Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Redt zeldzame huisdieren, eet meer vlees. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 13:24 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik ga niks uitleggen, want daar komt bij u geen eind aan
Ik wil ook nog opmerken dat uw wetenschap eerst door mij aan u werd aangeleverd. Daarnaast heb ik nog in mijn achterhoofd de sites waarin u beweerde dat slaven alleen voorkwamen via de zwarte bevolking, en dat Haitie maar 1 haven bezat.
Elk idee fikse dat u in uw hoofd haalt raakt u nooit meer kwijt. Typisch oogkleppen gedrag.

Voor de zoveelste keer: ik heb niet beweerd dat Haiti maar 1 haven bezat. U heeft dit niet goed gelezen. U beweerde dat u in HAITI VAN HAVEN NAAR HAVEN VOER. DÁT HEB IK TEGENGESPROKEN, OMDAT SCHEPEN IN HAITI MAAR 1 HAVEN AANDOEN EN DAAR BLIJVEN, MAAR ER GEEN VERBINDINGEN WAREN TUSSEN DE HAVENS ONDERLING.
U wordt vervelend, meneer Poendert.
Ik heb trouwens ook nog heel wat antwoorden van u tegoed op vragen die ik heb gesteld naar aanleiding van uw oeverloze gezwets over menig onderwerp. Wanneer komen die ? Of zijn die te ingewikkeld gebleken ?

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Beste Natubico. Hoewel ik uw voedingsgewoonten respecteer maar er persoonlijk niks mee heb, is het mij opgevallen tijdens het bekijken van het TV programma "Älone" waarin mensen in het wild trachten te overleven met minimale hulp van moderne technieken en materialen.
Dat daar blijkt dat de vleeseters de beste overlevingskansen hebben.
De personen die het eerst struikelen en afhaken, zijn de figuren die geen kans zien een vis te vangen of een korhoender te schieten.
De personen die wel vissen vangen, muizen eten, of een door roofdieren achtergelaten karkas leegschrapen, blijken tot de laatst overgebleven overlevers te behoren.
De vegetarische saladeeters vallen meestal al in een vroeg stadium af.
Het viel mij wel op dat men allemaal aan de paardebloemen begon, maar vlees bleek uit het hoofdvoedsel van de overlevers te bestaan. Als ze het maar konden vangen.
Niemand verstond de kunst van het vallenzetten of het besluipen van dieren. We zijn wel erg tam geworden.

Ken dat programma niet, maar 'n eerste reactie is dat er rekening mee gehouden moet worden dat het bedacht is of gesponsord wordt door commerciële partijen die belang menen te hebben bij 'n bepaald verloop.
Verder lijkt niet gezegd te kunnen worden dat de situatie in West-Canada 'n ongerept natuurlijke is, waarin zich nog alles bevindt dat er van nature aan met name vrucht-voedsel voor kan komen.
Ook hebben de bewoners niet de mogelijkheid gehad om daar zelf goed gedijende vruchtdragende planten te poten, zodat ze er ook geen vruchten van kunnen plukken.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 11:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Dat maakt wel uit, want u had het over de ijstijden gedurende de periode dat de mens er was. En dat waren er dus geen 50.
Dat mijn bron u niet bevalt, laat ik verder aan u. Evenals uw schandelijke aanvallen op mij als persoon. Ik ben wel eens voor minder tijdelijk van het forum verbannen. Maar dat terzijde....

Nou vooruit. Nog een keer. Ik reageer hopelijk in ook voor u begrijpelijk Nederlands.
Wikipedia.
indeling van het Kwartair volgens de ICS.
Het Pleistoceen is in de geologische tijdschaal een tijdvak van 2,58 miljoen (Ma) tot 11,7 duizend jaar (ka) geleden. Het Pleistoceen is een onderverdeling van het Kwartair. Het volgt op het Plioceen, wordt opgevolgd door het Holoceen en is onderverdeeld in een "vijftigtal" meer en minder koude ijstijden en warmere tussenperioden.
Een ander effect is een snellere evolutie, vooral bij bepaalde groepen zoogdieren zoals bij de woelmuizen. Het Pleistoceen zag verder de opkomst en ontwikkeling van het geslacht Homo, `de mensachtigen`.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U herhaalt uzelf. Wat u n.iet doet is ingaan op de bronnen die ik u heb aangereikt.
U kunt blijven herhalen tot u een ons weegt, maar u hebt gewoon ongelijk. Ik stop er nu mee, want het is zinloos. En met denken dat er 50 ijstijden zijn geweest sinds het ontstaan van de mens doet u verder geen vlieg kwaad, dus blijf het fijn denken.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
U herhaalt uzelf. Wat u n.iet doet is ingaan op de bronnen die ik u heb aangereikt.
U kunt blijven herhalen tot u een ons weegt, maar u hebt gewoon ongelijk. Ik stop er nu mee, want het is zinloos. En met denken dat er 50 ijstijden zijn geweest sinds het ontstaan van de mens doet u verder geen vlieg kwaad, dus blijf het fijn denken.

Dus u bent het eens met mijn mening dat het niks uitmaakt voor het onderwerp of er in de laatste 2 miljoen jaar 18 ijstijden zijn geweest of in de laatste 2,5 miljoen jaar rond de 50 ijstijden.
Toch fijn dat dit ook tot u is doorgedrongen. U zat dus alleen maar te zeiken.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nee hoor, ik zat niet te zeiken. Ik wijs u alleen gaarne op uw fouten.

BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2018 3:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Dus u bent het eens met mijn mening dat het niks uitmaakt voor het onderwerp of er in de laatste 2 miljoen jaar 18 ijstijden zijn geweest of in de laatste 2,5 miljoen jaar rond de 50 ijstijden.

Eerder werd dezerzijds in dit opzicht al gesteld:

"Maar het is niet zo dat de huidige autochtone bewoners van gematigde streken bij 'n nieuwe ijstijd van nature hun toevlucht zullen moeten nemen tot dierlijke voedingsmiddelen; ze migreren dan immers geleidelijk aan naar gebieden waar ze hun natuurlijke frugivore voedingspatroon onverminderd kunnen handhaven".

Even doorredenerend zou wellicht geconcludeerd kunnen worden dat tegelijkertijd de bewoners van de huidige sub-tropen geleidelijk aan naar nu tropisch gebied zouden trekken om in hun eigen soort klimaat te kunnen blijven leven.

En ja, de huidige tropenbewoners, die zullen dan niet naar warmere streken kúnnen trekken en daardoor misschien wel (weer) uitsterven omdat het klimaat voor hen te koud zal zijn geworden.
-
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2018 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En weer over het eten van rauwe peren. Jammer.

BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2018 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Steeds meer vreemde gedachten en richtingen zien tegenwoordig het levenslicht. In de Oost-vaarders plassen moet men volgens verdwaalde geesten de getemde dieren een gruwelijke dood laten sterven. (levend aangevreten tijdens hun eindstrijd door vossen en ratten) Euthanasie via een kogel en daarna consumptie van het vlees is uit den boze.
Weer een ander wil de 400 miljoen Europeanen massaal aan de appels (waar moeten die groeien?)
Ik vraag me af of men tijdens het inzakken van het Romeinse rijk ook dergelijke gedachten had.

BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2018 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
En weer over het eten van rauwe peren. Jammer.

Jammer voor de Russiche gasexport dan.
Jammer voor ons hier in Westelijke streken is 't dat onze discussies over hoe onze levenskwaliteit omhoog kan continu geïnterrumpeerd worden door niet ter zake doende opmerkingen van een of meer kennelijke behartigers van materiële Gazprom-belangen.
-
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2018 0:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Steeds meer vreemde gedachten en richtingen zien tegenwoordig het levenslicht. In de Oost-vaarders plassen moet men volgens verdwaalde geesten de getemde dieren een gruwelijke dood laten sterven. (levend aangevreten tijdens hun eindstrijd door vossen en ratten) Euthanasie via een kogel en daarna consumptie van het vlees is uit den boze.

Vergassen zou wellicht 'n diervriendelijker methode zijn dan de kogel.
Op Schiphol worden de duizenden ganzen die er gevangen worden ook niet meer afgeschoten maar vergast.
Maar zoals dezerzijds al eerder opgemerkt: het waarschijnlijk meest diervriendelijke en tegelijkertijd effectieve zou kunnen zijn om de dieren op 'n zodanig moment naar geslacht te scheiden dat de toename door voortplanting binnen de mogelijkheden van het gebied blijft.
Poendert schreef:
Weer een ander wil de 400 miljoen Europeanen massaal aan de appels (waar moeten die groeien?)

Zoals alom bekend vergt de teelt van plantaardig voedsel veel minder landbouwgrond dan de productie van dierlijk voedsel. http://www.lekkerplantaardig.net/milieu.htm
Poendert schreef:
Ik vraag me af of men tijdens het inzakken van het Romeinse rijk ook dergelijke gedachten had.

Dierenvrienden en vruchtariërs staan er nou niet bepaald om bekend dat ze het risico lopen ten onder te gaan aan decadentie.
-
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2018 9:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Dierenvrienden en vruchtariers mogen nooit in de zelfde zin worden benoemd.
Een figuur dat dieren sexueel apart wil houden heeft nog nooit met bv stieren van doen gehad. Eigenlijk is dit een discriminair idee. Wat een neerslachtige wereld.
Als vruchtarier zuidwaarts trekken is een onmogelijke zaak voor een vruchteneter. Daar wordt de vruchten/niche die men wil bezetten al in beslaggenomen door Gorilla,s, Orangoetangs en Gibbon,s. Of wil men die mensapen, die al miljoenen jaren geleden de vruchtenstrijd wonnen van de mensachtigentak, de vruchtenetende parantropus/Bosei, massaal afschieten. U zit op hetzelfde doodlopende spoor als voornoemde verliezers, de Bosei/achtigen.
Ik stel in dit geval een bokspartij voor tussen een Vruchtarier en een Gorilla/orang. De winnaar krijgt de Mangoboom.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2018 11:39 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Als vruchtarier zuidwaarts trekken is een onmogelijke zaak voor een vruchteneter. Daar wordt de vruchten/niche die men wil bezetten al in beslaggenomen door Gorilla,s, Orangoetangs en Gibbon,s. Of wil men die mensapen, die al miljoenen jaren geleden de vruchtenstrijd wonnen van de mensachtigentak, de vruchtenetende parantropus/Bosei, massaal afschieten. U zit op hetzelfde doodlopende spoor als voornoemde verliezers, de Bosei/achtigen.
Ik stel in dit geval een bokspartij voor tussen een Vruchtarier en een Gorilla/orang. De winnaar krijgt de Mangoboom.

Dus de mensen in de tropen en de subtropen hebben helemaal geen natuurlijk gegroeide eetbare vruchten ter beschikking omdat die allemaal door bepaalde soorten apen ingepikt worden?
'n Mens kan niet helemaal zonder fruit; dus moet hij in de tijd dat er nog geen fruitteelt was, wel degelijk ook z'n portie van het natuurlijke fruit hebben weten te bemachtigen. Anders zou hij er nu niet meer geweest zijn.

Maar als de frugivore mens uit het gematigde klimaat bij de eerstvolgende ijstijd naar de sub-tropen trekt, dan gaat hij daar z'n benodigde vruchten gewoon zelf telen, net zoals hij dat nu hier doet.
Dan kunnen de apen het wilde spul hebben dat nog in de schaarse natuurbossen groeit.
-
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2018 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Natubico: Moedertje Natuur heeft bepaald dat in principe alles eetbaar is, mits niet giftig of bedorven.
Je hebt vleeseters, planteneters en alleseters. Mensen vallen in de laatste groep.
In WO2 aten mensen zelfs ratten, katten en tulpenbollen om te overleven.
Een of andere hongersnood in Indonesië zorgde er jaren geleden voor dat mensen zelfs gras gingen eten.
Gras!!!! Nou vraag ik je?! Een van de meest onverteerbare plantensoorten.

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2018 1:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Jip schreef:
In WO2 aten mensen zelfs ratten, katten en tulpenbollen om te overleven.
Een of andere hongersnood in Indonesië zorgde er jaren geleden voor dat mensen zelfs gras gingen eten.
Gras!!!! Nou vraag ik je?! Een van de meest onverteerbare plantensoorten.

Dat eten ze echt niet wanneer er voldoende aanwezig is van het soort voedsel dat optimaal past bij hun fysieke gesteldheid. (En dat zijn toch echt vele soorten plantaardige vruchten).

Als er geen diesel aanwezig is dan gaan sommigen desnoods rijden op slaolie.
Maar alleen als er niets anders is, want die slaolie is niet zo best voor het motortje.
https://www.amt.nl/techniek/nieuws/2011/03/rijden-op-slaolie-goedkoop-of-duurkoop-1018628
-
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2018 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Natubico schreef:
Poendert schreef:

Dus de mensen in de tropen en de subtropen hebben helemaal geen natuurlijk gegroeide eetbare vruchten ter beschikking omdat die allemaal door bepaalde soorten apen ingepikt worden?
'n Mens kan niet helemaal zonder fruit; dus moet hij in de tijd dat er nog geen fruitteelt was, wel degelijk ook z'n portie van het natuurlijke fruit hebben weten te bemachtigen. Anders zou hij er nu niet meer geweest zijn.

Maar als de frugivore mens uit het gematigde klimaat bij de eerstvolgende ijstijd naar de sub-tropen trekt, dan gaat hij daar z'n benodigde vruchten gewoon zelf telen, net zoals hij dat nu hier doet.
Dan kunnen de apen het wilde spul hebben dat nog in de schaarse natuurbossen groeit.
-

Dus mensen die zoals de Eskimo,s via hun omgeving zonder fruit zaten gingen dood.
Onzin. Die mensen aten het halfverteerde voedsel uit de ingewanden van hun prooien om aan bv Vitamine C te komen. Vitamenen B maakten ze zelf van uit het vlees dat ze overvloedig aten. Net als de wolven, leeuwen en andere carnivoren.
U kunt zonder kunstmatige, vaak fabrieksmatige bereiding niet aan veel noodzakelijke vitaminen waaronder de meeste B-soorten komen. Of u moet aan de levers van andere dieren die wel planten kunnen verteren beginnen. Anders gaat u dood.
En dat laatste komt dan weer omdat uw verterings organen geen planten optimaal kunnen verteren. U hebt een te korte blindedarm, geen extra herkauwers magen, of u eet niet van uw eigen ontlasting zoals een konijn.
Kortom u bent via de natuur niet uitgerust als herbivoor.
Dan scheld u ook nog uw uitgestorven voorouders uit voor aap. Dat terwijl de oermens Parantropus -Bosei, hoewel uitgestorven via hun plantaardige dieet, tot de mensachtigen worden gerekend.

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2018 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Poendert schreef:
Dus mensen die zoals de Eskimo,s via hun omgeving zonder fruit zaten gingen dood.
Onzin.

Eskimo's eten ook bessen (plus algen en kruiden).
https://www.rijnmond.nl/nieuws/166960/Eten-eskimo-s-groenten

Die bessen zullen daar trouwens wel lang houdbaar zijn.

Tot de kruiden behoren ook nogal wat plantaardige vruchten inclusief zaden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kruid_(keuken)
-
Redt zeldzame huisdieren, eet meer vlees.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu