Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie » Allah of God is niet belangrijk, alleen daden tellen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Allah of God is niet belangrijk, alleen daden tellen
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,

Je kunt op een heleboel manieren iets vertellen. Als het puur ter informatie gebracht wordt, in de zin van 'ik denk ...' of 'ik vind...' of 'ik geloof dat ...' dan heb ik er geen problemen mee.

Het probleem ontstaat als men ineens allerlei Koranverzen gaat citeren en ze als feit presenteert. En nu niet direct in de verdediging schieten graag, want je begrijpt wel wat ik bedoel als ik zeg 'Jezus is de zoon van God, en als je het niet gelooft, lees dan dit maar eens: (hier volgen dan allerlei citaten uit de bijbel)

Het zou fijn zijn in dit soort discussies als mensen de grens konden bepalen tussen hun religieuze waarheid en een min of meer universele waarheid.

Ja, dat laatste bestaat niet, maar ik wil niet te filosofisch worden. Met universele waarheden bedoel ik zaken als 1+1=2 en de wereld is rond. Met religieuze waarheden bedoel ik 'Mohammed is een profeet van Allah' (islamitische waarheid) en 'Jezus is de zoon van God' (christelijke waarheid)
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff dit bedoelde ik met de ergste soort censuur. Als iedereen hier op je site kan schreeuwen dat Mohammed (saws)een ordinaire kinderverkrachter is en niemand er iets tegen heeft, maar als ik voor mijn geloof opkom wordt de discussie gesloten of je mag ergens dan niet meer posten zoals op Forums. Dan schreeuw ik zeker moord en brand.

Ik scheld nooit en toch word ik geband. Ik heb zo mijn messcherpe aanvallen, maar om mij meteen monddood te maken>>> Bahhhhhh.

Cliff en als ik hier nog niet eens Versen uit de qor'aan mag plaatsen wat voor discussie heb je dan. Moet ik dan Theo van Gogh en dergelijke gaan citeren.

Han mocht wel de Bijbelse versen hier op weerwoord zetten. Maar toen ik eenmaal met Qor'aan versen kwam werd de discussie gesloten.

Begrijp je als ik je voor een kaafir uitmaak. En dat woordje staat je als gegoten. En nog durven te ontkennen dat je Layla niet van haar geloof wilt houden. Ze mag hier zijn en wordt geaccepteerdt zolang ze maar niet over Islam begint. Hahahah laat me niet lachen

Dus Cliff Ik zei je al dat je vaak niet weet hoe je moet meten en je meet elke keer verdomdes tegen de Islam. Ik heb hier totaal geen respect voor. Ik hoop dat je mij de toegang tot weerwoord ontneemt zodat ik tenminste op mijn gemak de hele Nederlandse idee van meningsuiting aan mijn laars kan lappen.

Wat een hypocriete gedoe zeg. Kan op Forums nog niet eens opkomen voor mijn godsdienst en hier mag je niet eens argumenten uit de Islamitische boeken halen. Gewoon in een woord>>> Schandaliggggggg.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,

Misschien is Polinco iets voor jou. Er zitten daar behoorlijk wat "islamofoben", maar het is wel een forum zonder censuur. Er gelden weliswaar bepaalde gedragsregels, maar er wordt daar niemand gecensureerd of verwijderd omdat die zijn mening geeft. Er zijn daar tot nu toe wel enkele leden uit het bestand verwijderd, maar dat was in beide gevallen op eigen verzoek van de desbetreffende persoon.
http://www.matriots.com/polino
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Linda ik vraag niet om een anarchie maar om een eerlijke behandeling.

Dus laat polinco voor wat het is. En ga door met waar je mee bezig was>>> Islam zwartmaken.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,

Je gaf me daarnet de volgende raad:
Citaat:
En ga door met waar je mee bezig was>>> Islam zwartmaken.
Maar waarom zou ik dat doen? Jij kunt dat toch veel beter?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,

Echt, je slaat de plank volledig mis. Waar zeg ik dat je niet uit de Koran mag citeren? Ik hield een verhaal over universele waarehid en religieuze waarheid en dat jij die dingen een beetje door elkaar haalt en zo doet alsof jouw religieuze waarheid een universele waarheid is.

Bovendien staan die Koran citaten in deze discussie en die is dus niet gesloten.

En dat Mohammed een kinderverkrachter is zou ik wel degelijk censureren als ik het las en ik neem aan dat Layla dat ook zou doen. Denk je werkelijk dat ik de tijd heb om elke letter te lezen op deze site? Daar om heb ik ook twee extra beheerders aangesteld.

En als er desondanks iets doorheen glipt, dan had je er goed aan gedaan om even een mailtje naar mij te sturen, zoals in het (door jou eerder ondertekende) reglement duidelijk staat uitgelegd. Niet gelezen zeker?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,
Zelfs uit de koran citeren is toegestaan mits dit een doel dient. Jouw bijdragen van (eer?)gisteren bestond nergens anders uit dan watlappen Korantext te plaatsen zonder dat dit een enkel doel diende. Aangezien niemand daar op zit te wachten wordt dat gedelete.
Layla, heeft ook nog onlangs uit Koran en/of Hadith geciteerd. Dit was echter duidelijk in het onderwerp/de discussiestelling verweven. Dan is het alleen maar welkom om je mening te onderbouwen, dan wel iets te verduidelijken.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ja maar het was niet eens voor jullie bedoeld. Het was voor iets wat Layla beweerde.

En ik zie dat je het duidelijk niet hebt gelezen want anders zou je zien dat het sloeg op iets dat Layla zei.

Dus dat jij er niet op zat te wachten kan ik mij voorstellen. En kun jij op je beurt voorstellen hoe het is om jou uitteleggen dat je verwijt nergens opslaat.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En dat was toch mede op mijn verzoek, toch ?
(weghalen van lappen Koranteksten.)
Overigens zal dit ook moeten gelden voor Bijbelteksten en weet ik wat voor geloven nog meer.
Ik ben het met een ieder eens die zich liever vasthoudt aan bewezen zaken, via de wetenschap dus.

Ik kan me dan ook volledig vinden in de bijdrage hieronder van Cliff d.d. :

""Weerwoord op 14 Maart 2001 om 19:09 uur ""
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Cliff ja en twee discussies sluiten waar ik bezig was ervaar ik als monddood maken.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Zeg Raadgever, lees jij je eigen bijdragen wel? Zie hier het citaat van 11 maart 00:31:

Citaat:
Han als je niet gelooft dat Mohammed een van de profeten van God is, moet je dit maar eens lezen. Het gaat ongeveer om mensen die een onderscheid maken tussen de gezanten-Gods.

En toen volgden alle Koran citaten...

Volgens mij staat er toch duidelijk 'Han' hoor.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Daarvoor Cliff
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 19:57 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Die lappen koranteksten die hebben geen zin, want die leest toch niemand. Theo van Gogh is mijn favoriet en ik moet zeggen dat hij veel leerzame dingen ook over de islam heeft gezegd.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2001 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Raadgever,

Het is irritant als mensen enorme lappen tekst ergens van overnemen en ze hier plaatsen. Niet alleen als jij het doet, het geldt voor iedereen.

Als je zo'n lange lap tekst belangrijk vindt voor de discussie dan probeer je het stuk op Internet te vinden, en dan geef je een verwijzing. Dan gaan alleen die mensen het lezen die graag willen weten wat erin staat.

We plaatsen hier ook geen lange kranten- of wetenschappelijke artikelen. Dat zou heel vervelend zijn voor mensen die niet elk detail willen weten van wat je te vertellen hebt. Daarom verwijzen we er naar. Hoop ik.
  Weerwoord forum index » Politiek Theorie en Filosofie