Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » De schijnheiligheid van het Vaticaan Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De schijnheiligheid van het Vaticaan
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 23, 2001 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Zo is het maar net Cliff. Zo lang je geen andere nationaliteit aanneemt blijf je Nederlander, ook al moet je je schamen voor veel wat andere Nederlanders uitvreten. Ik schaam me ook voor mezelf. Omdat ik ook maar een mens ben, realiseer ik me wel mijn onvolmaaktheid, maar dat belet niet dat ook ik wel eens verkeerd handel. Toch zit er een wezenlijk verschil tussen een fout maken en fout zijn.
Wie geen lid is van een groepering behoeft zich niet aangesproken te voelen voor de misstanden binnen die groepering. Ben je dat wel dan doe je dat eigelijk al automatisch.
In de katholieke kerk is de plaats van de vrouw vanouds tweede-rangs.
Als de kerk keus moeten maken tussen het gelijk van een vrouw en het onrecht dat een van haar geestelijken haar heeft aangedaan dan ligt alles eenvoudig. Zij heeft geen schijn van kans en wordt met blaam beladen. Zij had niet mogen verleiden, want dat doet de vrouw daar bijna per definitie.
Zo'n man wordt hoogstens overgeplaatst naar een verre missiepost, en laat dan de vrouw met haar problemen eenvoudig hier achter.
Als man wil ik van zo'n club toch zeker geen lid zijn!
BerichtGeplaatst: Za Mrt 24, 2001 0:58 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Janneke,

Wat er zou moeten gebeuren is dat de katholieken die misbruik waarnemen de pastoor/priester in kwestie aangeven bij de politie. Wat lijkt te gebeuren is dat men het liever geheim houdt vanwege het imago van de katholieke kerk.

Als die houding veranderd kan worden zouden we al een heel eind verder zijn.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie