Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Vrouwelijke hoogleeraar via % idioot en gevaarlijk. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert: jij hebt precies dezelfde manier als de tuinbroekenbrigade van weleer van warrig denken, zomaar wat roepen en links en rechts mensen beschuldigen van vanalles en nog wat.

Informatica: https://nl.wikipedia.org/wiki/Informatica. Is dus absoluut geen pretstudie.
Wel leuk om te weten: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ada_Lovelace
Een vrouw stond dus (mede) aan de wieg van onze huidige computers.

Quote:
Laten we niet dezelfde kant op sturen als in het verleden, toen men deugend een nieuw racisme creƫerde

Wat bedoel je nou toch weer mee?

Ik beweer dus hierboven dat de twee menselijke seksen over een vergelijkbare intelligentie beschikken. Zie het volgende.
(Het blijkt dus uit onderzoek dat het menselijk ras wat sekse betreft gemiddeld over ongeveer hetzelfde IQ beschikt, hoewel de interesses verschillen).
Ook beweer ik dat het nieuwe racisme door de deugende mens in elkaar is geknutseld nadat de arbeider zich van hen hadden afgekeerd. Het nieuwe racisme ontstond en werd opgebouwd om de deuger weer bestaansgrond te verschaffen via een nieuw object voor onderwijs en sturing. De deugers gingen van het gegeven uit dat een baas of onderwijzer geen baas, enz, is zonder figuren die zich door hen laten leiden en onderwijzen. Dat moest weer worden rechtgezet
In mijn jeugd deed men niet aan discriminatie op kleur. Indo,s waren interessante Nederlanders uit de Oost en spannend. Pas na de intrek van figuren uit N-Afrika nam racisme, opgestookt door de media racisme zijn intrek in dit land. Een mijner vrienden uit onze clubje was van negroide afkomst, en niemand had dat nog in de gaten.
Het heeft er maar zijdelings mee te maken, maar de eerste Europeanen die langs Afrika voeren namen een aantal inboorlingen gevangen als studie object. Daarbij waren een aantal zwaar behaarde ontzettend sterke exemplaren. Later, na meer onderzoek, bleken die behaarde figuren geen mensen maar Gorilla,s te zijn.
Dus ook toen deed men nog niet aan racisme

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Je kletst weer uit je nek. Racisme is van alle tijden en komt onder alle volkeren voor.
En volgens jou is het 'nieuwe racisme' het gezag van de notabelen ondermijnen dan wel afschaffen.
Niet meer klakkeloos doen wat pastoor, werkgever of dokter beweert, maar eerst eens zelf nadenken.
Dat is m.i. niet verkeerd.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Beste Jipo. Als iemand het niet met uw zienswijze eens is wil dat nog niet zeggen dat hij uit zijn nek lult.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Beste Jipo. Als iemand het niet met uw zienswijze eens is wil dat nog niet zeggen dat hij uit zijn nek lult.

Dat beweer ik dus nergens. Lees het nog maar eens goed na.
Je lult uit je nek omdat: jij beweert dat racisme een uitvinding is van de deugers.

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:
Ik wijs u gaarne op uw fouten. En dat zijn er nogal wat.
Als die schrijvers volgens u zo belangrijk zijn voor de wetenschap, zou u op zijn minst de juiste schrijver bij het juiste boek kunnen noemen. En dan ook graag een boek dat bestaat, niet eentje dat niet bestaat.

U probeert weer zoals gewoonlijk van onderwerp te wisselen en dat lukt u, niet alleen bij mij, vaak uitstekend.

Hahahaha, dit is echt hilarisch !!
U komt zelf met die schrijvers aankakken, haalt wat door elkaar omdat u niet precies weet waar de klepel hangt, ik wijs u daar op en vervolgens zou ik van onderwerp veranderen.
Laughing Laughing Laughing

U maakt uzelf weer eens onsterfelijk belachelijk. Maar goed, terug naar het onderwerp. Ik zie dat Jip u ook al van repliek heeft gediend waar u geen zinnig antwoord op heeft. U heeft het er maar zwaar mee, nietwaar ?

BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2019 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Tedje van Es schreef:
Toevallig vers uit het nieuws:

Quote:
Op een familiefeestje hoorde ze dat de National Advisory Committee for Aeronautics (NACA), de voorloper van de NASA, specifiek op zoek was naar Afro-Amerikaanse vrouwen voor een afdeling waar wiskundige berekeningen werden gemaakt.

Een reden dat de NACA in de jaren 40 actief op zoek ging naar Afro-Amerikaanse vrouwen was dat er net na het begin van de Tweede Wereldoorlog een gebrek aan mannelijke werknemers was. En ook met het idee dat vrouwen meer oog voor detail hadden en dat hun kleine handen geschikter waren om de rekenmachines te bedienen. Bovendien had president Roosevelt in 1941 een nieuwe wet ondertekend die het discrimineren van sollicitanten op basis van ras verbood.

http://nos.nl/artikel/2071116-onderscheiding-voor-de-vrouw-achter-de-maanlanding-van-armstrong.html

Katherine heeft met haar wiskundeknobbel er dus mede voor gezorgd dat Neil zijn eerste stap op de Maan kon zetten. Maar ze had ook de kennis en de kunde en dat kan niet van iedereen gezegd worden.

Is inmiddels ook al verfilmd.
https://www.imdb.com/title/tt4846340/reference

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 0:04 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

'Beter goed gejat dan slecht gemaakt' zei superrijke Jobs .

Spellingfout : NASA moet zijn Nasi Von Braun die de eerste raketbaan naar de maan hielp.

Het ware verhaal achter, waarom Amerikaanse valse pulp propaganda films ?

Raket bouwer Von Braun werd met zijn overgebleven team van ingenieurs in het geheim naar Amerika gebracht, samen met veel materiaal waaronder 300 treinwagons met raketonderdelen en bouwtekeningen. Een groot deel van zijn ingenieurs was overigens in handen gevallen van de Russische troepen. De Amerikaanse operatie gebeurde in het kader van de geheime projecten "operatie Overcast" en "operatie Paperclip" van de Amerikaanse overheid om belangrijke nazi-wetenschappers over te brengen naar Amerika. Overigens werden de meeste van deze wetenschappers, waaronder Von Braun, nooit (in openbare rechtszaken) lastig gevallen met 'moeilijke vragen' betreffende hun nazi-verleden. Hun technische en wetenschappelijke expertise woog voor de Amerikaanse overheid schijnbaar zwaarder dan een rigoureus onderzoek naar hun verleden, waarbij de onderste steen zou moeten bovenkomen, en waarbij mogelijke misdaden aan het licht zouden komen. Hierbij bestond het risico dat deze ex-nazi's dan niet meer wilden meewerken met hun nieuwe broodheren. Von Braun was een van de eersten die werd overgebracht naar Amerika.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 0:25 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Dat is al jarenlang bekend hoor!

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 2:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar niet bij een groot publiek....

Zo is er ook weinig bekend over de vele verkrachtingen die de geallieerden pleegden, in Frankrijk en Japan.

By the late summer of 1944, soon after the invasion of Normandy, women in Normandy began to complain about rapes by American soldiers.[4] Hundreds of cases were reported.[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_France

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Japan

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In ieder geval kwam racisme 60 jaar geleden op ons platteland nauwelijks voor. Pas toen het deugende deel van de mensheid racisme naar voren schoof, kreeg het vanuit die hoek echt bijval, en moesten anders gekleurden door hen worden gered en onderwezen. Wij woonden naast een Chinees echtpaar met kinderen en die konden het prima met die van ons vinden.
Het ging met racisme net als met Zwarte Piet, niemand had ooit kwaad over die figurant gedacht, totdat de deugende mens dat zogenaamde kwaad in de kijker speelde, en oprakelde met behulp van een werkloze ingevlogen Ghanees die zich kunstenaar noemde.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Lees nog even je eigen openingspost inclusief titel. En stel je dan eens de vraag wie hier nu steeds van het onderwerp afwijkt.
En wat je eeuwige gekanker betreft kan ik alleen maar blij zijn dat ik niet dezelfde negatieve inslag heb.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Maar niet bij een groot publiek....

Zo is er ook weinig bekend over de vele verkrachtingen die de geallieerden pleegden, in Frankrijk en Japan.

By the late summer of 1944, soon after the invasion of Normandy, women in Normandy began to complain about rapes by American soldiers.[4] Hundreds of cases were reported.[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_France

https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Japan

Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was. En die verkrachtingen (wist ik niet), soldaten zijn altijd beesten ongeacht aan welke kant ze staan.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 20, 2019 12:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Soldaten beginnen vaak goed maar later loopt het uit de hand.
Ik herinner me nog vaag dat, ik meen in Kampen, een Duitse soldaat werd doodgeschoten door zijn eenheid omdat hij een Nederlands meisje had verkracht.
In de oorlog had men langs de grote weg naar het Oosten overal schuttersputjes gegraven. Daar konden de hongerende Westerlingen schuilen voor de Engelse Tommies die met ratelende mitrailleurs op iedereen schoten, vriend of vijand, die bewoog.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg