Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Ouders baby Charlie stoppen met rechtszaak.
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Ouders baby Charlie stoppen met rechtszaak.
BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2017 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2184807-ouders-baby-charlie-stoppen-met-rechtszaak-het-is-te-laat.html

Quote:
Het kindje wordt in leven gehouden door medische apparaten. "Het is te laat voor Charlie", zei de raadsman voor het High Court in Londen. "Het leed is geschied."
De moeder van Charlie zei dat haar zoontje een normaal leven had kunnen leiden als hij eerder was behandeld.

Charlie lijdt aan het mitochondriaal uitputtingssyndroom (MDDS). Dat is een zeldzame ziekte, waardoor hersenen en spieren ernstig worden verzwakt. Charlie kan niet bewegen, huilen en ademen. Hij is sinds zijn geboorte doof en heeft regelmatig epileptische aanvallen.

Wat denken mensen eigenlijk? Een doof epileptisch kind van 11 maanden dat niet kan bewegen, ademen of huilen kan nooit een normaal leven leiden. Ook niet na een experimentele behandeling.

Van mij mag de stekker er uit.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 24, 2017 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nou, ben je dat ook weer even kwijt toch?

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2017 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het is geen kwestie van kwijt willen zijn. De mens moet eens leren te accepteren dat bepaalde dingen in het leven nou eenmaal niet haalbaar zijn. En in dat kader is het kul wat die ouders roepen.

BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2017 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

De ouders wilde dat hun kindje een experimentele behandeling zou ondergaan in de Verenigde Staten. Zij waren overtuigd dat de gezondheid zou verbeteren als hij deze speciale behandeling zou krijgen. Wat een boer ben je als je roept 'trek de stekker er maar uit.' Ik schaam me plaatsvervangend voor dit soort uitspraken.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2017 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Ik denk dat mensen door advocaten geadviseerd worden, toneel te spelen op een of andere z.g. sociale media club in de siliconenvallei .
Als je maar blijft volhouden dat je vecht voor het leven van "je kindjes" en je vraagt aan 10 miljoen hormonen loempia’s of ze 1 € willen storten, ben je na aftrek van de juristkosten ook miljonair, en facebook /Google meer miljardair .
Na afloop zoek je een tekstschrijver voor je boek, betaalt commissie aan facebook google, enz.…..

Intrnet is niet het antwoord lees het boek hoofdstuk - de rotte plekken op internet .
BerichtGeplaatst: Do Jul 27, 2017 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
De ouders wilde dat hun kindje een experimentele behandeling zou ondergaan in de Verenigde Staten. Zij waren overtuigd dat de gezondheid zou verbeteren als hij deze speciale behandeling zou krijgen. Wat een boer ben je als je roept 'trek de stekker er maar uit.' Ik schaam me plaatsvervangend voor dit soort uitspraken.

Dat bedoeld ik inderdaad.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 9:34 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

10 miljoenste schreef:
Ik denk dat mensen door advocaten geadviseerd worden, toneel te spelen op een of andere z.g. sociale media club in de siliconenvallei...

Juist!

Cliff schreef:
Dat bedoeld ik inderdaad.

Dan lees nog eens wat ik in de openingsbijdrage schreef: Een doof epileptisch kind van 11 maanden dat niet kan bewegen, ademen of huilen kan nooit een normaal leven leiden. Ook niet na een experimentele behandeling.
Ik vind dat onnodig eindeloos rekken van leed dat vaak deels veroorzaakt wordt door de emoties van ouders. Soms moet je gewoon reëel zijn.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Prima als jij die afweging maakt voor je eigen kinderen.

Voor de ouders in kwestie kan ik alleen maar hopen dat ze het beste met hun kind voor hebben, en dat hebben ze ongetwijfeld. Dat zij daar anders naar kijken dan jij of ik hebben we maar voor lief te nemen.

Dit is een duivels dilemma waar niemand voor wil staan. Waar deze ouders zeker niet op zitten te wachten is een schreeuwlelijkerd die ze voor asociaal uitmaakt en die roept dat de stekker eruit moet.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 10:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dit is geen duivels dilemma; een dove epileptisch baby van 11 maanden die niet kan bewegen en niet kan ademen zal nooit een normaal leven kunnen leiden. Ook niet na deze experimentele behandeling.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja hoor Tedje.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Dit is geen duivels dilemma; een dove epileptisch baby van 11 maanden die niet kan bewegen en niet kan ademen zal nooit een normaal leven kunnen leiden. Ook niet na deze experimentele behandeling.

We hebben u goed verstaan, meneer van Es. Uw punt is helder.
Ik zou zeggen pas toe wat u wilt op uw eigen kinderen, maar laat uw oordeel over de kinderen van een ander over aan degenen van wie deze kinderen zijn.
Ik zit volledig op de lijn-Cliox: plaatsvervangende schaamte als ik uw gekakel hoor over de stekker eruit trekken.
(By the way: gaat u nu weer jammeren dat ik u niet mag ?)

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik jammer helemaal niet. Ik toon alleen maar onze arrogante overgecultiveerdheid aan waarmee wij denken alles te moeten kunnen regelen en vinden dat alles maakbaar moet zijn.

Overigens, de rechters en het ziekenhuis zijn het met mij eens; van hen mag de stekker eruit.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Ik jammer helemaal niet. Ik toon alleen maar onze arrogante overgecultiveerdheid aan waarmee wij denken alles te moeten kunnen regelen en vinden dat alles maakbaar moet zijn.

Overigens, de rechters en het ziekenhuis zijn het met mij eens; van hen mag de stekker eruit.

Doorgaans trek je ook geen bult aan van wat in de grondwet of wet op kinderarbeid staat en nu ineens ga je het opvoeren als argument? Als je dan toch een definitie wil van hypocrisie heb je hem bij deze!
BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 12:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Als je het niet wilt snappen dan houdt het natuurlijk op.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 28, 2017 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Cliox schreef:
Tedje van Es schreef:

Doorgaans trek je ook geen bult aan van wat in de grondwet of wet op kinderarbeid staat en nu ineens ga je het opvoeren als argument? Als je dan toch een definitie wil van hypocrisie heb je hem bij deze!

+1

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie