Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Kunst en Literair » AC/DC met Axl Rose
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

AC/DC met pensioen?
Niks ervan, gewoon doorgaan........
100%
 100%  [ 2 ]
Tijd voor het pensioen !
0%
 0%  [ 0 ]
Wel doorgaan, maar niet met Axl Rose.
0%
 0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 2

AC/DC met Axl Rose
BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2016 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Ik wordt 'n jaartje ouder. Headbangen doe ik al niet meer sinds halverwege de 80-er jaren. Maar af en toe lees en hoor ik graag weer iets over nieuwe ontwikkelingen bij mijn oude hardrock-helden.

Recentelijk heb ik me ontzettend geërgerd aan het geklaag van de verstokte AC/DC fans, dat geklaag over Axl Rose. Maar wat willen ze dan?

Brian Johnson kan niet meer optreden. Jazeker, er zijn op Youtube wel honderd zangers te vinden die hem perfect kunnen nadoen. Maar is dat wat de AC/DC fans willen, een soundmixshow annex karaoke?

Queen heeft een tournee gedaan met Adam Lambert. Mijn smaak is het niet, zo'n extravagante zanger met diva-neigingen. Maar hij probeerde in ieder geval niet Freddy Mercury te imiteren. Hij deed z'n eigen ding en de mensen vonden het leuk, want de concerten waren uitverkocht.

Hetzelfde doet Axl Rose nu bij AC/DC. Een van de grootste hardrockzangers allertijden is bereid de plaats van Brian Johnson in te nemen, en daarmee alle gehoon te riskeren van de verstokte fans. En dat gehoon is er gekomen. Wat een gezeik ! Dat Axl niet hetzelfde klinkt als Brian Johnson, laat dat nou precies de bedoeling zijn !

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2016 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Bij expressie is ALLES mogelijk. Ook als het niet je smaak is.
Dus niet zeuren daarover is mijn mening hierover.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 18, 2016 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Headbangen doe ik al niet meer sinds halverwege de 80-er jaren. Maar af en toe lees en hoor ik graag weer iets over nieuwe ontwikkelingen bij mijn oude hardrock-helden.

Dat geldt ook voor jouw helden. Bands als ACDC zijn veel te oud voor het genre dat ze spelen.

Ze hadden het moeten doen als de quo.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2016 8:35 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

...en ze kunnen natuurlijk ook deze zangeres inhuren. Dat wordt gegarandeerd een hit!

Cool

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2016 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:
Ze hadden het moeten doen als de quo

Zeker, ik ben ook voorstander van dit soort aan de leeftijd aangepaste versies. Maar ouwe rockers als de Rolling Stones en AC/DC willen daar nu eenmaal niets van weten en willen op de oude voet doorgaan. Bij AC/DC was daar een noodmaatregel voor nodig en dan moeten de fans niet zo zeuren. ALLES verandert in de loop der tijd. 'So, wie es ist, bleibt es nicht.' (Bertold Brecht)

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2016 13:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het inwisselen van een zanger vind ik zoals dat nu bij de wissel- en gelijkstroomrockers het geval is, waar de zanger wegens ziekte voor de duur van een tournee wordt vervangen, de doodsteek voor de band. De zanger is het gezicht en stemgeluid van de band en bij een tournee is hij bij uitstek degene die met het publiek communiceert.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2016 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Het zou zeker de doodsteek geweest zijn als ze een imitator van de oude zanger aangesteld hadden. Door te kiezen voor een andere beroemde zanger hebben ze een risico genomen dat vooralsnog goed uitpakt. Een aantal hardliners heeft het geld van de kaartjes terug gekregen, maar de meeste sceptici zijn toch naar de concerten gegaan, en de algemene opinie is toch redelijk positief. Kwestie van wennen, denk ik.

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2016 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Zeker! Alles went, zelfs Axl! Wink

BerichtGeplaatst: Do Mei 19, 2016 15:07 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nou....? Shock

Weerwoord forum index » Kunst en Literair