Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Moet Navo, VN, enz geschrapt zoals Warchaupact
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Moet Navo, VN, enz geschrapt zoals Warchaupact
BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

De VN werd opgericht als toezichthouder op wereldwijde problemen, maar is verworden tot een dure politiek gestuurde club die via overwicht/religie belangen van leden met veel centen doordrukt.
Voorbeeld: Saudi-Arabie, met het meest vrouwonvriendelijke bewind wereldwijd, is, uit mijn blote hoofd via de VN voorzitter van de vrouwen emancipatie beweging.
De Navo, oorspronkelijk bedoeld als beschermer van van Europa/VS en de westerse waarden, vecht mee in verre oorlogen of lokt fascistisch georiënteerde burger-oorlogen uit (zie Oekraine).
Zo zijn er nog meer oorspronkelijk de vrede dienende clubs die zijn verworden tot agressieve oorlogsmachines die oorlogen nodig hebben om hun voortbestaan te rechtvaardigen, inclusief topsalarissen.
Moet dat soort verdienmodelclubs worden opgedoekt/vervangen? Desnoods door computers programma,s.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De NAVO veroorzaakt oorlogen en handelt in strijd met internationaal recht. Lijkt mij reden genoeg om de NAVO op te heffen, zeker omdat de reden waarom het ooit opgericht is al lang niet meer relevant is.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 16:47 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mee eens dat de NAVO wordt opgeheven.
Maar dan moet de EU een eigen leger op poten zetten en dat is moeilijk.
Met zoveel verschillende talen en mentaliteiten.
Zullen Nederlandse soldaten een Duitse generaal volgen?
Of Duitse soldaten een Franse generaal?
En welke taal wordt gekozen?
Of ieder land moet zijn eigen defensie opkrikken tot een zelfstandig leger.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Maar dat 'probleem' speelt toch nu ook al in de NAVO?

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

De VN moet ook op de schop.
Ongelooflijk hoeveel ongekozen nietsnutten daar zitten en weer met enorme salarissen.
De Blauwhelmen werden in Rwanda teruggetrokken door de VN op het moment dat de genocide begon.
Behalve Generaal Romeo Dallaire uit Canada bleef en heeft duizenden mensen kunnen redden.
Tegen de wil van de VN in.
Lees zijn boek "Shake hands with the Devil".

En het boek "Lords of Poverty" van Graham Hancock.
Over de corruptie in de VN en hoe ze Afrika arm houden.
https://grahamhancock.com/lords-of-poverty/

BerichtGeplaatst: Zo Sep 10, 2017 16:59 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Maar dat 'probleem' speelt toch nu ook al in de NAVO?

Ja je hebt gelijk want met Srebrenica hebben de Fransen luchtsteun geweigerd en dat was onder NAVO.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Over het algemeen heb ik respect voor de oorspronkelijke VS ideeën over democratie.
Maar er begint bij mij de laatste tijd een overtuiging te dagen dat een bepaalde zich democraten/enz noemende
club in de VS, zich enorm verrijkt met het zaaien van oorlogen in elk buitenland dat genegen is hun wapens en hulp te aanvaarden. En anders beginnen ze wel op eigen kracht.
Er is op het ogenblik, maar ook in recenter verleden geen oorlog, burgeroorlog of opstand waarin de VS niet zit te stoken met geld, goederen of militaire steun.
Trump probeerde die trend te onderbreken via vriendelijke gebaren richting bv Poetin. Hij werd en wordt tot de grond afgebrand door het deugende deel van de mensheid.
Een zorgelijke ontwikkeling. En hoe komt die mentaliteit steeds terug? We hebben blijkbaar niks geleerd.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 14:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Hoe beoordeelt u de vrij recente aanval van Trump op Assad, die - volgens Poetin niet bewezen - met gifgas zou hebben gegooid ?

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
De VN moet ook op de schop.
Ongelooflijk hoeveel ongekozen nietsnutten daar zitten en weer met enorme salarissen.

Juist! Allemaal volgevreten dikkoppen die de oorlogsindustrie aan de gang houden.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Hoe beoordeelt u de vrij recente aanval van Trump op Assad, die - volgens Poetin niet bewezen - met gifgas zou hebben gegooid ?

Ik denk dat Trump niet onder die aanval uit kon. Plus een groot deel aan valse voorlichting richting Trump vanuit de CAI, FBI en consorten.
Amerika moet blijkbaar een vijand hebben om zijn elite aan de macht te houden en Trump is, nu hij nog steeds niet echt stevig in het zadel zit verplicht mee te lopen in de processie, anders vergaat het hem net als Kennedy of Nixon.
Voor de gewone Rus is het gunstig. Zijn landgenoten laat Poetin niet lijden onder gekonkel van de internationale meelopers zoals hier wel gebeurt. Daar ontwikkeld het vakmanschap zich nu weer buiten onze westerse waren om. (ik heb jaren in een Lada Samara gereden met veel onderdelen van ik meen Porche. Een geweldige veilige auto)
Men maakt in Rusland weer bv zijn eigen kaas.
Over enkele jaren is China aan de beurt.
Ik geloof ook niet dat vanuit Assad met gifgas werd gegooid. Waarom zouden de seculiere Syriërs dat doen, ze zijn aan de winnende hand.
Ik denk dat Syrië op den duur dezelfde kant als Kosovo opgaat, met een enorme Amerikaanse basis en stinkendrijke lokale regelneefjes. Dat kan Trump niet tegenhouden tegen de stroom in.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:

Het is niet aan Amerika om andere landen te bestraffen. Voor je het weet nemen alle landen die vrijheid, en er is altijd wel iemand die straf verdient.

Vergeet ook niet dat Amerika het internationale strafhof in Den Haag niet eens erkent. Amerika heeft totaal niets op met rechtvaardigheid, anders zouden ze zo'n internationaal strafhof wel erkennen. Daarbij is ook al bekend dat Amerika er gevangenissen op nahoudt (geheime CIA gevangenissen en Guantanamo Bay) waar mensenrechten geschonden worden.

Dus waar haalt Amerika het recht vandaan om andere landen te bestraffen voor misdaden?

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 20:07 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:

Ik denk dat Trump niet onder die aanval uit kon.

Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliff schreef:
Lampje schreef:

Het is niet aan Amerika om andere landen te bestraffen. Voor je het weet nemen alle landen die vrijheid, en er is altijd wel iemand die straf verdient.

Vergeet ook niet dat Amerika het internationale strafhof in Den Haag niet eens erkent. Amerika heeft totaal niets op met rechtvaardigheid, anders zouden ze zo'n internationaal strafhof wel erkennen. Daarbij is ook al bekend dat Amerika er gevangenissen op nahoudt (geheime CIA gevangenissen en Guantanamo Bay) waar mensenrechten geschonden worden.

Dus waar haalt Amerika het recht vandaan om andere landen te bestraffen voor misdaden?

Ik ben het wel met u eens hoor. Maar om die reden vind ik het juist goed dat we een VN hebbben met een Veiligheidsraad. Zodat landen elkaar scherp houden en het niet per definitie zo is dat de meest superieure van het stel ook moreel gelijk heeft.
De NAVO vind ik een ander verhaal. Ik snap Poetin wel dat hij de steeds verder uitdijende NAVO met haar oefeningen pal aan zijn grenzen, ziet als een bedreiging.
Ook vind ik - het moet gezegd - dat Poetin op dit moment de enige is die verstandige taal spreekt als het gaat om Noord-Korea.

BerichtGeplaatst: Di Sep 12, 2017 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Poendert schreef:

Ik denk dat Trump niet onder die aanval uit kon.

Dat begrijp ik eerlijk gezegd niet.

Als Trump zich terugtrekt, ook met wapensteun voor Syrische zogenaamde rebellen, en de Russen en Syriërs daar vrij hun gang laat gaan is binnenkort die oorlog afgelopen.
Maar dan zit het gros van de Amerikaanse senators (Republikeinen en Democraten = het gros van de bevolking) in de gordijnen, want hulp aan de Russen.
Dan is het binnen een maand einde Trump volgens mij. Of hij gaat de weg van Kennedy.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie