Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Economie » Discussie extreme accijnzen in Nederland Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Haha. Maar Tedje, we hebben met zn allen afgesproken dat we ziektekosten gezamelijk dragen.

Dat klinkt wel erg vreemd uit de mond van iemand die op dit forum het solidariteitsprincipe talloze keren heeft afgewezen.

Quote:
Is het dan teveel gevraagd om van mensen te verlangen dat ze hun uiterste best te doen om zo gezond mogelijk te leven?

Dus wil ik dat ik niet hoef te betalen voor de ongezonde dingen die jij doet.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 05, 2018 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat klinkt wel erg vreemd uit de mond van iemand die op dit forum het solidariteitsprincipe talloze keren heeft afgewezen.

Zo hebben we t nu afgesproken Tedje.

Quote:

Dus wil ik dat ik niet hoef te betalen voor de ongezonde dingen die jij doet.

Voila. Je mag dus van mensen verlangen dat ze hun uiterste best doen om zo gezond mogelijk te leven, toch?

BerichtGeplaatst: Do Sep 06, 2018 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Zo hebben we t nu afgesproken Tedje.

O ja? We hebben dankzij de VVD geregeld dat de zorg afgebroken gaat worden,.
Solidariteitsprincipe is bij de VVD een heel erg vies woord. De VVD is van ikke-ikke-ikke,-de-rest-kan stikken.

Quote:
Voila. Je mag dus van mensen verlangen dat ze hun uiterste best doen om zo gezond mogelijk te leven, toch?

Ik kaatste enkel jouw bal: jij wilt niet betalen voor een roker, waarop ik zeg dat ik niet voor jouw ongezonde levensstijl wil betalen.

Waarmee gezegd wil zijn dat solidariteit niet oordeelt over de ander...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 07, 2018 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik kaatste enkel jouw bal: jij wilt niet betalen voor een roker, waarop ik zeg dat ik niet voor jouw ongezonde levensstijl wil betalen.

Waarmee gezegd wil zijn dat solidariteit niet oordeelt over de ander...

Roken (kosten 1200 euro per jaar voor iedere Nederlander) verhoudt zich tot geen enkele andere kostenpost Tedje. Ik kan me best indenken dat stuntmensen, motorcrossrijders, skydivers en andere risicogroepen verhoogde ziektekosten genereren. Maar het zal gaan om enkele euro's per Nederlanders.

1200 euro per jaar is een absurd bedrag. Dat is zo'n beetje de hele ziektekostenpremie van één persoon.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 07, 2018 17:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Solidariteitsprincipe is bij de VVD een heel erg vies woord. De VVD is van ikke-ikke-ikke,-de-rest-kan stikken.

Nee hoor, maar solidariteit moet van 2 kanten komen. Jij weigert dat in te zien.

Quote:

Prima Tedje. Iedereen moet lekker ongezond kunnen leven, de rest betaalt wel. Dat noem jij solidariteit.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 07, 2018 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliff schreef:
Ryan schreef:
Roken en drinken zijn voordelig voor de staat.
1) Het brengt een hoop geld via de accijnzen in het laatje.
2) Ze gaan eerder dood, dus dat is ook weer gunstig vanwege AOW en pensioenen.

Lezen: http://www.seo.nl/uploads/media/2015-53_Kosten_van_roken_01.pdf

Ongelooflijk hoe hardnekkig iedereen deze onzin maar nablaat.

Ik bedoelde het ook ironisch, dacht dat dat wel duidelijk was... Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Energierekening € 300 duurder door hogere belastingen. De gemeenten doen er ook nog een schepje bovenop. En deze heffingen worden niet meegerekend in het boodschappenmandje van het CBS, dus de inflatiecijfers van het CBS zijn dan mooi cosmetisch naar beneden bijgesteld. Diezelfde roverheid die ons loonmatiging aanmaant kent zelf geen ene prijsmatiging, zoveel is duidelijk.

Gemeentebelastingen tot honderden euro's hoger in 2019

10 januari 2019 07:07
    Laatste update: 2 uur geleden

De gemeentelijke woonlasten, rioolheffing en afvalstoffenheffing en onroerendezaakbelasting zullen dit jaar 'zeer fors' stijgen. Dat blijkt donderdag uit het jaarlijkse onderzoek van het Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden (COELO).

Het rijk verhoogt dit jaar de afvalstoffenbelasting met 139 procent. De lasten stijgen voor huurders het sterkst in Haarlem (18 procent, oftewel 59 euro) en dalen het sterkst in Assen (4,4 procent, 17 euro).

De gemeentelijke woonlasten voor woningbezitters met een meerpersoonshuishouden stijgen gemiddeld met 29 euro (4,3 procent) tot 702 euro per jaar. Voor woningeigenaren in Den Haag zijn de lasten het laagst, 563 euro. In Enschede zijn ze het hoogst: 856 euro.

Afvalverwerkers betalen afvalstoffenbelasting voor het vuilnis dat wordt verbrand of gestort en rekenen dat door aan gemeenten. Gemeenten maken hierdoor 3,5 tot 4,0 procent meer kosten.

Het is te verwachten dat de gemeentelijke belastingen jaarlijks omhoog gaan in verband met inflatie, legt COELO-onderzoeker Corine Hoeben uit, maar de stijging van de afvalstoffenheffing valt op. Dat komt doordat gemeenten bezig zijn met verduurzaming.

'Huishoudens moeten meer gaan recyclen en dat kost tijd'
    Het kost tijd om recyclingsmaatregelen die voor minder afval gaan zorgen te treffen én die ook te laten slagen, zegt Hoeben. "Gemeenten moeten huishoudens zover krijgen meer afval te scheiden zodat er meer wordt gerecycled en minder verbrand."

"Dat kost tijd en zolang moeten gemeenten de extra kosten dekken. Dit doen zij onder meer door de afvalstoffenheffing te verhogen."

Nu.nl

Weerwoord forum index » Economie