Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Waarom dragen moslim-vrouwen sluiers? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Waarom dragen moslim-vrouwen sluiers?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke, waarom ga jij niet een keer op een zonnige dag naar een gesluierde vrouw om een babbeltje te maken? Daar wordt je echt wijzer van.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nee Layla, ik woon in Amsterdam. Ik denk dat het verschil in kleding misschien wel met geld te maken kan hebben. Ik weet zelf ook niet precies hoe zo'n jurkjas eruit ziet, want het is onfatsoenlijk om mannen uitgebreid van top tot teen op te nemen. Maar het is langer en het heeft in mijn ogen iets armoedigs.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

"Ik weet zelf ook niet precies hoe zo'n jurkjas eruit ziet, want het is onfatsoenlijk om mannen uitgebreid van top tot teen op te nemen. Maar het is langer en het heeft in mijn ogen iets armoedigs."

Tja dat kan dat je dat zo ziet. Het komt zeg maar tot de voeten, gewoon even lang als een broek. Ik kan me voorstellen dat men dat raar vindt, ik vind het b.v ook raar om mannen in een rokje te zien....(schotse mannen), nou zo zou dat ook bij jou kunnen overkomen zo'n gewaad.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:44 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Mannen die willen zoenen worden door mij resoluut geweigerd. In Zuid-Italië wordt nog wel eens een poging gedaan, maar als ik gewoon niet buk komen ze er toch niet bij
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ja dat is ook zoiets wat bij ons heel normaal is. Mannen geven elkaar vier traditionele kussen. Ik vraag me af wat Nederlanders daar wel van zullen denken als ze dat op straat zien. EN CLIFF, waarom kus je vrouwen wel, maar mannen niet?
Dat vind ik eigenlijk ook wel raar...
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sommige mannen zoenen uit gewoonte iedereen drie keer op de wang. Links, rechts, links. Ik denk dat ze zich nogal gekwetst voelen als je bliksemsnel zo recht mogelijk op gaat staan. Volgens mij hoor je je excuses dan aan te bieden.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 0:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Layla, er zijn hordes Nederlandse mannen die mannen zoenen. Niks vreemds aan. En ook niet beperkt tot homo's.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 1:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Er zijn moslims die zeggen dat de Koran helemaal niets over het dragen van een hoofddoek zegt. Het staat er helemaal niet nadrukkelijk zo in, Het is dus eerder cultureel bepaald, posite van de vrouw. Het dragen van een hoofddoek is niet altijd even vrijwillig als sommigen willen doen voorkomen. Meisjes die nog te klein zijn om te weten waarom ze het dragen, lopen al met een hoofddoek. In bepaalde landen is het zelfs wettelijk verplicht, w.o. Afghanistan, Iran.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 1:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Misschien is het in Amsterdam normaal maar in Zeeland niet hoor. Ik hoef trouwens niet rechtop te gaan staan, die Zuid Italianen zijn allemaal 1.60 ofzo.

Layla,

Ik kus liever vrouwen omdat die zachter zijn en vaker lekker ruiken. Echt, mannen met baarden kussen lijkt me vreselijk.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 2:00 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hallo Layla, ik ben er weer. Ik heb je reacties zitten lezen, en ik heb er toch wel een paar opmerkingen over. Ik geef eerst maar even mijn mening over hoofddoekjes.
Zoals je natuurlijk al verwachtte, vind ik het inderdaad een symbool van seksuele onderdrukking. Het herinnert me aan een periode nog niet zo lang geleden, toen die seksuele dubbelzinnigheid ook in Nederland de heersende moraal was.
Ik ben erg blij dat die onmogelijke situatie verleden tijd is, waarin seks voor de ene helft van een stel is toegestaan en voor de andere helft niet, met alle maatschappelijke complicaties van dien. Zo veel ellende, en dat alleen maar vanwege seks.
En ik vind het dus jammer dat het erop lijkt dat de hele strijd nu weer opnieuw moet worden gevoerd. De hoofddoek is inderdaad een symbool van die situatie waarvan ik hoop dat hij nooit meer terugkomt.

Ik kan me niet voorstellen dat het verbieden van zo'n symbool een oplossing is. Iedereen moet volgens mij zijn eigen ontwikkeling doormaken, en dan zelf maar de beslissing nemen wat hij doet, en waarom. Zolang je maar geen anderen lastig valt door je keuze.

Hierbij dan een reactie op een paar van jouw opmerkingen.

Veel Islamitische mannen zullen Islamitische gesluierde vrouwen respecteren, en op eeeeeeen heeeel andere manier benaderen. Een vrouw die een hoofddoek draagt staat ergens voor en wil niet versierd worden door een of andere lummel op straat!

Dat is nu juist het soort dwang waar men het steeds over heeft, Layla. Het is wat wij 'intimidatie' noemen. Als je dus geen hoofddoek draagt, ben je vogelvrij en mag je op straat in je kont worden geknepen. Dat is heel hinderlijk, inderdaad. Normaal zou het zijn dat mannen inzien dat zulk soort gedrag bespottelijk is. Het is heel erg abnormaal dat een vrouw zich moet verbergen om dit soort wangedrag te vermijden.

Ik ga geen hoofddoek dragen om te vermijden dat een of andere lummel denkt dat hij zich van alles kan permitteren. Het zou toch een rare zaak zijn als we ons de wet moeten laten voorschrijven door lummels? Laat de lummels maar hun best doen zich aan te passen.

Je gaat er niet dood van als iemand je geen hand geeft. Voor gelovige mensen is het wel heel erg belangrijk.
+
Niels, we leven hier in een vrij land. Voor zover ik weet mag je altijd weigeren om iemand een hand te geven.

Het is in dit vrije land niet toegestaan om een ambtenaar in functie te beledigen. Het moedwillig provoceren van protocollen is zelfs meer dan een persoonlijke belediging, en kan soms grote gevolgen hebben. Natuurlijk maken we geen halszaak van zoiets.
Maar het frappeert mij wel dat er altijd mensen zijn die denken dat 'vrijheid van godsdienst' betekent 'vrijheid om anderen te discrimineren of te kwetsen'.
Wat maakt het geloof dan toch wel zo mooi dat het de wereld vooruit zou brengen? En als dit gedrag door de godsdienst wordt voorgeschreven, zie ik er nog minder heil in.

en als er dan toch nog een vrouwtje is die zich beledigd voelt en met allerlei smoesjes aan komt, dan denk ik houdoeeee mejuffie.

Euhh.. weet je zeker dat je toch niet een bepaalde angst ergens voor hebt, dat dit toontje nodig is? Bovendien was de dame in kwestie niet de enige die overrompeld was; ook de mannelijke aanwezigen ervaarden het als een schoffering.

Je moet er altijd op bedacht zijn dat je met al die vreemde groetculturen iets doet wat niet kan. Nederlanders proberen altijd met de gekste dingen mee te doen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik hoor dat Nederlanders zich beledigd voelen in zo'n ceremonieel. Maar wat deze man deed, werd gewoon ervaren als een agressieve daad, die speciaal was gericht tegen de vrouwelijkheid van een persoon. Dat is iets wat wij hier niet kennen, vandaar de reactie. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat we eraan gewend raken.

[Dit weerwoord is op 14 Maart 2001 gewijzigd door nina.]
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 9:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Ja dat is ook zoiets wat bij ons heel normaal is. Mannen geven elkaar vier traditionele kussen. Ik vraag me af wat Nederlanders daar wel van zullen denken als ze dat op straat zien. EN CLIFF, waarom kus je vrouwen wel, maar mannen niet?
Dat vind ik eigenlijk ook wel raar...

Dit vindt ik nou ook zo tegenstrijdig aan deze mensen. Homo's moeten ze niets van hebben, maar ze kussen daar zelf wel mannen. Dat moet je als Nederlander eens doen, een man kussen. Dan wordt je direct bestempelt als homo. En een hetero man hier in Nederland kust toch ook geen andere mannen.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff,
Bij de bruiloft in Turkije krijg jij een uitnodiging en zal ik de ganse familie zeggen dat jij mijn beste vriend bent. Moet je eens kijken hoe je afgelebberd wordt door mijn mannelijke familieleden
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En anders moet je ze vooraf even persoonlijk informeren
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 10:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Zou het opvallen als ik op de motor kom en ik hou mijn helm op Niels?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 15:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hoi Nina,

Leuk dat je er weer bent. Ik heb je al weer een lange tijd niet gezien.

Citaat:
Zoals je natuurlijk al verwachtte, vind ik het inderdaad een symbool van seksuele onderdrukking. Het herinnert me aan een periode nog niet zo lang geleden, toen die seksuele dubbelzinnigheid ook in Nederland de heersende moraal was.

Seksuele onderdrukking? Joh, ik weet echt niet waar je het over hebt.

Citaat:

Ik ben erg blij dat die onmogelijke situatie verleden tijd is, waarin seks voor de ene helft van een stel is toegestaan en voor de andere helft niet, met alle maatschappelijke complicaties van dien. Zo veel ellende, en dat alleen maar vanwege seks.

Even voor alle duidelijkheid. Het is islamitisch gezien voor zowel man als vrouw niet toegestaan om seks buiten het huwelijk om te hebben. Dus wat je nou zegt heeft hier niks mee te maken.

Layla:Veel Islamitische mannen zullen Islamitische gesluierde vrouwen respecteren, en op eeeeeeen heeeel andere manier benaderen. Een vrouw die een hoofddoek draagt staat ergens voor en wil niet versierd worden door een of andere lummel op straat!

Nina at is nu juist het soort dwang waar men het steeds over heeft, Layla. Het is wat wij 'intimidatie' noemen. Als je dus geen hoofddoek draagt, ben je vogelvrij en mag je op straat in je kont worden geknepen. Dat is heel hinderlijk, inderdaad. Normaal zou het zijn dat mannen inzien dat zulk soort gedrag bespottelijk is. Het is heel erg abnormaal dat een vrouw zich moet verbergen om dit soort wangedrag te vermijden.

Ik heb het niet duidelijk uitgelegd omdat ik dit al zo vaak heb verteld, weliswaar niet op dit forum maar toch wel ergens anders.
Voor Islamitische mannen is het niet toegestaan om vrouwen lastig te vallen.
Ze horen hun ogen neer te slaan net als de vrouwen, dus vrouwen knijpen of versieren zit er niet in. Dat het in de praktijk echter wel gebeurt is een feit wat jij of ik niet kunnen ontkennen. Ik heb verteld waarom een vrouw een hoofddoek (hijaab is een betere woord) dient te dragen. Dus niet alleen om mannen op een afstand te houden, maar ook te laten zien wie ze is, dat ze een moslima is en zich niet schaamt voor haar Islamitische identiteit. Daarnaast wordt een vrouw in de Islam als een soort glanzende parel beschouwd. Hoe meer er mensen aan gaan zitten, hoe meer de glans eraf gaat en de waarde op een gegeven moment geheel gaat verdwijnen. Dat is dus punt 1. Door zich te bedekken laat ze zien dat ze ergens voor staat en dat ze niet op een onwaardige manier benaderd wil worden. Een man gaat toch ook niet achter een nonnetje aan of wel Nina? Nou precies hetzelfde. Iedereen weet dat een Islamitische vrouw met hijaab niet versierd mag worden en dat ze met rust gelaten moet worden. Er is maar een manier om haar te benaderen en dat is op de juiste Islamitische wijze!!!!!

Kijk, als je in een minirokje loopt, je draagt een piepklein topje, dan vraag je er zelf om dat mannen je achterna lopen. Sorry, als je het hier niet mee eens bent, maar dat is dus gewoon zo. Daar is een onderzoek naar gedaan. Een Islamitische vrouw staat niet te wachten op zo'n weerzinwekkende aandacht, niet op die manier!!!

Sommige vrouwen vinden het leuk als mannen haar achterna fluiten, of iets toe fluisteren. Ik mag toch hopen dat een Islamitische vrouw die er nog voor kiest ook om een hoofddoek te dragen niet zit te wachten op aandacht van kerels die niks anders te doen hebben dan, alles wat een rok aan heeft te versieren. Ik kan je zeggen dat ik daar helemaal niet van houd. Ik ervaar dat als iets heel onprettigs, zo voel ik me niet gerespecteerd. Ieder zo zijn eigen mening!

Citaat:
Ik ga geen hoofddoek dragen om te vermijden dat een of andere lummel denkt dat hij zich van alles kan permitteren. Het zou toch een rare zaak zijn als we ons de wet moeten laten voorschrijven door lummels? Laat de lummels maar hun best doen zich aan te passen.

Jaa zo'n antwoord had ik wel van je verwacht hihi. Ik kan me nog onze vorige discussie herinneren over verkrachting. Probeer het eens te zien vanuit Islamitisch oogpunt.

Citaat:
Maar het frappeert mij wel dat er altijd mensen zijn die denken dat 'vrijheid van godsdienst' betekent 'vrijheid om anderen te discrimineren of te kwetsen'.

Overdrijven is ook een vak NINA!
Je discrimineert of kwetst een vrouw als je haar geen hand geeft? ONZIN!
Ze voelen zich gewoon te snel gediscrimineerd. Ik heb daar geen begrip voor.

Layla:en als er dan toch nog een vrouwtje is die zich beledigd voelt en met allerlei smoesjes aan komt, dan denk ik houdoeeee mejuffie.

Nina:Euhh.. weet je zeker dat je toch niet een bepaalde angst ergens voor hebt, dat dit toontje nodig is? Bovendien was de dame in kwestie niet de enige die overrompeld was; ook de mannelijke aanwezigen ervaarden het als een schoffering.

Angst voor wat? Dat snap ik even niet.
Ik had het over een andere geval, zij had van te voren schriftelijk te horen gekregen dat de Islamitische man die op bezoek zou komen vrouwen gewoon geen hand geeft. Als je als vrouw naderhand nog zielig gaat doen omdat jij je beledigd voelt, dat je denkt dat hij geen respect voor je heeft bla bla bla.....dan denk ik doe toch effe normaal vrouwtje. Er zijn ergere dingen op de wereld dan een handje schudden met een man.
SJONGE SJONGE, moet je nou van een mug een olifant maken.

Citaat:
Maar wat deze man deed, werd gewoon ervaren als een agressieve daad, die speciaal was gericht tegen de vrouwelijkheid van een persoon. Dat is iets wat wij hier niet kennen, vandaar de reactie. Ik hoop eerlijk gezegd niet dat we eraan gewend raken.

whoehahahahaha, laat me niet lachen hahahaha.
Weet je Nina, ik vind jou nogal feministisch overkomen. Dat vind ik helemaal niet erg, maar volgens mij overdrijf je het nou wel heeeel erg. Agressieve daad? Dan denk ik, meid waar heb je het over. Een man die een vrouw weigert om een hand te geven uit religeuze redenen. De Islam schrijft ons voor dat we zo min mogelijk contact mogen hebben met het andere geslacht want anders gebeuren er van die rare dingen. Om te voorkomen dat je geen seks krijgt voor het huwelijk of buiten het huwelijk om dien jij een gepaste afstand te houden. De Islamitische man respecteert de vrouwen, want hij doet dat dus niet alleen bij de Islamitische vrouwen maar ook bij de niet-moslimse vrouwen. Als hij dat laatse niet deed dan zou hij juist geen respect hebben voor vrouwen. Het draait allemaal om de hoofdregel....geen seks buiten het huwelijk. Het begint met een praatje, het begint met een handdruk, het begint met een knipoogje, het begint met een enkel oogcontact.
DAT IS WAAR, je hoeft het niet te ontkennen!

Als deze man er voor wilt zorgen om niet vreemd te gaan, want hij zal wel al getrouwd zijn dan heb ik heeeeeeel veel respect voor hem. Hij vindt het blijkbaar nodig om zich zelfs aan de kleine regels te houden.

De man die ik op t.v had gezien had het heel mooi uitgelegd waarom hij dat deed. Als je eenmaal begint met regeltje wel naleven, regeltje niet naleven dan word je steeds slordiger, je gaat steeds meer je grenzen verleggen. Dat merk ik bij mezelf ook wel hoor.

Nou, een lang verhaal getypt. Ik denk niet dat je het met me eens zult zijn.....dat verwacht ik ook niet. Jij bent gewoon heel anders opgevoed dan ik. Als ik kijk naar de meeste westerse vrouwen, dan vind ik dat mannen helemaal geen respect voor hun hebben. Ze worden gewoon gebruikt, hun lichaam wordt openlijk vertoond, allerlei reclame bla bla bla. Je kunt nergens naar kijken of je ziet naakte vrouwen, bushaltes, winkels, t.v etc.

Waarom Nina? Wordt het niet eens tijd om hier fel tegen aan te gaan?

De mannen worden niet op die manier gepresenteerd.....hoe komt dat Nina?
Niet dat ik daar op sta te wachten, want ik vind het al weerzinwekkend genoeg hoe vrouwen hierzo gepresenteerd worden dussss.
gehersenspoeld....helaaas ik ben ook een beetje gehersenspoeld, maar ik heb gelukkig de Islam nog om dat te laten doordringen.

Dus als ik zo vrij mag zijn om je woorden te gebruiken, ik vind dat de meeste westerse vrouwen seksueel worden onderdrukt. Zij hebben dat niet eens door!

Ik hooooooooop dat er een tijd zal komen dat ze dat zullen beseffen, als ze de mannen dan maar geen lesje gaan geven hihi.

Met vriendelijke groet,

Layla

[Dit weerwoord is op 14 Maart 2001 gewijzigd door Layla.]
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Het draait allemaal om de hoofdregel....geen seks buiten het huwelijk. Het begint met een praatje, het begint met een handdruk, het begint met een knipoogje, het begint met een enkel oogcontact.
DAT IS WAAR, je hoeft het niet te ontkennen!

Layla toch, hier moest ik wel even om lachen hoor. Ik laat verdere reactie graag aan Nina over, maar als ik "seks buiten het huwelijk" moest hebben met elke man die ik beleefdheidshalve een hand heb gegeven in de loop der jaren had ik helemaal geen tijd over om te internetten. Of mag het ook heel snel wezen, die seks die je niet kan laten na het handenschudden? Van je een-twee-hoeps?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke toch. Staat daar niet begint met.

tenzij je direct aan de slag gaat.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Het draait allemaal om de hoofdregel....geen seks buiten het huwelijk. Het begint met een praatje, het begint met een handdruk, het begint met een knipoogje, het begint met een enkel oogcontact. DAT IS WAAR, je hoeft het niet te ontkennen!

Sorry, maar ik kan niet wachten op een antwoord van Nina hoor.

Layla, ik ontken dit juist ten zeerste. We hebben het hier wel eens vaker over gehad, maar de manier waarop de Islam naar mannen kijkt (wat dit betreft) vind ik echt beledigend.

Alsof een man een seksueel roofdier is die geen enkele beheersing heeft.

Ik heb de handen van duizenden vrouwen geschud, ik heb honderden vrouwen gezoend, ik heb met veel te veel vrouwen gedanst, en met geen van allen wou ik seks hebben. Natuurlijk waren er enkelen waarbij wel seksuele aantrekkingskracht is, maar aantrekkingskracht is een bepaald gevoel wat makkelijk te onderdrukken is. Je hoeft er echt niet zo -bijna fobisch- op te reageren.

Sterker nog, je kunt er zelfs een grapje van maken door te zeggen dat iemand er wel aantrekkelijk uit ziet of door te zeggen 'jammer dat ik geen vrijgezel meer ben'...

Maar het is echt niet zo dat mensen konijnen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind je erg verderdigende uitspraak 'DAT IS WAAR, je hoeft het niet te ontkennen!' dan ook veel te ver gaan.

Ik ontken het wel degelijk.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ook.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff een auto begint met een tekening. Maar je kan niet beweren dat die tekening een onderdeel is van een auto.

Zoiets gebeurt vroeg of laat. Je bent dronken. Je laat je leiden door je gevoelens. En voor je het weet wordt je wakker naast een "Dweil". Ach denk je: "wat heb ik gedaan"

En als je weet hoe vaak mensen vreemd gaan. Zal je niet doen alsof heel Nederland kuis is.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nou Raadgever, ben blij dat wij het een keer ergens over eens zijn. Dat voelt een beetje goed aan

Ach ja Cliff, Janneke, Niels....dit onderwerp hebben we al achter de rug.
Jullie denken er zo over, ik denk er zo over.
Er is degelijk aantrekkingskracht tussen man en vrouw. Niet altijd, begrijp me niet verkeerd.....maar waarom spreekt men over liefde op het eerste gezicht? Waarom voel je de spanning tussen man en vrouw terwijl ze met nog tien andere mensen in een ruimte zitten? Ze hoeven elkaar maar aan te kijken....en er gaat van alles door hen heen?
Waarom zijn ze dan van elkaar bewust?
Het staat jullie vrij om me uit te leggen waar dat vandaan komt, die aantrekkingskracht?

Kom nou jongens, ik hoef toch niet in details te treden om jullie dit duidelijk te maken. Dat mensen zo vaak vreemd gaan komt gewoon omdat men er zelf een zooitje van maakt. Als je zo losjes omgaat met elkaar, dan moet je ook niet vreemd opkijken als je partner vreemd gaat. Cliff, het is niet beledigend, zo zitten wij MENSEN in elkaar. Niet alleen mannen, net zo goed ook vrouwen.

Bij mannen komt er wel wat meer bij kijken....zij zijn jagers, willen vrouwen versieren, machoachtig gedrag, ze willen zichzelf graag bewijzen. Dat zie je gelukkig bij vrouwen niet zo....maar ook zij zenden (on)bewust seksuele aantrekkingskracht toe naar de mannen. Dat soort gedrag zie ik dagelijks om me heen, vanaf de puberteit beginnen ze daarmee....en het gaat niet weg. Sommige mensen maken er zelf een sport van.

Ik durf de reactie van Nina al niet meer te lezen, aangezien jullie zo opgefokt reageren.
Je moet toch iets doen om niet vreemd te gaan?? Wel allemaal heel scheinheilig doen en zeggen dat jij je kunt inhouden, maaar uhhh maak dat de kat wijs! Ik weet wel beter.

Je hebt het niet altijd in de hand, je bent makkelijk beinvloedbaar als jij je gevoelens de baas laat spelen over je verstand. Verstand werkt soms gewoonweg niet, daarom heb je bepaalde regels nodig in je leven.

Jullie mogen het van mij best ontkennen....ik geloof jullie op je woord als jullie zeggen dat het niet in je hoofd opkomt om vreemd te gaan, maar bedenk wel dat veel mensen die vreemd gaan het ook niet hebben gewild, hun relatie/huwelijk niet op het spel wilden zetten maaaaar het toch is gebeurd. WAAROM? Ze hebben zich mee laten slepen door hun gevoelens.

Misschien zijn jullie wel heel soepel en is er niks aan de hand als een van jullie vreemd gaat. Bij de Moslims is er degelijk wel veel aan de hand. Het is een van de ergste zondes na shirk die je kunt begaan.

Ik denk gewoon dat vreemd gaan ook vaker bij 'jullie' voorkomt. Sorry als ik 'jullie' hiermee beledig. Hoe vaak hoor je/lees je wel niet dat een man vreemd gaat met zijn schoonzus, of zijn schoonmoeder, nicht van vrouw. Ammahoellaaa zoiets komt bij ons gelukkig niet voor, want wij bewaren wel afstand. Kom nou niet met voorbeelden aan over Moslimse mannen die buiten vrouwen versieren, tjaa daar heb ik ook niks goeds over te zeggen.

Het komt gewoonweg doordat er geen afstand is tussen man en vrouw....daardoor ontstaat er een chaos. Dat zie je hier dus wel....met alles en nog wat.

Daarmee is het laatste woord gezegd hopelijk....hihihi.

Groetjesss,

Layla

[Dit weerwoord is op 14 Maart 2001 gewijzigd door Layla.]
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Tja Layla,

We komen hier inderdaad niet uit. Ik weet dat er veel vreemd gegaan wordt, zoveel dat het eigenlijk al niet meer 'vreemd' is.

Toch ga ik liever uit van persoonlijke vrijheid en beheersing. En ja, ik zal wel een God's wonder zijn in de ogen van een moslim, maar ik heb die beheersing. Maar ik geef toe dat ik genoeg mensen ken die dat niet hebben. Dat is dan hun verantwoordelijkheid, en vaak betalen zij daar vroeg of laat ook een keiharde prijs voor.

Ik reageer overigens niet opgefokt. Ik vond dat jij dat deed eerlijk gezegd, met reacties als 'whoehahahahaha, laat me niet lachen hahahaha.' Want dat is niet echt een reactie waar je op wacht als je iets serieus meent.

Toch vind ik dat moslims redelijk fobisch met seksuele gevoelens om gaan. Raadgever typeert dat ook weer met zijn opmerkingen. Raadgever, ik ben nooit dronken, ik drink namelijk geen alcohol. En de mensen die vreemd gaan zijn met hun volle verstand daarbij hoor, en ze kunnen wat mij betreft ten alle tijde ter verantwoording geroepen worden.

Het is dus niet zo van 'o jee, wat heb ik nou gedaan' en dat over een tijdsbestek van en paar uur. Ze weten donders goed wat ze doen.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff.

"Ik reageer overigens niet opgefokt. Ik vond dat jij dat deed eerlijk gezegd, met reacties als 'whoehahahahaha, laat me niet lachen hahahaha.' Want dat is niet echt een reactie waar je op wacht als je iets serieus meent."

Ja vind je het gek? Het zou een misdaad zijn, agressief als ene man geen hand geeft aan een vrouw. Sorry hoor, maar daar moest ik echt om lachen.

"Toch vind ik dat moslims redelijk fobisch met seksuele gevoelens om gaan. Raadgever typeert dat ook weer met zijn opmerkingen. Raadgever, ik ben nooit dronken, ik drink namelijk geen alcohol. En de mensen die vreemd gaan zijn met hun volle verstand daarbij hoor, en ze kunnen wat mij betreft ten alle tijde ter verantwoording geroepen worden."

Aangezien jezelf zegt dat het ieder z'n eigen verantwoordelijkheid is, mag ik concluderen dat ze het recht hebben om zich zo strikt aan de regels te houden....want zij hebben later de verantwoording af te leggen en niet jij!

"Het is dus niet zo van 'o jee, wat heb ik nou gedaan' en dat over een tijdsbestek van en paar uur. Ze weten donders goed wat ze doen."

Hoe weet jij dat?? Ik ben het hier niet mee eens. Ik denk dat ze dat helemaal niet beseffen, dat beseffen ze pas naderhand. Op dat moment hebben ze zich laten leiden door hun gevoelens. Dan kan je niet meer helder denken Cliff!!!!!!!

Misschien ben jij daar een uitzondering op, maar het is keer op keer gebleken dat mensen zich zelf niet genoeg kunnen beheersen.

Groet,

Layla
Onbekend
Gast

Geen wonder dat je het met Raadgever wel eens bent Layla, als ik even naar zijn profiel kijk

Ik zit stil te genieten van deze discussie, (vooral wanneer Nina zich in de strijd mengt ) en laat het bij één opmerking, die ik al vaker heb verkondigd :

"" Islamieten zullen nooit en te nimmer kunnen *Samen-leven* met ONS, de vrije westerlingen.""

Jullie hebben hier nog het e.e.a. in te halen.

Onbekend
Gast

Het gebeurt niet vaak, maar wederom ben ik het voor 100% met Cliff eens.
O ja, ik drink wel alcohol. Bij mij nemen de sexuele lusten dan echter af.......
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie