Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Hoera!, een nieuw moslimblad in Nederland!
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Hoera!, een nieuw moslimblad in Nederland!
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2001 8:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Tijdens het surfen kwam ik een interessante bericht tegen op de website van de
Stichting Alwaqf Moslim Jongeren Nederland.(http://www.samjh.com) Deze stichting is een nieuw maanndblad aan het opzetten voor moslims door moslims.
Lees mee met het concept en huiver:
Titel: Wij moslims!
subtitel: Werk mee aan iets moois: de ISLAM in Nederland.

citaten:

Een ander doel dat wij nastrevend, is het verspreiden van de Islam in Nederland. Via Momtazah zal er 'dâwa' gecoördineerd worden. Door middel van huis aan huis verspreiding van informatie over de Islam, opendagen in moskeeën, landelijke acties en bijeenkomsten: we overspoelen Nederland met informatie. Werk mee, geef uw bijdrage, wees actief, streef naar het 'moehsien' zijn.

En bestrijd hen, totdat er geen Fitnah[1] meer is en de godsdienst alleen aan Allah toebehoort…(Soerat Al-Baqarah, vers 193)
[1] Fitnah: In dit vers betekend het 'Sjirk' = afgoderij.

Advertenties zakelijk:
Elke gulden die we uitgeven aan een ongelovige, is een verloren gulden. Laten we daarom zoveel mogelijk het geld wat moslims hebben, onder de moslims houden. Moslims met een eigen bedrijf kunnen in dit blad een advertentie plaatsen. Dat kan zijn om hun producten en/of diensten aan te bieden, of om Islamitisch personeel te werven. Voor de advertenties moet wel worden betaald. De kosten zullen in overleg besproken worden. “Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden” (Soerat Al-Baqarah, vers 275).

Het lijkt me nu wel duidelijk, weg met de islam in Nederland. Bovenstaand verhaal bevestigt de onderstaande regels:

----------------------------------------------------
Islamic pressure groups, Their activities to gain influence in Free World Societies
!
Spreading Mosques in FreeWorld Countries -(often with money support from
those countries)

starting of Islamic schools.

starting of Islamic bookstores.

Influence policy of Educational Bodies - (Schools, Universities, and the
likes)

Infiltration in political parties that run the country. (to influence policy)

Pushing to include Islamic 'holidays'.

Conversion of native citizens of free world societies to islam.

Setting up Islamic Broadcast programs. (Radio & Telivision)

Publishing of Islamic magazines and other publications.

Internet sites - publishing

Attacks on internet sites with opposing views to islam. - (pressure ISP's
to remove sites)

Sabotage internet discussion groups which discuss the absurdities of Islam.

All these activities already take place in any modern free world society like
in Europe and is the greatest threat to our rights to freedom of speach. Islamic
pressure groups threaten free world living environments and when they become
a major force our freedom will be limited. When that happens it is time to retaliate
and restore freedom.

Ik ben tegen zinloos geweld!
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Mooi,dan word het tijd dat er eens een anti-islam campagne komt.
Maar dat zal waarschijnlijk onder het mom van discriminatie de kop in gedrukt worden.
Ik vrees dat het niet lang meer zal duren eer er hier een burgeroorlog komt in dit landje.
Ik hoor steeds meer geluiden om mij heen dat mensen die moslims zat zijn.

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 1:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Vooral onder de aanhang van Leefbaar Nederland?

Kan het een onsje minder?
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Ik vrees dat het niet lang meer zal duren eer er hier een burgeroorlog komt in dit landje.

"Da muss mal wieder Krieg kommen" zeiden sommmige ouwe Duitsers alweer kort na WOII als er iets gebeurde wat ze niet beviel.

Burgeroorlog in Nederland? Wat een onzin!
Dat kan toch niet meer. Hoe moet het dan met de tophypotheek? En de leasebak om de kindertjes naar school te brengen? En de aandeeltjes? En het Kerstpakket? En de vierde exotische vakantie? Enzovoort.....

Bovendien mag het niet van de Amerikanen. Die komen dan clusterbommen op ons gooien net als op de Serven in Kosovo.

De samenleving is als een pan met soep. Er moet af en toe eens flink in worden geroerd anders komt er vet, waterigheid en schuim bovendrijven.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Tjeemig Guus, je hebt gelijk, het mag niet van de Amerikanen!

Een burgeroorlog is misschien ver gezocht maar ik denk dat er op zijn minst grote demonstraties komen die uitlopen op rellen omdat de allochtoonse bevolking waarschijnlijk ook de straat op gaan.
Maar een flinke rel is absoluut te verwachten!

groeten uit......Holland?
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik verwijs graag naar mijn slotspreuk.

De samenleving is als een pan met soep. Er moet af en toe eens flink in worden geroerd anders komt er vet, waterigheid en schuim bovendrijven.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 15:00 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Als het echt waar is wat Guus geschreven heeft toen hij de discussie startte dan stel ik voor om islamieten die dit ondersteunen direct het land uit te zetten! Dit is een ondermijning van de Nederlandse samenleving en dat kan nooit de bedoeling zijn volgens mijn. Ze zijn in ons land te gast (en voor de meeste islamieten hun ouders) en ze moeten (!) zich aanpassen aan de Nederlandse samenleving. Maar helaas zie je nu dat de Nederlanders zich moeten aanpassen aan de gasten. Wat een kromme wereld toch. Maar dat mag je helaas niet zeggen, omdat je dan aan het discrimineren bent.

De ontzettend linkse opmerking van Reurslag betreffende LN stuit mij enorm tegen de borst. Laten we namelijk niet vergeten dat de huidige politieke partijen (een enkeling uitgezonderd) ervoor hebben gezorgd dat we nu in deze positie beland zijn! En als er een partij is die hier wat tegen wil doen, dan worden ze direct afgeschilderd als rechts. LN heeft niet alleen de beperking van de vluchtelingen op hun programma staan namelijk! Ik word zo ontzettend ziek van mensen die LN alleen beoordelen op hun vluchtelingen punt. Ze hebben namelijk 25 (!) punten op hun pamflet staan. Kijk eens voor de verandering op hun site : http://www.leefbaar.nl/html/25puntenpamflet.html, dan kan je zien dat ze meer willen. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je moet niet alles zwart/wit zien. Bovendien weet jij net zo goed als ik dat ze bij LN niets moeten hebben van CD-leden en dergelijke.

Helaas ziet Reurslag ook een ‘positieve’ richting. Tegen beter weten in waarschijnlijk, want zolang de buitenlanders zich niet willen aanpassen aan Nederland blijven we dit soort dingen houden. Dus er moet ook wat gebeuren van hun kant en niet alleen van onze (de Nederlanders dus) kant.

Discriminatie en rascisme zijn verboden, maar constateren mag wel. En dat doe ik ook.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door GerardM op 25 November 2001 om 15:01 uur]
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 17:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
GerardM: Laten we namelijk niet vergeten dat de huidige politieke partijen (een enkeling uitgezonderd) ervoor hebben gezorgd dat we nu in deze positie beland zijn!

Kun je 'deze positie' iets genuanceerder omschrijven. Dan weet ik tenminste hoe jij 'deze positie' inschat. Dat praat voor mij iets gemakkelijker.

Voor het gemak zet ik mijn visie op 'deze positie' even op een rijtje:

Slechter onderwijs (waaronder ernstig achterstallig onderhoud gebouwen)
Slechtere gezondheidszorg (langere wachtlijsten voor verschillende soorten zorg en afhouden van 'doorverwijzen')
Minder veiligheid (teveel zaken blijven liggen en de 'pakkans' is te klein door te weinig politie)
Slecht grotestedenbeleid waardoor er afbraakwijken zijn ontstaan

Vul maar aan ...

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Laten we nou niet ineens doen alsof we niet weten over welke positie we het hier hebben Reurslag! De positie (of situatie als je dat liever hebt) dat we als Nederlander zijnde niet meer mogen zeggen wat we denken met betrekking tot de buitenlanders en dat wij (de Nederlanders) ons moeten aanpassen aan de buitenlanders in plaats van andersom.

En de punten die jij opsomt hebben geen betrekking op de oorspronkelijke stelling van Guus. Dus in het vervolg niet de discussie verplaatsen naar een ander terrein om de aandacht af te leiden Reurslag.

Discriminatie en rascisme zijn verboden, maar constateren mag wel. En dat doe ik ook.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik reageer slechts (uitgebreid) op opmerkingen binnen een topic.

Kun jij 'de stelling van Guus' nog even naar boven halen, GerardM?

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Gossie, na de Bagwan, Jehova's en Scientology verschijnt er nu dan een moslimsekte. Ach ja, ik ben er intussen wel aan gewend om die gasten af te poeieren.
Huis aan huis vind ik op zijn tijd trouwens wel leuk, kan je lekker in discussie, en proberen om een gelovige van het atheïsme te overtuigen.

Citaat:
Als het echt waar is wat Guus geschreven heeft toen hij de discussie startte ..

Nou ja, Guus is Mohammed niet, hoor Gerard. We kunnen precies nagaan wat hij heeft geschreven, laten we geen mythische figuur van hem maken.
Zo gaat dat nou!
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 22:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Reurslag jij reageert inderdaad op de stelling van Guus, maar jij gaat er ineens andere onderwerpen bijhalen. Het ging over het islamitische magazine wat gaat verschijnen. En het gaat niet over paars die de zorg, het onderwijs en de veiligheid uithollen. Maar je had misschien geen zin om naar beneden te scrollen.

En Nina ik heb me vergist met de naam. Ik bedoelde Patrick22 en niet Guus. Een verschrijving van mijn kant.

En trouwens ik vind sektes niet eng of zo, omdat de sektes een beperkte reikwijdte hebben. De islam echter heeft een veel groter gevolg qua mensen. Dus je moet wel inzien dat de impact van het stuk van Patrick22 veel verder gaat. De islam die de westerse samenleving massaal willen ondermijnen gaat toch in tegen alles waar we hier in de westerse wereld voor staan.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

De zin (van deze topic) was inderdaad een beetje weg ja...

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2001 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ja sorry, ik kon het even niet laten hoor, met die naam.

Maar Gerard, ik ben het natuurlijk wel met je eens dat de islam een grotere reikwijdte heeft dan de gemiddelde sekte. Maar wat Patrick citeerde, zijn dingen die me bekend voorkomen van allerlei sektes. Ik bedoel bijvoorbeeld het aktieve verspreiden, het controleren van het geld van de leden en een soort aparte groepszin met bijeenkomsten.

Ik vraag me af of de gemiddelde moslim er wel zoveel zin in heeft zich op een dergelijke manier actief met de geloofsverspreiding bezig te houden. Plus dat er nog het gevaar is dat dit soort mensen zich actief gaan bemoeien met het gedrag van de deelnemers. Dat kan ik natuurlijk niet van een afstand inschatten, maar je ziet dat bij veel sektes gebeuren.
Veel mensen vinden dit zo benauwend dat ze daar helemaal geen behoefte aan hebben.

Je acht toch ook niet iedere op zich onderdrukkende christelijke sekte meteen op het hele christendom van toepassing? De meeste mensen hechten veel waarde aan hun individualiteit. Het zijn meestal wat gefrustreerde lieden die zich aan de 'geborgenheid' van een sekte willen onderwerpen.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2001 0:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ik voorzie ook een 'beweging' maar dan in positieve richting.

Ik denk dat binnen nu en tien/vijftien jaar de vermenging van de totale bevolking een aanvang zal nemen, dankzij het inzicht dat we niet langer door kunnen gaan bepaalde groepen in afbraakwijken onder te brengen.

We zullen gezamenlijk moeten bereiken dat net als in de vele Molukse wijken in het land het onderhoud van deze wijken ter hand wordt genomen.

Dus: Of we verplichten de grote huisjesmelkers en verenigingen tot ingrijpend onderhoud of we onteigenen delen van de wijken en gaan er als overheid tegenaan.

Alleen op die manier kun je de omstandigheden zodanig maken dat er minstens een kans bestaat dat mensen zich normaal gaan gedragen in de samenleving!

Weerwoord forum index » Binnenland