Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Rolkoffers niet meer gratis bij Ryanair. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 5:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Tjonge zeg!
JIJ vindt roken buiten op het terras overlast, Dat is JOUW mening.
IK vind jou daarom een zeurkous, die nou ook al in deze topic over roken buiten op het terras aan het zeuren is. Dat is MIJN mening.
En zolang er geen rookverbod buiten op het terras bestaat heeft iedereen het recht om daar te roken. Dit is geen mening maar een feit. Ik hoor het graag als dat niet klopt.

Kunnen we het nu weer over die rolkoffertjes hebben?

Die vind jij groot en dat mensen die meenemen hinderlijk. Jouw mening.
Degene die het koffer meeneemt is waarschijnlijk een andere mening toegedaan.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 5:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Er bestaat geen verbod dus heb je het recht om het te doen.

Er bestaat ook geen verbod om grote rolkoffers mee te brengen.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 5:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Je wilt feiten? Er is geen regel dat je op het terras niet mag roken, er zijn wel regels dat je een te groot koffer niet mee aan boord mag nemen.

De hoogte en lengte-, breedtemaat is gedefinieerd. Je rept over grote rolkoffers, nu is het weer te groot en op basis van een aanname, tenzij jij ze hebt opgemeten en het feitelijk hebt vastgesteld...

Verder is overlast een ruim begrip dat niet altijd binnen een wettelijke kaders past. Als ik mij een week lang niet douche en vervolgens naar een restaurant ga, of openbaar vervoer neem, veroorzaak ik mogelijk geuroverlast, zonder dat ik een wet overtreedt. Het gaat niet om wel of geen wet*, het gaat om normen en waarden. Het is betreurenswaardig dat deze normen en waarden moeten worden vertaald naar wettelijke kaders omdat rokers weigeren rekening te houden met hun omgeving.

*Wat je zegt klopt overigens half.

Regels voor roken op terrassen
Op een overkapt horecaterras in de buitenlucht mag u roken.
Het terras moet wel aan 1 kant helemaal open zijn.
Ook mag er binnen geen hinder zijn van het roken op het terras.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/roken/rookverbod-openbare-ruimten-werkplek-en-horeca

Kortom, er mag gerookt worden op een terras met de voorwaarde dat dit geen hinder veroorzaakt.

*Het recht op een rookvrije werkplek is gestaafd op het ondervinden van hinder en blootgesteld worden aan schadelijke stoffen. Als op het terras wordt gerookt, kan personeel daar nog steeds hinder van ondervinden.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Er bestaat ook geen verbod om grote rolkoffers mee te brengen.

Natuurlijk is dat verbod er wel: het is verboden om grote koffers aan boord mee te nemen. Het punt is dat passagiers daar erg vaak een loopje mee nemen.
Cliox schreef:
De hoogte en lengte-, breedtemaat is gedefinieerd. Je rept over grote rolkoffers, nu is het weer te groot en op basis van een aanname, tenzij jij ze hebt opgemeten en het feitelijk hebt vastgesteld...

Heb je wel eens bij Ryanair aan de balie gestaan? Het is er schering en inslag dat mensen met geweld hun te grote bagage in het bakje proppen en dat ze er meer dan één hebben.
Waarom denk je dat aan sommige van die koffertjes zo'n label wordt gehangen en waarom Ryanair nu maatregelen gaat nemen?

Op roken ga ik hier niet meer reageren.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 14:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Heb je wel eens bij Ryanair aan de balie gestaan?

Dit is toch gewoon klagen dat er dozen en pallets in de Aldi staan...

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 15:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Niets inhoudelijks meer te melden?

Graag even inhoudelijk reageren.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 20:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Mag je roken bij de balie van Ryanair dan?

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Waarom denk je dat aan sommige van die koffertjes zo'n label wordt gehangen en waarom Ryanair nu maatregelen gaat nemen?

Ryanair trapt in zn eigen val. Er is maar plek voor handbagage voor 2/3e van de passagiers in een vliegtuig.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 12, 2018 23:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Graag even inhoudelijk reageren.

Dat is inhoudelijk. Lees anders de reactie van Royy even ter verduidelijking.

Ryanair biedt vluchten aan voor 1 euro. Dat kan helemaal niet. Dat vliegtuig vliegt niet op water. De kosten worden hoe dan ook teruggehaald, en dat doen ze dus door voor alles geld te vragen en regeltjes op te stellen die leiden tot extra kosten.

Klagen over Ryanair is gewoon als klagen over dozen en pallets in de Aldi. Die dingen staan daar omdat het allemaal zo goedkoop mogelijk moet. Bij Ryanair is alles wat je niet leuk vindt een direct gevolg van de kosten.

Vlieg dan ook gewoon niet met Ryanair. Of wel, maar dan ook gewoon niet zeuren.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 4:43 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:

Ryanair biedt vluchten aan voor 1 euro. Dat kan helemaal niet. Dat vliegtuig vliegt niet op water. De kosten worden hoe dan ook teruggehaald, en dat doen ze dus door voor alles geld te vragen en regeltjes op te stellen die leiden tot extra kosten.

De CEO van Ryanair heeft zelfs letterlijk gezegd: zodra wij aan boord geld gaan vragen voor het toiletgebruik, veeg ik de kont van de passagiers wel af Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Er is maar plek voor handbagage voor 2/3e van de passagiers in een vliegtuig.

Waar haal jij die gegevens vandaan? Ik betwijfel dat zeer, alleen al vanwege de veiligheidsvoorschriften.
En als het wel zo zou zijn dan zou iedere vlucht vertraging hebben omdat steeds het bagageruim open gemaakt moet worden om de gelabelde koffertjes erin te laden.
Het is eerder zo dat mensen 2/3 meer aan bagage aan boord meenemen dan ze mogen, wat tot nu toe oogluikend werd toegelaten.

Cliff schreef:
Klagen over Ryanair is gewoon als klagen over dozen en pallets in de Aldi...

Huh? Hoe kom je daarbij? Ik klaag helemaal niet over Ryanair, ik heb het over asociale passagiers.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 13:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maakt geen bal uit, als je naar Turkije op vakantie gaat moet je ook niet klagen dat er Turken rondlopen.

BerichtGeplaatst: Do Sep 13, 2018 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Waar haal jij die gegevens vandaan?

Een keer gelezen ergens. Maar je kunt t ook wel zien als je om je heen kijkt in de vliegtuigen die voor vluchten binnen Europa worden gebruikt: 2x3 zits met erboven bagageruimte. Als 2 van de 3 passagiers in zo'n zit hun rolkoffertje in de bagageruimte hebben is de ruimte boven de zitrij meer dan vol, als 3 van de 3 t doen, zit je in het bagagevak boven de rij voor of achter je.

Quote:
Ik betwijfel dat zeer, alleen al vanwege de veiligheidsvoorschriften.

Welke veiligheidsvoorschriften? Die schrijven alleen voor dat de gangpaden vrij moeten zijn enzo en resterende handbagage onder de stoel voor je moet passen. Niets over hoeveel handbagage er in een vliegtuig moet passen Laughing

Quote:
En als het wel zo zou zijn dan zou iedere vlucht vertraging hebben omdat steeds het bagageruim open gemaakt moet worden om de gelabelde koffertjes erin te laden.

Nee hoor, ligt er maar net aan wat voor soort passagiers je aantrekt en aan de bezettingsgraad van t vliegtuig. Europese vluchten: behoorlijk deel van de reizigers van bv KLM zijn zakelijke reizigers of overstappers van intercontinentale vluchten (weinig rolkoffers) en KLM en co kennen een lagere bezettinsgraad.
Ryanair en co grossieren in toeristen die zo goedkoop mogelijk korte tripjes maken en hebben een hogere bezettingsgraad, weinig zakelijke reizigers en nauwelijks overstappers van intercontinentale vluchten. Per vlucht, bestemming en seizoen zal de mix van passagiers die langer weggaan (minder rolkoffers) en een paar dagen weggaan (bijna alleen maar rolkoffers) verschillen.

En vertraging kun je vrij makkelijk voorkomen door bij volgeboekte vluchten in de gaten te houden hoeveel rolkoffertjes er bij t boarden binnenwandelen. Zodra t vol is, kun je van de passagiers die nog moeten boarden al de rolkoffers die niet meer passen innemen en in het ruim plaatsen. T ruim laden gebeurt tijdens het boarden, dus kost geen extra tijd.
Doen normale maatschappijen ook, heb een paar keer gehad dat bij t boarden mijn rolkoffertje alsnog het ruim inging, voordat ik het vliegtuig in ging. Bovendien vragen die niet zulke belachelijke prijzen voor inchecken (en hebben ze niet zo'n baggerservice bij inchecken).

Quote:
Het is eerder zo dat mensen 2/3 meer aan bagage aan boord meenemen dan ze mogen, wat tot nu toe oogluikend werd toegelaten.

Mwah nee, Ryanair is behoorlijk streng. Easyjet wisselt weleens, maar wil weleens moeilijk doen over rolkoffer + rugtas, ik denk afhankelijk van hoe vol de vlucht is. KLM en co doen meestal niet zo moeilijk, maar letten wel goed op bij het boarden.

Quote:

Huh? Hoe kom je daarbij? Ik klaag helemaal niet over Ryanair, ik heb het over asociale passagiers.

T zijn geen asociale passagiers, die volgen gewoon wat Ryanair met zn prijsstelling doet. Ryanair vroeg altijd extreem veel voor koffers inchecken en ze mikken op budgetreizigers. Drie keer raden wat er dan gebeurt.

In de trein van en naar Schiphol stikt t ook altijd van de ronzwervende koffers. Komt dat omdat het asociale passagiers zijn die meer bagage meenemen dan waar de trein op berekend is, of komt t omdat de NS gewoon veel te kleine bagagevakken heeft?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2018 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Maakt geen bal uit, als je naar Turkije op vakantie gaat moet je ook niet klagen dat er Turken rondlopen.

Wederom niet erg inhoudelijk...

Royy schreef:

Een keer gelezen ergens. Maar je kunt t ook wel zien als je om je heen kijkt in de vliegtuigen die voor vluchten binnen Europa worden gebruikt: 2x3 zits met erboven bagageruimte.

Ergens gelezen is wel erg vaag. De bagageruimtes aan boord zijn vol omdat mensen te grote en teveel bagage meenemen.

Quote:
Welke veiligheidsvoorschriften? Die schrijven alleen voor dat de gangpaden vrij moeten zijn enzo en resterende handbagage onder de stoel voor je moet passen. Niets over hoeveel handbagage er in een vliegtuig moet passen Laughing

Veiligheidsregels die iets zeggen over koffers die los in de cabine liggen omdat er geen plek meer is in de bagageruimte en omdat ze niet onder de stoelen passen.
Want waar laat je een koffer dat nergens meer in of onder geplaatst kan worden? In het gangpad mag niet.

Quote:
Mwah nee, Ryanair is behoorlijk streng. Easyjet wisselt weleens, maar wil weleens moeilijk doen over rolkoffer + rugtas, ik denk afhankelijk van hoe vol de vlucht is. KLM en co doen meestal niet zo moeilijk, maar letten wel goed op bij het boarden.

Nou, ik zie toch echt zelf dat mensen met twee stuks handbagage naar binnen wandelen (een koffer krijgt dan vaak zo'n label).

Quote:
T zijn geen asociale passagiers, die volgen gewoon wat Ryanair met zn prijsstelling doet.

Natuurlijk is het aso-volk dat steevast probeert om naast het potje te piesen. Ik vind het daarom prima dat je straks voor een rolkoffer moet gaan betalen.

Quote:
In de trein van en naar Schiphol stikt t ook altijd van de ronzwervende koffers. Komt dat omdat het asociale passagiers zijn die meer bagage meenemen dan waar de trein op berekend is, of komt t omdat de NS gewoon veel te kleine bagagevakken heeft?

Nou nee, dat komt omdat de NS geregeerd wordt door managers die geen verstand van treinen hebben waardoor ze treinen kopen die geen bagageplek hebben.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 16, 2018 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ergens gelezen is wel erg vaag. De bagageruimtes aan boord zijn vol omdat mensen te grote en teveel bagage meenemen.

Nope, wordt redelijk prima op gelet.

Quote:

Veiligheidsregels die iets zeggen over koffers die los in de cabine liggen omdat er geen plek meer is in de bagageruimte en omdat ze niet onder de stoelen passen.
Want waar laat je een koffer dat nergens meer in of onder geplaatst kan worden? In het gangpad mag niet.

In het ruim.

Quote:

Nou, ik zie toch echt zelf dat mensen met twee stuks handbagage naar binnen wandelen (een koffer krijgt dan vaak zo'n label).

En wat denk je dat er met zo'n koffer die een label krijgt gebeurt?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 7:37 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nope, wordt redelijk prima op gelet.

Dat is dus niet waar. Heb je wel eens bij Ryanair gestaan? Moet je eens kijken hoeveel mensen er meer dan één stuks handbagage bij zich hebben en hoeveel er met allerlei kunst en vliegwerk hun iets te grote koffertjes in de maatbox staan te proppen. Het is schering en inslag.
Die koffertjes krijgen niet voor niks het betreffende labeltje.

Quote:
In het ruim.

En dat gebeurt nou juist nooit omdat het vliegtuig dan vertraging oploopt.

Quote:
En wat denk je dat er met zo'n koffer die een label krijgt gebeurt?

Die worden in de bagagekluisjes opgeborgen, waardoor andere mensen, die zich wel aan de regels houden, hun tas (vaak met enige geweld) onder hun stoel moeten proppen. Allemaal dankzij het aso-gedrag van hun medepassagiers.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 17, 2018 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Dat is dus niet waar. Heb je wel eens bij Ryanair gestaan? Moet je eens kijken hoeveel mensen er meer dan één stuks handbagage bij zich hebben en hoeveel er met allerlei kunst en vliegwerk hun iets te grote koffertjes in de maatbox staan te proppen. Het is schering en inslag.
Die koffertjes krijgen niet voor niks het betreffende labeltje.

Voorzover mijn info strekt gaan die koffers het ruim in. Maar ik vlieg nooit met Ryanair. Ken alleen de praktijk dat je koffer een labeltje krijgt en dan alsnog het ruim in gaat.

Quote:

En dat gebeurt nou juist nooit omdat het vliegtuig dan vertraging oploopt.

Nee hoor hoeft niet, je kunt de koffers die teveel zijn voordat mensen t vliegtuig instappen van ze afpakken en in het ruim stoppen.

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling