Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Betere landbouw via C O2 in Sahel, grotere migratie Europa
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Betere landbouw via C O2 in Sahel, grotere migratie Europa
BerichtGeplaatst: Zo Okt 21, 2018 10:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoewel een toenemend aandeel van CO2 in onze atmosfeer vergroenend werkt op de landbouw in droge gebieden als de Sahel en en andere woestijnregio,s, neemt toch de emigratie uit die streken richting W-Europa gigantische proporties aan. Het rijst de pan uit hoewel honger niet de oorzaak meer is.
Nu komt men niet meer massaal naar onze streken omdat er in die droge gebieden honger heerst door gebrek aan regenval, maar nog uitsluitend voor de hier aan iedereen die zielig kan kijken verstrekte gratis uitkeringen, woningen en vertier.
Als er ergens op de wereld nog zo,n luilekkerland ook voor blanken bestaat, zou ik mijn nazaten aanraden daarheen te verhuizen. Maar onze kinderen kunnen niet weg want ze moeten hier de kost voor die gratis voorzieningen bij elkaar werken.
Gros van de vluchtelingen in de bijstand: uit het AD.
Duizenden vluchtelingen hebben sinds 2015 een huis gekregen in Rotterdam. Vier hebben een betaalde baan gevonden, 95 procent leeft van een uitkering. ,,Ze hebben het druk met inburgeren, volgens "Groenlinks?.''
Door Monica Beek 24-11-17, 06:17 Laatste update: 09:02
De stad heeft de afgelopen twee jaar 2.429 asielzoekers een huis gegeven, dat zijn er 80 meer dan wettelijk verplicht was. Volgend jaar hoeft de stad er dan 80 minder. Van die 2.429 leeft 95 procent van een uitkering.
Ik kan moeiteloos nog een 100 tal van dit soort berichten posten. Ook in Duitsland leeft het merendeel van zijn vreemdelingen van een uitkering. Wanneer wordt onze regering wakker en lapt verder de bevelen uit Brussel aan zijn laars. Of komen dan vervolgbaantjes op de tocht?
Wat mij betreft stappen we helemaal uit de dictatuur van de EU. Terug naar de E.E.G.
Europese landen die niet in de EU zitten, zoals Noorwegen en Zwitserland vergaat het prima.
Wat zijn voor ons de voordelen van de EU? Dat we geen landbouwproducten meer mogen verkopen aan Rusland? Dat we allerlei oorlogen worden ingefrommeld? De ongebreidelde toestroom van eeuwige uitkeringstrekkers uit islamitische landen, inclusief terroristen.
Die voordelen zal ik aan het volgende stel vertellen, dat stel dat al 12 jaar op een huis wacht omdat bv Somaliers voorrang hebben op de huizenmarkt. Dat begrijpt men als deugmens ongetwijfeld.
Grenzen dicht werkt prima is mijn idee, zoals bv Hongarije laat zien.
Graag commentaar van figuren die kunnen bewijzen dat ik in bovenstaande schrijfsels lieg.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 21, 2018 22:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Natuurlijk kunnen uw kinderen vertrekken. Dit jaar zijn er al vele vertrokken naar andere oorden.
Dus dat is onzin om te beweren "dat ze moeten werken voor gratische kost" van migranten.
De wereld is HEEL groot. Gewoon koffers pakken en vertrekken. Of durven ze niet?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 8:36 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Natuurlijk kunnen uw kinderen vertrekken. Dit jaar zijn er al vele vertrokken naar andere oorden.
Dus dat is onzin om te beweren "dat ze moeten werken voor gratische kost" van migranten.
De wereld is HEEL groot. Gewoon koffers pakken en vertrekken. Of durven ze niet?

Ik schrijf niet dat ze niet kunnen vertrekken. Ik vraag waar op de wereld een land bestaat waar ook Nederlandse mensen een levenslange uitkering en een gratis huis en inboedel wordt aangeboden en waar een tegenprestatie niet wordt verplicht.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2018 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik schrijf niet dat ze niet kunnen vertrekken.

O ??? Dit schreef u:
Quote:
Maar onze kinderen kunnen niet weg

BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 2:33 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Ze kunnen in die zin niet weg dat ze niet naar pakweg 'n Azisch of Afrikaans land toe kunnen (bijvoorbeeld omdat hen hier de spoeling te dun wordt met al die continu in aantal toenemende vreemdelingen) en daar dan asiel aanvragen waarna ze alles wat ze nodig hebben gratis en voor niks toegeschoven krijgen.

Nederlanders die daar naar toe gaan moeten er sowieso veelal 'n bepaald minimum bedrag per dag besteden, anders kunnen ze meteen hun biezen pakken.

Nou dat is uiteraard bij lange na niet voor iedereen weggelegd en dus kunnen ze in die zin hier niet weg en moeten ze alsmaar harder werken om via de belasting bij te dragen in de stijgende kosten van de asieltoestanden, waardoor ze nauwelijks iets of niets opzij kunnen leggen voor 'n eventueel verblijf elders..
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Elisabeth schreef:

Ik schrijf niet dat ze niet kunnen vertrekken. Ik vraag waar op de wereld een land bestaat waar ook Nederlandse mensen een levenslange uitkering en een gratis huis en inboedel wordt aangeboden en waar een tegenprestatie niet wordt verplicht.

Wat een onzin verhaal is dit weer. Dat land bestaat nergens
Trouwens de meeste mensen die in een levenslange uitkering zitten, zijn Nederlanders in de WAO.
En die mensen vertrekken nooit.
Je vertrekt om verschillende redenen, bv om de hoge belastingen of om het weer of omdat het te vol is.
Niet om ergens anders gratis geld te krijgen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik las laatst dat in Rotterdam vorig jaar bijna 3000 asielzoekers een huis, inboedel en een uitkering hebben gekregen. 5 van die asielzoekers waren aan het werk.
Bovenstaande regelingen bestaan voor blanken in geen enkel ander land op de wereld.
Wij worden gediscrimineerd op huidskleur. Hoera!
Daarnaast wordt ons aangepraat dat wij in Nederland voor de complete wereld bevolking onze grenzen moeten openen uit menslievendheid, terwijl emigratielanden wel degelijk mogen screenen op geschiktheid van de immigrant.
Voorbeeld. Tijdens mijn werkzame leven besloten wij te emigreren naar N/Zeeland. Daar werden wij blijkbaar met open armen verwelkomd en werd mij werk aangeboden bij de aanleg aan de elektriciteits productie via een afgetapt meer op het Zuidereiland, inclusief een huis. Mijn hoog opgeleide vriend die werkzaam was bij het onderwijs en ook wilde emigreren werd de toegang geweigerd. Hoogopgeleide onderwijs figuren waren er al genoeg in dat land.
Dus in de rest van de wereld, uitgezonderd W/Europa stelt men wel degelijk eisen aan immigranten, en niemand klaagt erover.
Hier wordt een persoon die geitenhoeders de toegang wil weigeren, weggezet als racist

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

En hoe beviel Nieuw Zeeland?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
En hoe beviel Nieuw Zeeland?

Door familie omstandigheden, mijn schoonmoeder, ging het niet door. Waar ik achteraf blij om ben.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 24, 2018 20:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Wat een onzin verhaal is dit weer. Dat land bestaat nergens..

Elisabeth woont niet meer in Nederland; anders zou ze wel beter weten. Gelooft dit wellicht niet:

"Ik las laatst dat in Rotterdam vorig jaar bijna 3000 asielzoekers een huis, inboedel en een uitkering hebben gekregen. 5 van die asielzoekers waren aan het werk".
Elisabeth schreef:
Trouwens de meeste mensen die in een levenslange uitkering zitten, zijn Nederlanders in de WAO.En die mensen vertrekken nooit. .

Zeker 'n grapje? Even dit doorlezen: https://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/04/spaanse-costas-vol-nederlandse-pensionados-3525896-a1514741
Elisabeth schreef:
Je vertrekt om verschillende redenen, bv om de hoge belastingen of om het weer of omdat het te vol is.Niet om ergens anders gratis geld te krijgen.

En al die Syriërs dan die in Turkije hun vluchtelingenopvang hadden; waarom zijn die daar vertrokken naar onder andere Nederland?
Juist ja, omdat ze wisten dat ze hier 'n huis met alles erop en eraan zouden krijgen zonder ook maar 'n poot uit te hoeven steken.
-
BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 10:23 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Nou vooruit dan. Nog een keer.
Uit Het A D. Door Monica Beek. 24/11/17. om 06 17.
Gros van de vluchtelingen in de bijstand
Duizenden vluchtelingen hebben sinds 2015 een huis gekregen in Rotterdam. Vier hebben een betaalde baan gevonden, 95 procent leeft van een uitkering. ,,Ze hebben het druk met inburgeren.''
De stad heeft de afgelopen twee jaar 2.429 asielzoekers een huis gegeven, dat zijn er 80 meer dan wettelijk verplicht was. Volgend jaar hoeft de stad er dan 80 minder. Van die 2.429 leeft 95 procent van een uitkering.

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Probleem is volgens mij ook dat vluchtelingen niet mogen werken.

Daar zijn ook tal van goede redenen voor: economische binding terwijl er geen verblijfstatus is. Arbeidsmigratie vanuit vluchtelingenkampen. Bedrijven die profiteren van onderbetaald werk. etc.

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik ga het niet opzoeken, maar ik zag net een reportage een aantal Syriers die van hun werk waren weggelopen omdat hun baas hen niet respecteerde.
Je moet die mensen natuurlijk wel respecteren, al gaan ze ook 20x per dag bidden. Respect staat voorop, een heelstuk daar achteraan staat werkethos.

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 20:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

@Natubico, ik had het over de WAO, arbeidsongeschikt. Mensen in de Bijstand moeten soliciteren. WAO niet.
Verder kunnen mensen met een AOW en pensioen vertrekken.

Tja Nederlanders in Spanje. De meeste zijn toch met pensioen of ze moeten daar werken en dan moeten ze ingeschreven staan.
Ze moeten belasting betalen en sociale lasten.
Mabella staat bekent om criminele Nederlanders. Dus is dat voor 99% drugs.

Quote:
En al die Syriërs dan die in Turkije hun vluchtelingenopvang hadden; waarom zijn die daar vertrokken naar onder andere Nederland?
Juist ja, omdat ze wisten dat ze hier 'n huis met alles erop en eraan zouden krijgen zonder ook maar 'n poot uit te hoeven steken.

@Natubico. Poendert vroeg 'welk land kunnen Nederlanders alles gratis krijgen'?
Mijn antwoord was Nergens.

BerichtGeplaatst: Do Okt 25, 2018 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
@Natubico, ik had het over de WAO, arbeidsongeschikt. Mensen in de Bijstand moeten soliciteren. WAO niet.
Verder kunnen mensen met een AOW en pensioen vertrekken.

Heb die twee inderdaad even door elkaar gehaald.
Maar WAO-ers mogen wel naar het buitenland vertrekken en zullen dat ook wel in menig geval doen.
https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/ziek-wao-uitkering/geldzaken-tijdens-wao/detail/plichten-en-rechten-met-wao-uitkering/ik-ga-verhuizen

Elisabeth schreef:
@Natubico. Poendert vroeg 'welk land kunnen Nederlanders alles gratis krijgen'?
Mijn antwoord was Nergens.

Hij vroeg in welk land ook Nederlanders alles gratis kunnen krijgen; dit om aan te tonen dat 't alleen in Europa voorkomt dat migranten uit andere continenten om puur financiële redenen asiel aanvragen en dat in veel gevalen nog krijgen ook, terwijl ze anders toch al gauw 'n aantal jaren evenzogoed onder de pannen zijn.

Dus inderdaad bestaat die mogelijkheid niet voor Nederlanders.
En dus kan het desbetreffende betoog geen "onzin-verhaal" genoemd worden.
Het legt heel terecht de vinger op 'n hemeltergende ongelijkheid ten voordele van vreemdelingen uit gebieden waar men 't vertikt om voorbehoedsmiddelen te gebruiken, maar wel volop vlees en ander dierlijk voedsel blijft eten, terwijl er nog ingeënt wordt tegen kinderziektes ook.
-
Betere landbouw via C O2 in Sahel, grotere migratie Europa
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici