Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Parachute springen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2016 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

De Spaceshuttle was schroot. De Sojoez daarentegen wordt nu gehuurd door de Amerikanen voor 19 miljoen dollar per vlucht.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het was niet schroot, de contracten liepen af en af en toe liet er op vervelende
momenten wel eens een hitte-tegeltje los of een keer een foute lancering
door schade door ijs bij de start.
De Russen hebben ook wel eens fatale ellende gehad.
De Sojoez doet het prachtig. Very Happy

Meer commercieel doen:
http://www.ad.nl/wetenschap/ruimtecapsule-ruikt-als-een-nieuwe-auto~a3b2100b/
Het hóeft niet persĂ© met Russen al is het makkelijk.

Mars:
Iets meer afstand:

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:

Deze mensen hebben 30 jaar geleden hun leven gegeven voor de wetenschap. Dit zijn in mijn ogen de echte helden.
En deze groep verdient het 1000 keer meer om bewierookt te worden dan een of ander lefgozertje dat vanaf 7 km hoogte zonder valscherm maar met een net van 30 bij 30 meter zich laat vallen.

Jip dit waren mensen die gewoon in een shuttle stapten en er ging iets mis.
Zoals een vliegtuig die neerstort, die passengiers worden toch ook niet als helden gezien.
Het is wel heel triest maar om ze helden te noemen die zich hebben opgeofferd voor de wetenschap is een beetje OTT.

De shuttle kon alleen door een raket de ruimte ingeschoten worden en draaide daarna rond de aarde.
Het bijzondere was dat de Shuttle gewoon kon landen als een vliegtuig en dat de astronauten niet meer in een capsule onder een parachute neerkwamen.

De eerste astronauten waren straaljager piloten en skydivers.
Mensen die als eerste gingen vliegen of duiken in het onbekende of uit een vliegtuig sprongen hebben allemaal het zelfde karakter.
Het zijn geen boekgeleerden, geen boekhouders, geen ambtenaren en geen politici.
Houden van adrenaline, zijn niet bang, zijn geen lefgozers maar hebben getraind en hebben vertrouwen in zich zelf en de techniek.
Het zijn mensen die uiteindelijk het alleen moeten doen.
Mensen die later meedoen zijn geen pioniers maar moeten wel moed hebben.

Tegenwoordig is de International Space Station zo gewoon geworden en er wonen daar mensen op 400 km hoogte die regelmatig worden afgelost. Zonder de pioniers was er nu geen Space Station.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 15:48 Plaats reactie Reageer met quote
rogier

Gerard R. schreef:
Een poging tot definitie:
Quote:
Sport is een fysieke bezigheid met vaste regels en waarbij vaak sprake is van competitieverband. Sporten kunnen ook recreatief beoefend worden. Aan sport wordt al eeuwenlang gedaan. In het Oude Griekenland speelde de lichamelijke ontwikkeling een grote rol.

Sport:
Ik schreef, dat ik het pertinent geen sport vind. Dat is wat anders dan dat dat zo IS.
Bordspelen vind ik ook niet echt 'sport'.
Darts b.v. ook maar matig.

Ik snap dat het wat anders is, dan dat dat zo IS.
Blijft nog steeds de vraag waarom jij het geen sport vindt?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Zo'n beetje dit:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sport
Scherp definiëren valt niet mee.

Google:

Quote:
Sport is een fysieke bezigheid met vaste regels en waarbij vaak sprake is van competitieverband. Sporten kunnen ook recreatief beoefend worden. Aan sport wordt al eeuwenlang gedaan. In het Oude Griekenland speelde de lichamelijke ontwikkeling een grote rol.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
rogier

Maar dan valt de parachutespringen toch binnen de definitie? Maar jij was het daar niet mee eens, waarom niet?

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 17:18 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik denk dat Gerard te bang is om zelfs een veilige tandem sprong te maken, laat t staan een opleiding te doen. Dus is het geen sport. Fitness training is geen sport maar gymnastiek met machines. Hoewel vele zeggen dat ze naar een sportschool gaan in plaats naar een fitness centrum. Je bouwt spieren op maar er is geen team noch competitie dus geen sport.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

rogier schreef:
Maar dan valt de parachutespringen toch binnen de definitie? Maar jij was het daar niet mee eens, waarom niet?

Volgens mij sprong hij zomaar (zonder parachute).
Dus nog steeds geen sport, gewoon lef en sensatie.

@Elisabeth:
En voor Elisbeth ga ik niet een nummertje drummen over wat ik allemaal
kan, heb meegemaakt en heb gedaan, zoals zij dat wel vaak met zichzelf doet. Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
rogier

Je had het zelf over parachute springen dat het geen sport is. Niet over die stunt.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik dacht dat ik de parachute de parachute had gelaten.
Waar staat het? ik kan het niet vinden.

Maar ik heb het dus over die vent met zijn gelukssprong zonder. Cool
En parachutespringen doet me meer denken aan militaire zaken dan aan
sport. Nou weet ik, dat volgens sommigen sport oorlog is...

BerichtGeplaatst: Wo Aug 03, 2016 22:31 Plaats reactie Reageer met quote
rogier

Je weet niet half hoeveel sporten er een militaire oorsprong hebben! Maar wat die vent deed vind ik ook geen sport. Terwijl precisie springen of formatie vliegen dat wel is....

Weerwoord forum index » Sport