Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 241, 242, 243  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2018 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
We hebben het toch de hele tijd over buiten roken en dat dit ook verboden moet worden?

Ondanks dat ik roken op een terras vaak als hinderlijk ervaren heb vind ik een rookverbod voor buiten te ver gaan. Ook het afschaffen van rookruimtes ben ik tegen. Een paar jaar geleden hebben ze met die rookruimte de horeca op flinke kosten gejaagd en dan zou nu die investering weggegooid geld zijn.

Rookruimtes? Prima. Roken op terrassen? Hinderlijk, maar het moet maar. Of maak buiten een aparte 'rokershoek'.

Tedje van Es schreef:
Er is destijds een ballonnetje opgelaten over het maken van rokerscafés, maar omdat dit bij voorbaat de doodsteek voor de rookvrije cafés zou zijn is dat ballonnetje destijds snel doorgeprikt.

Precies, je zegt 't zelf. Speciale rokerscafés? Nooit of te nimmer !! Want dan is het hek van de dam. Dan zijn binnen een jaar alleen nog de horecazaken die het grootste deel van hun omzet uit eten halen rookvrij. Alle kleine drankgelegenheden staan dan weer blauw van de rook.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2018 11:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Gek hè dat het rokerscafé het dan zou gaan winnen. Hoe zou dat toch komen?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2018 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
We leven met 16 miljoen mensen op een kluitje. Dan is overlast dagelijkse kost. Burengerucht en lawaai van autowegen of vliegtuigen zijn dagelijkse kost.

Yep, en helaas ook daar moet de wetgever met regelmaat ingrijpen.

Het is vrij simpel Tedje: rokers hebben niets, maar dan ook niets meer te eisen. Van niemand niet. Dat punt is men inmiddels vér voorbij omdat men wereldwijd tientallen anti-rookmaatregelen moest bedenken. En niet omdat er iemand is die dat graag bedenkt, nee, gewoon omdat het moest. omdat rokers keer op keer voor overlast zorgden. Ook voor jou, want je bent het er blijkbaar inmiddels volledig mee eens dat rokers binnen niet meer mogen roken... maar ook dat kwam niet uit de roker zelf, dat moest juridisch worden afgedwongen.

Rokers hebben niets meer te vragen... ze zullen zelf moeten (toe)geven.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2018 12:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Ook dat is vrij simpel: een ondernemer wil het liefst een zo breed mogelijk publiek bedienen. En tot nu toe zijn de niet-rokers daar altijd de dupe van geweest: de verslavingsdrang van rokers is vele malen sterker dan de hinder die niet-rokers ervaren.

Dat is ook waarom Vrouw Justitia moest ingrijpen.

Als het aan rokers ligt, roken ze zelfs hun eigen kind de kanker in... Hun eigen verslaving is altijd nijpender dan de gezondheid van wie dan ook, zelfs van de eigen kinderen.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2018 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Het was zo, dat als de niet-rokers iets wilden weten, dan zochten ze de rokers op, omdat ze wisten dat de rokers op alle vragen een antwoord hadden en hebben. En dat is nog steeds zo.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Okt 10, 2018 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Aha. Daarom gaat Tedje met de rokers naar buiten. Nu snap ik het.

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 7:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

torentje schreef:
Het was zo, dat als de niet-rokers iets wilden weten, dan zochten ze de rokers op, omdat ze wisten dat de rokers op alle vragen een antwoord hadden en hebben. En dat is nog steeds zo.

Ah. Dus waarom hebben ze nog geen oplossing voor dat long-kanker probleem dan?

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Dat komt omdat men de inferieure legers niet aanpakken wil.
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Welke inferieure leugens?

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Cliff,
Het zijn zeer zeker geen leugens. dat de geoefende langere en bredere mannen spelen als Arts.
BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:

Inderdaad, ik dacht dat er nog dat er nog maar 20 - 25% roken en de meerderheid dus niet.....waarom zou een rokers cafe winnen??

Men kan ook een lidmaatschap instellen voor een besloten rookcafe.

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Elisabeth schreef:
Inderdaad, ik dacht dat er nog dat er nog maar 20 - 25% roken en de meerderheid dus niet.....waarom zou een rokers cafe winnen??

Ook dat is al -tig keer uitgelegd. Dat percentage is niet gelijk verdeeld over de hele bevolking. Uitgaanspubliek rookt meer dan thuisblijvers, ouderen roken meer dan jongeren en lage sociale klassen roken meer dan hogere klassen.

Elisabeth schreef:
Men kan ook een lidmaatschap instellen voor een besloten rookcafe.

Een soort methadonbus voor rokers. Prima.

BerichtGeplaatst: Do Okt 11, 2018 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Leuke reactie Moppersmurf. Ik moest echt lachen, bedankt.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Moppersmurf schreef:
Een soort methadonbus voor rokers. Prima.

Ik zat zelf meer te denken aan een middeleeuws schavot. Kop in het houten blok en sigaretje opsteken. Omstanders mogen met rot fruit gooien. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hoewel ikzelf eens keelkanker opliep via roken, werd mij toen door de behandeldende arts gevraagd, of ik soms die meneer was die nooit had gerookt.
Maar de huidige anti rook club is totaal doorgeslagen, en overgenomen door fanaten.
Als er geen TE VEEL voorstaat is er niks mis met het roken van af en toe een sigaartje.
We moeten in dit land niet alles gaan verbieden wat leuk is.
Ik denk ook dat gebakjes en taarten veel slechter voor de gezondheid zijn dan binnen de perken roken.
Het is met elk afraden van mogelijk kwalijke zaken dat de tegenmaatregelen steevast worden overgenomen door fanaten, en daardoor schieten de verboden door.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waar iemand die zelf niet rookt zich bv mee bemoeid.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
RitseDaniels

Ik vind dat er een verbod moet komen op roken.
Ik vind het niet erg als je longkanker bij jezelf wilt kweken, ga je gang.
Ik vind het wel erg dat deze longkanker patienten het zichzelf hebben aangedaan en dan een behandeling verwachten in het zieken huis, op deze manier zorgen ze ervoor dat mensen die een andere ziekte hebben wat niet hun schuld is niet behandeld kunnen worden.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Open deur. Neemt niet weg dat je niet moet faciliteren in een verslaving die leidt tot de dood van de verslaafde en omgeving.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 19:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
@ Moppersmurf,
Men moet kunnen roken waar men wil, ook al geeft dat overlast aan fanatieke niet-rokers.

Jazeker. Thuis.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 19:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Een rook coupe in de trein gaf nooit overlast. Er zaten alleen maar rokers dus wat was de overlast?
Er er waren niet veel rokers coupees dus alleen rokers gingen daar zitten. Ik heb de leukste gesprekken gehad en zelfs mee gegaan naar het eind station met de laatste trein van Maastricht naar Amsterdam. Met iemand die zei dat om 12 uur s'nachts in de Korte Leidse Dwarsstraat een Russisch restaurant opende met lekker eten en Rusische muziek.
Het was geweldig, het eten en de muziek, met de nachtbus terug gegaan naar waar ik woonde. Afscheid genomen met 'ik zie je weer in het rook coupe'. Leuke herinneringen aan mijn vele trein reizen in rook coupees. Tegenwoordig zit iedereen op hun smartphones te kijken en dat is dus de none communicatie van vandaag. Treurig en zielig maar psychologen varen er wel bij.

Diezelfde gesprekken heb je nu nog steeds. Het niet mogen roken verandert daar niets aan. Datzelfde geldt voor smartphones. Die worden overal te pas en te onpas, gebruikt. Lees mijn voorbeeld van Schiphol.
BerichtGeplaatst: Za Okt 13, 2018 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ikzelf rook als zeer straffe roker,trouwens al minstens 20 jaar niet meer. En met stoppen had ik geen enkele moeite. De zogenaamde moeite met stoppen wordt je aangepraat door nietrokers om zich superieur te voelen.
Ik ben ook opgehouden met drinken. Daar vind ik jammer genoeg niks meer aan. Grote zonde.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 15, 2018 5:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
De zogenaamde moeite met stoppen wordt je aangepraat door nietrokers om zich superieur te voelen.

???

Nou wordt ie helemaal fraai Laughing

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 8:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Het is vrij simpel Tedje: rokers hebben niets, maar dan ook niets meer te eisen....

Dat is de taal van de anti-rook extremisten. Ik heb het over het samenleven met iedereen, dat betekent ook samenleven met rokers.
En mensen die niet zo extreem zijn en een gematigde visie op roken (rokers) hebben vinden dat een roker best buiten op het terras mag roken.

Cliox schreef:
Open deur. Neemt niet weg dat je niet moet faciliteren in een verslaving die leidt tot de dood van de verslaafde en omgeving.

Dat is geen open deur. Het punt is nou juist dat niet-roker cafés dan leeg zouden blijven. Zou dat niet zo zijn dan zouden er beslist rokers- en niet-rokers cafés bestaan, en dat ondanks dat niemand verplicht is om naar een rokers café te gaan.

Maar we drijven af. Op het terras moet gerust gerookt kunnen worden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
De zogenaamde moeite met stoppen wordt je aangepraat door nietrokers om zich superieur te voelen.

Precies. Stoppen met roken is niet moeilijk. Even twee dagen doorbijten en daarna is het een kwestie van psyche: lichamelijk ben je dan allang afgekickt, je moet dan alleen nog wennen aan het idee dat je de gewoonte (bv een sigaretje na het eten) moet loslaten. Om die reden geloof ik ook niet in nicotinepleisters, roken is vooral psychisch. Zelf rook ik af en toe een sigaretje en heb totaal geen moeite met stoppen.
Maar ik word zo onderhand onpasselijk van dat fanatisme waarmee de gezondheidsmaffia in dit moralistische land anderen gaan voorschrijven hoe ze moeten leven. Die zogenaamde overlast van tabaksrook. Kom op zeg, als iedereen wat rekening met elkaar houdt is er niks aan de hand.
Maar dat is niet wat die anti rook lobby wil horen: ze hebben zichzelf ingeprent dat roken hoe dan ook overlastgevend is, ook buiten, en dan IS het ook overlastgevend, zelfs als het dat niet is. Volkomen doorgeslagen.
Voorop loopt die mislukte advocaat van kwade zaken, de verschrikkelijke Benedicte Ficq, met haar kruistocht tegen de legale en wettige tabaksindustrie. Als ik dat gedrocht zie ga ik spontaan over mijn nek.

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Dat is de taal van de anti-rook extremisten.

Nazi's toch? Maar namecalling is geen argument Tedje.

Quote:
Ik heb het over het samenleven met iedereen, dat betekent ook samenleven met rokers.

Noem eens één consessie die de roker uit eigen beweging heeft gedaan richting niet-rokers? Eéntje maar! Zover ik kan zien, zijn alle maatregelen (ook die maatregelen waar jij het nu mee eens bent) juridisch afgedwongen. Allemaal.

Samenleven betekent toch geven en nemen? Rokers hebben alleen maar genomen. Vandaar dat rokers niets meer te vragen hebben... ze zitten nu in het verdomhoekje en zullen met juridische maatregelen verder teruggedrongen worden.

En nogmaals: dat komt door hun eigen opstelling.

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 9:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Kom op zeg, als iedereen wat rekening met elkaar houdt is er niks aan de hand.

Ook voor jou geldt bovenstaande vraag: noem één ding waarop rokers 'rekening hebben gehouden' met niet rokers? Ik kan het niet noemen. Alles moest juridisch afgedwongen worden, onder groot protest van de rokers.

'Rekening houden met elkaar' (Lampje) of 'samenleven met iedereen' (Tedje) betekent dat het van twee kanten moet komen. Dan kan het niet zo zijn dat één partij steeds naar de rechter moet om de ander tot beweging te brengen...

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg