Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
37%
 37%  [ 12 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
6%
 6%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
15%
 15%  [ 5 ]
Leuke stad.
40%
 40%  [ 13 ]
Totaal aantal stemmen : 32

BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2018 15:55 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
Klopt, crimineel volkje die Brabanders. En bij de politie aangeven ho maar, dat volk houdt elkaar allemaal de hand boven t hoofd. Narco-provincie Brabant.

Zijn meestal figuren uit de Randstad.
Onze jongens doen zo iets nie!
Een stel Campo's daargelaten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2018 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ryan schreef:

Zijn meestal figuren uit de Randstad.

Kunt u dat met bewijs onderbouwen ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Onze jongens doen zo iets nie!
Een stel Campo's daargelaten.

Nee precies. Da's nou exact dat verstikkende gebrek aan zelfkritiek. Net Marokkanen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 3:20 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Burgemeester Halsema: Amsterdam zal boerkaverbod niet handhaven

https://www.nu.nl/amsterdam/5591357/burgemeester-halsema-amsterdam-zal-boerkaverbod-niet-handhaven.html

Citaat
"Tegelijkertijd zei Halsema dat ze er moeite mee heeft als vrouwen gedwongen een hoofddoek dragen. "Al is het niet hier, is het wel elders in de wereld. Ik verdedig het recht dat je een eigen keuze hebt. Er moet wel oog zijn voor de vrouwen die onvrij zijn."

Reactie:

Die vrouwen zijn altijd vrij om in 'n land te gaan wonen waar zo'n kledingstuk wél overal is toegestaan.
Althans is hun man dat, wanneer die de baas is en weet dat z'n vrouw hier niet aan de eisen van hem of z'n geloof kan voldoen.

Je moet wel oog hebben voor het feit dat hier veel mensen en vooral ook kinderen wonen die angstig worden wanneer er zo'n 'zwart spook' in hun buurt komt.
Dat doet zich met name ook voor op de locaties waar het verbod nu voor uitgevaardigd is.

Bovendien is juist ook op dat soort locaties de behoefte aan verregaande veiligheidsmaatregelen extra groot en ook dáár zal dat handjevol dragers van zo'n kledingstuk begrip voor moeten opbrengen.
Op Schiphol moet de Nikab nu al omhoog en daar kraait geen haan naar.

https://nos.nl/artikel/2144709-nikab-draagster-door-boerkaverbod-kan-ik-niet-zijn-wie-ik-wil-zijn.html
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Amsterdam is inmiddels buitenland geworden, de Nederlanders zijn er in de minderheid dus moet je buigen en dat doet Halsema.

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hoeft de verplichting tot parkeergeld betalen ook niet meer gehandhaafd te worden?

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die Randstad wordt steeds erger. Ik was donderdag in Den Haag en vrijdag in Utrecht. Ik vind het serieus een dieptrieste bedoening daar.

Ik nodig de mensen die daar wonen graag een keer uit in de provincie om te leren hoe mensen wel normaal met elkaar om moeten gaan. Een paar simpele dingen die ik kon waarnemen:

1. Bijna iedereen is chagrijnig
2. Bijna iedereen heeft haast
3. Daarom gunt niemand de ander het licht in de ogen in het verkeer
4. Mensen groeten elkaar totaal niet. Stap je met iemand in de lift, zeg je gewoon niets
5. Liefst kijk je de hele tijd naar je telefoon met een koptelefoon op zodat je niets met de wereld om je heen hoeft te doen
6. Oh, en ze weten alles beter dan mensen uit de provincie, want die weten niets
7. Al helemaal als iemand dialect praat (ik was er met een paar mensen uit Limburg en Twente)

En ik kan het inderdaad ook geen Nederland meer noemen. De meerderheid van de mensen die ik op straat zag, had geen Nederlandse komaf.

Echt, ik wil er nog niet doodgevonden worden. Ik was blij dat ik na twee dagen Randstad (en de files, allejezus wat een files) weer terug naar huis kon.

Amsterdammers spannen overigens de kroon hoor. Die denken helemaal dat ze wereldburgers zijn die 50 IQ punten voorlopen op de rest. Ik weet niet wat Sylvana Simons heeft, maar dat toontje en die houding lijkt besmettelijk. Vooral Amsterdammers lijden eraan.

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
En ik kan het inderdaad ook geen Nederland meer noemen. De meerderheid van de mensen die ik op straat zag, had geen Nederlandse komaf.
Gezien voor Nederland alarmerende ontwikkelingen adviseert CBS professioneel personeel te laten rapporteren.
......................................................................................................................................................................................................................
In het jaarrapport integratie 2018 concludeert het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat de samenstelling van de Nederlandse bevolking langzaam verandert door de instroom van migranten en de kinderen die zij krijgen.

Tussen januari 2015 en 1 januari 2018 nam het aantal inwoners met een Nederlandse achtergrond met 26.000 af .Er kwamen 306.000 inwoners met een migratieachtergrond bij. De grootste groep nieuwkomers de laatste jaren waren mensen uit Syrië.

Uit het rapport blijkt dat op 1 januari 2018 bijna een kwart (23 procent) van de Nederlandse bevolking een migratie achtergrond heeft. Iets meer dan de helft van deze groep is niet in Nederland geboren. De migrantenkinderen die wel in Nederland zijn geboren hebben vooral een Marokkaanse, Surinaamse, Antilliaanse of Turkse achtergrond .

Sinds Polen, Roemenië en Bulgarije en andere Oost-Europese landen zijn toegetreden tot de Europese Unie is ook de immigratie uit deze landen sterk toegenomen. steeds komen er mensen uit de nieuwe EU-lidstaten naar Nederland. Niet meer alleen voor werk, vaak ook vanwege gezinshereniging.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 6:36 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Die Randstad wordt steeds erger. Ik was donderdag in Den Haag en vrijdag in Utrecht. Ik vind het serieus een dieptrieste bedoening daar.

Ik nodig de mensen die daar wonen graag een keer uit in de provincie om te leren hoe mensen wel normaal met elkaar om moeten gaan. Een paar simpele dingen die ik kon waarnemen:

4. Mensen groeten elkaar totaal niet. Stap je met iemand in de lift, zeg je gewoon niets
5. Liefst kijk je de hele tijd naar je telefoon met een koptelefoon op zodat je niets met de wereld om je heen hoeft te doen
6. Oh, en ze weten alles beter dan mensen uit de provincie, want die weten niets
7. Al helemaal als iemand dialect praat (ik was er met een paar mensen uit Limburg en Twente)

Echt, ik wil er nog niet doodgevonden worden. Ik was blij dat ik na twee dagen Randstad (en de files, allejezus wat een files) weer terug naar huis kon.

Amsterdammers spannen overigens de kroon hoor. Die denken helemaal dat ze wereldburgers zijn die 50 IQ punten voorlopen op de rest. Ik weet niet wat Sylvana Simons heeft, maar dat toontje en die houding lijkt besmettelijk. Vooral Amsterdammers lijden eraan.

En in Moskou, groet daar wél iedereen iedereen?
Denk 't niet. Daar zitten ze met vele miljoenen op 'n kluitje, dus daar is zoiets nog veel ondoenlijker dan in 'n Nederlandse grote stad van enkele honderdduizenden tot bijna één miljoen inwoners.
Middelburg is de hoofdstad van Zeeland, maar heeft nog geeneens 50.000 inwoners. Daar kent iedereen iedereen wel zo'n beetje en dus zal er ook heel wat afgegroet worden.
Maar dat is in menig geval 'n plichtpleging en daar hebben veel grote stad-bewoners dan weer 'n pesthekel aan.
Ieder z'n meug.
-
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Natubico schreef:
Burgemeester Halsema: Amsterdam zal boerkaverbod niet handhaven

https://www.nu.nl/amsterdam/5591357/burgemeester-halsema-amsterdam-zal-boerkaverbod-niet-handhaven.html

Citaat
"Tegelijkertijd zei Halsema dat ze er moeite mee heeft als vrouwen gedwongen een hoofddoek dragen. "Al is het niet hier, is het wel elders in de wereld. Ik verdedig het recht dat je een eigen keuze hebt. Er moet wel oog zijn voor de vrouwen die onvrij zijn."

Reactie:

Die vrouwen zijn altijd vrij om in 'n land te gaan wonen waar zo'n kledingstuk wél overal is toegestaan.
Althans is hun man dat, wanneer die de baas is en weet dat z'n vrouw hier niet aan de eisen van hem of z'n geloof kan voldoen.

Je moet wel oog hebben voor het feit dat hier veel mensen en vooral ook kinderen wonen die angstig worden wanneer er zo'n 'zwart spook' in hun buurt komt.
Dat doet zich met name ook voor op de locaties waar het verbod nu voor uitgevaardigd is.

Bovendien is juist ook op dat soort locaties de behoefte aan verregaande veiligheidsmaatregelen extra groot en ook dáár zal dat handjevol dragers van zo'n kledingstuk begrip voor moeten opbrengen.
Op Schiphol moet de Nikab nu al omhoog en daar kraait geen haan naar.

https://nos.nl/artikel/2144709-nikab-draagster-door-boerkaverbod-kan-ik-niet-zijn-wie-ik-wil-zijn.html
-

Nederlandse politici die niet loyaal zijn aan de Nederlandse grondwet en deze met voeten treden, moeten uit het ambt worden gezet. Ophoepelen! Het is niet te verkopen aan de achterban.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:

Spot on!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:

Klopt helemaal. Zeker als je het vergelijkt met andere grote steden in het buitenland. Neem nou bijvoorbeeld een stad als Moskou:
1. Bijna iedereen is vrolijk en opgewekt
2. Niemand heeft haast
3. Iedereen is heer in het verkeer
4. Iedereen groet elkaar en in de lift kom je meteen tot een leuk gesprek
5. Iedereen kijkt met open blik de wereld en, en niemand is in zichzelf gekeerd
6. Mooskovieten staan open voor iedereen uit de provincie, en nemen ieders mening graag serieus.
7. Zeker als er mensen zijn met adere dialecten, zoals inwoners van de Kaukasus.

En files zijn er ook al niet. Op de doorgaade wegen rond Moskou kun je gewoon doorrijden.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 11:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Neem nou bijvoorbeeld een stad als Moskou

Natubico schreef:
En in Moskou, groet daar wél iedereen iedereen?

Wat heeft Moskou hier nou weer mee te maken. Ik heb het over de randstad. Niet iedere keer Rusland in de discussie gooien graag.

Quote:
Middelburg is de hoofdstad van Zeeland, maar heeft nog geeneens 50.000 inwoners. Daar kent iedereen iedereen wel zo'n beetje en dus zal er ook heel wat afgegroet worden. Maar dat is in menig geval 'n plichtpleging en daar hebben veel grote stad-bewoners dan weer 'n pesthekel aan.
Ieder z'n meug.

Iemand groeten is geen plichtpleging en heeft niets te maken met of je de persoon kent of niet. Het is een beleefdheidsvorm en het is zeker niet normaal om in een drukke winkelstraat iedereen te gaan groeten. Echter, wanneer je met een wildvreemde op dezelfde vierkante meter staat, zoals wanneer je alleen in de lift staat en iemand stapt er bij, dan vind ik het wel heel normaal om even te groeten.

Maar dat is maar een detail. Je ziet gewoon dat teveel mensen op elkaar ten koste gaat van fatsoen. Dat is ook volledig natuurlijk gedrag, dus dat moet jou wel aanspreken. Tal van diersoorten vertonen stress en agressie als je ze te dicht op elkaar zet. De mens is geen uitzondering.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Lampje schreef:
Klopt helemaal. Zeker als je het vergelijkt met andere grote steden in het buitenland. Neem nou bijvoorbeeld een stad als Moskou:
1. Bijna iedereen is vrolijk en opgewekt
2. Niemand heeft haast
3. Iedereen is heer in het verkeer
4. Iedereen groet elkaar en in de lift kom je meteen tot een leuk gesprek
5. Iedereen kijkt met open blik de wereld en, en niemand is in zichzelf gekeerd
6. Mooskovieten staan open voor iedereen uit de provincie, en nemen ieders mening graag serieus.
7. Zeker als er mensen zijn met adere dialecten, zoals inwoners van de Kaukasus.
En files zijn er ook al niet. Op de doorgaade wegen rond Moskou kun je gewoon doorrijden.

Bron?
Eigen waarneming tijdens het WK-voetbal wellicht?
Tja, toen had dat land z'n zondagse pakkie aan, dus dat zegt weinig over de alledaagse gang van zaken.
https://www.sg.uu.nl/nieuws/2010/de-cultuur-van-de-russische-maffia-vory-v-zakone
-
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Maar dat is maar een detail. Je ziet gewoon dat teveel mensen op elkaar ten koste gaat van fatsoen. Dat is ook volledig natuurlijk gedrag, dus dat moet jou wel aanspreken. Tal van diersoorten vertonen stress en agressie als je ze te dicht op elkaar zet. De mens is geen uitzondering.

Op zich wel mee eens ja. De mens leeft van nature in nederzettingen tussen het groen en zonder de aanwezigheid van vreemdelingen, laat staan exoten die er in de verste verte niet op 'n natuurlijke wijze zouden kunnen komen.
Maar de grote fout die hij nog altijd maakt is vooral het gesol met vee. Op het platteland gebeuren daardoor dermate grove dingen ten opzichte van de natuur, dat de mentaliteit en de sfeer er heel laag bij de gronds en grof is. Dat is dan ook de reden waarom heel veel verfijndere karakters toch de voorkeur geven aan een leven in de stad, ondanks dat ook dat niet altijd alles is.
Maar ja, de grote fout die men dáár dan weer maakt is dat men er wel de met name ook dierlijke producten van het platteland blijft gebruiken. En dat leidt dan weer tot 'n alsmaar verder wegzakken van de levenskwaliteit door zaken als immigratie van exoten, waardoor 't steeds meer 'n ratjetoe wordt waar niemand nog zichzelf kan zijn en inderdaad steeds meer langs mekaar door geleefd gaat worden. Dit ook al vanwege de altijd en overal op de loer liggende agressie door op verovering beluste vreemdelingen.
Maar de persoonlijke vrijheid blijft in 'n grote stad stukken ruimer dan in 'n kleinere gemeenschap waar iedereen zich met iedereen bemoeit. Voor de een is dat 'n prioriteit, terwijl de ander daar weer geen moeite mee heeft.
Tja, zoveel zielen, zoveel zinnen.
Maar 't zou allemaal wel heel veel beter kunnen. Natuurlijker dus. Kwestie van verkeerde gewoontes afzweren.
Vegetarisch wordt de norm: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=16561&highlight=

Ja, ja, we halen er ons stokpaardje weer bij; maar zo bekijkt eenieder nou eenmaal de wereld door zijn eigen bril.
De een bekijkt 't van links, de ander van rechts, weer 'n ander van de natuur uit.
Daar is niets mis mee.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 9:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar is veel mis mee. Ik vind het behoorlijk obsessief dat je werkelijk iedere discussie weer naar jouw visie op voeding draait.

Noemde ik het eerder een religie? Het begint steeds meer op een hardnekkige Jehova te lijken die zijn voet iedere keer me exact hetzelfde verhaal tussen de deur steekt.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Lampje schreef:
Klopt helemaal. Zeker als je het vergelijkt met andere grote steden in het buitenland.

Grote steden? Sinds wanneer is Amsterdam een grote stad? Hoeveel mensen wonen er? Iets van 800.000?
Ter vergelijking: London, Berlijn, Wenen, Budapest of Rome (ik hou het maar even in Europa) zijn miljoenensteden en hartstikke leuk.
De grootte heeft er dus weinig mee te maken, het is meer een kwestie van mentaliteit.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Daar is veel mis mee. Ik vind het behoorlijk obsessief dat je werkelijk iedere discussie weer naar jouw visie op voeding draait.

Noemde ik het eerder een religie? Het begint steeds meer op een hardnekkige Jehova te lijken die zijn voet iedere keer me exact hetzelfde verhaal tussen de deur steekt.

Daar heb je de lompe Russen weer. Njet, njet ,njet.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Terug naar het boerka-verbod.

https://nos.nl/artikel/2260948-niet-handhaven-boerkaverbod-is-verkeerd-signaal-burgemeesters.html

Stel dat de burgemeesters van bepaalde steden op eigen houtje zouden besluiten dit verbod niet te handhaven.
Dan zou 't toch zo zijn dat op de plaatsen waar het dragen ervan verboden is de toegang geweigerd kan worden aan personen die zo'n kledingstuk desondanks dragen.
Bovendien zouden degenen die zich hieraan storen en/of er echt last van hebben op vervolging kunnen aandringen.
Dat gaat dan langs de burgemeester.
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Sorry Cliff, maar ik herken dit echt totaal niet.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 21:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

Jehova is religie in de zin van 'n godsdienst.
Het Paradisionisme is op geen enkele manier 'n religie in die zin; het is puur filosofie; weliswaar kan elke filosofie strikt genomen ook onder een bepaalde betekenis van het woord religie gerangschikt worden, maar dat is niet handig, want nogal verwarrend, aangezien het woord religie in veruit de meeste gevallen gebezigd wordt in de zin van "godsdienst".
Cliff schreef:

Hah, "werkelijk iedere discusie" zegt ie.
Nou hieronder de momenteel bovenste tien van de discussies waaraan dezerzijds tot nu toe werd deelgenomen:

1) Amsterdam ------------ Wél iets opgemerkt over natuur en/of voeding

2) CD top 10 aller tijden ------------ Helemaal niets daarover

3) Dubbel paspoort en loyaliteit ------------ Helemaal niets daarover

4) Gezondheidspact overheid grote flauwekul ------------ Wél, maar dat is dan ook on topic

5) Linkse blokkade kernenergie maakte Nederland CO2-kampioen. ------------ Helemaal niets daarover

6) Oost Oekraine ''veilig'' voor vliegtuigen??? ------------ Helemaal niets daarover

7) Verkeer, auto's en weggebruikers ------------ Helemaal niets daarover

8 ) Electrisch rijden, actieradius 600 km en laadtijd 3 minuten. ------------ Helemaal niets daarover

9) Bestuurtop staat steeds verder van het klootjesvolk. ------------ Wél, maar is dan ook on topic

10)Het Kapitalisme werkt voor geen meter! ------------ Dacht 't niet; zou 't moeten nakijken

Nou, dat zijn er drie of hooguit vier van de tien, waarvan twee on topic.
Dat zo iemand dan van "werkelijk elke discussie" praat is welhaast beledigend zo schromelijk overdreven
't Is nog altijd 'n raadsel vanwaar deze deelnemer dermate gebeten reageert op bijdragen die over verfijning van het menselijk gedrag ten opzichte van de natuur gaan.
Dat is 'n filosofische aangelegenheid en zoals (velen hier) bekend, is de filosofie de moeder van alle wetenschappen. Dat houdt in dat men problemen op welk gebied dan ook meestal kan oplossen door het onderwerp van 'n filosofische kant te bekijken.

Neem bijvoorbeeld de discussie over dat bijna treinongeval; daar kan men urenlang soebatten over hoe zo'n probleem de wereld uit gewerkt kan worden.
Maar wanneer men het vanuit de natuur-filosofie bekijkt dan is 't zo klaar als 'n klontje: de grote fout is dat er treinen rijden. Dáár zit het gevaar en eigenlijk moet elke jongeling lekker over landweggetjes kunnen lopen te slenteren of fietsen, zonder op 'n gegeven moment 'n pakweg tien meter brede strook in de weg te hoeven oversteken waarop hij als als hij niet goed uitkijkt, als 'n vlieg verpletterd wordt door 'n met grote snelheid aanstormend stalen monster.
In de natuur komt zoiets niet voor. 't Is 'n gevolg van gebrekkig menselijk denken dat dit nu wél het geval is.
Dat mag op 'n forum als dit zeker gezegd worden, als zal niet iedereen in die optiek geïnteresserd zijn. Wie dat niet is, die leest 't toch gewoon niet. Hoeft ie er ook niet (oninhoudelijk) op te reageren.
Dat hebben anderen zo vaak wanneer 'n bepaalde deelnemer hier de discussie weer 'n pro-Russische wending probeert te geven, onder andere door waar mogelijk te betogen dat de westerse maatschappij of aspecten daarvan maar helemaal niets zijn.
Maar daar gaan zij dan niet ieder keer weer stekelige opmerkingen over maken; dat moet die deelnemer zelf weten.
-

Laatst aangepast door Natubico op Ma Nov 26, 2018 22:27, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:

't Zou goed kunnen zijn dat de Randstad harerzijds óók heel blij was dat bepaalde bezoekers die duidelijk uit de provincie vandaan kwamen toen weer vertrokken waren. Laughing
-
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tedje van Es schreef:
Grote steden? Sinds wanneer is Amsterdam een grote stad? Hoeveel mensen wonen er? Iets van 800.000?
Ter vergelijking: London, Berlijn, Wenen, Budapest of Rome (ik hou het maar even in Europa) zijn miljoenensteden en hartstikke leuk.
De grootte heeft er dus weinig mee te maken, het is meer een kwestie van mentaliteit.

Of van 'n verenigd Europa.
Hoe meer dat Europa één land wordt, des te meer gaan de heel grote steden ervan het "leuke" uit hun wijde omgeving naar zich toe trekken, met als gevolg dat de niet zo heel grote steden (ook al liggen die in 'n ander land) meer en meer 'n soort alledaagse provinciesteden worden.
-
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
...des te meer gaan de heel grote steden ervan het "leuke" uit hun wijde omgeving naar zich toe trekken...

Dat zie ik niet. Waarom gebeurt dat?
Bovendien, Amsterdam trekt helemaal niet al het leuke uit het land naar zich toe. In tegendeel, Amsterdam is een afschuwelijke stad geworden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 18:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Natubico schreef:
...des te meer gaan de heel grote steden ervan het "leuke" uit hun wijde omgeving naar zich toe trekken...

Dat zie ik niet. Waarom gebeurt dat?
Bovendien, Amsterdam trekt helemaal niet al het leuke uit het land naar zich toe. In tegendeel, Amsterdam is een afschuwelijke stad geworden.

Tja, heel de Randstad gedraagt zich onaangenaam, maar Amsterdam spant de kroon.
Elkaar uit staan te kafferen alsof het gedrukt staat.
Mekaar jennen, zuigen tot het bloed er uit komt.
Ik heb Amsterdammers meegemaakt, echt geen plezierige mensen,
Amsterdam
  Weerwoord forum index » Binnenland