Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Dubbel paspoort en loyaliteit Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 46, 47, 48  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 14, 2018 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Nou Royy, je kunt ook eissen om het buitenlandse paspoort/nationaliteit op te geven.
Als iemand in Nederland is geboren dan is het moeilijk om de Nederlandse nationaliteit af te pakken.

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 7:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zeg de hele tijd al dat ik vind dat als je een andere nationaliteit combineert met de NLse dat dan de NLse moet vervallen.

Ik zie ff niet waarom je nu zo verbaasd bent dat ik dus dubbele nationaliteit strafbaar wil stellen. Dat zeg ik namelijk de hele tijd al... De straf is: ontnemen van het Nederlanderschap, en daarmee ook je recht op verblijf in NL. We kunnen het daarna hebben over een permanente verblijfsvergunning, maar daar zitten wat mij betreft een groot aantal beperkingen aan.

Dit is totaal niet realistisch...

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Elisabeth schreef:
Nou Royy, je kunt ook eissen om het buitenlandse paspoort/nationaliteit op te geven.
Als iemand in Nederland is geboren dan is het moeilijk om de Nederlandse nationaliteit af te pakken.

Die keuze heeft diegene al bij het aanvragen/aanvaarden van het Nederlanderschap.

Als iemand in NL is geboren, krijgt ie niet automatisch een Turks paspoort. Daar moet ie iets voor doen, dus een bewuste keuze maken.

BerichtGeplaatst: Do Nov 15, 2018 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Dit is totaal niet realistisch...

Kun je vinden. Ik vind t volkomen realistisch. Net zoals het realistisch is dat je als je illegaal in dit land verblijft je strafbaar bent en het land uitgezet kan worden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2018 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Royy schreef:
Elisabeth schreef:

Die keuze heeft diegene al bij het aanvragen/aanvaarden van het Nederlanderschap.

Als iemand in NL is geboren, krijgt ie niet automatisch een Turks paspoort. Daar moet ie iets voor doen, dus een bewuste keuze maken.

Het vreemde is dat als bv de vader, een buitenlands paspoort heeft en het kind in Nederland geboren wordt, die niet automatisch een Nederlands paspoort krijgt.
Misschien is de wet veranderd maar ik ken een vrouw, geboren in Nederland, vader Grieks, ouders gescheiden.
Ze wilde een Nederlands paspoort aanvragen en kreeg te horen dat ze Grieks was.

In de VS ben je automatisch Amerikaan, ook al wordt je geboren in een VS ambassade in een ander land.
Het gebeurde dat zwangere vrouwen, op het punt te bevallen, een VS ambassade binnen liepen om daar te bevallen. Bingo...
Daarom zijn Amerikaanse ambassades goed beveiligd tegen dit soort gevallen.

Een ander geval: Ouders vluchten voor de tweede wereldoorlog van Wit Rusland naar Nederlands-Indië.
Kregen 2 zoons, hebben in een Japannen kamp gezeten en toen op de boot naar Nederland.
De kinderen gingen naar school, moesten in dienst maar ze kregen geen Nederlands paspoort en waren Statenloos.
Omdat papieren weg waren (geboorte bewijzen, huwelijks acte ouders enz) heeft het jaren geduurd met Rechtzaken om een Nederlands paspoort te krijgen.

Het vreemde van alles is dat tegenwoordig mensen binnenkomen zonder papieren en geaccepteerd worden!
Maar ik kreeg het advies om mij aan te melden bij de Nederlandse ambassade in Portugal om te zorgen dat ik mijn Nederlandse nationaliteit behoud.
Omdat ik geboren ben in Suriname, is er een kans dat ik die verlies. Volgens mij kan dit helemaal niet.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 16, 2018 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Geen idee wat je allemaal probeert te zeggen Elisabeth.

Voor mij is het helder:

- je bent Nederlander of je bent het niet
- combineer je het Nederlanderschap met een andere nationaliteit en behoud of gebruik je die actief (door: er op te reizen, er mee te stemmen, het te verlengen etc etc) dan vervalt van rechtswege je Nederlanderschap, je recht op verblijf in Nederland en je aanspraak op door de Nederlandse samenleving gefinancierde voorzieningen

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2018 0:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Royy, officieel ben ik in Nederland een Allochtoon.
Ik ontdekte dit na 1975, toen Suriname onafhankelijk werd.
Omdat ik toen ambtenaren aan mijn deur kreeg voor een onderzoek.
Ze vroegen of Elisabeth zo en zo was die hier woonde.
Ik zei Ja, dat ben ik.
Het antwoord was dat dit onderzoek niet voor mij gelden....omdat ik blank ben.
Het onderzoek was of Surinamers zich konden aanpassen of problemen hadden.
Mijn antwoordt was "als ik met de leeftijd van 18 jaar (Suriname werd onafhankelijk toen ik 25 jaar was--) naar Nederland was gekomen, ik zeker problemen zou hebben zoals het klimaat". Niet allleen "het klimaat" kwa temperatuur maar ook kwa interaction. Totaal anders.

In 1995 kreeg ik een verzoek om mee te doen aan een VN onderzoek over Surinamers....!!!
Natuurlijk, maar door mijn eerdere ervaring, heb ik het Parool opgebeld of ze een verhaal wilde hebben.
De journaliste was van Surinaamse afkomst en vond dit geweldig. Maar het VN onderzoek accepteerde dat ik blank was. Alle vragen over drugs gebruik heb ik af geketst omdat ik nog nooit drugs heb gebruikt dus konden ze die overslaan. Ik zou een rugzak krijgen voor mijn tijd van 2 uur ondervraging maar nooit gehad.
De journaliste was teleurgesteld dat ik ondervraagd werd. Anders had ze een artikel kunnen schrijven over de discriminatie van blanke Surinamers.

De voorbeelden die ik gaf over de Nederlandse nationaliteit is een realiteit.
Kinderen met een vader die een andere nationaliteit heeft, zijn niet automatisch Nederlanders.
Aan gezien ik ontdekte dat ik in Nederland een allochtoon ben, ondanks ik nog nooit een andere nationaliteit heb gehad, heeft mij wel aan het denken gezet.

Mijn man, derde generatie Rhodesier, ondertussen Zimbabwean, toen we trouwden in Nederland.
Dus naam, geboorte datum en plaats van geboorte.
Paramaribo, Suriname
Salisbury (Harare) Rhodesia (Zimbabwe)
Geboorte bewijzen want de ambtenaar geloofde het niet, allebei BLANK.
Maar ik ben een allochtoon en mijn man niet.......
Gek hè.

BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2018 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Als je een paspoort hebt en lid bent een land is het de bedoeling dat je helpt dat land te onderhouden.

En als je alleen de nationaliteit hebt?

Quote:
Meerdere paspoorten is een manier van van meerdere walletjes eten zonder dat je al die landen onderhoudt. Het is een uitstekende parasitaire manier om je verantwoordelijkheid te ontlopen.

Leg uit! Ik ben benieuwd waar die meerdere walletjes zich bevinden waar ik van kan eten.

Quote:
Als je trammelant in het buitenland krijgt is het de bedoeling dat vanuit je land men je bijstaat om je misere op te lossen. Want ook jij hebt meebetaald aan de figuren op een ambassade. Een land behoort voor zijn leden op te komen en voordelen te bieden voor jouw en je landgenoten.
Een lidmaatschap van een land is als een verzekering en daarvoor moet je via belastingen betalen.

Que?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Nov 17, 2018 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik toon aan dat iemand niet loyaal is aan een nationaliteit die hij heeft. Jij bent zelf het bewijs.

Je haalt het uit z'n context, ik bewijs juist dat je opvoeding bepalend is aan welk land je loyaal bent en niet je paspoort. Ik heb eerder het voorbeeld van mijn familieleden aangehaald die in België / Nederland zijn geboren en getogen, in het bezit zijn van één paspoort maar Italiaans zijn opgevoed. Zij zijn loyaal aan Italië. Het paspoort bepaalt niet je loyaliteit, je opvoeding.

Quote:
En je hoeft van mij niets in te leveren. Niets is verplicht. Niemand neemt jou iets af.

Je kunt mij niets afnemen want heb geen dubbel paspoort en verder hebben we het over het dubbel paspoort laten inleveren bij bijvoorbeeld een politieke functie. Kuzu die zijn paspoort moet inleveren van jou om politiek te mogen bedrijf.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 18, 2018 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik begrijp het nog steeds niet want we praten naast elkaar heen.
Welk staatsburgerschap heb jij naast het Nederlandse?

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2018 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lezen.
Verder niet relevant voor de discussie.
Wat wel relevant is, is aan welk land ik loyaal ben en waarom.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2018 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het zal aan mij liggen dat ik het niet begrijp. Vandaar ook dat ik om nadere uitleg vraag.
Paspoort betekent in deze discussie nationaliteit.
Jij en Cliff zijn niet loyaal aan één van jullie nationaliteiten. Daarmee heb ik mijn punt aangetoond.

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Als je ook maar even je best doet om de 'ervaringsdeskundige' te horen weet je dat het inleveren van een dubbel paspoort een schijnmaatregel is. Maar voel je vrij om voor anderen in te vullen hoe zij dingen ervaren, hoe zij zich voelen en dit te verheffen boven wat de mensen jou vertellen. Discussiëren wordt echter wel erg lastig (lees: destructief en eenzijdig) op deze manier.
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ja en? Precies dat kan ik van jou zeggen.
Ik heb al een hele tijd geleden aangetoond dat jij en Cliff niet loyaal zijn aan één van jullie nationaliteiten. Daarmee is mijn punt dik en dubbel gemaakt: geen dubbele paspoorten in de politiek!

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Quote:
Ik heb al een hele tijd geleden aangetoond dat jij en Cliff niet loyaal zijn aan één van jullie nationaliteiten.

En wat nou als ik de politiek in wil van de nationaliteit waar ik wel loyaal aan ben? Wat maak je je druk over de tweede nationaliteit waar ik, volgens jouw eigen redenering, toch niet loyaal aan ben?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 9:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ja en? Precies dat kan ik van jou zeggen.

Ik ben de ervaringsdeskundige in dit specifiek geval die jou van relevante informatie kan voorzien.

Quote:
Ik heb al een hele tijd geleden aangetoond dat jij en Cliff niet loyaal zijn aan één van jullie nationaliteiten. Daarmee is mijn punt dik en dubbel gemaakt: geen dubbele paspoorten in de politiek!

Wij hebben aangetoond dat papier daar geen invloed op heeft en in het verlengde het inleveren van een dubbel paspoort een schijnmaatregel is.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 10:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik ben de ervaringsdeskundige in dit specifiek geval die jou van relevante informatie kan voorzien.

Jullie zijn niet loyaal aan een van jullie nationaliteiten. Dat maak ik op uit jullie informatie en dat is precies dat is waar het om draait.

Quote:
Wij hebben aangetoond dat papier daar geen invloed op heeft en in het verlengde het inleveren van een dubbel paspoort een schijnmaatregel is.

Uhhhh.... ik heb aangetoond dat jullie niet loyaal zijn aan één van jullie nationaliteiten.

Cliff schreef:
En wat nou als ik de politiek in wil van de nationaliteit waar ik wel loyaal aan ben? Wat maak je je druk over de tweede nationaliteit waar ik, volgens jouw eigen redenering, toch niet loyaal aan ben?

En dan roepen jullie tegen mij dat ik niet lees! Enige tijd geleden heb ik al gezegd dat, omdat niet vast te stellen is waar iemand met dubbele nationaliteiten precies loyaal aan is, per definitie iemand met een dubbele nationaliteit niet de politiek in moet kunnen.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Uhhhh.... ik heb aangetoond dat jullie niet loyaal zijn aan één van jullie nationaliteiten.

Tedje van Es schreef:
omdat niet vast te stellen is waar iemand met dubbele nationaliteiten precies loyaal aan is

Wat is het nou... is loyaliteit nou wel of niet vast te stellen?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Huh? En dan tegen mij zeggen dat ik niet begrijpend kan lezen!
Ik heb aangetoond dat jullie niet loyaal zijn aan één van jullie nationaliteiten.
Maar omdat het nooit met zekerheid vast te stellen is aan welke nationaliteit (een willekeurig) iemand met een dubbele nationaliteit loyaal is, zeg ik dat ik daarom vind dat per definitie niemand met een dubbele nationaliteit in de politiek mag zitten. Wat snap je daar niet aan?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 9:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Oh, en hoe stellen we jouw loyaliteit vast dan?

Misschien dat je nu eindelijk tot de conclusie kan komen dat loyaliteit niet vast te stellen is?

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Je kunt niemand in het hoofd kijken, dus moet je ergens een grens stellen en die grens ligt voor mij (en voor velen met mij) bij een dubbele nationaliteit.
Het is een heel zuivere redenering om te zeggen dat wij in ons land geen Chinezen, Turken,. Marokkanen, Spanjaarden, Amerikanen, Chilenen, Russen of wat dat ook voor nationaliteiten in onze politiek moeten willen hebben.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Jullie zijn niet loyaal aan een van jullie nationaliteiten. Dat maak ik op uit jullie informatie en dat is precies dat is waar het om draait.

Trek het eens door naar opvoeding. Deze bepaalt je loyaliteit.

Quote:

En ik dat loyaliteit niet verbonden zit aan je paspoort. Het paspoort inleveren is dus een schijnmaatregel.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 13:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Je kunt niemand in het hoofd kijken, dus moet je ergens een grens stellen en die grens ligt voor mij (en voor velen met mij) bij een dubbele nationaliteit.

Ik vind het prima dat je dat vind, alleen zijn we het er nu dus wel over eens dat je niet kunt weten of iemand loyaal is.

Terecht zeg je 'ik kan niet in iemands hoofd kijken'. En daarmee geef je voor mij aan dat je inziet dat loyaliteit in iemands hoofd zit, niet in iemands paspoort.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb een Nederlands paspoort maar ik ben niet echt loyaal aan Nederland.
Ik heb Home Towns en eentje is Maastricht.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

AHA! En heb je alleen het Nederlands paspoort?

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie