Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Wordt de Islam een gevaar voor onze vrijheid? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 19, 20, 21
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wordt de Islam een gevaar voor onze vrijheid?
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 20:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Faissal,
Als het niet direct noodzakelijk is, kun je dan de citaten beperken, want je gebruikt het niet direct om iets te verduidelijk of op een bepaalde strofe in te gaan. Dank alvast.

Alex, je haalt wel de voorbeelden weer aan, hè. Ik word ook niet gelukkig van stukken van 'overgave', smajh e.d. Bedenk echter wel dat dit sites zijn die de facistische en racistische variant van het geloof promoten.
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ohja faissel was ik vergeten , hij is ook een bekeerde Nederlander. En zo zijn er meerdere.

Sorry faissal
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 22:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

@Faissal, jij bent dus een bekeerde Nederlander?
En hoelang ben jij dat al?
Ik schat jouw leeftijd rond de 20 á 25 jaar dus zolang (bewust)bekeerd kun jij dus niet zijn.
Maar ben jij wel een echte Nederlander?
Ik bedoel daarmee te zeggen, ben jij van de 3e of 4e generatie?
Zoniet, dan zijn jouw (voor)ouders waarschijnlijk Islamitisch en ben je er min of meer mee vertrouwd.
Iemand die een echte Nederlander is met Nederlandse voorouders en een naam zoals Jan of Piet zal zich NOOIT en te nimmer bekeren tot het islamitisch geloof!
Dát zijn de echte nederlanders!
Die mensen zijn daar waarschijnlijk te nuchter voor.

Als jij al langer dan 20 jaar bekeerd bent en rond je 40'ste nog steeds bekeerd bent dan kunnen we verder praten.
Voorlopig weet jij helemaal niet of je wel blijvend bekeerd bent.

En Naima, ik ben pas overtuigd als jij een (echte)Nederlander kan opnoemen die bekeerd is.
En dan nog langer dan 20 jaar en de twijfel leeftijd al gepasserd is. (30-35 jaar)
Maar dan wel een echte nederlander waarvan zijn of haar (over)grootouders nog hebben meegevochten om dit land groot,welvarend en rijk te maken!

Ik ben benieuwd!

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Maarten, je gaat nu een paar stappen te ver, uit onkunde, angst of botweg om te beledigen. Er zijn weliswaar niet heel veel bekeerde Nederlanders, maar ze zijn er wel en wie ben jij om te stellen dat dit géén echte Nederlanders zijn?

Citaat:
Iemand die een echte Nederlander is met Nederlandse voorouders en een naam zoals Jan of Piet zal zich NOOIT en te nimmer bekeren tot het islamitisch geloof!
Ik vind dit een stijl van redeneren, die net zoveel gevaar kan opleveren voor Nederland als een extreme beleving van de islam.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Alex op 14 Juni 2001 om 23:36 uur]
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bovendien Maarten, laat je je misleiden door een naam. Het is gangbaar dat een bekeerde Jan Jansen of Piet de Vries zich anders gaat noemen als hij eenmaal bekeerd is.

Dat wordt dan dus Faissal of Rasheed, om maar wat te noemen.
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 23:05 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik heb ook wel eens zo'n bekeerde knaap gezien ja, mijn allah wat een schouwspel: spierwit sproetengezicht met roodharig pluizenbaardje en dan zo'n lange jurk met een hoedje op.

Hij werkte in een belhuis voor een arabisch heerschap in dezelfde kledij, die had hem zeker uit de goot gered.
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 23:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Maarten,

Ik heb hier een leuk stukje van een bekeerde Nederlander.
http://www.ypsilon.org/hulp/nieuws/yn84/kate.htm

Godsbeelden zijn mensenbeelden, en wel in die zin dat het beelden zijn die mensen zich vormen omtrent God. Allen kennen wij de befaamde uitspraak van Xenophanes ( 570 - 470 v. C.):

"Als de ossen en paarden en leeuwen handen bezaten en kunstwerken konden scheppen zoals de mensen, zouden de paarden de goden als paarden afbeelden, de ossen daarentegen als ossen, en elk zou aan hen de lichamen van hun eigen soort schenken, (...) De Ethiopiërs maken hun goden zwart met stompe neuzen; de Thraciërs zeggen dat de hunne blauwe ogen en rood haar bezitten."

Later is dat door anderen in velerlei toonaarden herhaald. Veel weerstand ontmoette de projectietheorie van de filosoof Ludwig Feuerbach (1804-72); de positie die hij koos, tendeerde dan ook sterk naar atheïsme: godsgeloof zou niet anders dan een cultuurproduct zijn, gebaseerd op uitvergroting van het ideaalbeeld waarvoor de mens de basisgegevens vindt in zichzelf. Niemand zal daarentegen Goethe (1749-1832) verdenken van een tekort aan begrip voor de spirituele kanten van de werkelijkheid; hij dicht:

"Wie der Mensch ist, so ist sein Gott, (Zoals de mens is, zo is zijn god)

darum wird Gott so oft zum Spott." (daarom wordt god zo vaak een toonbeeld van spot)

Faissal,

Pedofiele seks komt veel in Arabische landen voor en dat rechtvaardigen ze doordat Mohammed ook een seksrelatie had met een negen-jarig meisje. Dus omdat nou een Westerse specialiteit te noemen, is meer te wijten aan je blikvernauwing door je geloof.
http://www.homa.org/Mohammadpedophile.html

Een geloof dat je eigen naam verbiedt en je daardoor een ander moet noemen, is alleen al volstrekt onaanvaardbaar.

Naima,

Ik zie dat je er weer leuk om heen probeert te praten als het om die lelijke haatdragende teksten van je geloof gaat.

Ergo sum
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2001 23:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Vrouwbeeld bij de islam:

Bukhari 1 2 28 Vrouwen vormen de meerderheid van de bewoners van de hel. (zie ook volume 7, boek 62, nr. 124, 125)

Bukhari 1 2 28 Vrouwen zijn ondankbaar (zie ook boek 7, boek 62, nr. 125)

Bukhari 1 6 301 Vrouwen zijn dommer dan mannen.

Bukhari 1 6 301 Vrouwen mogen niet vasten en bidden tijdens hun menstruatieperiode.

Bukhari 1 6 301 Vrouwen zijn minder spiritueel dan mannen.

Bukhari 1 6 301 Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.

Bukhari 1 6 301 Door haar gebrek aan intelligentie is een getuigenis van een vrouw maar de helft van de getuigenis van een man waard..

Muslim - 4 1032, 1034 Iemands gebed wordt verstoord of ongeldig als er een ezel, een vrouw of een zwarte hond voorbij gaat.

Bukhari 1 9 490, 493 Vrouwen zijn misschien toch beter dan honden en ezels.

Cogito, kun je niet gewoon de link naar dit artikel neerzetten?

Nee, maar hier een kleine greep.

Weerwoord Beheer.

[Dit weerwoord is 2 keer gewijzigd door Cogito op 15 Juni 2001 om 01:54 uur]
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Faissal,
Nogmaals, kun je t.b.v. de 'leesvriendelijkheid' de functie "citeren" juist gebruiken?
Ik heb enige aanpassingen verricht.
Citaat:

Faissal,
Pedofiele seks komt veel in Arabische landen voor en dat rechtvaardigen ze doordat Mohammed ook een seksrelatie had met een negen-jarig meisje. Dus omdat nou een Westerse specialiteit te noemen, is meer te wijten aan je blikvernauwing door je geloof.
. Hmm de enige blikvernauwing die ik zie is bij jou, kennelijk lees je er niet zo goed door want ik heb nergens gezegd dat pedofilie een westerse specialiteit is.
http://www.homa.org/Mohammadpedophile.html

Citaat:
Een geloof dat je eigen naam verbiedt en je daardoor een ander moet noemen, is alleen al volstrekt onaanvaardbaar.
. Ik heb zelf beslist om een andere naam te kiezen ,niemand heeft me dat opgedrongen, en wees gerust, er zijn nog zat mensen die me bij mijn andere naam noemen, ik luister naar beiden want ik heb te maken met twee culturen waar in ik leef, ik ben niet van plan andere mijn geloof op te dringen.

Citaat:
Naima, Ik zie dat je er weer leuk om heen probeert te praten als het om die lelijke haatdragende teksten van je geloof gaat.

als we het even over haat gaan hebben, ik ben op deze site nog niemand tegen gekomen met zoveel haat is zijn hart als jij, cogito, en het valt me op dat het vooral gericht is tegen moslims, arabieren en vooral marokanen in het bijzonder, hoezo is dat, ik zie zelden iets over turken ,indonesiers of b.v. afrikanen schrijven, eifgenlijk heb ik medelijden met je, en je leeft in zonde en je hart is zwart geblakerd door je haat, je kan mij niet wijs maken dat je een gelukkig mens bent, anders zo je je tijd niet verdoen om zulke ellelange stukken hier neer te kalken.
Faissal

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Weerwoord Beheer op 15 Juni 2001 om 01:53 uur]
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 1:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
@Faissal, jij bent dus een bekeerde Nederlander?
En hoelang ben jij dat al?
Ik schat jouw leeftijd rond de 20 á 25 jaar dus zolang (bewust)bekeerd kun jij dus niet zijn.
Maar ben jij wel een echte Nederlander?
Ik bedoel daarmee te zeggen, ben jij van de 3e of 4e generatie?
Zoniet, dan zijn jouw (voor)ouders waarschijnlijk Islamitisch en ben je er min of meer mee vertrouwd.
Dát zijn de echte nederlanders!
Die mensen zijn daar waarschijnlijk te nuchter voor.

Als jij al langer dan 20 jaar bekeerd bent en rond je 40'ste nog steeds bekeerd bent dan kunnen we verder praten.
Voorlopig weet jij helemaal niet of je wel blijvend bekeerd bent.

En Naima, ik ben pas overtuigd als jij een (echte)Nederlander kan opnoemen die bekeerd is.
En dan nog langer dan 20 jaar en de twijfel leeftijd al gepasserd is. (30-35 jaar)
Maar dan wel een echte nederlander waarvan zijn of haar (over)grootouders nog hebben meegevochten om dit land groot,welvarend en rijk te maken!

Ik ben benieuwd!

Niels , sorry dat ik dit citaat effe niet beperk,

Maarten, je schijnt me nogal goed te kennen, ik wil je wel even wat vertellen over mezelf hoor, maar dan moet jij beloven dat je ook wat over jezelf vertelt.

Ik zal beginnen met mijn leeftijd, helaas geen 20-25 meer maar al weer bijna dertig, getrouwd en vader van een heerlijk half arabisch, half NEDRLANDS zoontje, want maarten ik ben toch echt een rasechte nederlander, nou ik jok een beetje, mijn opa schijnt uit duitsland te komen, maar ik ben wat de duitsers in WO 2, een echte arier te noemen, ik heb een germaans uiterlijk, 1,85 lang, blond haar blauwe ogen (het lijkt wel een contactadvertentie) en de rest van mijn familie ziet er precies zo uit, dus niks geen 2e, 3e generatie.
Mij familie heeft zijn steentje wel bij gedragen in dit land, mijn andere opa is verschillende malen door de duitsers opgepakt en gedeporteerd en net zo vaak is hij hem weer gesmeerd, mijn vader heeft zo lang en zo zwaar gewerkt dat hij dat nu niet meer kan omdat zo een beetje alles versleten is, hierdoor is mijn moeder nu al jaren kostwinner, ik heb twee banen, mijn vrouw werkt, ik zit er aan te denken om weer in het nederlandse leger te dienen bij de natres, dus wat betreft het land groot maken en mijn vaderlandsliefde , dat zit wel goed.
Ik hou mijn land , maar ik hou ook van mijn geloof, de islam, ik heb er twee jaren bewust over nagedacht voor ik de stap genomen heb, niemand heeft mijn gedwongen. daarvoor heeft het jaren gesluimerd, maar de keuze is defenitief, de islam heeft mij veel goeds gebracht. Ik had makkelijk naar een consulaat kunnen gaan een papiertje kunnen halen waarop staat dat ik moslim ben en een arabische vrouw trouwen, maar daar in tegen, ben ik zonder dat iemand het wist vauit Amsterdam naar rotterdam gegaan en in de Moskee, bvan de inmiddels beruchte Imam, heb ik voor tientallen mensen de shahada( geloof getuigenis) uit gesproken. hierna heb ik het voor iedereen bekend gemaakt.
Dit was het zo een beetje.
En nu jij Maarten, wat is jouw verhaal, heb jij of je voorouders wat voor dit land gedaan, wat maakt jouw zo bijzonder dat je denkt dat je me mag beoordelen zonder dat je me kent.
Ik ben nederlander, europeaan, ik ben bekeerd en ik wordt niet goed van mensen zoals jij die denken dat ze alles maar mogen beoordelen alllen omdat ze zogenaamd in holland geboren zijn, typisch iets voor de hollanders.
Sorry als het verhaal te lang is geworden.

Faissal

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 1:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Om met een arabische vrouw te kunnen trouwen ben je verplicht om moslim te worden, in ieder geval voor de buitenwereld. Op die basis kun je niet spreken van een eigen keuze.

Ergo sum
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 1:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Kunnen we het niveau van de discussie een beetje hoog houden,please.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 3:57 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ha... eindelijk het echte gevaar dat de islam voor onze westerse vrijheid kan betekenen ontdekt... dankzij Cogito natuurlijk...

Citaat:
Bukhari 1 6 301 Vrouwen kunnen voorzichtige verstandige mannen van het rechte pad afbrengen.

...Ja dan is het einde der tijden wel aangebroken...

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 3:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Als een kleine concessie aan het niveau Niels...

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Fassal,je gaat geweld tegen een joodse man toch niet goedpraten omdat er in Israel geweld tussen Palestijnen en Israelieten is?
Als hier een Ierse toerist komt gaan we hem toch ook geen pak slaag geven omdat er in Ierland een langslepend conflict is?
Het baart mij zorgen dat Islamieten zich zo vrij voelen dat ze geweldadig durven te zijn tegen die Joodse man en homo`s in het algemeen.
In Afganistan mogen mensen geen muziekinstument bespelen en vrouwen geen auto rijden.
Noem mij eens een Islamitisch land waar net zoveel godsdienstvrijheid is voor Christenen als hier voor Moslims,Hindoes etc.?
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

geachte weerwoorders,

Met belangstelling en een lichte glimlach heb ik de postings gelezen over de vermeende pedofiele trekjes van de profeet Mohammed. Naar mijn weten was A'isha zes toen zij met Mohammed trouwde en negen toen ze gemeenschap hadden. het verband dat vervolgens gelegd wordt door sommigen dat dit een verklaring is voor een niet bewezen, uit de lucht geplukte en dus populistische stelling dat pedofilie veel voorkomt in moslim landen.
ik snap dat wij tegenwoordig in nederland zo vreselijk beschaafd zijn dat wij ons niet kunnen voorstellen dat een kind vroeger helemaal geen kind was. het universele knuffel-item, het kind, dat in de welvaartsamenlevingen van het westen tot hoogste deugd en mooiste geschenk is uitgegroeid, bestaat pas sinds kort. pas in de verlichting begint bij welgestelden het idee te ontstaan dat dat onbeschermde en ietwat onnozele schepseltje een potentieel is van gevoelens en kennis. daarvoor was een kind slechts een onvolgroeide volwassene, die als hij zijn eerste levensjaren overleefde van geluk mocht spreken, maar zeker geen beschermde status kreeg omdat kinderen zo weerloos zijn.
mooie voorbeelden om te illustreren hoe ook de voorvaders van de westerse cultuur, de grieken en de romeinen met kinderen omgingen. op hun gebruikelijke drankfeesten werd de cathering verzorgd door kleine jongetjes, die wanneer het feest vorderde voor nog meer feestvreugde konden zorgen. misschien is dit wel de link tussen de wel statisch bewezen drang naar pedofilie van katholieke monniken, priesters en kerkbestuurders.
zo dat lucht op, op naar de volgende windmolen. hasta luego.

no quedo por corta ni mal echada
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Fassal,je gaat geweld tegen een joodse man toch niet goedpraten omdat er in Israel geweld tussen Palestijnen en Israelieten is?
Het baart mij zorgen dat Islamieten zich zo vrij voelen dat ze geweldadig durven te zijn tegen die Joodse man en homo`s in het algemeen.
Noem mij eens een Islamitisch land waar net zoveel godsdienstvrijheid is voor Christenen als hier voor Moslims,Hindoes etc.?

Misschien heb ik een gat in mijn geheugen, maar waar praat ik dan geweld goed, als je op mijn reactie op cogito's nieuwsbericht doelt, het ging mijn om het punt dat hij elk negatief bericht over moslims en arabieren uit de kranten pikt en hier neerzet en hij gaat voorbij aan de rest van het nieuws, oftewel stemmingmakkerij.
Ik zie trouwens niemand een woord reppen over het feit dat de joodse man heeft gezegd dat hij nooit problemen heeft met de oudere arabieren en dat bij een van de gewelddaden een oudere marokaan hem te hulp schoot en vervolgens ook klappen kreeg, maar dat is niet belangrijk, toch cogito ?.
En wat je andere vraag betreft, in marokko hebben de joden jarenlang en naar ik weet nog steeds in vrede en vrijheid kunnen wonen.

Faissal
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Om met een arabische vrouw te kunnen trouwen ben je verplicht om moslim te worden, in ieder geval voor de buitenwereld. Op die basis kun je niet spreken van een eigen keuze.

En wat wil je hier mee zeggen dan ?

Op basis van goede zeden is homo zijn nog steeds niet zo geaccepteerd als mensen beweren, daarom zie ik elke keer als ik de A4 opdraai richting de A10
de auto's met kinderzitjes langs de bosjes geparkeerd staan en de eigenaars zijn in die zelfde bosjes bezig met allerlij smerigheden terwijl hun vrouw en kinderen thuis wachten tot hun lieve vader thuiskomt, schijnheilig niet?

Faissal
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bij deze wil ik de deelnemers wijzen op het oorspronkelijke onderwerp van deze discussie: Wordt de Islam een gevaar voor onze vrijheid?

Over homoseksualiteit loopt al een discussie.

Verder hoop ik dat er in deze discussie duidelijke argumenten aangedragen worden en niet een wedstrijdje wie er een groepering het meest kan generaliseren.

Zoals Niels al eerder zei: Kunnen we het niveau van de discussie een beetje hoog houden, please.
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Bij deze wil ik de deelnemers wijzen op het oorspronkelijke onderwerp van deze discussie: Wordt de Islam een gevaar voor onze vrijheid?

Over homoseksualiteit loopt al een discussie.

Verder hoop ik dat er in deze discussie duidelijke argumenten aangedragen worden en niet een wedstrijdje wie er een groepering het meest kan generaliseren.

Zoals Niels al eerder zei: Kunnen we het niveau van de discussie een beetje hoog houden, please.

Je hebt gelijk , sorry, maar ik wordt niet goed van die constante haatdragende aanvallen van cogito op de islam, ktitiek kan ik wel hebben maar, mijn geloof wordt constant door hem beledigd en dan reageer ik daarop en soms laat ik me dan gaan.

Faissal
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2001 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

citaat: " Naar mijn weten was A'isha zes toen zij met Mohammed trouwde en negen toen ze gemeenschap hadden. "

nee dat klopt niet ze was negen toen ze trouwde en ze was 14 jaar toen ze voor het eerst gemeenschap hadden. Moge allah swt mij vergeven als ik iets verkeerds zeg. ( want het kan ook 13 jaar zijn). Maar hij had een reden om met haar te trouwen op zo'n vroege leeftijd. Ik ken het verhaal niet compleet vandaar dat ik er dus liever niet teveel over zeg, want er kunnen fouten in mijn bericht komen dan. En dat heb ik liever niet want dan worden jullie verkeerd geinformeerd.

Gegroet Naima

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2001 1:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

[bijdrage verwijderd en vanwege dit niveau stopt hier de discussie. Wanneer mensen weer normaal met respect kunnen discussiëren kan er een nieuwe discussie geopend worden over dit onderwerp]

[Dit weerwoord is 2 keer gewijzigd door Weerwoord Beheer op 16 Juni 2001 om 02:46 uur]
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie