Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Terug naar de middeleeuwen?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Terug naar de middeleeuwen?
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 7:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citroensap tegen ongewenste zwangerschap en aids

Uitgegeven: 10 oktober 2002 07:36

SYDNEY/CANBERRA - Citroensap kan een efficiënt middel zijn tegen ongewenste zwangerschappen en tegen besmetting met hiv, het virus dat aids veroorzaakt. Dit heeft een Australische wetenschapper donderdag verklaard op het tv-station ABC TV.

Uit proeven aan de universiteit van Melbourne blijkt dat citroensap binnen enkele seconden een verlammend effect heeft op zaadcellen. Ook wordt de activiteit van het hiv-virus 'dramatisch' verminderd door een oplossing die 10 procent citroensap bevat.

De legendarische Venetiaanse playboy Casanova placht zijn minnaressen aan te bevelen de baarmoedermond met een stuk citroen af te sluiten. Volgens onderzoeker prof. Short is een meer praktische toepassing het gebruik van een met citroensap doordrenkt stuk katoen of spons die voor de geslachtsgemeenschap in de vagina wordt ingebracht. Er is nog geen onderzoek verricht naar mogelijke bijwerkingen van de citroensapmethode, aldus Short.

Volgens de Australische wetenschapper is citroensap eeuwenlang als voorbehoedsmiddel gebruikt en vervolgens in vergetelheid geraakt.

Ik schrik altijd van dit soort berichten. Het is totaal niet wetenschappelijk bewezen en zelfs al heeft het een licht beschermende werking, het kan nooit een condoom vervangen. Het risico bestaat dat jongeren nu met een stukje citroen tussen de benen onveilig gaan vrijen. En dat in een tijd waarin de besmetting met het HIV virus weer razendsnel toeneemt.
Heel gevaarlijk dit soort nonsence!

Een cynicus is iemand die van alles de prijs kent, maar van niets de waarde
Oscar Wilde, Lady Windermere's fan
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Niet wetenschappelijk bewezen? Ik dacht toch duidelijk in het aangehaalde stuk te lezen dat er en wetenschapper aan gewerkt had en dat er proeven gedaan waren.

Ik ben het wel met je eens dat dit soort berichten gevaarlijk zijn.

Ik ben er ook niet blij mee. Ik vind citroen echt helemaal niets (behalve in de cola). Ben je lekker bezig heb je ineens een zure smaak in je mond. Gatver.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door GerardM op 10 Oktober 2002 om 09:55 uur]
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Hahahaha! Nou ja de smaak van een condoom is ook niet echt jedat! Maar ik bedoel met dat wetenschappelijk bewezen, dat er een groot onderzoek naar gedaan zou moeten zijn. De ene wetenschapper na de andere beweert iets "bewezen" te hebben en een poosje later blijkt dat dan weer niet te kloppen. Bovendien als het al werkt en je hebt zin dan blijft het lastig om eerst naar de groenteboer te vliegen en beschaamd om een kilootje citroenen te moeten vragen. Dan nog dat schillen in partjes en de zuurklem in je vagina te krijgen. Op die manier werkt het trouwens wel, niemand heeft meer zin!
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 9:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik kan me zo voorstellen dat dat zure sap wel flink pijn gaat doen....
George W. God "el Matador" or Allah bin Laden "el Asesino", what's the difference?? WTC:3002 killed, Afghanistan:>10.000 killed - Torero-
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 10:33 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Geen idee hoe een condoom smaakt Freija. Ik heb wel gemerkt dat er ook condooms met een smaakje zijn. Misschien is een condoom met citroen smaak wel een idee. Lekker fris voor in de zomer. LOL

Ik ben het helemaal met je eens.
Discriminatie en rascisme zijn verboden, maar constateren mag wel. En dat doe ik ook.
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tsja, als je een dergelijke methode gebruikt en het werkt niet, dan ben je wel zuur.
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

zeker weer een slinkse manier van bush en de paus om voorbehoedsmiddelen uit te bannen ???
Als we ons niet aan onze basisprincipes houden dan stoppen we menselijk te zijn.
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

zeker weer een slinkse manier van bush en de paus om voorbehoedsmiddelen uit te bannen ???

Wat heeft Bush tegen voorbehoedsmiddelen??

Of bedoel je de "War on Terroristic Sperm"?

George W. God "el Matador" or Allah bin Laden "el Asesino", what's the difference?? WTC:3002 killed, Afghanistan:>10.000 killed - Torero-
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Iemand een citroentje met suiker?
BerichtGeplaatst: Do Okt 10, 2002 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Er is natuurlijk weer eens weinig nieuws onder de zon....
De bijbel rept al over dit middel...

In Genesis 2:17 wordt al gesproken over de 'Verboden vrucht' en welke dat is werd nu dus pas duidelijk...

Spreuken 9:17 leert ons dat "De verboden vrucht het lekkerst smaakt" -hetgeen ik persoonlijk betwijfel- en weet ons vervolgens te vertellen en dat men:

Matthëus 7:16 leert ons tenslotte dat men "Aan de vrucht de boom herkent' dus dat degene die citroenen koopt eigenlijk een anticonceptivum aanschaft dus zondigt....

BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2002 6:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Gaap, Freija, en dan nog maar te zwijgen van mannen die denken dat het ook wel werkt als ze 's ochtends wat citroensap met water drinken. Schijnt dat hele volksstammen mannen denken dat dit helpt tegen de vorming van een bierbuik.
"Condemnation without investigation is the height of ignorance". Albert Einstein
BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2002 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Veel mannen lopen nu al om zich heen kijkend de drogist binnen om condooms te kopen. Waarom weet ik niet, maar dat is wat anders. Gaat dat ook bij de groenteboer gebeueren?

Ik ga vanmiddag boodschappen doen en ik heb ook citroenen nodig. Ik hoop niet dat ze er raar van opkijken.

Discriminatie en rascisme zijn verboden, maar constateren mag wel. En dat doe ik ook.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2002 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

In de middeleeuwen gebruikte men toch een varkensblaas als condoom?
We geven wel aan elkaar, maar niet om elkaar.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 11, 2002 10:18 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik zal me voortaan drie keer bedenken voordat ik iemand een "zuurpruim" noem...
Periculum in mora est
BerichtGeplaatst: Zo Okt 13, 2002 1:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Liz: Ik zal me voortaan drie keer bedenken voordat ik iemand een "zuurpruim" noem...

Die is geestig!!

En maar hopen dat men zich geen knollen voor citroenen laat verkopen..
"Condemnation without investigation is the height of ignorance". Albert Einstein
BerichtGeplaatst: Ma Okt 14, 2002 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Krijg toch vreemde ideeen bij het woord citroenpers.
The difference between the possible and the impossible is the measure of man's mind
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg