Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Zorg deprivatiseren - Nationaal Zorgfonds Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 27, 28, 29  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2016 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, zelfde geldt voor de zorgverzekeraars. Zelfs slecht Nederlands pratende rappers worden ingezet. Stuur die rapper aub naar de logopedist, zit in zijn zorgpakket! Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2016 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Pinakel schreef:
Ik ben bang dat de bekende vicieuze cirkel is....

Omdat de zorgkosten te hoog zijn krijg je wanbetalers, en omdat er wanbetalers zijn zijn de zorgkosten te hoog...

Daarom zou het beter zijn als de overheid de teugels weer in handen nam. Wanbetalers krijgen dan minder de kans om niet te betalen. Maar vooral zal er dan een einde komen aan het gesjoemel en gerommel in de hele zorgketen. met al die "bestuurders" en aanverwant boeventuig...

Ik denk dat een overgroot deel van de wanbetalers een uitkering geniet.
Een deel van het probleem kan worden opgelost als van overheidswege de zorgpremie rechtstreeks wordt ingehouden
op de netto uitkeringen.
Men zou bij de Duitse overheid in de leer kunnen gaan: van bijstandstrekkers worden huur-energiekosten en
verzekeringspremie in mindering gebracht op hun uitkering. Het resterende deel is om van te leven.
Het probleem van de wanbetaling is veroorzaakt door de typisch Nederlandse lakse aanpak.

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 06, 2016 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Loetje schreef:
Gerard R. schreef:
Referenda:
Bij foute referenda valt er niets zinnigs te doen nog.
Die worden toch niet uitgevoerd zoals de stemmer verwacht.

Dan is niet het referendum fout, dan zijn niet de kiezers fout, maar zijn de politici die de wil van het volk met voeten treden fout en dienen zij hoofdelijk aansprakelijk te worden gesteld. Referenda zijn nooit fout.

Ik ben groot voorstander van verstandige referenda. Een aanvulling is dat op
democratie.
Ik ben groot tegenstander van referenda waar je alleen nog meer vraagtekens
bij kan zetten. Het zal wel weer aan mij liggen, maar het stoort.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2016 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En verstandige referenda, zijn dat referenda waarvan de uitkomst jou wel aanstaat?
BerichtGeplaatst: Zo Aug 07, 2016 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nee, dat maakt niet uit.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2016 4:38 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Guus schreef:
Ook de logica is stuitend:

Ze hebben zichzelf niet bevoordeeld dus noemt men het geen fraude. Ze hebben alleen maar hun eigen bedrijf bevoordeeld; dat is slechts 'een ongewenste situatie'.

Alleen daarom al deze voor hen ongewenste situatie:

Die deden dus ook alweer een Frans Bastieansje.
BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2016 8:38 Plaats reactie Reageer met quote
Pinakel

Boosoog schreef:

Ik denk dat een overgroot deel van de wanbetalers een uitkering geniet.
Een deel van het probleem kan worden opgelost als van overheidswege de zorgpremie rechtstreeks wordt ingehouden
op de netto uitkeringen.
Men zou bij de Duitse overheid in de leer kunnen gaan: van bijstandstrekkers worden huur-energiekosten en
verzekeringspremie in mindering gebracht op hun uitkering. Het resterende deel is om van te leven.
Het probleem van de wanbetaling is veroorzaakt door de typisch Nederlandse lakse aanpak.

Dat zou inderdaad geen gek idee zijn. Dat voorkomt tenminste dat ze gekke dingen gaan kopen en vervolgens klagen dat ze hun zorg en dergelijke niet meer kunnen betalen...
... waar de goedwillende burgers vervolgens weer voor kunnen opdraaien..

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2016 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Ook fantastisch wat er nu allemaal over zorgprijzen naar buiten komt. Dezelfde behandeling in hetzelfde ziekenhuis kost bij CZ bv. 200 euro en bij FBTO kost het 500 euro.
Wat nou marktwerking?

+1!

Cliff schreef:
Men zou ook eens iets moeten doen aan de Hans Anders, Peal en Eye Wish zorggeldverkwisters.

Het zijn oplichters.

Cliff schreef:
Ja, zelfde geldt voor de zorgverzekeraars. Zelfs slecht Nederlands pratende rappers worden ingezet. Stuur die rapper aub naar de logopedist, zit in zijn zorgpakket! Twisted Evil

Very Happy Sterk!

Ook voor verzekeraars geldt dit ene woord: oplichters.

Dit alles is ontstaan door de werking van die onvolprezen vrije markt.
Hoogervorst mag alsnog opgeknoopt worden!

Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Aug 08, 2016 9:29 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vroeger met het ziekenfonds werd een deel betaald door de werkgever en werknemer, wat ingehouden werd op het loon. De ziekenfonds grens was vrij hoog. Maar als zelfstandige, ook al sta je op de markt, kippenpoten te verkopen, moest je een particuliere verzekering afsluiten. Dus mensen in loondienst met een inkomen tot 60.000 gulden zaten in het fonds maar zelfstandigen met een inkomen van een minimum loon, moeten zich particulier verzekeren. Ik ben vaak veranderd van verzekering als kleine zelfstandige en nam altijd het hoogste eigen risico omdat je minder snel ziek bent als zelfstandige. Maar kun je nu niet over de grens gaan voor een behandeling?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het bezwaar van het ziekenfonds was, dat lang niet alles gedekt was.
Je betaalde wel degelijk allerlei zaken zelf.
Maar... ik prefereer dat stelsel boven de puinhoop van VVD-Hoogervorst.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Van hetzelfde laken een pak waren die Paarse privatiseringen in de volkshuisvesting. Ook zo'n graaibaantjesverdeelcircuit voor uitgerangeerde en uitgespuugde politici die binnen de kortste keren met de huuropbrengsten en belastinggeld verwerden tot vastgoedmaffiosi. Blunderen en plunderen geen probleem. Dat werd zelfs ondervangen met riante vertrekpremies en vroegpensioenen.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 10, 2016 15:19 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Elisabeth schreef:
Maar kun je nu niet over de grens gaan voor een behandeling?

Ik 'vermoed', dat alleen vergoed wordt als je dat vooraf bij je verzekeraar
te horen hebt gekregen. Dus als die akkoord is.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2016 9:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

http://nos.nl/artikel/2131978-tien-procent-nederlanders-mijdt-zorg-om-financiele-redenen.html

We gaan steeds meer op een ontwikkelingsland lijken.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2016 14:52 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Men betaalt b.v. zo ongeveer z'n eigen medicijnen. En ondertussen maar
bakken geld in die verzekeraar kieperen. Dat is nog eens Maffia. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2016 19:53 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Zonder artsen zouden er veel minder zieken zijn onder de loonslaven. Wie wordt er niet ziek van de prijzen die artsen vragen voor het genezen van zieken. Terwijl de artsen dergelijke hoge prijzen niet vragen aan rijken die de deur bij de artsen platlopen met gefingeerde ziektes. Die rijken gingen slechts naar de artsen wegens de knappe assistentes van de artsen. Ons kent ons.
BerichtGeplaatst: Wo Sep 14, 2016 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Sep 28, 2016 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

GSTV. Toch weer meer, meer, meer zorgpremie

De kabinetsbeloftes van Prinsjesdag over de zorg waren duidelijk: eigen risico blijft gelijk (385 euro), de zorgpremie gaat 3,50 per maand omhoog, en de zorgtoeslag stijgt met 2 euro mee (1). Maar toen kwam meneer Oomen van DSW en die zei dat de zorgpremie bijna een tientje stijgt, oftewel in het geval van hun basispremie zo'n 10 procent duurder wordt. En de rest van de zorgboeren volgde later vandaag. Op jaarbasis dus geen 40, maar 120 piek extra kwijt aan een verplichte verzekering. Als de Vomar 10 procent duurder werd, zou iedereen naar de Dirk gaan. Maar de zorg is geen vrije markt. De zorg is een kartel waarin de consument eigenlijk geen keuze heeft. Dus nadat Schippers vanmiddag al moest erkennen dat er "mogelijk verschil" zat tussen de kabinetsramingen en de rauwe realiteit in het zorglandschap, waar steeds meer mensen steeds meer behandelingen uitstellen omdat de zorg steeds meer kost, zei MinFin Dijsselbloem dat de zorgtoeslagen mee zullen stijgen met de hogere premies. Dat heet nivellering. Zo mocht dat vóór de PR-show die Prinsjesdag heet natuurlijk niet genoemd worden natuurlijk, dus hebben ze 't op deze manier verpakt. Maar die hogere zorgtoeslagen moeten ook weer ergens van betaald worden. Van belastinggeld, om precies te zijn. Dus modaliërs & meerverdieners zijn uiteindelijk nog meer kwijt dan die 120 euro extra. En zo pompt de hartmachine van de zorgindustrie weer lekker verder. Moeten we dan toch terug naar een Nationaal Zorgfonds?

GS
BerichtGeplaatst: Do Sep 29, 2016 6:03 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

De trend van het kabinet is geworden om slechts de loonslaven met te weinig geld aan te pakken, zodat de loonslaven nooit veel geld bij elkaar kunnen sparen voor hun oude dag. Ook de stijging van de zorgpremie is daar weer een voorbeeld van. Grote dieven zijn het.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 4:33 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Tsja... en de farmaceut de prijzen maar opdrijven. Net als het systeem
Hoogervorst zelf overigens.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 4:34 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Onder het in die MSM zo bejubelde Paars begon deze ellende al.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 4:40 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ja. Maar aan het reilen en zeilen in een vrije markt van farmaceuten doe
je niet al te veel. Net Maffia.
Els Borst heeft er wel eens wat over laten vallen toen ze minister was...
Bedreigingen zelfs.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Onder Els Borst's ministerschappen onder Paars zijn de privatiseringen in de zorg alleen maar meer en meer "volbracht".
BerichtGeplaatst: Vr Okt 07, 2016 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Gerard R,
Inderdaad, de farmaceuten willen het geld van mensen die ziek zijn geworden van de rijken. De wereld wordt er niet mooier van.
BerichtGeplaatst: Do Okt 13, 2016 1:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb voor twee jaar lang in Portugal voor de AWBZ gewerkt voor Nederlanders hier. (€10,-- p.u. bruto + 25 cent per km.)
Tot dat dit werd afgeschaft door Hoogervorst terwijl iedere AOWer ook in het buitenland hiervoor betaald.
Maar nu is er een "organisatie" hierop is in gesprongen....omdat er hier nogal veel bejaarde Nederlanders wonen. Ik werd ingeroepen om een bejaarde man te beoordelen op zijn conditie. Er was thuiszorg maar volgens de regels moet er een gediplomeerde verpleegkundige zijn om toezicht te houden enz.
Ik hoorde van deze thuiszorg vrouw die geen gediplomeerde was maar wel alle regels kende dat ik een rekening in moest dienen van €40,- p.u. en 19 cent per km.
Dit werd niet geaccepteerd omdat hun tarieven €15,- p.u. was en als het meer dan 1 uur was dan was het tarief €7,50 p.u. en een onkosten van €5,-- voor 10 km enkele reis. Als je 10 km moet rijden en weer terug, dus 20 km, was het tarief €5,--........ Ik wist dus dat deze "zorg" die mij wil hebben omdat ik de enige Nederlandse Verpleegkundige A in Oost Algarve ben, zelf €45,-- p.u. kregen en ze willen mij maar €15,-- betalen en zelf €30,-- in hun zak steken. Uiteindelijk heeft de vrouw van thuiszorg mij €40,-- p.u. betaald en zij hield €5,-- voor zich zelf. De organisatie wilde mij graag hebben om leiding te geven en toezicht te houden op de Nederlandse ziekenverzorgsters voor €15,-- p.u. Die officieel gelegaliseerd moeten worden in Portugal wat ze niet doen, dus werken deze verzorgers/sters illegaal.....ik heb bedankt voor hun aanbod.
Dus overal wordt er gerommeld.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2016 7:18 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27036285/__Werkdruk_in_zorg_het_hoogst__.html
In de zorg zijn ook nog eens acht op de tien mensen vrouw en hebben de meeste werkdruk. Is ook niet zo verwonderlijk met zoveel verstandelijke gehandicapten/ psychiatrische patiënten die de zorg opeisen. waardoor de armen geen zorg krijgen.
Zorg deprivatiseren - Nationaal Zorgfonds
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg