Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Verkiezingen uitstellen bij internationaal conflict?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Verkiezingen uitstellen bij internationaal conflict?
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2001 22:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Zelf ben ik van mening dat als er naar aanleiding van de aanslagen in de VS een internationaal conflict uitbreekt, en gezien het nieuws is dat onafwendbaar, en dat conflict gaat langer duren en zou ernstiger van aard worden dan verwacht, dan lijkt het mij beter de 2e-Kamerverkiezingen van mei 2002 met 1 jaar (zeker minimaal een half jaar) uit te stellen.
Dit moet het huidige kabinet o.l.v. Kok de gelegenheid geven met de kennis die er is het werk rond dit conflict te kunnen voortzetten.
Tussentijdse wisseling van een regering, en na verkiezingen zelfs een regering in demissionaire status, kan de besluitvorming die nodig is in bepaalde zaken ernstig belemmeren. Tevens zouden nieuwe bewindslieden eerst moeten worden ingewerkt op de departementen en ook dat kan een belemmering zijn in de voortgang van het werk wat van belang is in het internationale conflict.

Op de website http://politiek.newspoll.net heb ik hier een enquete over geplaatst waar je eventueel je stem op kunt geven.

Jury.

[Dit weerwoord is 2 keer gewijzigd door Jury op 19 September 2001 om 23:08 uur]
BerichtGeplaatst: Wo Sep 19, 2001 22:24 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Niet zeuren, gewoon doorgaan met leven.

Straks denken die terroristen nog dat ze de hele westerse wereld inderdaad op de knieen hebben gekregen.

Vanaf vandaag gaan we weer gewoon doen... AFGESPROKEN!!!

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2001 14:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dat zou dom zijn Jury. Zoals Rob terecht zegt: we moeten gewoon doorgaan met leven.
De rol van Nederland in een eventueel internationaal conflict zal marginaal zijn. Het commandocentrum waar de spoedeisende, en belangrijke, besluiten genomen worden zal in de VS liggen. Een wisseling van de wacht in Nederland zal geen enkel verschil maken.

Ook in de 2e Wereldoorlog hebben landen als Groot-Brittannië en de VS het democratische proces gewoon doorgang laten vinden. Rond het einde van de oorlog hebben beide een wisseling van de macht gekend, en dat heeft geen nadelige invloed gehad.
Waarom zouden wij ons dan anders gedragen?

Na een ernstig incident als de aanslagen in de VS is het gepast om uit piëteit bepaalde feestelijke evenementen geen doorgang te laten vinden, of uit te stellen (kennismakingsbezoeken Máxima, sportevenementen). Andere activiteiten moeten uit noodzaak tijdelijk gestaakt worden (beurs Wall Street, burgerluchtvaart in/naar de VS).
Maar het normale leven laat je zo snel mogelijk weer doorgang vinden.
BerichtGeplaatst: Do Sep 20, 2001 23:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

In het geval van een escalatie zou een verkiezing zeker gewenst zijn omdat het dan een issue zou zijn. Door vechten of stoppen b.v. Zoals het nu gaat lijkt het er op dat Nederland weer zonder nadenken zich in een conflict stort.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2001 8:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Beste Vic,

Ik zou het nog sterker willen zeggen, Nederland volgt al jaren geen eigen buitenlandse politiek, ze laten (correctie willen heeeeel graag) zich continue voor de wagen van de Amerikanen spannen. In dat licht lijkt het of we de oorlog is Kosovo en Macedonie al zijn vergeten.
Ik weet niet wat de internationale prijs is die Kok dadelijk in ontvangst mag nemen, maar ik zie heel graag dat de bevolking een andere regering kan kiezen.

En dat de PvdAllochtonen gestraft wordt voor hun ongebreidelde politiek om mensen die geen Nederlander willenworden stemrecht en rechten volgens het minderhedenwet te geven.

The limit is dat Kok zei dat de asielprocedures goed zijn en dat we ons beleid niet hoeven te veranderen. Terwijl nog geen week geleden de BVD openlijk toegaf -ondersteund door de minister van justitie- dat ze absoluut geen controle hebben over wie in Nederland binnenkomt. Dat ze geen idee hebben en niet kunnen controleren of die boijvoorbeeld 15.000 Afghanen de waarheid zeggen of niet.

"Slayer of Giants"
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2001 21:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
De vraag is of dit de schuld is van de politici of van de mensen die ze aan de macht houden door op ze te stemmen

Daar is een makkelijk antwoord op te geven. Het volk mag maar e e n s in de 4 jaar stemmen. Als gekozen politici er vervolgens op bepaalde fronten een janboel van maken (onderwijs, gezondheidszorg, politie etc) maar geen verantwoording ervoor durven of willen nemen (door NIET tussentijds op te stappen), dan is het antwoord dus dat je de schuld bij de huidige machthebbers moet leggen en niet bij de bevolking!
Vervolgens maken de politieke partijen zich op voor de komende verkiezingen en komen de grote partijen weer stuk voor stuk aanzetten met NOG saaiere, van de samenleving vervreemde individuen. Ik vrees dat de opkomstpercentages daarom nog meer gaan dalen. Dat zou ook al de schuld van het volk zijn??
En om tot slot terug te komen op dit topic: GEWOON DOORGAAN! Geen enkele terrorist krijgt onze democratie kapot!
Groeten,
Ed

Overtuig alle zwevende kiezers van het gelijk of het ongelijk van Pim Fortuyn! Klik hier op het:
Pim Fortuyn-forum
met div. columns van Pim, video-opnamen met en over Pim. persberichten (pro- en contra). Dagelijkse updates!

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door Ed op 21 September 2001 om 22:47 uur]
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2001 22:37 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Ed, ELKE democratisch gekozen regering is per definitie de 'schuld' van het volk.

Niet zeuren over opkomst en ander gedoe.

Als de bevolking echt verandering wil dan komt er verandering.

Zo simpel is het echt!

Ik kan me goed voorstellen dat de altijd in beweging zijnde tien procent bewuste kiezers zo langzamerhand gek wordt van de gezapige houding van de grote groep Nederlandse kiezers die domweg blijven doen wat ze al jaren doen. Maar ze zullen het er toch mee moeten doen.

Het moet al heel spectaculair worden wil de kiezer van 'naam' veranderen!

Ik zou zeggen, maak het dan ook spectaculair!!!

Altijd op weg naar een plek waar het leuk lijkt...
BerichtGeplaatst: Vr Sep 21, 2001 23:49 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Thor,

De vraag is of dit de schuld is van de politici of van de mensen die ze aan de macht houden door op ze te stemmen.

Vic
BerichtGeplaatst: Za Sep 22, 2001 15:20 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Beste Ed,

Ik ben het met RobT eens en dat ik ook het antwooord aan Vic, je kunt het ook anders zeggen; het volk krijgt de politici die het verdient.

Door onze welvaart, willen we daar niet zo snel iets aan veranderen, maar toch

"Slayer of Giants"
  Weerwoord forum index » Binnenland