Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Merkel verliest, AfD wint Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Maar dan volgt de vraag. Kunnen onze geallieerden trots zijn op de vliegeniers die Dresden volkomen onnodig hebben platgegooid.

Ik wil nog wel wat verder gaan: Royy bejubelt het enige land ter wereld wat niet één, maar twee kernbommen op burgerbevolking heeft gegooid. Hoeveel Amerikanen schamen zich daarvoor? niet echt veel. We zagen de commentaren op Facebook en Twitter toen de aardbeving Japan raakte. Heel veel Amerikanen leven nog steeds in een enorme woede over Pearl Harbour, terwijl dit eigenlijk nagenoeg niets voorstelde. 2400 Militaire slachtoffers, het is niet niets, maar in een oorlog waarbij zo'n 60 miljoen slachtoffers vielen (voornamelijk burgers) is het een speldenprikje geweest.

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

AFD, maar ook de PVV is het resultaat van een steeds grotere tweedeling in de maatschappij die in vooral W-Europa aan het ontstaan is en ontstaat via onze langdurige vaak nutteloze opleidingen.
Er ontstaan steeds grotere verschillen tussen het klootjesvolk en de langstuderende elite. Ik meen dat bv Pecholt 9 jaar over zijn vierjarige studie deed en Rutte 11 jaar, of andersom.
Deze langjarige afzondering via langstudies van het echte klootjesvolkleven, waaruit die personen wel lang geleden voortkwamen, dit heeft de tweedeling gevormd waaruit het groeiende AFD en de PVV zijn voort gekomen.
Wij inwoners van ons volgebouwde land/continent spreken tegenwoordig volkomen verschillende talen. De taal van de producenten, en een taal van de zich elite voelende profiteurs.
Die verschillen zijn zo groot geworden dat we makkelijker met Aliens of een inktvis kunnen communiceren dan een gesprek tussen de elite en het klootjesvolk begrijpen.
Wij, de inwoners van W- Europa, namelijk de producenten en de profiteurs begrijpen elkaar al decennialang niet meer.
(Een inktvis heeft een stofwisseling die is gestoeld op koper, een zoogdier heeft ijzer in zijn bloed)

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik wil nog wel wat verder gaan: Royy bejubelt het enige land ter wereld wat niet één, maar twee kernbommen op burgerbevolking heeft gegooid. Hoeveel Amerikanen schamen zich daarvoor? niet echt veel.

Hoeven ze zich ook niet voor te schamen. Maar da's iets anders dan er trots op zijn. Was blijkbaar nodig in de context.

Da's echter heel wat anders dan trots zijn op een moordend en plunderend leger wat door Europa is getrokken.

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

In de context plaatsen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Allied_war_crimes_during_World_War_II
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_France
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Japan

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zeker niet iets om trots op te zijn Cliff. Wel begrijpelijk in de context van twee hyper-agressieve tegenstanders die als beesten moordend en plunderend door hun continenten trokken.

Maar Cliff, ben jij trots op de prestaties van Duitse militairen tijdens WO2?

BerichtGeplaatst: Do Sep 28, 2017 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Zeker niet iets om trots op te zijn Cliff. Wel begrijpelijk in de context van twee hyper-agressieve tegenstanders die als beesten moordend en plunderend door hun continenten trokken.

Wie zijn die 2 hyperagressieve tegenstanders? Japan en Duitsland?

En in dat licht mag je ook de acties van het Rode Leger zien. Zij zijn het die Hitler uiteindelijk gepakt hebben.

Quote:
Maar Cliff, ben jij trots op de prestaties van Duitse militairen tijdens WO2?

Er is niets aan WOII waar je trots op kunt wezen.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 29, 2017 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
En gratuliere aan de liberale vrienden van de FDP natuurlijk. Goed gedaan!

Overigens opmerkelijk te zien dat ook in Duitsland een PVV-achtige partij ervoor zorgt dat de Groenen in de regering komen...

Dat is de keuze van het CDU zelf en daar is het CDU geheel zelf verantwoordelijk, want het zijn de eigen keuzes van het CDU geweest wel bij Die Grünen in de kont te willen kruipen en de kiezers van AfD niet te willen zien staan. Het CDU wil kennelijk liever in de politiek correcte comfort zone blijven en is daarvoor bereid om bij Die Grünen in de kont te kruipen en Duitsland in een versneld tempo richting de eigen afschaffing te brandofferen. Wir schaffen das! Is een electrorale afstraffing groot 9 %-punt nog niet groot genoeg geweest? Als het CDU de politieke moed had gehad een gedegen conservatieve partij te blijven en bereid was zich hiervoor hard te hebben gemaakt, dan zou AfD geen ene schijn van kans hebben gemaakt op deelname in het parlementaire bestel. Eens durfde Angela Merkel zo rond 2010 nog aan te kaarten dat de integratie van niet-Westerse allochtonen in Duitsland is mislukt en dat dat te maken had met de niet inpasbaarheid van hen. Daar hoor ik haar nooit meer over. Met "Wir schaffen das" heeft ze het startsein gegeven voor "Wir schaffen Deutschland ab." Niet iedereen legt zich daar klakkeloos bij neer. Met als gevolg dat kiezers weglopen bij partijen waar ze eens (hondstrouw) op stemden. Noem dat maar marktwerking in het parlementaire bestel. Het verlies van CDU en SPD is gewoon de resultante van hun eigen negeren van de maatschappelijke realiteit.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 29, 2017 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Wie zijn die 2 hyperagressieve tegenstanders? Japan en Duitsland?

Yep.

Quote:
En in dat licht mag je ook de acties van het Rode Leger zien. Zij zijn het die Hitler uiteindelijk gepakt hebben.

Fair enough, al hebben de Russen zich midragen in Oost-Europa tijdens hun "bevrijdingstocht". Daarna hebben de Russen echter Oost-Europa bezet, onvergeeflijk en tot nu toe heeft Rusland daar geen excuus voor aangeboden. Maar da's een ander onderwerp.

Quote:

Er is niets aan WOII waar je trots op kunt wezen.

Mooi.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 29, 2017 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Fair enough, al hebben de Russen zich midragen in Oost-Europa tijdens hun "bevrijdingstocht".

Zoals mijn links hierboven al aangaven, de geallieerden deden exact hetzelfde. Hier zijn ze nog een keertje, lees je eens in:
https://en.wikipedia.org/wiki/Allied_war_crimes_during_World_War_II
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_France
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_occupation_of_Japan

Quote:
Maar da's een ander onderwerp.

Exact.

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2017 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

T gaat om de mate waarin, Cliff. Dat praat het niet goed, maar de Russen hebben zich overduidelijk veel meer misdragen in het oosten dan de Amerikanen in het westen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2017 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
T gaat om de mate waarin, Cliff. Dat praat het niet goed, maar de Russen hebben zich overduidelijk veel meer misdragen in het oosten dan de Amerikanen in het westen.

Dit is meer subjectieve visie dan objectief gemeten, en dat weet je heel goed. Ons beeld van WWII is zwaar gekleurd geraakt door onder meer de koude oorlog die erop volgde.

Bovendien is het geen vergelijk. Wat we weten is dat oorlog het slechtste in mensen en soldaten naar boven brengt. Dan is het een vrij logisch gevolg: meer soldaten, meer ellende.

De hoeveelheid soldaten van het Rode Leger staan in geen enkele verhouding tot de hoeveelheid soldaten van de geallieerden. Dus logisch dat er dan ook meer ellende van komt.

Daarbij is er nog enigszins te begrijpen waarom de soldaat aan het verkrachten en moorden slaat richting de vijand. Wat de Amerikaanse en Engelse geallieerden deden, is bv. Franse vrouwen verkrachten. Dat is toch van een geheel andere orde lijkt me.

Jij kunt je gewoon niet los maken van Rusland = slecht en Amerika = goed.

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2017 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het viel mij op dat in Duitsland op monumenten voor gesneuvelden beduidend meer personen staan dan in onze contreien, uitgezonderd bv Putten.
Ik sprak eens een oude Duitse dame met maar 1 nog werkende arm vanaf haar oksel. Die arm bestond uit een soort bot met een uit 1 misvormde vinger gevormde haak.
Zij woonde als meisje in hun ouderlijke boerderij waarin geallieerde soldaten werden ingekwartierd met de nodige persoonlijke gevolgen.
Toen die soldaten verder trokken en het bedstro uit de kamers werd geveegd, vond het meisje een soort pen.
Een cadeautje dacht ze en probeerde de pen te openen. De pen ontplofte samen met haar hand en de boerderij brandde tot de grond af. De complete familie vluchtte daarna naar Dresden waarna die stad werd gebombardeerd door onze eigen dappere vliegeniers.
Wat hadden die mensen verkeerd gedaan?
Sommigen van ons waren weinig beter als onze vijanden.
De dame woonde nu in Hannover en bezocht haar getrouwde dochters op het platteland. Misschien hadden die dochters wel Geallieerd bloed. Wie zal het zeggen.

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2017 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

De hoeveelheid soldaten van het Rode Leger staan in geen enkele verhouding tot de hoeveelheid soldaten van de geallieerden. Dus logisch dat er dan ook meer ellende van komt.

Ze hadden ook een veel groter gebied af te dekken.

Quote:
Daarbij is er nog enigszins te begrijpen waarom de soldaat aan het verkrachten en moorden slaat richting de vijand. Wat de Amerikaanse en Engelse geallieerden deden, is bv. Franse vrouwen verkrachten. Dat is toch van een geheel andere orde lijkt me.

Eh kijk eens wat de Russen in Polen hebben gedaan Cliff.

Quote:
Jij kunt je gewoon niet los maken van Rusland = slecht en Amerika = goed.

Rusland verdreef de Duitsers om vervolgens het veroverde land 45 jaar lang gruwelijk te bezetten. Amerika verdreef de Duitsers om ons vervolgens onze vrijheid terug te geven. Da's er wel eentje in de categorie slecht en goed ja, vind je niet?

Vind jij niet, Cliff, dat de Russen geen enkel recht hadden om Oost-Europa te bezetten? Hadden moeten helpen om de landen weer vorm en body te geven en dan die landen hun eigen keuzes hadden moeten laten maken?

BerichtGeplaatst: Za Sep 30, 2017 14:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Poendert schreef:
Een cadeautje dacht ze en probeerde de pen te openen. De pen ontplofte samen met haar hand en de boerderij brandde tot de grond af. De complete familie vluchtte daarna naar Dresden waarna die stad werd gebombardeerd door onze eigen dappere vliegeniers.
Wat hadden die mensen verkeerd gedaan?

Die arme Duitsers toch Rolling Eyes

Straks kom je nog aan met dat de "gewone" Duitser "es nicht gewusst hat" en geen idee had waarom hun steden kapot gebombardeerd werden.
Bullshit, de gewone Duitser wist dondersgoed wat er gebeurde, immers elke familie had wel iemand die aan het (oost-)front vocht. Waar Duitse militairen met name in Oost-Europa (want Slaven he, minderwaardig volk) als moordescaders door het land trokken.
Nederland heeft wat dat betreft geluk gehad. Wij werden door de nazi's gezien als een soort broedervolk, wat sowieso al niet al te veel verzet vertoonde. Nederland stond er bij en keek er naar.

Neemt natuurlijk niet weg dat sec gezien Duitsland het meest heeft geleden onder WO2 en daarmee ook de bevolking.

En begrijp me goed, ik ben zeker geen Duitsland-hater, eerder het tegenovergestelde. Maar alleen met de volle erkenning van de Duitsers dat ze fout zaten, iets gruwelijks hebben aangericht. Met de nuancering dat het fair is om te stellen dat ze zelf ook geen idee hebben/hadden hoe het zo uit de hand heeft kunnen lopen (wat dat betreft is Unser Vater, Unser Mutter een mooi portret), maar wel dat ze er bij waren in hun volle bewustzijn.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Oorlogsverleden of geen oorlogsverleden of wat voor verleden dan ook; Geen enkel land is verplicht om op zich te laten parasiteren. En Duitsland speelt op Zweden na nog meer de Gekke Henkie dan zelfs Nederland. En dat Gekke Henkiegedrag schept het vacuüm voor een platform voor een breed gedragen maatschappelijk ongenoegen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hier wordt ook steeds gesuggereerd dat men in O-Europa een bloedhekel heeft aan de Russen. Ik kan u verzekeren dat dat in het gros van O-Europa zeker niet het geval is.
In de helft van die landen staan nog steeds keurig onderhouden monumenten die hun bevrijding door de Russische soldaten laat zien.
Zie bv de Strelski kathedraal in Sofia gebouwd als dank aan die Russen. Ook de prachtige monumenten in Slowakije spreken voor zich.
Als ik in Bulgarije ben vertel ik altijd dat ik een Germanski ben. (Hollandski vertel ik niet want men is daar onze bombardementen op Servie nog niet vergeten) Dan wordt ik vriendelijk begroet door de oudere vrouwtjes, ik kreeg zelfs wel zakken met perzikken.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Het hangt er wel een beetje vanaf WAAR in Oost-Europa je bent. In Bulgarije is men vanouds redelijk pro-Russisch, in Hongarije ook. Maar zeker niet in Estland, Letland en Litouwen.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Hier wordt ook steeds gesuggereerd dat men in O-Europa een bloedhekel heeft aan de Russen. Ik kan u verzekeren dat dat in het gros van O-Europa zeker niet het geval is.
In de helft van die landen staan nog steeds keurig onderhouden monumenten die hun bevrijding door de Russische soldaten laat zien.
Zie bv de Strelski kathedraal in Sofia gebouwd als dank aan die Russen. Ook de prachtige monumenten in Slowakije spreken voor zich.
Als ik in Bulgarije ben vertel ik altijd dat ik een Germanski ben. (Hollandski vertel ik niet want men is daar onze bombardementen op Servie nog niet vergeten) Dan wordt ik vriendelijk begroet door de oudere vrouwtjes, ik kreeg zelfs wel zakken met perzikken.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ze hadden ook een veel groter gebied af te dekken.

Gebied speelt geen rol. Als 1% van de soldaten zich misdraagt in een oorlog, dan maakt het nogal uit of je 10 miljoen soldaten stuurt of 100.000 soldaten.

Quote:
Rusland verdreef de Duitsers om vervolgens het veroverde land 45 jaar lang gruwelijk te bezetten.

Daar kun je vanalles van vinden, maar zo werkt oorlog. Vergeet niet dat Rusland 3 keer in vrij korte tijd werd aangevallen: twee keer door Duitsland (WO I en WO II) en één keer door Frankrijk (Napoleon).

Na de derde keer door een West Europees land te zijn aangevallen, miljoenen slachtoffers te hebben moeten verduren, en vervolgens de oorlog winnen is het niet zomaar 'okee, dat was het'.

Het zal je verbazen, maar heel vaak houdt de overwinnaar van een oorlog het gebied wat ze 'overwonnen' hebben. Zoals gezegd: zo werkt oorlog.

En jij noemt het een gruwelijke bezetting, maar ik heb je al vrij vaak aangegeven dat de bevolking van die gebieden het niet als zodanig ervaren heeft. Een groot deel verlangt terug naar die tijd.

Quote:
Amerika verdreef de Duitsers om ons vervolgens onze vrijheid terug te geven.

Dit zinnetje alleen al geeft aan hoe geïndoctrineerd jouw visie van deze geschiedenis is. De geallieerden waren veel meer dan alleen 'Amerika'. De troepen van Canada en GB waren bv. meer vertegenwoordigd in de bevrijding van de Duitsers.

Daarbij: ze gaven Duitsland ook niet zomaar hun vrijheid terug. Wel de bezette landen in West-Europa. En dan vergeten we maar even dat in landen als Spanje (tot 1975) en Italië (tot 1945) een dictatuur waren... dus als je dat vrijheid wilde noemen vind ik dat bezijden de waarheid.

Quote:
Da's er wel eentje in de categorie slecht en goed ja, vind je niet?

Ik denk dat jij het concept van oorlog onvoldoende snapt. Waarschijnlijk vind je het wel terecht dat Israël in de zesdaagse oorlog grote gebieden eigen maakte en deze blijft bezetten tot op de dag van vandaag. Ze werden immers aangevallen niet? Welnu, Rusland werd 3 keer aangevallen door een West-Europees land. De derde keer met miljoenen slachtoffers, zowel burgers als soldaten.

Ik denk dat Stalin vond dat hij recht had op het veroverde gebied. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat Rusland tot op de dag van vandaag niet meer aangevallen is door een West-Europees land. Hopelijk breekt de NAVO die periode niet.

Quote:
Vind jij niet, Cliff, dat de Russen geen enkel recht hadden om Oost-Europa te bezetten? Hadden moeten helpen om de landen weer vorm en body te geven en dan die landen hun eigen keuzes hadden moeten laten maken?

Natuurlijk niet. Oorlog is geen sportwedstrijd waarbij na een overwinning iedereen weer fijn naar huis terugkeert. Als Rusland na 3 keer aangevallen te worden door een West-Europees land denkt 'we zijn hier wel klaar mee, we gaan eens een stevige buffer installeren tussen Moskou en West-Europa' dan kan ik die gedachtegang best volgen.

Ik denk dat je te subjectief bent in het geheel... en dat als het hier zou gaan om Mongolië wat 3 keer aangevallen wordt door China, met enorme verliezen te kampen krijgt maar een derde keer wel wint van China, dat je dan ineens vindt dat Mongolië wel recht heeft op een stuk van China als buffer tussen verdere agressie.

Tot slot: vergeet ook niet dat dit alles in een tijdperk gebeurde waarbinnen landsgrenzen totaal niet zo vast lagen als nu. In WOI was er bv. heel veel gebied tussen landen heen en weer gegaan (ook hier behielden de overwinnaars hun overwonnen terrein) en tal van landen, waaronder Duitsland, hadden zich daar nog niet echt bij neergelegd.

Zoals iemand anders al schreef: je moet de geschiedenis beoordelen in de context waarin het plaatsvond. Wat jij doet is door een bril van nu kijken naar wat er in WOII gebeurde. En daarbij ook nog eens sterk beïnvloed door de periode die daarna kwam, de koude oorlog.

Zo werkt het niet.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De asielchaos legt grote druk op de Duitse gezondheidszorg, meldt de Britse Daily Express.
Veel immigranten hebben AIDS, syfilis, onbehandelde TBC, en exotische ziektes, zegt een vrouwelijke anesthesist tegen het dagblad.
Volgens de dokter, die in Duitsland werkt maar uit Tsjechië komt, zijn de ziekenhuizen niet gewend deze enorme behoefte aan gezondheidszorg uit de derde wereld te hanteren, veel immigranten dragen ziektes met zich mee die al lang geleden in Europa uitgeroeid zijn.
-Veel immigranten hebben AIDS, syfilis, onbehandelde TBC, en exotische ziektes waar de gezondheidszorg in Europa niet op voorbereid is, zeg de Tsjechische anesthesiste.
Kleinere gezondheidscentrums hebben geen medisch apparatuur voor de ziektes van deze immigranten, waardoor deze naar de grote ziekenhuizen moeten worden doorverwezen, die propvol raken met immigranten. De ophoping leidt tot veel onrust tussen de verschillende immigratiegroepen die een wachtkamer moeten delen, de autoriteiten voelen zich gedwongen om politie met honden in te zetten.
In tegenstelling tot Zweden eist Duitsland dat immigranten, precies zoals hun eigen bevolking, voor hun medicijnen betalen die de dokter voorschrijft. Maar dat wordt niet geaccepteerd, vertelt de anesthesiste. In plaats te betalen gaan de immigranten heibel schoppen in de apotheek.
Dat leidt tot enorme woede uitbarstingen. Ze overgeven hun kinderen met een verkoudheid en laten hun kind aan het apotheekpersoneel over met de woorden: Hier, behandel jij het maar!. De politie is nu gedwongen niet alleen de ziekenhuizen te bewaken maar ook de grotere apotheken.
De anesthesiste vermeldt ook dat het volgens haar onmogelijk is om de naar schatting 1,3 miljoen immigranten die in Duitsland zijn aangekomen aan werk te helpen, veruit de meeste beheersen geen andere taal dan die van thuisland.
Zelfs de professor die onze afdeling leidt vertelt hoe neergeslagen hij wordt om te zien hoe zijn schoonmaakpersoneel, die al meerdere jaren fulltime werkt voor 800 euro per maand, gedwongen wordt om in de ziekenhuis doorgangen jongemannen te confronteren die alleen maar eisen en klagen, willen alles gratis hebben, en als dat niet lukt breekt de hel los.
Natuurlijk kan het altijd nog erger. Zoals in Zweden. Een derde wereld immigrant met drie kinderen krijgt 2300 euro per maand belastingvrij, wanneer je alle bijdrages bij elkaar optelt. Dat was in 2013. Sindsdien zijn de gratis geld voorzieningen voor de zielige vluchteling alleen maar toegenomen, terwijl de gezondheidszorg en tandheelkundige zorg geheel gratis is voor alle asielzoekers en illegalen die in het land verblijven.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 01, 2017 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Poendert schreef:
Nieuwe partijen met goede ideeën missen vaak een goede leider. De ideeën zijn wel goed, maar allerlei ongeregeld met enorme ego's zal proberen mee te liften op het succes van het origineel.
Pim Fortuin zelf was bv bestand tegen meelifters en hield hen onder de duim. Dat werd hem toen een anti democratisch deel van de elite dat in de gaten kreeg, zijn dood.
D66 was een ander verhaal, die club werd opgericht door een aantal figuren die dezelfde kant opkeken, toen die originelen waren weggewerkt en uitgestorven, gingen de kroonjuwelen overboord en stapte de eigenclubeerst in het gat dat ze hadden geschapen.
Wilders is een ander geval. Die meneer stelt zijn ideeën en overtuigingen centraal. Door de constructie van maar 1 lid van die club kan er niet van zijn oorspronkelijke ideeën worden afgeweken. Je weet nog steeds waarvoor je stemt, onderweg kunnen de plannen niet worden gewijzigd.
Het Duitse AFD is een ander zeer speciaal geval. Daar zijn geen charismatische leider, en ik voorzie dat, mocht er in de toekomst niet zo,n figuur opstaat, de partij uiteenvalt in een verbrokkelde club eigen baasjes die er zitten voor eigen gewin.
Maar de geest is nu wel uit de fles, als dit mislukt zal er een ander opstaan die waarschijnlijk erger is.

Zeker wel Poendert,

er zijn zelfs verschillende charismatische Leiders. De bedachtzame, rustige Alexander Gauland en de dynamische Alice Weidel met haarscherpe analyses, humor, Uitstekend duo. Oud ervaren en jong hoogintelligent.
https://de.wikipedia.org/wiki/Alexander_Gauland
https://www.facebook.com/aliceweidel/
Dan is er de Landesversitzende van Thüringen Björn Höcke, zeer charismatische patriot.
Historicus, gymnasiumleraar, ook met veel gevoel voor humor.
https://www.facebook.com/Bjoern.Hoecke.AfD/
Eveneens charismatisch is Andre Poggenburg
https://www.facebook.com/poggenburg/
De AfD is ook de partij der realisten een slagzin, Hashtag is terecht " #MutzurWahrheit "
dezelfde Hashtag overigens die oorspronkelijk Jürgen Elsässers Compact Magazine heeft.
https://www.compact-online.de/
Opvallend eigenlijk logisch, gezien de ontwikkelingen, de waarheid vindt men in de rechtse media.
StaatsTV, Altparteien en de Merkelmedien liegen..liegen..liegen..grotendeels.
Maar krijgen het steeds moeilijker...de realiteit te ontkennen, te verdoezelen, te verdraaien.
Leestip : Compact Magazine, of ZuErst.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:
Gebied speelt geen rol. Als 1% van de soldaten zich misdraagt in een oorlog, dan maakt het nogal uit of je 10 miljoen soldaten stuurt of 100.000 soldaten.

Die 10 miljoen zijn niet in Polen geweest Cliff. Toch hebben de Russen zich als beesten gedragen in Polen, nadat de Duitsers dat ook hadden gedaan en nadat ze 6 jaar eerder hand in hand met de Duitsers Polen onder de voet hadden gelopen. Daarna hebben ze Polen simpelweg 400 km naar het westen verplaatst. Volg jij t nog? Ik niet.

Quote:

Daarbij: ze gaven Duitsland ook niet zomaar hun vrijheid terug. Wel de bezette landen in West-Europa. En dan vergeten we maar even dat in landen als Spanje (tot 1975) en Italië (tot 1945) een dictatuur waren... dus als je dat vrijheid wilde noemen vind ik dat bezijden de waarheid.

Uiteraard, Duitsland moest eerst gestabiliseerd worden. Daarna kon het haar vrijheid terugkrijgen. Oost-Duitsland heeft tot de jaren 90 moeten zuchten onder een gruwelijk door de Russen geinstalleerd regime dat zn burgers doodschoot als ze de tirannie probeerden te ontvluchten. Afschuwelijk.

In Italie is met succes een democratie geimplementeerd, in Spanje en Portugal is dat 25 jaar later gelukt.

Quote:

Natuurlijk niet. Oorlog is geen sportwedstrijd waarbij na een overwinning iedereen weer fijn naar huis terugkeert. Als Rusland na 3 keer aangevallen te worden door een West-Europees land denkt 'we zijn hier wel klaar mee, we gaan eens een stevige buffer installeren tussen Moskou en West-Europa' dan kan ik die gedachtegang best volgen.

Je kunt dus de gedachtengang we gaan eens even tientallen miljoenen mensen onderdrukken en doodschieten als ze proberen te vluchten volgen? Cliff, je Rusland-adoratie gaat nu toch echt veel te ver hoor.

Quote:
Ik denk dat je te subjectief bent in het geheel... en dat als het hier zou gaan om Mongolië wat 3 keer aangevallen wordt door China, met enorme verliezen te kampen krijgt maar een derde keer wel wint van China, dat je dan ineens vindt dat Mongolië wel recht heeft op een stuk van China als buffer tussen verdere agressie.

Niet als het agressieve Chinese regime geelimineerd wordt.

Rusland had samen met de VS moeten werken aan een vrij en democratisch Europa. De Russen hebben dat niet gedaan. Da's hun keuze, maar wel een keuze waar ze zelf verantwoordelijk voor zijn.

Quote:
Tot slot: vergeet ook niet dat dit alles in een tijdperk gebeurde waarbinnen landsgrenzen totaal niet zo vast lagen als nu. In WOI was er bv. heel veel gebied tussen landen heen en weer gegaan (ook hier behielden de overwinnaars hun overwonnen terrein) en tal van landen, waaronder Duitsland, hadden zich daar nog niet echt bij neergelegd.

Ja hoor, en daarom besloten de Russen Polen even 400 km te verleggen Laughing

Quote:
Zoals iemand anders al schreef: je moet de geschiedenis beoordelen in de context waarin het plaatsvond. Wat jij doet is door een bril van nu kijken naar wat er in WOII gebeurde. En daarbij ook nog eens sterk beïnvloed door de periode die daarna kwam, de koude oorlog.

Ik zie de context Cliff. Ik zie aan de ene zijde een coalitie onder leiding van de VS, die West-Europa heeft bevrijd en daar de basis voor vrijheid en democratie heeft gelegd, inclusief het verslagen westelijk deel van Duitsland. Ik zie aan de andere zijde de Russen die Oost-Europa hebben bevrijd van de nazi's, maar dit hebben vervangen door gruwelijk dictatoriale regimes. Hoe duidelijk wil je t hebben Cliff?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 02, 2017 22:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je kunt het gruwelijke regimes blijven noemen Royy, maar feit blijft dat 2/3 van de mensen in diverse Oost-Europese landen er naar terugverlangen.

Je zult echt je beeld bij moeten stellen. We praten hier niet over Noord-Koreaanse regimes, we praten over een staatsvorm die wij misschien niet zien zitten maar heel veel andere mensen gewoon wel zien zitten. En dat kan jij gewoon niet verkroppen.

Zelfde geldt namelijk voor de hedendaagse politiek in Rusland. Het staat als een paal boven water dat de Russen het momenteel in meerderheid zo willen. Misschien geldt dat zelfs wel voor het Turkije van Erdogan. Ik heb geen idee, omdat Turkije me geen bal interesseert.

Maar jij kunt gewoon niet verkroppen dat er mensen zijn die een andere staatsvorm willen dan jij.

Weerwoord forum index » Actualiteiten