Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Moordzucht Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

De mens is moordzuchtig:
door schaarste
0%
 0%  [ 0 ]
omdat hij erfelijk belast is
12%
 12%  [ 1 ]
door cultuur
50%
 50%  [ 4 ]
is niet moordzuchtig
37%
 37%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 8

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 15:57 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Pinakel schreef:
Poendert schreef:

Bij onenigheid in een groep verhuisde men 100 km verderop en begon daar opnieuw, want de Thule beschaving was door hun voorouders uitgeroeid. Er was weer plek.
Ziedaar uw voorland.

In dat opzicht gaan we een sombere tijd tegemoet. Want we zijn nu zover dat we geen 100 km verderop meer kunnen beginnen omdat daar ook al mensen zitten. Naarmate de overbevolking toeneemt zullen moord en doodslag steeds meer de norm gaan worden...

Het is niet voor niets dat de wapenhandel zo enorm floreert...

Wij kunnen elkaar ook prima zonder georganiseerde wapenhandel de hersens inslaan. Geef niet de wapenhandel de schuld maar onze mentaliteit. En die zal nooit veranderen. Buiten die wapenhandel wordt nog veel meer flauwe-kul geld verdiend.
Zeker in onze jeugd willen we ergens tegen vechten, ergens de beste in zijn. Dat vechten kan tegen de elementen of tegen elkaar.
De enige oplossing is bevolkingskrimp (wat niet mogelijk is vanuit religie oogpunt, of echte nieuwe uitbreidingsmogelijkheden voor het mensdom buiten de aarde.
Maar eerst zal de windmolen-idioterie de volle winst moeten binnenslepen, en dat lijkt te lukken, want de bovenbazen geven nikt voor niks

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 16:06 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Met u eens tot uw laatste zin. Die kan ik niet zo goed plaatsen....windmolen idioterie ? Bovenbazen ?

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Lampje schreef:
Met u eens tot uw laatste zin. Die kan ik niet zo goed plaatsen....windmolen idioterie ? Bovenbazen ?

De windmolen idioterie zit op dezelfde hoogte als de hele tegenwoordige duurzaamheid industrie. Of denkt u werkelijk dat de windhandel de oplossing is voor energieprobleem?
Als voorbeeld. 1 wetsontwerp dat hier een landelijk verbod instelt op alle gebruik van plastiek en het hele plastiek probleem in ons landje is opgelost.
Of denkt iemand in dit land dat een wasmachine verpakt in houtwol slechter draait? Of een met een waaier van geperst en behandeld hout. Ik ken nog de vlieigtuigpropellors van hout.

BerichtGeplaatst: Di Apr 25, 2017 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Poendert schreef:
Lampje schreef:

De windmolen idioterie zit op dezelfde hoogte als de hele tegenwoordige duurzaamheid industrie. Of denkt u werkelijk dat de windhandel de oplossing is voor energieprobleem?

Eh...ik dacht hier niet zoveel eerlijk gezegd over energie. Vroeg me alleen af wat het uw zin met de moordzucht van de mens te maken heeft, waar deze draad over gaat. En dat verband wordt er nog niet echt duidelijker op, maar dat kan aan mij liggen.

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie