Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Moeten Polen een verbod krijgen om in het buitenland te rijden?
Ja, omdat zij een potentieel gevaar op de weg zijn
25%
 25%  [ 2 ]
Nee, zuipen op de weg moet kunnen
25%
 25%  [ 2 ]
Geen mening
50%
 50%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 13:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
...en dat vergeleek ik met de situatie in Polen waar de cijfers slechter zijn dan hier.

Dat is prima alleen zegt het niks over de situatie hier.

Quote:
Dat heeft niks met de crisis te maken. Nu wil men nog steeds de goedkoopste arbeidskrachten.
De tijden zijn wel veranderd; de Pool is ingeruild voor de Oekraïner, de Moldaviër, enz., het drankprobleem en de uitbuiting zijn daarmee niet verdwenen.

Ik heb niet het idee dat de soep zo heet gegeten wordt. Maar goed, mijn zichtveld is behoorlijk beperkt. Ik zie alleen wat bij mijn opdrachtgever dagdagelijks komt laden en lossen en wat ik onderweg tegenkom. Op basis daarvan ga ik niet mee met je zienswijze. Het zijn vooral de leaserijders die capriolen uithalen en gevaarlijk rijden. Het is toch niet hun auto. Dus als we het hebben over een gevaar op de weg zou ik mijn focussen verleggen van Poolse vrachtwagenchauffeurs naar leaserijders. En naar het gebruik van smartphones in het verkeer waarbij fietsers extra aandacht verdienen. Naar schatting is 60% van het totaal aantal ernstig verkeersgewonden een fietser en 30% van het totaal aantal verkeersdoden.

Quote:
Dat komt omdat de bedrijven hun eigen sector kapot hebben gemaakt door slechte chauffeurs te importeren.

Dat komt omdat de sterk stijgende vraag het aanbod overstijgt. Lees: https://www.transport-online.nl/site/85833/schrijnend-tekort-aan-personeel-in-de-logistieke-en-transportsector/

Quote:
Op een auto die ergens in Europa rondrijdt? Doe je best.

Waar een wil is, is een weg. Kan niet bestaat alleen bij onwelwillenden. Ook onze organisatie detacheert mensen buiten de landsgrenzen en ook wij notoire weggebruikers.

Quote:
Trouwens, ook hier geef je weer toe dat er een alcoholprobleem is.

Ik geef een voorbeeld van hoe je in de praktijk toetsen en toon aan dat het niet schier onmogelijk is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Dat is prima alleen zegt het niks over de situatie hier.

Jawel hoor, je neemt jouw cultuur van thuis namelijk mee. Vandaar ook dat er grote alcohol gerelateerde problemen zijn (waarvan jij zegt dat ze er waren), waarmee je het bestaan van die aan alcohol gerelateerde problemen toegeeft.

Quote:
Dus als we het hebben over een gevaar op de weg zou ik mijn focussen verleggen van Poolse vrachtwagenchauffeurs naar leaserijders. En naar het gebruik van smartphones in het verkeer waarbij fietsers extra aandacht verdienen. Naar schatting is 60% van het totaal aantal ernstig verkeersgewonden een fietser en 30% van het totaal aantal verkeersdoden.

Leuk, maar dit is een andere discussie. We hebben het over alcohol en vrachtwagenchauffeurs.
Oostblokkers drinken nou eenmaal veel meer dan wij en het logische gevolg daarvan is dat dit ook in het verkeer te zien is.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ach zelf ervaar ik vanuit de praktijk hoeveel door het uitzendwezen bij elkaar wordt gefantaseerd, verbloemd en aangerommeld wordt met goedkopere werkslaven .
Mensonterende toestanden worden door communicatiedeskundigen met hun aangeleerde trucjes onder de tafel geluld.
Dat soort met hun aangeleerde Fontijns hogeschool trucjes is op voorhand niet van te winnen.
discussies beginnen.. is verliezen .
Praktijk Voorbeeldje ? morgensvroeg 5 uur op weg naar de slachterij stopt een volgende collega om te helpen met een lekke band te verwisselen.
Op het werk aangekomen vraagt de arbeidskrachten handelaar wie toestemming gaf om te stoppen 'uh eigenlijk niemand" reactie mensen sjachelaar "donder hier maar meteen op we bellen wel een ander ' .
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Helemaal mee eens.

Uitzendwerk is slavenhandel. Profiteren van andermans arbeid.

Ik herinner me nog de tijd lang geleden dat ik uitzendwerk deed... verschrikkelijk. Het begon al met de advertentie waarin ze (= Randstad) chauffeurs zochten van 18-20 jaar met minimaal 2 jaar rijervaring. (wat eigenlijk al onmogelijk was)

Als je dan jarig was kreeg je een kaartje van 'Marian, Mireille, Anja en Heleen'. Je moest 3 keer achter je oren krabben wie dat eigenlijk waren. Achternamen stonden er niet bij, maar gelukkig stond er een Randstad-logo op de kaart en wist je om wie het ging: die domme wichten die zelfs katoennegers nog een mooie baan zouden beloven op een plantage.

Ik startte direct mijn eigen bedrijf, sloeg het uitzendbureau over en factureerde zelf wel. Het verschil deelde ik met de werkgever. Die uitzendbureau's verdienden destijds (misschien nog wel?) 100% aan jouw arbeid, ofwel ze rekenden bv. 50 euro per uur aan de werkgever en betaalden de uitzendwerker dan 25 euro per uur.

Wat een ratten.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 20:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Jawel hoor, je neemt jouw cultuur van thuis namelijk mee. Vandaar ook dat er grote alcohol gerelateerde problemen zijn (waarvan jij zegt dat ze er waren), waarmee je het bestaan van die aan alcohol gerelateerde problemen toegeeft.

Het grootste verschil is dat jij doet alsof de Polen voorop lopen qua alcoholgebruik in de werksfeer. Dat is incorrect. Toen de economische crisis zijn intrede deed heb ik door het hele land gewerkt. Wat mij daar opviel was dat alcoholgebruik vooral bij laaggeschoold personeel voorkwam. Bedrijven kijken niet zo nauw wie zij in dienst nemen. Alcoholgebruik werd met regelmaat geconstateerd maar lang niet alleen bij de Polen. Procentueel scoorde de Nederlanders zelfs het hoogst bij een nieuwbouwproject. Gemiddeld waren tussen de 1.600 en 2.000 mensen op de bouwplaats aanwezig. Ze kwamen van heinde en verre. Spanjaarden, Hongaren, Wessies, Ossies, Polen, Russen, Fransen enzv enzv.

Quote:
Leuk, maar dit is een andere discussie. We hebben het over alcohol en vrachtwagenchauffeurs.
Oostblokkers drinken nou eenmaal veel meer dan wij en het logische gevolg daarvan is dat dit ook in het verkeer te zien is.

De stelling is of Polen een verbod moeten krijgen om in het buitenland te rijden. Reden is het vermeende alcoholgebruik in het verkeer. Logisch om het onderwerp verkeersongelukken nader onder de loep te nemen en te analyseren. Je wil toch minder ongelukken in het verkeer? Dat bereik je niet door alleen Polen te verbannen. Net als bij de dubbele paspoort discussie vind ik het een schijnoplossing. Een piepklein kneuterig druppeltje op een grote gloeiende plaat.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 20:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Helemaal mee eens.

Uitzendwerk is slavenhandel. Profiteren van andermans arbeid.

Ik herinner me nog de tijd lang geleden dat ik uitzendwerk deed... verschrikkelijk. Het begon al met de advertentie waarin ze (= Randstad) chauffeurs zochten van 18-20 jaar met minimaal 2 jaar rijervaring. (wat eigenlijk al onmogelijk was)

Als je dan jarig was kreeg je een kaartje van 'Marian, Mireille, Anja en Heleen'. Je moest 3 keer achter je oren krabben wie dat eigenlijk waren. Achternamen stonden er niet bij, maar gelukkig stond er een Randstad-logo op de kaart en wist je om wie het ging: die domme wichten die zelfs katoennegers nog een mooie baan zouden beloven op een plantage.

Ik startte direct mijn eigen bedrijf, sloeg het uitzendbureau over en factureerde zelf wel. Het verschil deelde ik met de werkgever. Die uitzendbureau's verdienden destijds (misschien nog wel?) 100% aan jouw arbeid, ofwel ze rekenden bv. 50 euro per uur aan de werkgever en betaalden de uitzendwerker dan 25 euro per uur.

Wat een ratten.

Mij is altijd verteld dat de nettowinst alles meer is dan 2 keer jouw salaris. De werkgever betaalt natuurlijk meer dan alleen het loon. Zo is (ziektekosten)verzekering, pensioen (werkgeversgedeelte), opleiding, vervoer, kosten secundaire arbeidsvoorwaarden en het ondernemingsrisico voor rekening werkgever. Ik heb zelf geen idee. Maarreh, 52.000 euro in loondienst is meer dan het modaal salaris. Ik ken genoeg mensen die daar graag uitzendwerk voor willen doen.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2018 22:12 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Praktijk .
Een Nederlandse groothandel van geïmporteerde Chinese prullaria met winstmarges van 400 % ,besluiten het eigen wagenpark te vervangen door lease vrachtwagens met uitzend chauffeurs .

Een uitzendmissie vertegenwoordiger begint personeel te werven in Portugal, een net gediplomeerde Portugese automonteur wordt beloofd dat hij in Nederland automonteur kan worden als hij de eerst 2 jaar vrachtwagens laadt en lost, en na gebleken geschiktheid wordt beken of hij een vast contract krijgt als automonteur .
Na 2 jaar vraagt deze Portugese sjouwer hoelang hij nog moet laden/lossen voordat hij een beloofde aanstelling in hun garage krijgt.

Iedereen begint te lachen ‘jongen de uitzendklerk maakt jou maar wat wijs, is jou niet verteld dat wijzelf geen eigen wagens of chauffeurs meer hebben ?
Jongen belt het uitzendbureau, en vraagt om uitleg- antwoord, jongen zolang jij van je huur baas mag laden en lossen als is het nog jaren, automonteur zonder wagens kan je nooit worden, bevalt e.a. je niet? blijf morgenvroeg hier maar weg .
Jongen wil meteen gemotiveerd ontslag “als ik me nog jaren op sleeptouw laat nemen worden mijn diplama waardeloos door verouderde kennis, en als naar werkervaring vraagt wordt en ik zeg dat ik 4 jaar ongeschoold sjouwwek ervaring heb, zoekt men natuurlijk liever een pas gediplomeerde automonteur en zit ik door de leugens van het uitzendwezen in Portugal achter de geraniums , vanaf morgen begin ik meteen digitaal te solliciteren in Portugal als automonteur ‘jullie werkvolk sjacheraars die mijn kansen op de Portugese arbeidsmarkt 3 jaar verkwanselt hebben worden bedankt’ .
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Moraal: hij had beter in Portugal als automonteur kunnen solliciteren.
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2018 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Het grootste verschil is dat jij doet alsof de Polen voorop lopen qua alcoholgebruik in de werksfeer. Dat is incorrect.

Ik heb het voornamelijk over Oostblokkers. Daaruit blijkt dat Polen in vergelijking met ons hoog scoort als het gaat om alcoholgebruik. Landen als Moldavië en Oekraïne scoren trouwens het hoogst.
Ieren en Portugezen lusten er trouwens ook wel een paar maar die zitten hier niet op 40 tonners die met 100 per uur over de autobanen rijden.

Quote:
De stelling is of Polen een verbod moeten krijgen om in het buitenland te rijden.

Zoals ik al een paar keer heb aangegeven gaat het mij om vrachtwagenchauffeurs uit het Oostblok.

BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2018 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Het grootste verschil is dat jij doet alsof de Polen voorop lopen qua alcoholgebruik in de werksfeer. Dat is incorrect.

Ik heb het voornamelijk over Oostblokkers. Daaruit blijkt dat Polen in vergelijking met ons hoog scoort als het gaat om alcoholgebruik. Landen als Moldavië en Oekraïne scoren trouwens het hoogst.
Ieren en Portugezen lusten er trouwens ook wel een paar maar die zitten hier niet op 40 tonners die met 100 per uur over de autobanen rijden.

De vraag is of zij een verbod moeten krijgen om in het buitenland te rijden. Dus in de werksfeer. Als ik dat op Nederland betrek zeg ik nee. Daar is een aanleiding toe.

Quote:
Zoals ik al een paar keer heb aangegeven gaat het mij om vrachtwagenchauffeurs uit het Oostblok.

Helder. De meesten worden gefaciliteerd door Nederlandse bedrijven en dus is de Nederlandse arbowet van kracht. Het grootste probleem is dat Nederlandse werkgevers buitenlandse chauffeurs uitbuiten. Zij rijden vaak langer dan toegestaan. Eventuele boetes die voortkomen uit het overschrijden van pauze- rusttijden conform de arbeidstijdenwet en brancheafspraken nemen zij voor hun rekening. Nederlandse werkgevers realiseren zich te weinig dat verplichte rust- pauzetijden zijn gebaseerd op de maximale belastbaarheid van mensen. De mensen die je moet aanspreken als het misgaat is niet de Poolse vrachtwagenchauffeur maar de werkgever.

Bij mijn huidige opdrachtgever is laden en lossen een continu proces. Chauffeurs die komen laden en lossen op het terrein krijgen vooraf een online instructie met toets. Deze instructie bevat de spelregels op het terrein. Bij positief afronden van de toets moet de chauffeur akkoord gaan met de spelregels. Dit is onder andere dat hij meewerkt aan het drugs- en alcohol protocol. Ik weet dat het bij verschillende grote bedrijven en al helemaal in de petrochemische sector dit niet anders is. Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat chauffeurs zijn gepakt met drank op. Wel is verschillende keren iets stuk gereden op ons terrein. Dat waren voornamelijk de wat jongere en minder ervaren chauffeurs.
Polen moeten alleen in eigen land mogen rijden.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu