Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Audio, video en software » Meldpunten op Internet
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Meldpunten op Internet
BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2018 12:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje verwees hier naar de website meld.nl en ik wil mensen toch eens een keer waarschuwen voor dit soort websites.

De vraag is namelijk: wie of wat steekt daar achter? Veel particuliere websites doen zich voor als zijnde een soort 'algemene website' of soms zelfs een 'overheidswebsite'.

Zo kende ik al enige jaren het Meldpunt Discriminatie Internet, wat totaal niets met de overheid te maken heeft (anders dan dat het meldpunt subsidie kreeg)

Op de website meld.nl kun je allerlei misstanden melden. Ook 'anoniem'. Ik vind het dan vaak wel leuk om even te kijken wie of wat nu achter zo'n website zit. In dit geval de firma 'Meld B.V.'. En in hun algemene voorwaarden vinden we ook een adres van Meld B.V.

Wil je het kantoorpand zien waar al deze misdaadmeldingen (al dan niet anoniem) binnen komen?

https://tinyurl.com/y7nywssx

Zou je, wanneer je een anonieme melding van misdaad wilt doen, ook bij zo'n willekeurige flat naar binnenlopen om vervolgens tegen een wildvreemde te gaan vertellen wat je probleem is?

Weerwoord forum index » Audio, video en software