Geplaatst: Wo Jul 06, 2016 18:18 |
|
|
|
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
 | Hoe flinterdun de scheidslijn tussen naïef of moedwillig fou |  |
Geplaatst: Zo Aug 14, 2016 12:37 |
|
|
|
Edit Weerwoord Beheer:
Weerwoord is geen plakbord maar discussieforum. Gelieve het knip-en-plakwerk te minimaliseren en het eigen betoog te maximaliseren.
De Standaard |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Aug 14, 2016 12:39 |
|
|
|
Weer een fijn prijskaartje wat er aan al die naïeve goedgelovigheid kleeft. En is hier nog wel sprake van naïef zijn? Moedwillig fout zijn benadert de werkelijkheid eerder. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 15, 2016 20:14 |
|
|
|
@ L:oetje,
Als men goed telt dan weet men dat er nog slechts terroristen over zijn in Europa. De mensen waarvan men wel kon houden zijn al gedood. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Aug 15, 2016 22:30 |
|
|
|
|
_________________ Het verschil tussen PvdA, D66, Groen Niks en VVD en de media is gering, zoals het er in een dictatuur aan toegaat. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 10:30 |
|
|
|
Al jaren loopt het aantal doden door terrorisme significant terug.
Het is wel eens goed om de emotie eens te plaatsen naast de kille cijfers
We moeten proberen te achterhalen waaróm we zo bang zijn, wat de rol van sommige media daarin is en welke politieke partijen er de meeste vruchten van plukken. Vervolgens zouden we er goed aan doen om die media en die politici heel wat minder aandacht te geven.
http://www.thecuriouscosmopolitan.com/harde-cijfers-terrorisme-moord-en-verkrachting-nemen-al-jaren-af/
Quote: |
Hetzelfde geldt voor de Europese Unie: in de afgelopen 15 jaar, van de aanslagen op elf september 2001 in New York tot en met de aanslagen in Brussel van afgelopen maand, stierven in de EU 577 mensen door terroristisch geweld. In periode 1985 tot 2000, dus uit de 15 jaar die daaraan vooraf gingen, vermoordden terroristen in Europa echter nog 2.120 mensen. En dat waren dan de jaren die we ons herinneren als de saaie jaren ’80 en de optimistische jaren ’90. Het is een gewaagde vergelijking. Terwijl sinds 2001 577 Europeanen stierven door terrorisme, vielen rond de 1,3 miljoen doden in het verkeer.
Afbeelding1
Hoe het aantal oorlogsdoden afnam: in 1952 telde de wereld nog 23 miljoen oorlogsslachtoffers. De Koude Oorlog werd de jaren ’60, ’70 en ’80 heet uitgevochten in de Derde Wereld met gemiddeld 4 miljoen doden per jaar. Halverwege de jaren ’90 werd oorlogvoeren steeds impopulairder. En dat bleef ook zo buiten de wereld van de Islam. Daar vielen in 2015 tegen de 170 duizend oorlogsdoden.
In Nederland zijn de verhoudingen nog interessanter. Hier stierf in de afgelopen 15 jaar één man –Theo van Gogh- door de hand van een islamist, terwijl bijna 13 duizend mensen omkwamen in het wegverkeer. Daarbij verloren rond de 2500 Nederlanders het leven omdat automobilisten onder invloed waren van drank of drugs. Daarmee was de kans om in Nederland te sterven door een terroristische aanslag tot nu toe 13 duizend keer (!) kleiner dan door een auto-ongeluk. En toch houdt niet de dodelijkheid van het autoverkeer ons dag-in, dag-uit bezig, maar de angst voor terrorisme.
Afgezien van de moord op Theo van Gogh, moeten we voor de laatste terroristische aanslag in Nederland meer dan een kwart eeuw teruggaan. In 1990 schoot de Ierse terreurclub IRA in Roermond twee Australiërs dood. Daarvoor, in de jaren ’70 en ’80 stierven in Nederland nog dertig mensen in zeventig aanslagen door meerdere terroristische organisaties.
Niet alleen terrorisme, ook moord is sinds de jaren ’90 fors afgenomen. In die jaren ’90 werden in Nederland gemiddeld 250 mensen per jaar vermoord, tegenwoordig zijn dat er 130. En ook al zijn, wederom, 130 moorden er nog steeds 130 teveel, de aantallen en percentages dalen, en dat is goed nieuws.
Het wordt tijd om tot bezinning te komen. Om te erkennen dat we veel veiliger zijn dan een kwart eeuw geleden. Dat we veiliger zijn dan in een tijd die we ons, vreemd genoeg, herinneren als rustig, vredig en geborgen. . |
|
|
_________________ “A mind needs books like a sword needs a whetstone.†|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:05 |
|
|
|
Cijfers kun je controleren.
Maar emotioneel moeilijk te verwerken wanneer blijkt dat de huidige angst eigenlijk niet gestaafd wordt door de feiten.
Mensen zijn kennelijk nogal gevoelig voor het ontwikkelen van angstgevoelens, ook al blijkt dat het voor een groot deel op bewust angstzaaien is gebaseerd. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:09 |
|
|
|
Zie wat ik om 10:50 schreef. Dat zijn ook feiten. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:14 |
|
|
|
Zolang je niet met een bron komt, beschouw ik het niet als feiten.
Er is al genoeg nepnieuws in omloop en mij angst aan laten praten, daar doe ik simpelweg niet aan mee. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:25 |
|
|
|
Beetje slappe reactie.
Het is een feit dat de veiligheidsmaartregelen na de grote aanslagen aangescherpt zijn en nog steeds meer aangescherpt worden.
Het is een feit dat dientengevolge veel aanslagen verijdeld worden,
Het is een feit dat desondanks er nog teveel aanslagen zijn.
En het is een feit dat uit het bovenstaande geconcludeerd kan worden dat de haat uit islamitische hoek tegen ons nog steeds groot is.
Wil je het bovenstaande ontkennen? Dan hoor ik graag de tegenargumenten. |
|
Laatst aangepast door Tedje van Es op Wo Dec 28, 2016 13:35, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 13:31 |
|
|
|
Je volgt het nieuws wel Estudiant? |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 16:45 |
|
|
|
Dat is inderdaad een manier, waarmee je uitstekend aangeeft met wie ik in gesprek ben.
 |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 16:52 |
|
|
|
Zwak argument. Geeft goed aan met wie ik in discussie ben. Geloof gerust alle nieuws hoor, ieder zijn feestje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 18:05 |
|
|
|
@ Estudiant,
Quote: | Dat de veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt is waar….
…De haat is uit islamitische hoek is niet minder geworden…..
…Wil je het bovenstaande ontkennen? Dan hoor ik graag met BRON de tegenargumenten. |
Ik hoef geen tegenargument te geven, want je bevestigt wat ik zei.
Quote: | Maar laat je vooral niet door mij de angst wegpraten hoor.... een ieder heeft het recht om bang te zijn. |
Ik ben helemaal niet bang. Hoe kom je daarbij?
Quote: | Ja en maak daarbij een selectie tussen nep en echt. |
Je kijkt natuurlijk naar de NOS, de Nep Omroep Stichting. Je gelooft immers ook in die nep regering van ons met hun nep democratie... |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Dec 28, 2016 20:41 |
|
|
|
Ach ja, alles is immers nep.
Waar haal jij je nieuws eigenlijk vandaan? |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 29, 2016 7:45 |
|
|
|
Als je wegkijkt, bagatelliseert, feiten ontkent en ze afdoet als nepnieuws, kom je ook niet verder in een zinvolle discussie. De vraag is dan of je een dergelijke opponent wel serieus moet nemen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Dec 29, 2016 11:03 |
|
|
|
Één regendruppel is niet representatief voor de regen.
We wachten nu gewoon even op een NOS bericht die je meer welgevallig is. Net als de rechtspraak in Nederland, zeg maar.
 |
|
|
|
|
|
|