Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Alles over dieren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2018 17:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Welke inktvissen? En die komen echt niet aan boord.

Ik geloof er ook geen bal van. Inktvissen die zich vastzuigen en niet meer loskomen... ik geloof het niet.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2018 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
De octopus is een van mijn favoriete zeedieren. Ik heb eentje die gespeerd werd maar niet dood, meegenomen naar een restaurant omdat ik niet wist hoe je ze moet doden. Je moet ze binnenste buiten draaien.
Deze octopus zat in een emmer maar kroop langs mijn arm op mijn schouder.
Ik wilde hem vrij laten maar mij werd verteld dat die dan ook zou sterven. Dan moet je hem eten.
Ik heb heel lang dit dier op een rots geslagen om mals te worden, klaar gemaakt maar ik zelf heb niets gegeten.
De rest wel. Had hem achteraf gewoon vrij moeten laten. Ik eet geen octopus.

Heerlijk. Ik heb er tientallen met een speer gevangen. Helaas weet bijna niemand hoe je ze goed klaar moet maken, waardoor iedereen altijd roept dat ze taai zijn. Ja, ze zijn taai als je een kok hebt die niet snapt hoe je een octopus klaar maakt.

Doden kan trouwens ook door tussen de ogen te bijten. Moet je wel durven.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2018 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

En hoe maak je ze mals?
Of gaf je ze aan een kok om het klaar te maken?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2018 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ik geloof er ook geen bal van. Inktvissen die zich vastzuigen en niet meer loskomen... ik geloof het niet.

Heb 't destijds ook maar gelezen hoor; ben er dus zelf niet bij geweest.
Maar vermeld werd in die column dat die beesten niet los kwamen van het dek en dat ze dan bij het verwijderen uit elkaar gereten werden, waardoor er 'n enorme kliederzooi ontstond.

Zoals gezegd, voor degenen die het leven in al zijn vormen optimaal respecteren 'n reden om fijn aan land te blijven.
Dacht eerst altijd dat 't met 'n zeilboot wél nog kon om natuurvriendelijk bijvoorbeeld naar 'n ander continent te varen (ofschoon zo'n vaartuig wel veelal van hout en dus van omgehakte bomen gemaakt is.)

Gemotoriseerde schepen waren al afgevallen omdat de schroef daarvan nogal wat grotere vissen ernstig schijnt toe te takelen.

Nou ja, wat moet iemand ook in 'n continent waar ie van nature nooit of te nimmer zou kunnen komen?
Men geraakt er letterlijk en figuurlijk immers alleen maar verder van huis.

Zo helpt het juiste principe van respect voor alle vormen van leven iemand om de verleiding te weerstaan bij wat problemen in de eigen omgeving met auto, boot of vliegtuig naar elders te vertrekken en zodoende te verzuimen die problemen op te lossen, waardoor ze altijd nog maar erger worden.

Men gaat bijvoorbeeld inktvissen dan prachtige schepsels vinden waarvan men zich niet kan voorstellen hoe sommigen ertoe kunnen komen om zo'n dier te vangen en dan na allerlei gruwelijkheden nog op te eten ook.

Maar men ziet dus wel ook de straffen die hiervoor ondergaan moeten worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 0:50 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Waar is jou huis van gemaakt Natubico?
En je kleren en schoenen en je meubels?
En verwarming, op gas of op olie of hout of elektrisch?
Je woont dicht bij je werk dus je fietst maar vele andere wonen ver van hun werk af.
Dus die moeten met een auto reizen.
Verder in de winter komt jou voedsel van ver.
Met vliegtuigen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 3:58 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Waar is jou huis van gemaakt Natubico?
En je kleren en schoenen en je meubels?
En verwarming, op gas of op olie of hout of elektrisch?
Je woont dicht bij je werk dus je fietst maar vele andere wonen ver van hun werk af.
Dus die moeten met een auto reizen.
Verder in de winter komt jou voedsel van ver.
Met vliegtuigen.

- Huis is gemaakt van baksteen (al zitten er ook wel wat houten deuren in, maar die zaten er al in);
- Kleren van katoen
- Schoenen van kunstleer
- Meubels van plastic en/of metaal
- Geen verwarming (op 'n heel klein ventilatorkacheltje na voor bijzondere omstandigheden)
- De meesten die ver weg werken doen dat omdat ze daar 'n stuk meer kunnen verdienen dan dicht bij huis.
- Kies altijd het voedselproduct dat van 't dichtst bij komt (ook als dat duurder is).

Trouwens auto, boot, of vliegtuig voor voeding of werk is in veel gevallen nog iets heel anders dan puur voor de lol (zoals 'n zeiltochtje om de aardbol).
-
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 6:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
En hoe maak je ze mals?
Of gaf je ze aan een kok om het klaar te maken?

Slaan op stenen is een optie, zoals jij doet. Maar dat is niet persé nodig. De Italiaanse koks koken de tentakels uren, afhankelijk van de dikte. Wanneer je een grote octopus hebt kun je de tentakels wel 4 uur koken. Daarna is het vlees heerlijk zacht.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

@Natubico, je hebt geen werk én geen verwarming? Question

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 10:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Slaan op stenen is een optie, zoals jij doet. Maar dat is niet persé nodig. De Italiaanse koks koken de tentakels uren, afhankelijk van de dikte. Wanneer je een grote octopus hebt kun je de tentakels wel 4 uur koken. Daarna is het vlees heerlijk zacht.

Allemaal aan de inktvis dan; goed voor het klimaat; 4 uur koken per stuk maar even.
Als je 'n knapperige frisse appel tot appelmoes kookt is ie ook lekker zacht; maar er zit nul komma niks meer in van wat er eerst in zat; dat is allemaal doodgekookt.
Zo ook 'n winterpeen.
"Cooked food is poison" alsus de schrijvers van dit boek: ,

Bovendien is het verhitten van voedsel door koken, bakken, braden enzovoort een der veroorzakers van de klimaatverandering; (al die verstookte brandstof doet veel extra water in de wolken en de neerslagcyclus terecht komen, weten we nog wel?)

'n Banaan is ook lekker zacht; maar dan zonder dat ie eerst gekookt hoeft te worden; daardoor zit hij bij verorbering nog vol met levende voedingsstoffen.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
@Natubico, je hebt geen werk én geen verwarming? Question

'n Rechtgeaarde natuurbeschermer werkt (ook na z'n 65e) zo'n beetje dag en nacht en dus veel harder dan menig pennenlikker die 't er na 8 uurtjes kantoor weer op heeft zitten voor 'n dag.

En verwarming wil zo iemand nou eenmaal niet, ook al omdat hij die als rauw-vruchtariër niet nodig heeft (de innerlijke thermostaat werkt dan namelijk perfect) en hij evenmin mede-schuldig wil zijn aan de teloorgang van het klimaat door alle uitstoot die ervan komt.

Bovendien wil 'n vivist ook overigens zo weinig mogelijk energie gebruiken in verband met het feit dat de opwekking daarvan gigantische aantallen microbelevens kost, (bij stookhout) bomenlevens en (bij stroom uit waterkrachtcentrales) levens van waterdieren.

Dan toch liever twee, drie of desnoods vier truien over mekaar aan en lekker fris van geest blijven.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Geen verwarming, geen seks, geen werk en geen lekker eten. Als je niet ouder wordt lijkt het in ieder geval veel langer!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 14:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Geen verwarming, geen seks, geen werk en geen lekker eten. Als je niet ouder wordt lijkt het in ieder geval veel langer!

Weet niet precies wat met dat laatste bedoeld wordt maar verwarming maakt 'n mens veelal duf van geest, seks is heden ten dage veelal 'van de verkeerde kant', werk in de zin van ondergeschikt aan 'n baas is niet wat iedereen nastreeft en ook niet bepaald 'n paradijselijk ideaal en lekker eten is voor iedereen wat anders. Gezien de mate waarin heden ten dage na pakweg het 40e geleden wordt aan volksziektes zoals kanker, hartkwalen, diabetes enz. moet de meest gangbare opvatting dienaangaande als in hoge mate onverantwoord beschouwd worden. Wat is lekkerder en tegelijkertijd gezonder dan bijvoorbeeld 'n volrijpe sappige Doyenne-peer? 'n Vier uur lang gekookt hebbende inktvis-tentakel? Voor de een misschien wel, maar voor de ander onvoorstelbaar.
-
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Natubico,
Een heel leger jongeren hoeft niet meer om te schakelen naar meer fruit eten. Wegens dat hun lichaam gedwongen gewend is aan aardappelen, vleesproducten en tot moes gekookte groenten.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2018 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Verplaatst naar:
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=538951#538951

BerichtGeplaatst: Vr Jun 22, 2018 7:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Koko en Allball:

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2018 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mooi Cliff, alleen hadden ze de overleden kitten aan Koko moeten laten zien. Dieren begrijpen de dood.

https://www.interpol.int/News-and-media/News/2018/N2018-058

https://www.youtube.com/watch?time_continue=105&v=IdqIpEW5nFk

BerichtGeplaatst: Di Jun 26, 2018 0:46 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu