Denk je werkelijk dat dat anders zou zijn als facebook een staatsbedrijf zou zijn...? Of als we het hele internet laten beheren door de overheid?

Waarom moet van FB een staatsbedrijf gemaakt worden? Het is een vrije keuze om aan FB mee te doen. FB is geen nutsvoorziening. Het is echter geen vrije keuze om verwarming, schoon water en elektriciteit te hebben.

FB is een toonbeeld van de verdorvenheid van het kapitalisme.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Het zal me niets verbazen als later ooit nog uitlekt dat veel 'gratis' diensten eigenlijk betaald werden door geheime diensten.

Misschien.

Maar geef nou eens je punt aan. Een bedrijf als Google biedt fantastische producten die je betaalt met data over wat je doet.

Data is geld waard. Google, Facebook etc hebben dat als geen ander ontdekt. Kwestie van tijd totdat de burger/consument dit snapt.

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat is toch exact wat ik geschreven heb: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=549358#549358

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Mooi. Wat is dan je punt??

BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2019 20:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat kapitalisme alles vermarkt, inclusief angstgevoelens en instincten. Zie nogmaals 'The Age of Surveillance Capitalism'

https://twit.tv/shows/triangulation/episodes/380

BerichtGeplaatst: Vr Jan 25, 2019 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Kapitalisme is net politiek...

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 4:11 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Dat kapitalisme alles vermarkt, inclusief angstgevoelens en instincten. Zie nogmaals 'The Age of Surveillance Capitalism'

https://twit.tv/shows/triangulation/episodes/380

Sorry Cliff. Ik heb van deze documentaire 32 minuten kunnen aanhoren van de 1.11 uur geouwehoer.
Jij bent tegen Amerikanen en dit is het voorbeeld voor mij, die niet anti-Amerika is, om dit soort vrouwen te minachten.
Zo het is niet de pers, de TV of internet maar het kapitalisme die angstgevoelens vermarkt?? Hoe doen ze dat?

Weerwoord zit op Internet en FB ook.
Ik heb via FB een schilderij gekocht van Barry Lungo in Zimbabwe.
Ik heb via FB 2 nachtbrillen kunnen kopen uit China.
Ieder bedrijf, on line, heeft ook een FB.
Totale Kapitalisme, Ik kan een restaurant aan bevelen of niet.
Op Bol.com kan ik reviews schrijven over boeken. Ook op amazon.com.

Ben jij als ITCer bang voor internet die gebruikt wordt door slimme jongens?
Door FB en door Youtube kunnen ook Russen en Chinezen en Afrika contact maken met de westerse wereld.
Ook leuk het FB van Vrijzinnige Denkers. Leuke discussies en jong en oud en autochtonen en allochtonen doen mee.
Je bent wel een dinosaurus hoor.
Vooral omdat jij niet reageerde op Nomador, Een internationale organisatie voor oppas van dieren.

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 6:54 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ik ben van de week twee keer gebeld door een callcenter die mijn nummer via fb hadden.

BerichtGeplaatst: Za Jan 26, 2019 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ben jij als ITCer bang voor internet die gebruikt wordt door slimme jongens?

Meer bang voor de onwetendheid van mensen zoals jij op het gebied van ICT.

Beetje dezelfde manier waarop de DSB bank aan analfabeten een koopsompolis verkocht.

Quote:
Door FB en door Youtube kunnen ook Russen en Chinezen en Afrika contact maken met de westerse wereld.

Door vcontacte en yandex kunnen westerlingen ook contact maken met Russen.

Of wacht.. je kent die sites niet? Wat toevallig!

Quote:
Vooral omdat jij niet reageerde op Nomador, Een internationale organisatie voor oppas van dieren.

Wat moet ik daarmee? Een Nomador kan prima bestaan zonder Facebook...

We praten echt op een totaal verschillend niveau Elisabeth.

Weerwoord forum index » Economie