Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 195, 196, 197, 198, 199, 200  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:
Inderdaad. Maar waar is onze pers en de politiek nu met hun diepe, diepe verontwaardiging over deze schokkende feiten? Precies, nergens te bekennen.

En geloven wij dat de (gewezen) ministers van BuZa Timmermans, Koenders, Zijlstra, Blok van niks wisten dat ze nu allemaal zo geschokt waren?

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Kijk... Die foto was ik nog niet vergeten.
Pas dood, en van de doden niets dan goeds..

McCain op bezoek bij de oprichters van IS.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Ik meen toch bij Nieuwsuur iets heel anders gezien te hebben en nu weer uitvoerig bij Goedemorgen Nederland

Precies het probleem!

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Rusland claimt nu dat de rebellen begonnen zijn met het 'verfilmen' van een chemische aanval op Idlib. De beelden zouden later vandaag naar de westerse media gestuurd worden. En morgen dus bij ons in het 'nieuws', Assad die wederom chemische wapens heeft gebruikt. Wat overigens totaal niet logisch is, maar goed, dat zal onze nepnieuwsverspreiders niet deren om dit toch te brengen als groot nieuws.

https://www.rt.com/news/438158-staged-chemical-attack-idlib/

Laten we niet vergeten dat het vandaag 11 september is, bij uitstek de dag van list en bedrog..

BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2018 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier nog meer belachelijke propaganda, in dit geval afkomstig van Al Jazeera;

Zo'n boterhammenzak over je kop met een plastic bekertje ervoor gaat helemaal niets doen in het geval van een chemische aanval. Dit is puur en alleen maar om het goedgelovige westerse publiek te bespelen en het idee te verkopen dat de terroristen in Idlib lief zijn en Assad de kwaaie peer is. De New York Times publiceerde vorige week een artikel waarin de heroïsche, humane kant van Al Qaeda belicht wordt, en dat in de week dat de aanslagen van 11 september herdacht worden.

Hoe bezopen wil je het hebben? Rolling Eyes

Nu schijnt het zo te zijn dat Frankrijk en GB bereid zijn deel te nemen aan de geplande aanval op Syrië (net als de vorige keer) en dat ook Merkel mee wil doen maar daarbij is teruggefloten door haar eigen regeringspartner en tevens de oppositiepartij Die Linke.

Tja Merkel...de spreekwoordelijke kat in het nauw.

Als Duitsland gaat deelnemen aan een oorlog tegen Syrië (en Rusland?) dan krijgt ze heel Duitsland tegen zich vermoed ik.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik heb al vanaf het begin van dit conflikt er moeite mee om de seculiere Assad, en zijn eveneens seculiere regering, de schuld van dit huidige bloedbad in hun schoenen te schuiven.
Ik kreeg daar zelfs ruzie over met mijn familie en kennissen, en ook hier werd me dat niet door de meesten in dank aangenomen. Assad moest de schuldige zijn, samen met de Russen.
Het grootste kwaad kwam in die begintijd vanuit de Media. Vandaaruit werd onze bevolking opgehitst om Assad en consorten te haten en beschuldigen van de meest vreselijke misdaden.
Deze misdaden werden begaan volgens mij, door de zogenaamde rebellen uit de gehele westerse wereld, en hun pro islamitische westerse linkse consorten.
De hoofdoorzaak van het Syrische conflict is de seculiere richting die het regiem had genomen. Dat pikt men niet in de islamitische wereld of gelovig westen.
Dus roep naast de verantwoordelijke ministers ook de linksgekleurde amtiblanke media op het matje.
Misschien is een onpartijdige mediaopleiding de oplossing. Doe de tegenwoordige journaille maar bij een sleuvengravers brigade, dan doen ze nog iets nuttigs.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

weggehaald

Laatst aangepast door Boosoog op Wo Sep 12, 2018 16:14, in totaal 1 keer bewerkt

.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 14:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Ik heb al vanaf het begin van dit conflikt er moeite mee om de seculiere Assad, en zijn eveneens seculiere regering, de schuld van dit huidige bloedbad in hun schoenen te schuiven.

Ik heb vooral moeite met het korte termijn geheugen van de mensen. Niet lang geleden hadden we één op één hetzelfde 'probleem' in Irak. Daar zat een seculiere dictator en daar wilde het westen persé vanaf. De VN controles op massavernietigingswapens waren zelfs onvoldoende. Het land moest via een 'shock and awe' campagne met de grond gelijk gemaakt worden. De dictator werd, net als zijn evenknie in bv. Libië, vermoord.

En wat bracht ons dit? 10 jaar lang aanslagen, terreur, Al Qaida, IS, talloze zinloze buitenlandse missies en militairen die in 'bodybags' terugkwamen.... en een vluchtelingenstroom.

Het resultaat is eigenlijk enorm onbevredigend geweest en vele miljarden en mensenlevens later is Irak (en Libië) geen cent opgeschoten. We noemen het nu 'failed states'.

Waarom toch die drang om van Syrië ook een failed state te maken? Waarom toch die drang om de seculiere dictator daar uit het zadel te stoten? We hebben al gezien dat er direct een opmars kwam van extremisme. We hebben ook gezien dat er een enorme vluchtelingenstroom op gang kwam. We hebben ook gezien dat er gifgasaanvallen plaatsvonden.

Waarom, waarom? Wat wil men bereiken? Als Assad weg is gaat het echt slechter met Syrië, de bewijzen liggen voor ons neus: Irak en Libië. Waarom dan toch? Is het nu een geopolitiek spel geworden? Zolang we Rusland maar dwars kunnen zitten en zwart kunnen maken?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 18:03 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Wat zou Rutte er van vinden als Assad gematigde oppositie en Jihadistische rebellen in Nederland zou steunen met uniformen, communicatie-apparatuur, en voertuigen?

Ik heb even die uitzending van Nieuwsuur bekeken en wat blijkt? Wij hebben dus via de Turks-Syrische grens ruim 300 pickuptrucks van de merken Toyota, Mitsubishi en Isuzu geleverd aan een jihadistische groepering gelieerd aan IS en Al Qaida. De leider/commandant van die groepering kwam ook aan het woord. Verder ging het om communicatie apparatuur waaronder satelliet telefoons.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Rutte en Koenders voor een tribunaaal, dat zou mooi wezen. Very Happy

https://www.trouw.nl/home/carla-del-ponte-nederland-is-mogelijk-medeplichtig-aan-oorlogsmisdaden~a67a3c06/

Carla Del Ponte: Nederland is mogelijk medeplichtig aan oorlogsmisdaden

Carla Del Ponte is ‘geschokt’ dat Nederland steun leverde aan strijdgroepen waarvan bekend was dat zij mensenrechten schonden. De Zwitserse is voormalig hoofdaanklager van het Joegoslavië-tribunaal en was tot vorig jaar lid van de VN-onderzoekscommissie voor Syrië. “Alle partijen in het conflict plegen misdaden. Nederland weet dat de oppositie oorlogsmisdaden pleegt.”

.
BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 4:34 Plaats reactie Reageer met quote
Real

We hebben dus Jabhat al-Shamiya gesteund:

https://www.trouw.nl/home/zo-kwam-verslaggever-ghassan-dahhan-in-contact-met-syrische-rebellenleiders~ae77bb56

Quote:

Jullie ontdekten dat Nederland ook steun gaf aan Jabhat al-Shamiya, terwijl het OM op dit moment een Nederlandse Syriëganger vervolgt voor deelname aan diezelfde groepering. Wat voor gevolgen gaat deze ontdekking hebben?

“Ik denk dat het heel veel invloed zal hebben. De advocaat van de Syriëganger zegt dat hij verwacht dat de aanklacht tegen zijn cliënt komt te vervallen of dat het OM niet-ontvankelijk wordt verklaard.

Het vreemde aan deze zaak is dat een Nederlandse man wordt vervolgd voor deelname aan een groepering die door het OM als terroristisch wordt beschouwd, maar die door het ministerie van buitenlandse zaken gesteund werd. Dat is een heel absurde situatie natuurlijk.”

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En... denken we nu in onze naïviteit dat Nederland dit allemaal op eigen initiatief deed en het enige land is wat steun aan de terroristen in Syrië gaf?

Natuurlijk niet.

Dit gebeurt gewoon in opdracht van de VS en geloof maar dat landen als Engeland en Frankrijk hier ook nekdiep in zitten.

En maar kankeren op Rusland... terwijl wij Islamitisch terrorisme steunen tegen de seculiere Assad.

Schande dit.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lijkt mij geen slecht idee om heel die bende Rutte, Timmermans, Koenders, Zijlstra, Blok, Kaag enkele reis naar Damascus voor het hekje te sturen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:
Ik meen toch bij Nieuwsuur iets heel anders gezien te hebben en nu weer uitvoerig bij Goedemorgen Nederland

Precies het probleem!

Eh...help me even. Het commentaar was dat de media er over zwegen. Het tegendeel was het geval. Nieuwsuur heeft zelfs drie uitzendingen gevuld over de kwestie. Over welk probleem heeft u het dan nu ?

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
Het commentaar was dat de media er over zwegen

Ehm,. nee. Je reageerde hierop:

carlos schreef:
Inderdaad. Maar waar is onze pers en de politiek nu met hun diepe, diepe verontwaardiging over deze schokkende feiten? Precies, nergens te bekennen.

Lampje schreef:
Ik meen toch bij Nieuwsuur iets heel anders gezien te hebben en nu weer uitvoerig bij Goedemorgen Nederland. Staat uw televisietoestel wel op het juiste kanaal ?

Zoals ik het lees: Carlos vraagt zich af waar de diepe verontwaardiging is. Jij geeft daarop aan dat je iets heel anders gezien hebt. Waaruit ik dan concludeer dat je iets heel anders gezien hebt dan diepe verontwaardiging.

Vandaar mijn reactie dat dat een probleem is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb alle afleveringen van Nieuwsuur gezien. Een koele analyse van de feiten, zoals het hoort in de journalistiek. En daar was geen woord Frans bij: Nederland zat fout. Dat bleek simpelweg uit de hele teneur van de uitzendingen. Dus ik snap niet wat nou het probleem is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Na de foto werd B.Z minister Koenders door president Bush uitgenodigd ..

Beslist niet als laatste eer aan duizenden doden voor steun in vorm van Hollandse tulpen !
Quote:
Ik heb alle afleveringen van Nieuwsuur gezien.

De tijd na een Oekraïense staatsgreep waar Rusland defensief in optrad, was de journalistieke aandachtstijd geen 3 kwartier maar meer dan 12 maanden - maar nooit Nederland zat fout !
BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 12:50 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Dus de mainstream media in NL brengt de regering in verlegenheid? Weer een bewijs dat het Westen moreel superieur is...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Racer schreef:
Dus de mainstream media in NL brengt de regering in verlegenheid? Weer een bewijs dat het Westen moreel superieur is...

Je praat oorlogsmisdaden van onze regering (in ieder geval Rutte II en III) dus goed.

Jou rol hier is dus vanaf nu volledig uitgespeeld Racer Cool

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Dus de mainstream media in NL brengt de regering in verlegenheid?

Wie beweert dat?

Ik zie alleen maar een innige relatie tussen de MSM en de politiek. Wat de politiek naar buiten wil hebben, wordt bericht door de MSM. Wat de politiek niet naar buiten wil hebben, hoor je nauwelijks in de MSM.

Daar waar er een uitzondering is en de MSM probeert informatie boven water te krijgen, daar vindt de politiek uiteindelijk wel de rechter aan haar zijde... en de MSM legt zich daarbij neer...

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Ik zie alleen maar een innige relatie tussen de MSM en de politiek.

Ja en daarom geeft Nieuwsuur een kadootje aan de oppositie door een onthulling over steun van de regering aan terroristen.
Daarom worden we door de MSM gretig bestookt met informatie uit geheime regeringsdocumenten die gestolen zijn door Wikileaks.
Daarom blijft niks geheim over wat er in het Witte Huis of in Downing Street gebeurt.

Waarom kent Rusland dit soort transparantie niet? Oh ja, omdat iedereen doodsbang is voor de gevolgen als je uit de school klapt.

Quote:
Je praat oorlogsmisdaden van onze regering (in ieder geval Rutte II en III) dus goed.

Ik heb het helemaal niet gehad over de regering.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Niet mijn quote Racer.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 14, 2018 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

O nee hoor.. De kranten zijn nog steeds fout bezig.
Er krijgen lieden het woord, die braaf vertolken wat de VS aan verhalen ophoest.

Zo las ik in het AD/ED toch weer een artikel waar Assad een massamoordenaar genoemd wordt,
terwijl het zonneklaar is dat het de rebellen die tegen Assad zijn de ware oorlogsmisdadigers en massamoordenaars waren. Die gooiden ook met gifgas, en schoten kinderen voor de camera dood.
En het westen kreeg toen de info dat de troepen van Assad het deden.
Dwars tegen alle logica in! Want welk leger moordt nu de eigen bevolking uit?

De boosdoeners komen vanuit de VS en Saoedie Arabië.
En de Israëli's blazen hierin ook een deuntje mee.

De CIA en andere moordorganisaties hebben er immers belang bij dat Assad uit de weg geruimd wordt.
Dat het dan ook in Syrië een puinhoop wordt, daar hebben ze maling aan.
Als het land maar geplunderd kan worden.

Ziehier de eeuwenoude reden.. Verdeel en Heers.
Syrië
  Weerwoord forum index » Buitenland