Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Dameswielrennen
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Dameswielrennen
BerichtGeplaatst: Di Sep 19, 2017 17:15 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/artikel/2193796-van-vleuten-wint-wk-tijdrijden-zilver-van-der-breggen.html

Hoppa! Grote klasse!

BerichtGeplaatst: Di Sep 19, 2017 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wielrennen is geen sport die ik nog serieus kan nemen. Teveel doping. Het is net als die opgepompte bodybuilders, maar dan op uithoudingsvermogen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2017 4:30 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Wielrennen is geen sport die ik nog serieus kan nemen. Teveel doping. Het is net als die opgepompte bodybuilders, maar dan op uithoudingsvermogen.

Heb de indruk dat wielrennen een van de enige sporten is waar ueberhaupt op doping gecontroleerd wordt.
Waarom hoor je nooit iets over doping bij voetballen of schaatsen?
Zouden die echt ook maar iets braver zijn dat de pedaalridders?
Kom kom, bij voetbal is nog veel meer geld betrokken.
(Vandaar wellicht).
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2017 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Kan zijn, maar ik ga liever af op de feiten.

Zo'n beetje alle topwielrenners namen doping. In de jaren 80 keek ik met veel plezier de Tour... maar: doping. In de jaren 90 keek je vol verbazing naar Indurain, klasse apart. Maar: doping. Toen kwamen alle invallen in Frankrijk en de zeer strenge controles. Renners kwamen zelfs in opstand en legden de koers stil... ja, de tour de France stopt blijkbaar toch wel eens voor iets.

Bjarne Riis onttroonde dat jaar de vijfvoudige winnaar Indurain en won de Tour. Jawel, door doping.

Daarna kwam het tijdperk Armstrong. Wat kon de man fietsen. Won tour na tour. En Armstrong was altijd zo sterk anti-doping. Hij financierde zelfs de dopingcontroles en onderzoeken. Wat was Mart Smeets lyrisch over de man.

En jawel... ook hier doping.

En dan de Nederlanders nog: Breukink, Boogerd, etc.... allemaal doping.

Sindsdien kijk ik nog wel eens wielrennen, maar het vertrouwen in een schone sport is nooit meer teruggekomen. Te vaak werd er gezegd 'ja maar nu is de sport echt schoon hoor'. Nee. De sport is door en door verpest. Doping is de regel, niet de uitzondering.

Dus nee, wielrennen kan mij niet echt bekoren. Het is fake-sport.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 20, 2017 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Heb dat ook wel gehad hoor.
Maar zag dan bij het schaatsen zo'n Kramer over de meet komen met het schuim op z'n mond en dacht er daardoor aan dat je bij zo'n sport niets hoort over doping of zelfs ook maar controle op het gebruik ervan.

Dacht ook aan zo'n Gullit in de EK-finale. Heb daar later beelden van gezien en dacht meteen dat zo iemand volgepropt zat. Maar............, er wordt daar kennelijk zelfs geeneens gecontroleerd.
En toch gaat 't bij voetbal evengoed voor 'n belangrijk deel erom wat iemand in fysiek opzicht kan presteren.
Dit schrijvende dient zich trouwens de gedachte aan dat hier nog wel 'ns de oorzaak zou kunnen zitten van de hedendaagse vloed aan negroïde topspelers. Wellicht nemen zij gewoonweg de grootste risico's voor hun gezondheid waar het betreft gebruik van stimulerende middelen. Wie zal 't zeggen? Er wordt geeneens op gecontroleerd.

Dan toch maar wielrennen dat op zich vrij natuur-vriendelijk is, open kaart speelt wat doping betreft en dat in elk geval probeert te bestrijden.
-
BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2017 21:46 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Anderzijds is 't zo dat het wielrennen sinds enige ook nog bezoedeld wordt door 'n ander soort 'doping', die niet mogelijk is bij de meeste andere sporten.
Ze staat bekend als "mechanische doping" en..... afijn hier enkele van de vele video's die al aan dit thema gewijd zijn:

https://www.youtube.com/watch?v=w6w3TJs0lks

https://www.youtube.com/watch?v=nqhX8-dazOo

't Resultaat is in elk geval dat er dezerzijds na afloop van 'n wielerwedstrijd nooit meer sprake is van 'n 'petje af-gevoel' voor de winnaar, want wat er met dit hulpmiddeltje allemaal mogelijk is...............
-
BerichtGeplaatst: Do Sep 21, 2017 22:16 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Al bij al zou 't wél zo kunnen zijn dat 't er over enige tijd in het wielrennen voor 'n belangrijk deel en reglementair om gaat wie het beste motortje in z'n fiets heeft ingebouwd, net zoals 't in de autoracerij voor 'n belangrijk deel erom gaat wie de beste motor onder de kap heeft.
-
Dameswielrennen
  Weerwoord forum index » Sport