Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » De tape en de bewijslast Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 0:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
En natuurlijk ontkent men op Maghreb-online dat de band echt is. Het fundamentalisme heeft ook hier wortel geschoten.

Ja, fundamentalisme schiet ook in Nederland wortel. Dit land vormt echt geen uitzondering. Daar hoef je je geen illusies over te maken.

Wat Maghreb betreft: velen daar doen er het zwijgen toe wat Bin Laden aangaat.

Slechts enkelen aldaar zeggen gewoon dat Bin Laden er achter zit.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 16 December 2001 om 13:31 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik heb wel een paar theorie waardoor die neus anders lijkt op de foto:

1. Gelaatstrekkingen
2. Fotovervalst
3. (De belangrijkste) Het beeldformaat is ingedrukt vanwege de ondertiteling. Hetzelfde effect krijg je als je je tv op breedbeeld zet zonder dat er breedbeeld wordt uitgezonden. Het beeld wordt dan inelkaar gedrukt waardoor hoofden dikker lijken.

Ik zal het plaatje eens oprekken wat John heeft geplaatst.

Prettige Kerstdagen en de beste wensen voor 2002 namens Weerwoord.
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Dit geeft toch al een heel ander beeld niet? Ik weet niet wie het middelste fotootje gekozen/bewerkt heeft, maar de persoon in het midden en de persoon rechts lijken ook niet op elkaar terwijl het dezelfde persoon in hetzelfde filmpje is.

De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2001 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Als er door deze moslim-extremisten ook aanslagen in Europa gepleegd gaan worden, wat ik niet denkbeeldig acht, zal dat zeer ernstige gevolgen hebben. Op Europees grondgebied zal de zaak dan verschrikkelijk escaleren en wel voor lange tijd.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 18 December 2001 om 23:09 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2001 23:40 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Wat denk je dat precies het verschil is in reactie tussen Amerikanen en Europeanen John? Of denk je dat het gaat vanwege een tweede (grote) aanslag?

De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De reactie van Europa of misschien kan ik beter zeggen van de Europeanen zal/ zou zeker anders zijn. Minder goed georganiseerd als die van de Amerikanen en met veel meer plaatselijke opstootjes, korte veldslagen, revoltes en interne onenigheid en strijd binnen Europa zelf. Een "God bless Europe" zal in ieder geval niet volmondig klinken uit Europese kelen.

In dit verband is een recente uitspraak van minister Borst van Volksgezondheid sprekend: op de vraag of zij niet bang is dat ook Nederland onder aanslagen zal moeten gaan lijden antwoordde ze: "Dat lijkt me niet, Nederland is immers een land waar het goed toeven is voor moslims." (Woorden van die strekking.)

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 19 December 2001 om 14:04 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nu en dan duikt het idee op dat de mogelijkheid bestaat dat een groep terroristen, onder het slaken van kreten waarin de naam van Allah of Mohammed (vzmh) voorkomen, een forse aanslag in Europa zou kunnen plegen.

Ik denk het niet!

De Islamitische wereld heeft er volgens mij absoluut geen belang bij om, naast Amerika, een nog groter deel van de wereldbevolking als gefrustreerde vijand tegen zich in het harnas te jagen.

Als er al een grote aanslag in Europa komt moet eerder worden gedacht aan een complot om Europa onvoorwaardelijk bij een oorlog tegen de Islam te betrekken.

En om het maar eufemistisch te formuleren, daar hebben de Islamitische landen zelf nauwelijks baat bij lijkt mij!

Kan het een onsje minder?

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door reurslag op 19 December 2001 om 18:47 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Citaat:
Als er door deze moslim-extremisten ook aanslagen in Europa gepleegd gaan worden, wat ik niet denkbeeldig acht, zal dat zeer ernstige gevolgen hebben. Op Europees grondgebied zal de zaak dan verschrikkelijk escaleren en wel voor lange tijd.

Aanvallen van het FIS enkele jaren geleden op metro's Paris? Voorgenomen aanslagen en verijdeld op andere franse instellingen?
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De islamitische wereld had en heeft er ook absoluut geen baat bij om Amerika tegen zich in het harnas te jagen. Toch is dat gebeurd. (Wat je daarbij precies onder de "islamitische wereld" kunt verstaan is weer vers twee.)
Ik sluit werkelijk niet uit dat Europa ook nog één en ander te wachten staat.

Frankrijk moest inderdaad jaren geleden al wat ondervinden en de zaak liep toen niet zo uit de hand zoals ik dat als mogelijkheid geschets heb.
Maar de constellatie is nu anders. De impact en de actie-reactie keten is daarmee ook anders.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 19 December 2001 om 21:14 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

John, 'DE ISLAMITISCHE WERELD' heeft al vele jaren het idee dat ze een vechtpartij met voornamelijk Amerika uitvecht.

Het zal ze niet zo goed uitkomen om daarnaast ook Europa als grote vijand tegenover zich te krijgen door nu of binnen een paar jaar een grote aanslag in Europa te plegen.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door reurslag op 19 December 2001 om 21:33 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Reurslag, of binnen de gehele islamitische wereld de idee leeft dat "de islamitische wereld" al jaren een strijd met Amerika voert (en nog lange jaren te voeren zal hebben) staat voor mij niet vast.

Natuurlijk is er binnen brede geledingen sprake van een sterke anti-westerse houding en groot ongenoegen over het buitenlandse beleid van Amerika. Dat laatste niet alleen in de gemoederen van veel moslims, maar op veel plaatsen en binnen veel culturen ter wereld.
Moslim-extremisten hadden gehoopt en verwacht om de wind in de zeilen mee te hebben of mee te krijgen. (Meezeilen op de golven van het heersende anti-amerikanisme.)

Het lijkt inderdaad niet rationeel en niet verstandig en niet slim om delen van Europa aan te vallen. Toch kan dat gaan gebeuren als drukmiddel om belangrijke punten op hun politieke agenda steeds weer te onderstrepen en tweedracht onder de Europese bevolking te zaaien.

Wat je hierbij beslist niet moet vergeten is het feit dat deze moslim-extremisten anders denken als wij: zij worden geregeerd door een fatalistische levenshouding, een zeer streng doorgevoerde predestinatieleer.

[Dit weerwoord is 1 keer gewijzigd door John Wervenbos op 19 December 2001 om 22:13 uur]
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2001 22:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

John, je hebt gelijk. Ik had even moeten aangeven dat het binnen de Islam vooral de extreme groeperingen zijn die al jaren fors met Amerika bakkeleien.

Maar waarschijnlijk willen ze toch voorkomen dat de landen waar ze hun leven slijten de volledige wereldbevolking als vijand over zich heen krijgen.

Ook die mensen hebben hun families en (daardoor) hun grenzen.

De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2001 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Het lijkt mij dat het wishful thinking en gemakzucht van politici is om te denken dat Europa buiten schot zal blijven. De Amerikanen hadden vroeger een zelfde soort gevoel: dat terrorisme iets was dat buiten Amerika gebeurde. De Palestijnen bijvoorbeeld pleegden vroeger hun terroristische daden in Europa. In die tijd waren gijzelingsacties de mode.
Europa is een veel makkelijker doelwit voor terroristen uit het Midden-Oosten of Noord-Afrika dan Amerika. Bovendien zijn er in Europa grote islamitische bevolkingsgroepen waarin men makkelijk kan onderduiken. Amerika is vooral de gebeten hond vanwege zijn militaire steun aan Israel en zijn superioriteit in de wereld, maar als Bin Laden het heeft over 'Kruisvaarders en Zionisten' dan vallen Europeanen daar echt ook onder. Zulke mensen denken niet in termen van strategische geopolitieke verhoudingen, maar in een heel elementair wij en zij. Er zijn al diverse aanslagen in Frankrijk geweest, en de lieden die overal in Europa na 11 september gearresteerd werden hadden plannen voor aanslagen in Europa, niet in de VS.

Er wordt vind ik vaak wat te gemakkelijk gedacht dat dit alles een strijd is tussen de VS en het terrorisme, wat mensen er toe verleidt te denken dat we een makkelijke en veilige 'neutrale derde partij' positie in kunnen nemen.
De tape en de bewijslast
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2001 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekende
Gast

Bovendien zijn het weer de standaard verzonnen verhalen uit de arabische wereld dat de VS tegen hen is. Tijdens de Suez crisis waren het jusit de VS die de Britse en Franse oorlogsinspanningen intoomde.
Hetzelfde begin deze eeuw. Zonder de VS had Turkije niet meer bestaan, dan wel was het ook gekolonialiseerd gewwest.
  Weerwoord forum index » Buitenland