Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 220, 221, 222 ... 252, 253, 254  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 6:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

torentje schreef:
Jij moet niet doen alsof niet-rokers geen langere pauzes nemen. Hoor jij daar de rokers over klagen? Neen, want de rokers gunnen de niet-rokers hun pleziertjes en pretjes.

Ik heb het probleem toch helder gedefinieerd? De rokers nemen langer en vaker pauze. Dus als de groep mensen teruggaan naar hun werkplek na de pauze, buigen de rokers onderweg af richting rookhok en komen zij een kwartier later aan. Ook zijn rokers vaker weg en als zij weg zijn, langer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 11:45 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Jij schets een eenzijdig beeld van rokers, alsof alle rokers profiteurs zijn. In elke groepering heeft men rotte appels, dat heeft men zowel onder de niet-rokers als onder de rokers. Dat zal jij toch niet kunnen ontkennen? Richt jij je aandacht maar op de rotte appels onder de niet-rokers. Dan doe je tenminste ook eens werken.
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Je bent niet in lijn met wat je eerder schreef dat niet-rokers, rokers hun verslaving moeten gunnen. Verder hoef ik mij nergens op te richten, het zijn de opdrachtgevers in de organisatie die iets vaststellen en daar actie op nemen. Of willen nemen. Als het slechts een groep profiteur betreft betekent dat, dat er geen verlies is voor de overigen en begrijp ik je weerwoord niet zo. Let wel: ik pik andere signalen op en zie ook andere dingen. Zelfs ook al vind ik er niks van verder. Ik zie dat niet alleen bij mijn opdrachtgever maar ook bij het bedrijf waar ik werk. Plus, op mening één onderhoudstop van fabrieken moet men tegenwoordig klokken en zijn het telkens weer de groep rokers die het meest afwezig zijn op de werkvloer. Hierop heeft ook mijn werkgever een boze mail ontvangen en zijn rookhokken gesloten op de pauzetijden na.
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Jij wilt nog niet eens overwegen dat je weleens ongelijk kon hebben. Dus laat ik het hierbij.
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 16:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik verkondig vaststellingen, dus feiten. Het probleem wordt opgemerkt en aangepakt. Zoals ik hierboven al schreef, helemaal los van wat ik vind dus.
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dan heb jij vast wel betrouwbare bronnen voor die feiten?
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Jazeker. Onderbouwd door kloktijden.
BerichtGeplaatst: Do Apr 13, 2017 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat niet alleen: het is door vele onderzoeksbureau's vastgesteld. Maar dat wil Torentje allemaal niet horen.

BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Dat wil ik wel horen, maar dan wel persoonlijk van de onderzoekers zodat ik hen kan zien als ze spreken.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wil je dat zij statistieken opdreunen? Wat is er nu zo moeilijk om te geloven dat rokers langer en vaker pauze nemen? In dit specifiek geval is het vastgesteld dus niet op basis van vermoeden gedeeld. Dan kun je toch niet meer dan toegeven dat er een probleem is? En of dat probleem zich enkel en alleen voordoet op de plaatsen waarvan ik weet dat gemeten wordt, betwijfel ik ten zeerste. Anders gezegd, de resultaten sluiten naadloos aan op dat wat ik doorgaans overal tegenkom en ook zelf ervaar.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Neen, ik wil zien of het onderzoekers zijn die hun onderzoeken zorgvuldig gedaan hebben. Want de laatste decennia zijn er veel onderzoekers die ongezien spreken.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Rokers moeten uitbatchen om zich te begeven naar de rookruimte. Deze is buiten.. Verder is er niets. Geen parkeerplaats, geen looproute naar wat dan ook, geen zitplaatsen buiten, alleen een rookhok. Het rookhok op de onderhoudsstop had een draaipoortje en kaartlezer. Daar moest jij je pas voorhouden. De organisatie wil weten in welk gebouw iemand zich bevindt in geval van een calamiteit. Je kunt pas inbatchen als je nergens staat geregistreerd. Dus als jij de werkvloer verlaat moet je bij de ingang uitbatchen om toegang te krijgen tot het rookhok. Rookhok, werkplekken, vergunning-bali, kantoren, magazijn,toiletblokken en schaftgelegenheden waren elk aparte gedeeltes. Daar is een analyse van gemaakt en de uitkomst heb ik je medegedeeld; de groep rokers verlaten de werkplek niet alleen het vaakst maar nemen ook het langst pauze.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Bij de bedrijven waar ik gewerkt heb, zag ik een ander beeld. Daar pauzeerden de niet-rokers langer en vaker en waren daardoor minder productief. Mede daardoor konden de niet-rokers de rookverboden erdoor gedrukt krijgen, aangezien de rokers geen weerwoord konden geven, daar de rokers niet gevraagd werden om mee te pauzeren met de groepen niet-rokers.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Dat ben ik werkelijk in de 25 jaar dat ik werk nooit tegengekomen. En verder is dat ook geen reactie op de bewijsstukken die er wel zijn.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 14:40 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Jij kunt mijn getuigenis zwak vinden, maar de vele niet-rokers willen niet spreken waar rokers zijn. Dat is al decennia zo. Want wat denk jij dan wat de reden is, waarom ik zo vaak van bedrijf gewisseld ben?
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 14:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Heb jij daar bewijzen van? Liefst wil ik het persoonlijk vernemen van de onderzoekers zodat ik hen kan zien als ze spreken.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Wat een voorspelbare reactie. Geen weerwoord en dan maar de rokers imiteren. Zwak.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ik intimideer niemand. Opdrachtgevers merken op dat werkmensen hun werkplek verlaten buiten de afgesproken pauzetijden om en vaker 20 minuten tot een half uur. Ook merken opdrachtgevers op dat werkmensen langer pauze pakken dan zij hebben afgesproken. Vaak zijn zij om 11.50 al weg en keren zij pas om 12.45 terug. Tijdens de ochtendpauze zijn werkmensen ook langer weg dan het afgesproken kwartiertje. Op basis daarvan hebben opdrachtgevers een onderzoek ingesteld en zijn er achtergekomen dat het de werkmensen zijn die het rookhok vereren met een bezoekje. En daar wordt wat van gevonden.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 15:29 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik heb sterk het vermoeden dat jij een radicale moslim bent. Want de radicale moslims zijn ook niet-rokers en zijn ook zo vijandig tegen rokers.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 15:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Prima. En klaar.
BerichtGeplaatst: Vr Apr 14, 2017 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Inderdaad. We weten nu wat niet-rokers zijn.
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2017 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Inderdaad. Wij weten wat niet-rokers zijn, nml; de dupe van de verslaving van anderen. Niet alleen worden niet-rokers vergiftigd door schadelijke stoffen in sigarettenrook met de dood als mogelijk gevolg (rokers hebben dus meer overeenkomsten met radicale moslims dan niet-rokers), ook moeten niet-rokers harder en langer werken voor hetzelfde salaris en meebetalen aan de long-, hart,- en vaatziektes van rokers. Ik ben dolblij dat het steeds meer gepast aandacht krijgt en de rechtstaat de niet-roker meer en meer beschermd. En wat mij betreft wordt die lijn doorgetrokken in de toekomst. Roken vind ik prima mits de roker wel de nadelige consequenties aanvaard en financiert. Concreet:

- Rookruimten financieren en anders alleen thuis roken,
- Rooktijd is eigen tijd,
- Indien er (medische) beperkingen ontstaan als gevolg van roken, salaris inleveren,
- Als deze (medische) beperkingen leiden tot arbeidsongeschiktheid, boete-uitkering.

En los van de werksfeer vind ik een verbod op roken tijdens zwangerschap, in de auto en in de directe nabijheid van kinderen iets dat overwogen moet worden. Iedere ouder zou alles in beweging moeten zetten om te voorkomen dat kinderen starten met deze verschrikkelijke verslaving. Ik denk dat een verdubbeling van de prijs per pakje shag en sigaretten een prima start is. Laten we dan wel afspreken dat de meerprijs niet zonder meer de staatskas in verdwijnt maar dat een x-percentage naar de zorg gaat en een stichting wordt opgericht die een antistimulering campagnes voeren. Een meldpunt voor tabaksmisbruik is al een prima middel om mee te starten zodat mensen die opmerken dat in hun directe omgeving, kinderen worden blootgesteld aan schadelijke sigarettenrook, dit kunnen melden. Een prima hulpmiddel dat kan worden ingezet voor het handhaven van het verbod.
BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2017 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Hoef ik niets meer aan toe te voegen.

Er wordt tegenwoordig van alles verboden wat giftig is of zou kunnen zijn... Daar mag roken ook best wel onder vallen...

BerichtGeplaatst: Za Apr 15, 2017 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Ik vind het helemaal geen probleem dat jij kinderen zonder geweld te gebruiken of te liegen probeert te stimuleren om niet te roken.
BerichtGeplaatst: Ma Apr 17, 2017 8:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik heb het al eerder gezegd: een sigarettenverbod voor iedereen die na 2000 geboren is. Langzaamaan raak je dan van roken af terwijl geen enkele roker getroffen wordt...

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg