Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Ik zou nooit bekend willen zijn als spermadonor.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Ik zou nooit bekend willen zijn als spermadonor.
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 21:58 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik zou me nooit als sperma donor bekend laten maken, en het gros van de kerels die ik ken hetzelfde laken.
Ik kan me indenken dat een vrouw of koppel naar een kind verlangen. Maar als mijn naam verplicht bekend zou worden, zou het nooit het mijn sperma worden.
Wel de lasten niet de lusten denkt men deugend blijkbaar
Voor je het weet wordt je door een feministe aangewezen als verantwoordelijk persoon voor het kind, of de kinderen, inclusief de moeder.
Dus het sperma leveren hier uit Nederlandse donors uitgezonderd door verknipte donors kan men op de buik schrijven.

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Je had toendertijd Loket A en Loket B donoren.
Ik heb heel bewust voor B(ekend) gekozen.

https://www.alleenmetkinderwens.nl/donoren/31-donoren-abc

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Icesurfer schreef:
Je had toendertijd Loket A en Loket B donoren.
Ik heb heel bewust voor B(ekend) gekozen.

https://www.alleenmetkinderwens.nl/donoren/31-donoren-abc

Ik kan me in de verte indenken dat men sperma doneert om een onvruchtbaar koppel aan een kind te helpen. Uit medemenselijkheid dus. Daarnaast weet je zeker dat het kind gewenst is.
Maar het is mij een volkomen raadsel als men daarnaast die donatie aan de grote klok wil hangen ter meerdere eer en glorie van zichzelf.
Daarnaast kan het voor de donor uiterst onaangename consequenties hebben. Waaronder het betalen van alimentatie voor moeder en kind.
Dus maar helemaal niet meer.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Daarnaast kan het voor de donor uiterst onaangename consequenties hebben. Waaronder het betalen van alimentatie voor moeder en kind.

Waar haal je dat vandaan? Volgens mij is dat in Nederland allemaal prima juridisch geregeld. Is ook niet zo moeilijk te regelen natuurlijk, als je als vrouw zwanger wordt van een spermabank donatie dan vervallen alle claims op de vader.

Ik zou er trouwens net als Icesurfer voor kiezen om niet anoniem te doneren. Om meerdere redenen:
1. Als een kind het echt wil weten, vind ik dat recht belangrijk.
2. Kans is statistisch klein, maar stel dat twee mensen die beiden anonieme vaders hebben een relatie beginnen... dan zou het dezelfde vader kunnen zijn. Dat wil je toch van te voren weten lijkt me.
3. Ik denk dat ik zelf best de behoefte zou hebben om te weten wie mijn nabestaanden zijn, maar dan wel op hun initiatief. Ik zou zelf het initiatief niet nemen maar het wel leuk vinden om eventuele kinderen uit mijn donatie te leren kennen. Ik zou wel direct duidelijk maken dat ik dat niet als vader-figuur wil fungeren in zo'n ontmoeting.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dus dat CLIFF eigenlijk best een eigen kind wil, maar niet de verantwoordelijkheid. Waarom zoek je dan niet een geschikte vrouw.
Daarnaast hebben we nu een regering die gewoon hun eigen zin doordrukt, dus ik kan me zo indenken dat bv een figuur als Olongren of Kaag het in haar blonde hoofd haalt dat de vader verplicht bekend moet zijn om een verschil tussen de seksen recht te trekken, en daarom voor dat, tenslotte eigen kind, alimentatie moet betalen.
Dat donor gedoe is tenslotte ook met, ik meen steun van D66(Pecholt) doorgedrukt. Wil je het nog schijnheiliger hebben?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nou, Cliff, je hoort het ! Zoek een vrouw en neem je verantwoordelijkheid.
En Pechtold heeft het ook weer gevreten. Poendert is alleen nog de deugenden vergeten, maar wie weet komt dat nog.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik zou nooit spermadonor willen zijn... ik ben geen fokstier (ondanks dat dat misschien een zegen voor de mensheid zou zijn Laughing).

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Poendert
Ik kan me in de verte indenken dat men sperma doneert om een onvruchtbaar koppel aan een kind te helpen. Uit medemenselijkheid dus. Daarnaast weet je zeker dat het kind gewenst is.

Doet me denken aan een gek stelletje in een katholiek gekkenhuis dat elk jaar een kindje kreeg, en elke keer werd afgepakt door instantie kinderroof, na 13 nazaten met fabrieksfouten vroeg de hoofdzuster hoelang zij bleven doorgaan / antwoord " tot we er eentje zelf mogen houden " .
Quote:
Daarnaast weet je zeker dat het kind gewenst is.

Hoe kan je nou weten of een kind gewenst is als het nog in de doos zit ?
Het kan een verkeerde kleur hebben, foute schedelmaten, mongooltje, of achterlijk zijn .
Hoe zit het met de garantie ? mag je het na klachten of niet passen in de omgeving nog ruilen ?

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Vr Okt 19, 2018 20:42, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Ik begrijp dus dat CLIFF eigenlijk best een eigen kind wil, maar niet de verantwoordelijkheid. Waarom zoek je dan niet een geschikte vrouw.

Ik heb een prachtige Russische vrouw en we willen geen kinderen Poendert. Simpel zat. Als ik mijn blik op de wereld richt, zijn er teveel kinderen ipv te weinig. De kinderen die nu geboren worden gaan deel uitmaken van een wereldbevolking van... wat zal het zijn? 10 miljard? 15 miljard? 20 miljard?

Er zijn kinderen genoeg.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 20:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zou nooit spermadonor willen zijn... ik ben geen fokstier (ondanks dat dat misschien een zegen voor de mensheid zou zijn Laughing).

Geen kinderwens Royy?

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 21:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Cliff schreef:
Poendert schreef:

Ik heb een prachtige Russische vrouw en we willen geen kinderen Poendert. Simpel zat. Als ik mijn blik op de wereld richt, zijn er teveel kinderen ipv te weinig. De kinderen die nu geboren worden gaan deel uitmaken van een wereldbevolking van... wat zal het zijn? 10 miljard? 15 miljard? 20 miljard?

Er zijn kinderen genoeg.

Geen kinderen bij een Russische vrouw, en de Russische bevolking krimpt. Dat zal Poetin niet leuk vinden

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vooralsnog maakt hij geen bezwaar Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 23:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

@ Poendert
Oligarch Poetin is zelf de oorzaak dat de Russische bevolking krimpt, bijna elke rus weet dat eventuele kinderen zich heel het leven uit de naad moeten werken voor een beschermde familieclan door Poetin.
Zeg nu zelf, zou jij met tap zaad Russische vrouwen willen bezwangeren om daar te kunnen blijven ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2018 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:

Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2018 12:57 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
]Er zijn kinderen genoeg.

+1! Dit is voor mij DE reden om nooit spermadonor te worden. Immers, als ik zelf geen kinderen wil, omdat er al genoeg zijn, dan moet ik niet meewerken aan de overbevolking.

BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2018 16:27 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Kijk naar de Wereld populatie klok en huiver.

Vandaag zijn er al 53.000 mensen bij gekomen, op dit moment. Het cijfer verandert per seconde.
Dus deze klok wordt op middernacht op 0 gezet.
Sinds 1 januari zijn er 66 +++ miljoen mensen bijgekomen en we hebben nog 2 maanden en 11 dagen te gaan.
Op 1 januari wordt de klok weer op 0 gezet.

http://www.worldometers.info/world-population/

Previous Milestones

5 Billion: 1987
4 Billion: 1974
3 Billion: 1960
2 Billion: 1930
1 Billion: 1804

Summary Table
1 - 1804 (1803 years): 0.2 to 1 billion.
1804 - 2011 (207 years): from 1 billion to 7 billion

Dit was ook mijn reden dat ik geen kinderen wilde.
Toen ik geboren werd, waren er 2.55 miljard mensen.
Toen ik 24 werd, waren er 4 miljard mensen.
Vaak zijn het mannen die boos worden op mij, vreemd genoeg.

BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2018 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Elisabeth schreef:
Kijk naar de Wereld populatie klok en huiver.

Vandaag zijn er al 53.000 mensen bij gekomen, op dit moment. Het cijfer verandert per seconde.
Dus deze klok wordt op middernacht op 0 gezet.
Sinds 1 januari zijn er 66 +++ miljoen mensen bijgekomen en we hebben nog 2 maanden en 11 dagen te gaan.
Op 1 januari wordt de klok weer op 0 gezet.

http://www.worldometers.info/world-population/

Previous Milestones

5 Billion: 1987
4 Billion: 1974
3 Billion: 1960
2 Billion: 1930
1 Billion: 1804

Summary Table
1 - 1804 (1803 years): 0.2 to 1 billion.
1804 - 2011 (207 years): from 1 billion to 7 billion

Dit was ook mijn reden dat ik geen kinderen wilde.
Toen ik geboren werd, waren er 2.55 miljard mensen.
Toen ik 24 werd, waren er 4 miljard mensen.
Vaak zijn het mannen die boos worden op mij, vreemd genoeg.

Niet 1 van de Europese landen groeit wat populatie betreft, dus u kon rustig wat tegen die Europese krimp doen.
Een schrikbeeld is natuurlijk een wel degelijk groeiende populatie van wel explosief toenemende Hutu,s of Arabieren. Ik vraag me af of de wereld dan beter af is
Of denkt iemand dat men in Afhanistan of op de Westbank ooit vrijwillig aan bevolkingskrimp gaan doen? Of in Ghana of Z-Afrika.
Dus onze Europese bevolking is keurig aan het krimpen naar een aanvaardbaar niveau, Maar er zijn een hoop landen en regio waar dat nooit vrijwillig zal lukken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie