Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Willen jullie meer of minder allochtonen bij de politie? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Willen jullie meer of minder allochtonen bij de politie?
Ja meer diversiteit
27%
 27%  [ 6 ]
Liever minder
59%
 59%  [ 13 ]
maakt mij niet uit
13%
 13%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 22

BerichtGeplaatst: Zo Okt 09, 2016 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Hoe heb je dat gedaan met het trouw zweren aan de Nederlandse vlag, volk en vaderland? Met gekruiste vingers op de rug?
Zo ken ik Brabo's niet, schijnbaar ben jij daar dan de uitzondering op.

Je hoeft pas een eed van trouw af te leggen als je onderofficier of hoger wil worden.
En daar had ik geen zin in.
Mag dat misschien? Als dienstplichtige kon je op die manier behoorlijk dwars liggen.

En inderdaad. Je kent blijkbaar de echte Brabo niet. Je hebt blijkbaar contact gehad met import Brabanders.
Hollanders en Limburgers bij voorbeeld. Ze komen uit onze ruif eten, en hebben nog Oranje streken ook.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 10, 2016 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Mag dat misschien? Als dienstplichtige kon je op die manier behoorlijk dwars liggen.

O, je was gewoon dienstplichtige, de club van rondo's, kano's, pennywafels en bierworstjes. En daar teer je nu nog op? Vertel eens, welk schip heb je tijdens jouw dwarsligacties laten zinken? De Hr. Ms. Noord Brabant? Razz

Verder is het erg dubieus om een apenpakje aan te trekken, je hele leven oorlogje te spelen, je hele leven uit de staatsruif te vreten tot en met het pensioen maar de broodheer verachten.
Volgens jou de Brabander ten voeten uit. Laat me niet lachen!

Artikel 126a. Afleggen eed of belofte.
1. Zo spoedig mogelijk na aanstelling legt de militair de volgende eed of belofte af: «Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, gehoorzaamheid aan de wetten en onderwerping aan de krijgstucht. Zo waarlijk helpe mij God Almachtig (Dat beloof ik)».

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2016 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het is en blijft een onverantwoord risico om Moslims in de krijgsmacht aan te nemen.

Bericht van onze oosterburen:

[url=http://nos.nl/artikel/2141460 radicale moslims infiltreren in duitse leger.html]'Radicale moslims infiltreren in Duitse leger'[/url]

Radicale moslims infiltreren in het Duitse leger om daar te leren omgaan met wapens. Duitse media melden dat ze dat hebben gehoord van Defensie. Twintig extremisten zouden inmiddels zijn ontmaskerd en gearresteerd.

Zestig anderen worden ervan verdacht dat ze zich hebben gemeld voor militaire dienst om te oefenen met allerlei soorten wapentuig. Zij moeten volgens de Duitse media ook voor de rechter verschijnen om zich te verantwoorden.

Maatregelen
    Het ministerie van Defensie maakt zich grote zorgen over de interesse van radicale moslims voor het leger. Minister Von der Leyen zou vanwege de ontdekking meteen met plannen zijn gekomen voor strengere toelatingseisen. Die worden de komende week al in het parlement besproken.

De bewindsvrouw wil vanaf volgend jaar juli nog strenger de antecedenten van aspirant militairen controleren. Als daaruit blijkt dat iemand banden heeft met radicale moslims, komt die persoon niet door de keuring.

Afghanistan
    Defensie wil volgens de Duitse media voorkomen dat er een situatie ontstaat zoals in Afghanistan. Daar gingen extremisten in opdracht van de Taliban in dienst om na hun wapentraining aanslagen te kunnen plegen op Afghaanse en buitenlandse militairen.

Laatst aangepast door Loetje op Zo Nov 06, 2016 13:55, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2016 13:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zoals altijd rent de politici weer eens achter de feiten aan. Schaapskoppen zijn het. Maar het zal hen worst wezen, zij vreten er goed van.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2016 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Moslims hoeft geen probleem op te leveren.
Radicale en extremistische wel.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2016 19:17 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Je kunt ze niet in hun koppen kijken dus is voorkomen beter dan genezen.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2016 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

O ja, maar dat kan je overal op toepassen. Dat gaat héél vervelend en akelig worden...
Dat verzeker ik jou.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 06, 2016 22:57 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het sudden Jihad syndrome blijft op de loer liggen. Het risico is en blijft onaanvaardbaar te groot.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2016 10:31 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

O, ga je maatschappij en je normen en waarden maar veranderen voor die misdadigers. Rolling Eyes Rolling Eyes
Alles dat maar riekt naar 'bevalt niet' elimineren...
Zoals ik al schreef: dat kan overal op toegepast worden. Willen we niet.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2016 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Boosoog schreef:
.

Better safe than sorry.
Daarom: Geen Trojaanse Paarden binnen je eigen krijgsmacht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 07, 2016 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2016 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Waarom verbaast mij zoiets nou niet?

’Medewerker Duitse binnenlandse veiligheidsdienst had plan voor aanslag’

Quote:
De man was in april 2016 bij de dienst aangenomen om in de islamistische kringen in Duitsland rond te neuzen maar leidde daarna een dubbelleven. Hij viel tijdens zijn opleiding en inzet verder niet op, maar verzamelde ondertussen bedrijfsgeheimen. Hij had via internet contact met diverse andere islamisten waarmee hij over de plannen voor een aanslag communiceerde en de geheimen deelde.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2016 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2148614 pvda en d66 dubbel paspoort moet mogelijk zijn.html

Quote:
Marcouch: "In tijden van toenemende polarisatie is het des te belangrijker dat alle Nederlanders zich verbonden voelen.

Zeg dat maar tegen uw eigen volk, meneer Marcouch.
Hier wordt weer eens geprobeerd om het dubbele paspoort van Marokkanen en Turken, bij uitstek de bevolkingsgroepen die de meeste mensen herbergen die helemaal niks met Nederland hebben, goed te praten.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2016 15:52 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Boosoog schreef:
.
Dat is waar dat men niet in de koppen kan kijken. Maar het is wel verwonderlijk dat criminelen onmiddellijk kunnen zien of het een collega crimineel is. Terwijl justitie de criminelen niet herkennen kan aan hun criminele koppen. Kan men dus beter een criminele politieagent bij justitie in dienst nemen want die herkent de criminelen wel aan hun koppen. Want de criminelen spreken slechts met criminelen.

Edit Weerwoord Beheer: Je gebral begint te vervelen Torentje. Zo gebruikt je het begrip crimineel 8 x in één korte reactie.
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:

Artikel 126a. Afleggen eed of belofte.
1. Zo spoedig mogelijk na aanstelling legt de militair de volgende eed of belofte af: «Ik zweer (beloof) trouw aan de Koning, gehoorzaamheid aan de wetten en onderwerping aan de krijgstucht. Zo waarlijk helpe mij God Almachtig (Dat beloof ik)».

Je maakt mij aan het lachen! Die eed gold toen in ieder geval alleen voor onderofficieren, en officieren.
Niet voor dienstplichtigen!
Verder moet je niet zo laatdunkend over dienstplichtigen doen.
Met ons erbij was de krijgsmacht heel wat opener en doorzichtiger dan dat monster van tegenwoordig!

Tegenwoordig is een militair (meestal vanaf onderofficier en verder) de mond dichtgeplakt via zijn salarisstrook.
Als je je niet gedraagt zoals de leiding wil, is het gedaan met je carrière.
Geen wonder dat ze regelmatig een witte neus hebben.
Bruin kan ook, maar dat was vroeger ook al zo. Cool

BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2016 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Je maakt mij aan het lachen! Die eed gold toen in ieder geval alleen voor onderofficieren, en officieren. Niet voor dienstplichtigen!
Verder moet je niet zo laatdunkend over dienstplichtigen doen.
Met ons erbij was de krijgsmacht heel wat opener en doorzichtiger dan dat monster van tegenwoordig!

Een dienstplichtige had net zo goed trouw te zijn als een beroeps. En ik doe laatdunkend over ons leger, dat stelt namelijk niks voor. Ik ben zelf ook dienstplichtig geweest, dus...

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Met een bovengemiddeld criminele achterban vormen Marokkanen dus een grotere risicogroep binnen het politiekorps, hetgeen hier weer bewezen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 1:47 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Quote:
Marokkaanse politieagenten zijn loyaler aan hun Marokkaanse familieleden of vrienden dan aan de politie organisatie”, zegt een bij de opsporing betrokken politieman.

En zo is het maar net.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Het ia natuurlijk ook het noodlot tarten om Marokkanen in dit soort diensten te plaatsen. De idioot die dat bedacht heeft kan ook maar beter zijn schoolgeld terughalen..

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 9:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zeg het weer een keer: geen dubbele nationaliteiten bij deze beroepen.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 12:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2159459 lekkende agent werkte ook mee aan beveiliging wilders.html

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 12:29 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
De waarschuwingen dat mensen met een dubbel paspoort niet in bepaalde overheidsfuncties horen is altijd
genegeerd. Het bewijs is nu weer geleverd.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 22, 2017 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Ik zeg het weer een keer: geen dubbele nationaliteiten bij deze beroepen.

Dan zeg ik het ook nog maar een keer: slaat helemaal nergens op.

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2017 0:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Waarom niet Cliff?
Omdat jij en je vrouw dubbele paspoorten hebben!
Tedje zegt duidelijk "bij deze beroepen".
Ik vind dat dit moet gelden bij de politie, defensie, AIVD, douane en beveiliging van luchthavens en luchtmacht basis.
Maar ook in de politiek. Belachelijk dat de voorzitter van de tweede kamer een dubbele nationaliteit heeft.
Ik zou zelf graag 2 paspoorten willen hebben want het heeft een voordeel.
Maar dan begrijp ik ook dat sommige beroepen niet mogelijk zijn.
In beide landen waarvan ik een paspoort zou hebben.

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2017 8:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het gaat over loyaliteit Elisabeth, niet over een reisdocument. En noem het ook gewoon bij naam: slechts Turken en Marokkanen veroorzaken een probleem. Maar dat is geen probleem van twee paspoorten, maar een probleem van loyaliteit.

Als de Nederlandse overheid zou eisen dat Turken en Marokkanen slechts alleen de Nederlandse nationaliteit mogen bezitten, denk je dan werkelijk dat er in de hoofden van deze mensen iets verandert? Helemaal niets.

Of je Nederland een warm hart toedraagt zit in jezelf, niet in je paspoort. En Tedje weet dat ook wel, maar wil niet 'dieskriemieneren' en gooit het daarom om één hoop.

Ik heb nog nooit gehoord van een iemand met een Brits en Nederlandse paspoort die problemen veroorzaakte in overheidsbanen. Nog nooit. We weten toch precies om wie het gaat? Het gaat om de mensen die wel van de voordelen van Nederland willen profiteren. maar zich geen Nederlander voelen.

En als je die groep mensen slechts één Nederlands paspoort geeft, verandert er helemaal niets aan dat gevoel. Een Marokkaanse mol die nu bij de politie zit wordt niet ineens een braaf jongetje als hij zijn Marokkaanse paspoort opgeeft en slechts het Nederlandse paspoort houdt. Dan blijft hij gewoon een mol.

En erger nog: het wordt een mol waar je nooit meer vanaf komt.... want als hij twee nationaliteiten heeft, kun je de Nederlandse gewoon intrekken en hem terugsturen naar het land van zijn tweede nationaliteit. Veel plezier daar.